Degene die me belde zei dat ze contact op zou nemen als ze weer beter was maar ik denk dat ik morgen es ff ga bellen kijken of ze me niet zijn vergeten. :/quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:25 schreef teigan het volgende:
trapje, purplerose, weet je al wanneer jen u die afspraak hebt??
Ik heb vanavond de laatste keer therapie van deze groep... Er komt dus weer een evaluatie aan. Ik zie het wel zitten, na een paar hele moeilijke dagen vorige week is de rust er weer in mijn koppie...
In november 2004 moest ik een werkbespreking houden, ik was toen zo zenuwachtig en onzeker dat ik vantevoren huilend op de uni rondliep..
Vanmorgen hield ik weer een werkbespreking, ik was niet zo zenuwachtig, en een aantal mensen heeft mij verteld dat het een goed praatje was, erg duidelijk en helder... En ergens voelt dat best wel goed..
Als ze het waagt weer ziek te worden dan kom ik desnoods wel bij dr thuis en stelt ze me haar vragen daar maar! Zo, daar!quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:27 schreef CleeJee het volgende:
Haha, een heel klein schopje, aangezien ik ook in dezelfde minuut postte
Kijk, eigen initiatief...altijd goed, je kunt trots op jezelf zijn!
21 februari...nog 2 weekjes dus! Heb je weer iets om je op te richten/naar uit te kijken!
Heb je wel even gezegd dat ze onder geen beding ziek mag worden?haha!
Mja, dat valt een beetje weg omdat ik paar dagen daarna alsnog heb zitten snacken als een verslaafdequote:Op donderdag 9 februari 2006 09:59 schreef CleeJee het volgende:
Maar Purple, besef je wel hoe sterk je bent geweest door in de moeilijke periode jezelf niet toe te staan de makkelijke eet-weg te nemen?
Geef jij effe het slechte voorbeeld joh!quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:45 schreef CleeJee het volgende:
Way to go Pruple, jij hebt het initiatief, haha, laat ze maar merken dat je jezelf belangrijk vindt!
Hier alles fijn hoor! Net afgelopen maandag reisje geboekt met mijn vriendinnetje!! Over het algemeen gaat het met haar ook zeker goed, ze heeft soms wat dipjes, maar die hebben nog niet direct geleid tot veranderingen in haar eetpatroon, dus dat is top! Vorig weekend weer wat bij de Mac gegeten
Mja, ik heb al verschillende lijsten en schema's en weet ik het allemaal gemaakt om er ritme en regelmaat en goeie voeding en beweging in te krijgen, maar ik hou dat dan vaak maar ff volquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:55 schreef teigan het volgende:
purplerose, probeer anders 6 keer per dag eens wat meer te eten, dat scheelt vast ook wel wat in trek voor eetbuien...
Ik eet op een dag ongeveer dit:
6 boterhammen
3 zuivelprodukten
2 stuks fruit
avondeten..
En dan zit ik echt wel vol genoeg zodat trek iig geen trigger meer vormt voor eetbuien
Hoe herkenbaar: dat heeft mijn vriendin dus ook. Maar aan mij kun je zien hoe zwaar dat voor de ander kan zijn: het feit dat je geen contact op durft te nemen schept een afstand waar je vrienden waarschijnlijk helemaal niet blij mee zijn. Dus juist omdat je het gevoel hebt dat ze niet op je zitten te wachten, neem je geen contact op, beginnen je vrienden je te missen, moet het contact meer en meer van hun kant komen, en geven ze dat uiteindelijk misschien wel op. Als je vrienden juist wel af en toe contact met jou zoeken, zie dat dan alsjeblieft als bevestiging dat ze je jou net zo aardig vinden als jij hen. Want dat is zo, je wil het alleen zelf niet geloven...quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:51 schreef teigan het volgende:
Ik doe het mezelf ook een beetje aan geloof ik CleeJee...
Ik mail mensen niet, spreek ze niet aan, bel niet enes een keertje.... Gewoon omdat ik bang ben dat ze toch niet op mij zitten te wachten...
En deels is het ook gewoon een gevoel, op zich heb ik niets te klagen geloof ik..
U riep mij?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:47 schreef Ami80 het volgende:
huh?
Was het dan Wolkje die aan de VU studeerde?
Je laat het wel even horen hier he!quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:08 schreef CleeJee het volgende:
Kijk, heerlijk toch om jezelf soms een goede kick te geven...zeker als het je wat oplevert!
Met mij is alles fijn, volgende week vrijdag krijg ik een verrassingsdag van mijn meissie om me te bedanken voor de steun het afgelopen jaar! Ik weet niet wat ze georganiseerd heeft...maar ik ben benieuwd!
(zo goed als een jaar geleden kreeg ik te horen dat zij AN had....)
Misschien kun je je evaluatie beter inlijstenquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:11 schreef teigan het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn laatste evaluatie nog eens doorgelezen...
Het gaf mij wel een goed gevoel weer...
En nu ik die map toch open heb gehad, ga ik er binnenkort alles eens uithalen en doorlezen en dan opbergen denk ik..
Bron: Psychologie Magazine Maart 2006, p. 15.quote:Anorexia begint in de baarmoeder
Anorexiapatiënten blijken opvallend vaak een moeilijke levensstart gehad te hebben. Hun moeders leden tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld aan bloedarmoede of suikerziekte, of de placenta werkte slecht. Daardoor kwamen veel toekomstige patiënten al ter wereld met een te laag gewicht. Ook hun lichaamstemperatuur en de respons op prikkels waren vaak te laag bij de geboorte. Dat ontdekten onderzoekers van de universiteit van Padua, toen ze zich verdiepten in de allervroegste medische geschiedenis van een groep anorexiapatiënten. Bovendien zagen ze een verband tussen het aantal zwangerschapscomplicaties en de leeftijd waarop de patiënten hun eetstoornis hadden ontwikkeld: hoe meer ze te verduren hadden gehad, hoe jonger ze anorexia nervosa hadden gekregen.
De onderzoekers vermoeden dat een tekort aan zuurstof en voedingsstoffen in de baarmoeder bij het kind hersenbeschadigingen kan veroorzaken die later tot anorexia nervosa kunnen leiden. Ook zou de 'hongerprogrammering' van het kind door deze vroege ondervoeding duurzaam ontregeld worden. (AP)
Archives of General Psychiatry, Januari 2006
Misschien ben je gewoon luiquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:08 schreef illusions het volgende:
Ehm, ik heb ook een probleem. Niet zo groot weliswaar, maar toch. Ik lust bijna niets, en daarom wordt mijn eetpatroon heel erg eentonig. Ik neem nooit ontbijt en ik stel eten altijd uit, omdat ik er geen zin in heb. Niet omdat ik geen honger heb, want dat heb ik wel.. maar gewoon geen trek en geen zin om te eten.
Als ik dan wel ga eten krijg ik het met moeite naar binnen, niet omdat ik moet overgeven ofzo want dat doe ik nooit, maar gewoon omdat ik geen zin heb. Ook al eet ik nog zoveel mogelijk met avond eten, vaak heb ik daarna nog steeds honger, maar nog steeds geen zin om te eten dus er komt ook niks van.
Ik weeg ook maar 65 kilo, terwijl ik 1.80m ben, niet echt zwaar dus. Ik zou graag wat zwaarder willen wegen en gezonder eten, maar ik weet niet echt goed waar ik moet beginnen.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 01:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Bron: Psychologie Magazine Maart 2006, p. 15.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |