abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:45:12 #201
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36948555
Zo, ik zal de oorverdovende stilte maar weer eens doorbreken!

Hoe gaat het met iedereen? Nog nieuwe ontwikelingen?

Hier gaat alles fijn, net met nieuwe baan begonnen, dus veel inlezen en nieuwe mensen leren kennen! Wel leuk altijd!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_36948837
Mijn verslag is bijna af!!!
Nog een dingetje afschrijven en goed laten keuren en dan is het eindlejik zover..
En ik heb mijn LIO plek voor volgend jaar al binnen, en dat is ook fijn om te weten.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36953987
Gefeliciteerd Teigan!

Hier niet zoveel nieuws onder de zon: het proces verloopt moeizaam en langzaam. Het is moeilijk om geduldig te blijven. De laatste weken is mijn vriendinnetje erg teruggetrokken: heeft geen behoefte aan mensen om haar heen en heeft nergens zin in. Tekenen van de depressie wellicht, die natuurlijk al een hele tijd onderhuids aanwezig is. Het is lastig om erdoorheen te breken, lastig om contact te houden op deze manier. Ik neem maar wat afstand en probeer enig initiatief bij haar neer te leggen.

De afgelopen tijd moest het contact eigenlijk altijd van mijn kant komen, maar ik ben een beetje moegestreden: moe van het proberen, moe van telkens die teleurstelling wanneer het weer niet lukte om iets af te spreken. Het gebrekkige contact maakt onzeker, want als je al zo lang een relatie hebt met iemand die weinig tot geen contact onderhoudt, nauwelijks genegenheid kan tonen, en erg in zichzelf gekeerd is, dan ga je vroeg of laat twijfelen aan de inhoud van je relatie. 'Wat beteken ik eigenlijk voor haar?' Het gebrekkige contact maakt het dus moeilijk om de strijd aan te blijven gaan.

Begrijp me niet verkeerd: ik hou heel veel van haar, maar op dit moment is er simpelweg niks mogelijk en het is me nog niet gelukt dat patroon te doorbreken. Ik probeer ervoor te blijven gaan, maar uit zelfbescherming heb ik even een stapje terug gezet. Helemaal goed voelen doet dat niet, want misschien heeft ze me juist nu wel nodig (hoewel ik daar dus niks van merk). Maar het geeft bij mij een klein beetje meer rust.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ami80 op 14-04-2006 14:48:29 ]
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:45:26 #204
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36956214
@Ami80, ik snap precies waar je mee zit....en ik kan je niets anders dan gelijk geven dat je even een stap terug neemt....hoe tegenstrijdig je gevoelens daarover ook zijn....eens is je energie (even?) op en is het goed even wat afstand te nemen....

Merk dat mijn meisje een grote terugval heeft...maand terug beetje begonnen toen zij (zeer onverwachts) een afwijzing van een sollicitatie kreeg (terwijl haar een 2e gesprek beloofd was!) en dat zorgt een beetje voor een neerwaartse spiraal helaas....

@Teigan: GEFELICITEERD JOH! Echt superknap dat het bijna af is, en die LIO plek is helemaal een super vooruitzicht natuurlijk!
pi_36960267
Hmmm, wat naar voor je. Waar uit die neerwaardse spiraal zich in?

Ik denk dat iedere eetstoornispatient een keer een flinke terugval zal hebben. Het hoort er een beetje bij, want je leert niet zomaar signaleren wanneer het fout gaat. Ze moet zelf die neerwaardse spiraal willen doorbreken, en dat gaat vast ook wel gebeuren! Als ze dit achter de rug heeft dan kan ze de volgende keer eerder de symptomen herkennen, en ingrijpen voordat de spiraal zich heeft ingezet. Een kwestie van ervaring denk ik. Hou je taai man!

Het wordt tijd voor een biertje
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:26:58 #206
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37058179
@ Ami80: neerwaartse spiraal uitte zich in het niet-eten....en dat weer 'gebruiken' om controle te krijgen. Het gaat nu volgens mij al een stuk beter....maar kijken of zich dat komende dagen zonder mij voortzet....

Inderdaad tijd voor een beirtje, volle agenda deze week?
pi_37065503
Doen we, zie mail

Kennelijk is het toch nog erg lastig om om te gaan met teleurgestellingen, en zo'n afwijzing niet te zien als een aanval op je persoonlijkheid of capaciteiten ('kennelijk ben ik te slecht voor de functie'). Ik merk aan mijn vriendin ook dat dat ontzettend vast ingeprint zit. Waarschijnlijk is die denkwijze in jaren en jaren opgebouwd, dus het is moeilijk om opeens op een andere manier te moeten gaan denken. Het is gelukkig wel iets waar jij en de rest van haar omgeving mee kan helpen.
  maandag 1 mei 2006 @ 12:53:51 #208
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37451337
*kickje*

Ami80, de biertjes smaakten fijn!!!

Hoe is het met iedereen? Fijne Qday gehad?
Ik ben met me meissie Amsterdam in geweest en voor het eerst sinds jaren werd het voor haar een Qday zónder problemen met eten, echt geweldig! We hebben zelfs een patatje en een suikerspin gegeten!
pi_37453789
mwah, ik heb iets teveel oranjekoek gegeten op Qday geloof ik, maar het was wel een leuke dag... Beejte rondslenteren in de stad, daarna naar huis, Harry Potter 4 gekeken..

Ik ben nu een week helemaal gestopt met antidepressiva, en het gaat (redelijk) goed...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 1 mei 2006 @ 14:38:19 #210
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37454489
Oké Teigan, gestopt omdat je er voor je gevoel aan toe was? Of is het een probeersel of je zonder kunt? Wat zijn de zware momenten voor je?
pi_37454699
omdat ik eraan toe was, en ik nu zo'n rust in mijn leven heb nu dat onderzoek(zo goed als) af is...
Ik voelde me de eerste dagen nogal verrot, en mijn stemming vliegt alle kanten uit, en dat is wel vervelend...
ik voel me sneller aangesproken, ik denk eerder dat ik alles fout doe...
en dat is gewoon vervelend.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:03:20 #212
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37457201
maar je weet natuurlijk dat dit soort van afkickverschijnselen zijn....toch?!
stoer man dat je zelf gestopt bent!!! nog even doorzetten en voor je het weet, weet je niet beter!
maar je onderzoek is dus zo goed als af?! Gefeliciteerd!
  maandag 1 mei 2006 @ 16:35:44 #213
128200 Ami80
Kop op!
pi_37458255
Ben je in enen gestopt of heb je het langzaam afgebouwd?

Stoppen met antidepressiva blijft een testcase: je lichaam kan alle kanten uit schieten. Het belangrijkste is dat je goed naar jezelf blijft kijken. Vraag ook eens aan je vriendje hoe hij je nu vindt, want misschien heeft hij nog wel wat aan je gemerkt waar je op kunt letten. Ik vind het heel dapper van je meid, het lijkt erop dat je steeds meer controle over je leven neemt!
pi_37458435
Dit was echt het laatste stapje Ami80, ik ben in totaal ruim een halfjaar al bezig geloof ik...
Mijn vriendje vind het tot nu toe best redelijk gaan met mij, hij is wel tevreden geloof ik..
Alleen moeti k minder paniekeren, en dat klopt ook wel, dat is nu even heel hard weer naar boven gekomen. En goed luisteren naar wat mensen bedoelen, en er niet allerlei conclusies uit trekken.

Het zijn niet echt hele makkelijke dagen nu, ik ga van heel vrolijk naar de neiging om de hele dag door te huilen, maar ik merk wel dat het nu een beetje uitbalanceert naar een soort van tussenweg.

donderdag ga ik de huisarts vertellen dat ik gestopt ben(die was ook al een tijdje aan het pushen of ik het niet eens zou proberen), ben benieuwd naar haar reactie
pi_37458686
Nog maar even zo een toevoeging ipv een edit van mijn vorige post..

Ik was afgelopen vrijdag bij mijn studentdecaan, waar ik langs moet om elke keer mijn studievertraging te melden. Hij zei dat hij mij in al die jaren dat ik er ondertussen al kom, nog niet zo had zien stralen, en hij vond het heel mooi hoe ik hier uit ben gekomen en wat ik ondertussen bereikt heb. Het was fijn om te horen, en het klopt ook wel.
vandaar deze aparte post, zodat ik het niet zo snel weer vergeet dat hij het zei
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:23:11 #216
128200 Ami80
Kop op!
pi_37498399
Wow hee, dat klinkt goed! Fijn is dat he, om ook lekker te genieten. Dat lucht mij altijd erg op! Ik kan me voorstellen dat het moeilijke dagen zijn, maar het is het waard hoor! Blijf nu vooral even leuke dingen doen, zodat je kunt compenseren voor de intensiteit waarmee de zwaardere emoties nu bij je binnenkomen. Komend weekend wordt het mooi weer!
pi_37552694
Ik post hier bijna nooit ofzow, maar wil het toch even kwijt hier
Mensen in mijn omgeving denken altijd dat ik niet eet, al zeg ik dat ik bv. wel gegeten heb(heb ik dan ook echt gedaan hoor! ) En als ik op school eens een keer niet eet, kijken mensen me ook zo raar aan Terwijl ik niet eens echt ondergewicht heb ofzow En gister was ik bij mijn psych, en mijn maag was aan het knorren, zegt ze; ja eet straks maar een boterhammetje met een klein beetje boter en kaas, mag dat wel vanjezelf Ik vind dat wel een beetje gemeen, maar weet dan gewoon niet wat ik moet zeggen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:02:19 #218
128200 Ami80
Kop op!
pi_37571869
Ik kan me goed voorstellen dat dat een beetje gemeen voelt, maar ik denk dat het het niet slecht bedoeld is: als mensen weten van je probleem en daarvan een uiting (denken te) zien, dan is het best moeilijk dat niet te laten blijken. Misschien willen al die mensen je juist wel helpen, je aan het eten zetten omdat ze weten dat dat beter voor je is, maar ze beseffen niet dat het a) hartstikke moeilijk is om gewoon maar te eten, en b) het eten zelf niet het achterliggende probleem oplost. Je zou die mensen dus een beetje naief kunnen noemen, maar dat is ook wel logisch want eetstoornissen zijn ontzettend moeilijk te begrijpen.

Overigens kun je tegen je psych best vertellen dat je haar een beetje gemeen vond, dat vindt ze helemaal niet erg. Je bent waarschijnlijk heel streng voor jezelf: alles moet je goed doen. Je psych is aan het aftasten hoe streng je nou eigenlijk bent, en of je op sommige punten iets minder streng voor jezelf kunt zijn. Dus als ze je iets wil laten doen wat je zelf helemaal niet wilt, dan moet je dat gewoon tegen haar zeggen!
pi_37628843
Ik wil het wel en dat weet ze zelf ook wel, daarom vond ik het ook gemeen
En aan de aan de andere kant zeggen mensen ook wel dat ik er goed uit zie, dus het is allemaal een beetje dubbel, snap je?
  maandag 8 mei 2006 @ 10:05:38 #220
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37650590
HeaRt_woRm....het is helemaal dubbel allemaal, dat is ook het erge.
Maar, vertel eens, je wil dus wel eten, maar kan het niet?
pi_37654602
Soms eet ik goed, en soms eet ik veel te weinig. Maar omdat ik vooral problemen heb met mijn stemming staat mijn eetgedrag meer op de achtergrond
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:26:48 #222
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37685663
Maar je stemming heeft neem ik aan toch ook wel invloed op je eetgedrag?
En met problemen met je stemming bedoel je dat die zomaar 180 graden om kan slaan?
pi_37686654
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef CleeJee het volgende:
Maar je stemming heeft neem ik aan toch ook wel invloed op je eetgedrag?
En met problemen met je stemming bedoel je dat die zomaar 180 graden om kan slaan?
Ja, dat klopt En andersom ook, dat mijn eetgedrag ook mijn stemming beinvloedt. En ik zit er heel erg mee, maar voor mijn psych is het allemaal teveel, en ze vindt dat ik eerst maar eens aan mijn angst/stemming moet werken
pi_38120651
Ik weet niet of dit het geschikte topic is om het aan te kaarten, maar waarom is er zo'n tolerantie tegenover eetgestoord gedrag (vooral bij tienermeisjes)?
Zoals ik in een vorig deel postte, heeft mijn zusje boulemia nervosa. Het gaat de laatste maanden best goed met haar, wat ze zelf ook aangeeft.
Maar toen ik weer begon na te denken over eetproblemen, stond het me voor dat ik best wat meisjes heb gekend die eetgestoord gedrag vertoonden. Dat gaat van regelmatig overgeven, tot obsessief op het eten letten, laxeermiddelen misbruiken...
Het lijkt wel of veel volwassenen het idee hebben dat het allemaal zo erg niet is, en dat het een fase is waar tienermeisjes nu eenmaal doormoeten... Maar zeg nu zelf, een meisje dat elke week haar zakgeld vergooit aan twee pakjes laxeermiddelen, daar hoort een apotheker zich toch vragen bij te stellen? Of meisjes die in een internaat verblijven en steeds na het eten 'naar het toilet moeten'.
Ben ik in de verkeerde omgeving opgegroeid of hebben meer mensen dit ook opgemerkt?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:43:03 #225
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38120858
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:35 schreef Iksje het volgende:
Ik weet niet of dit het geschikte topic is om het aan te kaarten, maar waarom is er zo'n tolerantie tegenover eetgestoord gedrag (vooral bij tienermeisjes)?
Zoals ik in een vorig deel postte, heeft mijn zusje boulemia nervosa. Het gaat de laatste maanden best goed met haar, wat ze zelf ook aangeeft.
Maar toen ik weer begon na te denken over eetproblemen, stond het me voor dat ik best wat meisjes heb gekend die eetgestoord gedrag vertoonden. Dat gaat van regelmatig overgeven, tot obsessief op het eten letten, laxeermiddelen misbruiken...
Het lijkt wel of veel volwassenen het idee hebben dat het allemaal zo erg niet is, en dat het een fase is waar tienermeisjes nu eenmaal doormoeten... Maar zeg nu zelf, een meisje dat elke week haar zakgeld vergooit aan twee pakjes laxeermiddelen, daar hoort een apotheker zich toch vragen bij te stellen? Of meisjes die in een internaat verblijven en steeds na het eten 'naar het toilet moeten'.
Ben ik in de verkeerde omgeving opgegroeid of hebben meer mensen dit ook opgemerkt?
Lijkt wel zo hier in elk geval
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')