Gefeliciteerd Teigan!
![]()
Hier niet zoveel nieuws onder de zon: het proces verloopt moeizaam en langzaam. Het is moeilijk om geduldig te blijven. De laatste weken is mijn vriendinnetje erg teruggetrokken: heeft geen behoefte aan mensen om haar heen en heeft nergens zin in. Tekenen van de depressie wellicht, die natuurlijk al een hele tijd onderhuids aanwezig is. Het is lastig om erdoorheen te breken, lastig om contact te houden op deze manier. Ik neem maar wat afstand en probeer enig initiatief bij haar neer te leggen.
De afgelopen tijd moest het contact eigenlijk altijd van mijn kant komen, maar ik ben een beetje moegestreden: moe van het proberen, moe van telkens die teleurstelling wanneer het weer niet lukte om iets af te spreken. Het gebrekkige contact maakt onzeker, want als je al zo lang een relatie hebt met iemand die weinig tot geen contact onderhoudt, nauwelijks genegenheid kan tonen, en erg in zichzelf gekeerd is, dan ga je vroeg of laat twijfelen aan de inhoud van je relatie. 'Wat beteken ik eigenlijk voor haar?' Het gebrekkige contact maakt het dus moeilijk om de strijd aan te blijven gaan.
Begrijp me niet verkeerd: ik hou heel veel van haar, maar op dit moment is er simpelweg niks mogelijk en het is me nog niet gelukt dat patroon te doorbreken. Ik probeer ervoor te blijven gaan, maar uit zelfbescherming heb ik even een stapje terug gezet. Helemaal goed voelen doet dat niet, want misschien heeft ze me juist nu wel nodig (hoewel ik daar dus niks van merk). Maar het geeft bij mij een klein beetje meer rust.
[ Bericht 11% gewijzigd door Ami80 op 14-04-2006 14:48:29 ]