abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34826402
trapje, purplerose, weet je al wanneer jen u die afspraak hebt??

Ik heb vanavond de laatste keer therapie van deze groep... Er komt dus weer een evaluatie aan. Ik zie het wel zitten, na een paar hele moeilijke dagen vorige week is de rust er weer in mijn koppie...

In november 2004 moest ik een werkbespreking houden, ik was toen zo zenuwachtig en onzeker dat ik vantevoren huilend op de uni rondliep..

Vanmorgen hield ik weer een werkbespreking, ik was niet zo zenuwachtig, en een aantal mensen heeft mij verteld dat het een goed praatje was, erg duidelijk en helder... En ergens voelt dat best wel goed..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34833678
Mooi zo! Waar ging je presentatie over? Dat soort praatjes blijven bestwel een beetje eng, maar daar hebben meer mensen last van hoor, inclusief ondergetekende

Hier gaat alles ook zijn gangetje wel: vriendin blijft toch wel erg gesloten over wat haar nu eigenlijk echt bezighoudt. Ik weet dus niet precies hoe het met haar gaat eigenlijk, behalve dan dat ze het bestwel zwaar heeft. Verder alles goed tussen ons: zaterdag hebben we ons 9-maanden jubileum gevierd (ja, je moet vieren wat er te vieren valt!) en dat was hartstikke leuk en fijn, want het was lekker ontspannen. We zijn naar Zandvoort aan Zee geweest, lekker even uitgewaaid!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:18:43 #103
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_34835661
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:25 schreef teigan het volgende:
trapje, purplerose, weet je al wanneer jen u die afspraak hebt??

Ik heb vanavond de laatste keer therapie van deze groep... Er komt dus weer een evaluatie aan. Ik zie het wel zitten, na een paar hele moeilijke dagen vorige week is de rust er weer in mijn koppie...

In november 2004 moest ik een werkbespreking houden, ik was toen zo zenuwachtig en onzeker dat ik vantevoren huilend op de uni rondliep..

Vanmorgen hield ik weer een werkbespreking, ik was niet zo zenuwachtig, en een aantal mensen heeft mij verteld dat het een goed praatje was, erg duidelijk en helder... En ergens voelt dat best wel goed..
Degene die me belde zei dat ze contact op zou nemen als ze weer beter was maar ik denk dat ik morgen es ff ga bellen kijken of ze me niet zijn vergeten. :/

heb uiteindelijk niet de roze koeken en spekkies naar binnengeschrokt of me buik eraf gesneden dus dat is al heel wat maar er moet toch beweging in gaan komen. De therapie en ikzelf
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_34841019
Ami80, het ging over mijn onderzoeksstage, dus eigenlijk wat ik de afgelopen 7 maanden heb gedaan...

Ik was er anders dus ook veel zenuwachtiger voor, maar het viel me nu best mee..

Purplerose, je heb groot gelijk dat je er weer achteraan wil, en fijn dat je toch lief voor jezelf bent geweest
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34867718
Hartstikke goed meid, fijn om tevreden te zijn!

Gek eigenlijk dat ik je nooit ben tegengekomen op de VU...
pi_34876143
Ehm, Ami80, was dat van de VU voor mij bedoeld?
|Daar zit ik nl. niet op, ik studeer aan de RUG
pi_34877782
huh?
Was het dan Wolkje die aan de VU studeerde? Afijn, my mistake. Maar dan nog is het een schande dat je mijn zusje nooit ontmoet hebt aan de RUG
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:20:02 #108
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34891406
Ami, zo klein is het wereldje nou ook weer niet hoor
Het is allang al toeval dat onze vriendinnetjes elkaar 'ontmoet' hebben!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:20:28 #109
52349 purplerose
pi_34891415
Klein schopje

Heb de mensen van de kliniek aan de foon gehad en het is maar goed dat ik er zelf achter aanging natuurlijk want ze bleek beter enzo, secretariaat kwam met andere datum en dat is 21 februari geworden om half 3
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:27:45 #110
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34891545
Haha, een heel klein schopje, aangezien ik ook in dezelfde minuut postte

Kijk, eigen initiatief...altijd goed, je kunt trots op jezelf zijn!
21 februari...nog 2 weekjes dus! Heb je weer iets om je op te richten/naar uit te kijken!
Heb je wel even gezegd dat ze onder geen beding ziek mag worden? haha!
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:41:16 #111
52349 purplerose
pi_34891792
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:27 schreef CleeJee het volgende:
Haha, een heel klein schopje, aangezien ik ook in dezelfde minuut postte

Kijk, eigen initiatief...altijd goed, je kunt trots op jezelf zijn!
21 februari...nog 2 weekjes dus! Heb je weer iets om je op te richten/naar uit te kijken!
Heb je wel even gezegd dat ze onder geen beding ziek mag worden? haha!
Als ze het waagt weer ziek te worden dan kom ik desnoods wel bij dr thuis en stelt ze me haar vragen daar maar! Zo, daar!
hehehe

Hoe gaat het daar aan jou kant CleeJee?
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:45:54 #112
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34891862
Way to go Pruple, jij hebt het initiatief, haha, laat ze maar merken dat je jezelf belangrijk vindt!

Hier alles fijn hoor! Net afgelopen maandag reisje geboekt met mijn vriendinnetje!! Over het algemeen gaat het met haar ook zeker goed, ze heeft soms wat dipjes, maar die hebben nog niet direct geleid tot veranderingen in haar eetpatroon, dus dat is top! Vorig weekend weer wat bij de Mac gegeten
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:58:18 #113
52349 purplerose
pi_34892125
Dat klinkt idd helemaal toppie CJ!
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:59:43 #114
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34892158
Maar Purple, besef je wel hoe sterk je bent geweest door in de moeilijke periode jezelf niet toe te staan de makkelijke eet-weg te nemen?
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:31:30 #115
52349 purplerose
pi_34892907
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:59 schreef CleeJee het volgende:
Maar Purple, besef je wel hoe sterk je bent geweest door in de moeilijke periode jezelf niet toe te staan de makkelijke eet-weg te nemen?
Mja, dat valt een beetje weg omdat ik paar dagen daarna alsnog heb zitten snacken als een verslaafde dan kan ik daar niet trots meer op zijn, nu het liefste zou ik nog steeds alles van me af willen snijden, ik walg er gewoon van heb ook erg bloederige dromen, veel aliens ook

Dus nee, ik vind me eerlijk gezegd slap omdat ik het alsnog heb gedaan dat snacken, ik snap mezelf dan ook niet, wat is er nou moeilijk aan 6x kleine beetjes per dag te eten
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:38:56 #116
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34893039
Hmmm, kan me voorstellen dat je daar van baalt....en dat je jezelf niet snapt, kan ik me ook indenken....het is alleen dat je nu nuchter in je hoofd bent, en het nu niet snapt....op dat moment was je de controle verloren....en komende periode zal er gewerkt worden aan het creeëren van handvaten om dat wel meer onder controle te krijgen....
pi_34893176
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:45 schreef CleeJee het volgende:
Way to go Pruple, jij hebt het initiatief, haha, laat ze maar merken dat je jezelf belangrijk vindt!

Hier alles fijn hoor! Net afgelopen maandag reisje geboekt met mijn vriendinnetje!! Over het algemeen gaat het met haar ook zeker goed, ze heeft soms wat dipjes, maar die hebben nog niet direct geleid tot veranderingen in haar eetpatroon, dus dat is top! Vorig weekend weer wat bij de Mac gegeten
Geef jij effe het slechte voorbeeld joh!

@Purple: Geef jezelf ook een beetje de ruimte: het zal niet van de ene op de andere dag opeens goed gaan. Feit blijft dat je het een tijdje goed hebt uitgehouden en dat is knap! Dat het daarna een beetje mis ging dat kan gebeuren. Misschien kun je zo'n eetbui de volgende keer weer iets beter voelen aankomen en jezelf ertegen in bescherming nemen door bijvoorbeeld afleiding bij vrienden te zoeken of zo...
pi_34893384
purplerose, probeer anders 6 keer per dag eens wat meer te eten, dat scheelt vast ook wel wat in trek voor eetbuien...

Ik eet op een dag ongeveer dit:
6 boterhammen
3 zuivelprodukten
2 stuks fruit
avondeten..
En dan zit ik echt wel vol genoeg zodat trek iig geen trigger meer vormt voor eetbuien
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:59:19 #119
52349 purplerose
pi_34893466
Mja, het is niet alleen eetbuien, het is ook dat het nu overgelopen is in periodes met constant eten, ik heb dan ook constant trek en onrustig ervan. Heel de dag, eten, eten, eten, eten, eten

kheb echt de discipline en doorzettingsvermogen van een natte dweil zeg, ik had in die tijd dat ik thuis zit al zoveel dingen kunnen doen enz en dan ga ik weer schuldig voelen en boos en dan begint het gebeuren opnieuw he
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:04:41 #120
52349 purplerose
pi_34893591
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:55 schreef teigan het volgende:
purplerose, probeer anders 6 keer per dag eens wat meer te eten, dat scheelt vast ook wel wat in trek voor eetbuien...

Ik eet op een dag ongeveer dit:
6 boterhammen
3 zuivelprodukten
2 stuks fruit
avondeten..
En dan zit ik echt wel vol genoeg zodat trek iig geen trigger meer vormt voor eetbuien
Mja, ik heb al verschillende lijsten en schema's en weet ik het allemaal gemaakt om er ritme en regelmaat en goeie voeding en beweging in te krijgen, maar ik hou dat dan vaak maar ff vol
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:12:49 #121
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34893785
Purple....het is inderdaad een negatieve gedachten-spiraal.....wat heeft je tegen gehouden om thuis dingen te doen? was het een te veel aan dingen? dan kun je wellicht van te voren je voornemen 2 of 3 dingen ook echt te gaan doen...
En waardoor kwam je er niet aan toe? Duidelijke reden of gewoon geen zin in?
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:23:26 #122
52349 purplerose
pi_34894033
Gewoon geen fut, helemaal nada
Dan slaap ik maanden eigenlijk 'teveel' dan weer maanden haast niet, dus naast dat ik al moe ben van de ME ben ik er nog es dubbelop moe van slecht slapen, slecht denken, slecht voelen. En ja, voor wie doe ik het, ik hoef voor niemand op te staan, voor niemand me huis netjes te hebben, voor mezelf hoeft het al niet zo, diep van binnen verdien ik het toch allemaal niet, ben het niet waard.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:29:36 #123
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34894186
Je voelt je nu waarde-loos.......bekend probleem......en juist dat waade-loos voelen is een grote oorzaak van de trubbels......en toch, weet je eigenlijk zelf ook wel dat je van veel waarde bent voor velen en je zelf soms ook wel ziet dat er echt wel wat in je zit!
pi_34894206
Het is ook moeilijk hoor, vooral als je alleen maar thuis zit en je dus ook absoluut geen ritme hebt verder...
Het helpt echt alsje er toch nog even uit moet soms voor afspraken en dergelijke..
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:37:21 #125
52349 purplerose
pi_34894367
Het frustreert me gewoon enorm dat ik het er niet uitkrijg nog!
Ik ben #$%#&$^&*@#% 31jaar, dan moet ik toch wel iets op het goeie spoor hebben staan ofwa?

Het andere dat me frustreert
Ik was vroeger ab-so-luut NIET zo, ik was vrolijk, bruisent, ik was zelfverzekerd, in schrille tegenstelling tot wat ik nu ben, een klein bang vogeltje die al angstig wordt aan de gedachte van het minste of geringste wat zich voordoet.

Gatverdamme!

sorrie
pi_34894375
Maar je bent dus enerzijds heel erg van plan hieruit te komen, en anderzijds vind je niet dat je het waard bent, waardoor je passiever wordt. En hoe denk je daaruit te komen? Je kunt proberen te beginnen met je therapie om je beter in je vel te gaan voelen. Maar je kunt het misschien ook andersom doen: eerst wat ondernemen/organiseren waardoor je jezelf beter gaat voelen. Echt ervoor gaan. Dan ga je misschien ook met een beter gevoel je therapie in...

Meis, je bent het waard...
pi_34894781
Purplerose, ik was een jaar geleden ook zoiets, ik liep overal vast in mijn leven, en ik ben ook al 24 hoor, dus ik zou het ook voor elkaar moeten hebben..

Bij mij heeft het geholpen, ik begin me eindelijk weer te voelen als het meisje dat ik was toen ik een jaar of 18/19 was, het vrolijke, het onbezorgde, het spontane, enzovoorts..

Het is zo heerlijk, en het komt echt doordat ik die therapieen heb gehad..
het is de moeite waard, jij wil hier vanaf, dat lees ik wel, dus het kan jou ook makkelijk lukken!!
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:54:54 #128
52349 purplerose
pi_34894823
Mja, ik heb dus ook al aangemeld voor reintegratieplantrajectthing dus dat loopt ongeveer tegelijk op met de therapie, en dan begin ik met een cursus genaamd 'aanzet' van dat reintegratie gebeuren om ook eerst weer structuur aan te wennen en opnieuw leren solliciteren enzo. Dat is 1 dag in de week en de therapie zal denk 3 zijn ofzo?

Ik weet ook de details nog niet van hoe of wat maar het gaat ongeveer gelijk op
pi_34894885
Dat is mooi, dan heb je straks na je therapie ook iets te doen... Als je dan weer thuis zou komen te zitten is de kans op terugval een stuk groter
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:00:15 #130
52349 purplerose
pi_34894978
Al moet ik zeggen dat werken en alles eromheen wat erbij hoort mij doodsangsten aanjaagt
pi_34897205
Nu nog wel ja..

Als het goed gaat straks al veel minder...
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:46:05 #132
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34898636
Je kunt het je nu nog niet voorstellen....maar uit werk kun je ook enorm veel energie halen!
pi_34959209
tvp
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:19:28 #134
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35069513
Hoe staat het leven met één ieder?
pi_35069641
het staat hier wel goed...

Ben langzamerhand de gatenin mijn verslag aan het aanvullen, en dat begint op maandag altijd moeizaam, maar loopt dan later in de week steeds beter..

Ik begin deze week met een paar nieuwe vakken, en dat is wel eng ergens, weer allemaal nieuwe mensen..
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:30:14 #136
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35069801
Is inderdaad weer eng Teigan, moet je je 'plekje' ook weer gaan vinden tussen die nieuwe mensen....

Maar, ook wel weer leuk nieuwe mensen leren kennen!
pi_35074522
Hier gaat alles wel. Beetje zwaarmoedig misschien, maar dat gaat wel weer over. Met vriendin-lief gaat het niet echt best momenteel, hoewel ik geen enkele zekerheid heb in of er op dit moment progressie is of niet. Het enige wat ik zie is dat ze het erg zwaar heeft momenteel, erg in zichzelf gekeerd en verdrietig is. Dus dat valt me wel zwaar natuurlijk en door dat non-communicatieve raak ik zelf ook een beetje het spoor bijster in hoe ik nu met haar moet omgaan. Er is bar weinig over van het meisje op wie ik verliefd ben geworden. Ik hou ontzettend veel van haar, maar af en toe herken ik haar niet meer.

Maar goed, ik probeer maar geduldig te blijven hoewel ik dat op dit moment erg moeilijk vind. Ik moet erg oppassen dat ik niks forceer, want daar heb ik soms een beetje de neiging toe hoewel ik weet dat dat geen enkele zin heeft. Maar ja, er zit wat wrijving tussen het eerlijk zijn tegen haar en het positief overkomen. Steunen wil ik haar, er voor haar zijn ook, maar ik krijg zo weinig toegang dat dat me niet lukt. Dus tja, waar blijf je dan als vriend? Geduldig afwachten tot ze zelf contact zoekt? Tja, dat is een mogelijkheid, maar om je eerlijk te zeggen denk ik niet dat dat gaat werken, want ze is veel te bang om contact te zoeken.

Kortom, het oude dilemma. Soms zou ik willen dat ik haar wat langer had gekend voordat ze zo ziek werd...
pi_35412570
Purplerose, hoe ging je afspraak? Alles ok met je?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:25:01 #139
52349 purplerose
pi_35447340
Hai, even een update

Afspraak ging goed, veel vragen uiteraard en zij dacht uiteindelijk aan een eetstoornis NAO maar vond de klachten ernstig genoeg om deeltijd therapie voor te stellen wat dan de eerste 3 maanden 5 dagen is en daarna 3 dagen per week. Ze moet dit uiteraard nog met de indicatie staf overleggen enzo en heb komende dinsdag een advies gesprek met der. Als er plek is kan ik gelijk beginnen, zoniet dan start ik in de pre-groep tot er plek is

Was mega nerveus! had namelijk ook al bijeenkomst in de ochend van het reintegratie project dus 2x ergens helemaal nieuw komen was erg eng!
Maar gelukkig overleeft
pi_35447480
NAO staat voor Niet Anderzins Omschreven, dat is er bji mij ook vastgesteld, hoewel dat van mij dus wel richting Binge Eating ging, maar net niet helemaal...

Fijn dat er nu schot inkomt, met een beetje geluk begin je over een week of 2 dus al met de eerste dingen..
pi_35452131
Gaaf van je! Best stoer om er nu zelf zo voortvarend mee bezig te zijn. Het wordt ongetwijfeld bestwel eng om erheen te gaan, maar afgelopen dinsdag lukte het ook, dus waarom zou dat straks niet lukken! Zie je er tegenop, of vind je het juist fijn dat er wat staat te gebeuren? In elk geval vind ik je erg moedig, op naar het geluk meid!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:23:09 #142
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_35453955
een goede vriendin van me heeft een hele tijd boulimia gehad. ik ken haar pas een jaar maar we gaan erg goed met elkaar om en ze heeft het redelijk snel aan me verteld.
het gaat nu goed met haar maar ze maakt er af en toe grapjes over en dan weet ik toch niet zo goed wat ik moet zeggen

en wilde even zeggen dat ik erg veel respect heb voor mensen die hulp zoeken en er weer bovenop komen! succes!
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:13:38 #143
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35812783
Kickje!!! Hoe is het met iedereen??

Mijn meissie is nu op wintersport...wel even weer een lichte vorm van trigger, omdat dat altijd een plek was waar ze bijna niets at...maar volgens haar gaat het toch goed!
pi_35814685
Met mij gaat het niet zo super geloof ik..

Ik voel me de laatste tijd toch best wel weer eenzaam... Het eten gaat redelijk, het wil soms nog wel eens een beetje de verkeerde kant uitgaan
pi_35835218
Met mij gaat het ook kut. Gisteren weer zo'n fijn gesprek gehad met mijn ouders waarbij weer even flink duidelijk werd dat er weinig in mijn leven is waar ze blij mee zijn. En ik ook geloof ik, dus wat dat betreft klopt het wel. Hoe het met mijn vriendin is weet ik ook niet trouwens: die had vorige week een motivatieweekje en was thuis. Toen leek het wel goed te gaan (door de telefoon), maar van het weekend was het weer minder nadat ze haar plannen had voorgelegd aan de kliniek. Verder nog steeds hetzelfde liedje: het is vechten voor contact, en dat begint me behoorlijk op te breken.

Sorry, niet erg positief dus, maar ik laat het koppie een beetje hangen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:03:30 #146
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35835573
@ teigan: je voelt je de laatste tijd best wel weer eenzaam zeg je...hoe komt dat...ben je echt eenzamer? of zijn het gevoelens?

@ ami80: kunnen je ouders je niet steunen in deze moeilijke periode in je leven? moeten zij nou juist nu benadrukken dat ze niet zo blij zijn met hoe je je leven nu ingevuld hebt?
wat betreft je vriendin: ik kan me zo voorstellen dat het je begint op te breken.....ook jouw energie-emmer speciaal voor haar raakt eens uitgeput en leeg.....zeker als je telkens weer ziet dat ze eigenlijk niet vooruit komt..... Moet ineens denken aan een zin die jij eerder een keer schreef: had je haar inderdaad maar eerder leren kennen en langer, zodat je je beter kon herinneren hoe ze toen was....
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:04:33 #147
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35835590
En Ami80, mail me gewoon hoor als je ergens mee zit!
pi_35836520
Ik doe het mezelf ook een beetje aan geloof ik CleeJee...

Ik mail mensen niet, spreek ze niet aan, bel niet enes een keertje.... Gewoon omdat ik bang ben dat ze toch niet op mij zitten te wachten...
En deels is het ook gewoon een gevoel, op zich heb ik niets te klagen geloof ik..
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:01:00 #149
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35836704
Oké, het jezelf even wegdrukken...herkenbaar...heeft mijn meissie ook wel eens last van...wat helpt is haar te confronteren met het gevoel wat ze meestal heeft als ze weer uit die 'dip' komt: "ik had zoveel leuke dingen kunnen doen, en heb dat mezelf gewoon ontnomen...."

Maar jij mailt hun dus niet, nemen zij dan ook geen contact met jou op?

Op zich heb je niets te klagen zeg je....hoezo niet? schrijf dat eens uit?
pi_35837412
Kut, had hier net een stukje getypt, maar drukte op de verkeerde toets.

Nou, waar het eigenlijk op neer komt is dat ik nergens vat op heb in mijn leven, en dat wordt ook flink benadrukt.

- mijn studie gaat kut: ik heb al een jaar vertraging opgelopen met mijn scriptie, simpelweg omdat mijn hoofd er niet naar staat, het te complex is, en ik er echt totaal geen zin meer in heb. Maar ja, in het zicht van de haven stranden is ook zo zonde en zou voelen als falen. Falen voor een studie die ik nota bene deels voor mijn ouders heb ondernomen, want ik had 'maar' een hogeschool diploma op zak.

- geen idee wat mijn relatie nog inhoudt, en mijn ouders zien alleen maar het verdriet. Ze zien hoe ik het hoofd boven water probeer te houden en probeer nog een relatie te onderhouden terwijl de relatie eigenlijk helemaal nergens meer over gaat: ik zie haar nauwelijks, krijg nog steeds geen toegang, maar blijf wel achter haar staan en dat waardeert ze. Elke keer dat ik haar zie verovert ze mijn hart. Het houden van komt nog steeds van beide kanten (denk ik), maar ze kan er nauwelijks uitdrukking aan geven. Dat is zwaar als dat al zo lang duurt. Dus het is tobben, en mijn ouders zouden me eigenlijk liever voor mezelf zien kiezen. Mijn moeder heeft zelfs meermaals gezegd dat ze niet denkt dat mijn vriendin eruit komt, en dat ze me eigenlijk ook niet bij haar vindt passen. Tnx mum, ik had wel genoeg aan mijn eigen twijfels.

- ik ben bezig met het zoeken naar woningruimte, want het zou veel beter zijn om het huis uit te gaan: pa en ma zouden mijn ellende niet zien en vice versa. Ik ben er ook echt aan toe. Daarin steunden ze me heel lief door te kijken naar een constructie waarbij ik een hypotheek neem met de overwaarde van hun huis als onderpand. Dus we zijn gezamelijk op huizenjacht geweest, maar alle woningen die zij aardig vonden voor mij waren veel te duur: wat ik wil is gewoon een klein woninkje, om zo min mogelijk maandlasten te hebben. Ook hier wordt de lat dus hoog gelegd.

- wat te doen met het inkomen? Dat is nu dus nog niet hoog genoeg om een hypotheek van 500 in de maand (+ servicekosten) te financieren en dan ook nog een beetje lekker te kunnen leven. Ik heb samen met mijn zakelijk partner een eigen softwarebedrijf en dat gaat hartstikke goed, maar ik haal er nog geen volledig salaris uit omdat we het langzaam opstarten en maar twee dagen in de week werken. Daarnaast heb ik mijn studie en heeft hij zijn andere baan. Je raad het al: mijn ouders zouden nooit voor de weg van een eigen bedrijf kiezen omdat het veel te onzeker is. Eigenlijk zouden ze me veel liever een vaste baan zien hebben met financiele zekerheid. Maar mijn bedrijf is wel iets wat ik zelf heb opgebouwd, iets wat lukt in mijn leven, dus het is me veel waard.

Veel onzekerheden dus. Onzekerheden die ik zo zou kunnen verhelpen: stoppen met de uitzichtsloze strijd, studie overboord, en een baan nemen. Nou is dat wel heel kort door de bocht, maar soms voelt het wel zo. Maar mijn hart ligt er niet, dat zullen jullie begrijpen.
pi_35837589
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:51 schreef teigan het volgende:
Ik doe het mezelf ook een beetje aan geloof ik CleeJee...

Ik mail mensen niet, spreek ze niet aan, bel niet enes een keertje.... Gewoon omdat ik bang ben dat ze toch niet op mij zitten te wachten...
En deels is het ook gewoon een gevoel, op zich heb ik niets te klagen geloof ik..
Hoe herkenbaar: dat heeft mijn vriendin dus ook. Maar aan mij kun je zien hoe zwaar dat voor de ander kan zijn: het feit dat je geen contact op durft te nemen schept een afstand waar je vrienden waarschijnlijk helemaal niet blij mee zijn. Dus juist omdat je het gevoel hebt dat ze niet op je zitten te wachten, neem je geen contact op, beginnen je vrienden je te missen, moet het contact meer en meer van hun kant komen, en geven ze dat uiteindelijk misschien wel op. Als je vrienden juist wel af en toe contact met jou zoeken, zie dat dan alsjeblieft als bevestiging dat ze je jou net zo aardig vinden als jij hen. Want dat is zo, je wil het alleen zelf niet geloven...

Dus kom op, pak die telefoon en spreek wat af! Iets veiligs bij voorkeur, zodat je je zelf geen zorgen hoeft te maken over of je het gesprek wel draaiende weet te houden! Doorbreek de cirkel, dat is de enige manier meid!
pi_35837731
Ik herken het wel Ami80, het is bij mij ook wel een van de redenen dat het de laatste tijd weer minder gaat..

Ik zit hier met een onderzoek wat af moet, mijn hart ligt er niet, en het valt me daardoor ook zo zwaar om te doen. Het einde komt gelukkig wel in zicht, maar soms lijkt het uitzichtsloos, vooral als mijn perfectionisme de kop weer opsteekt...
Mijn ouders vragen zich ook al tijden af waarom ik maar niet verderkom met mijn studie, mijn relatie hebben ze gelukkig weinig op aan te merken, maarja, dat is ook een ander verhaal..

Zou jij met je vriendin geen systeemgesprekken kunnen krijgen? Dat heeft voor mij en mijn vriend wel goed geholpen, we zijn toen weer op het goede spoor gezet...

En CleeJee, waarom ik niets te klagen heb, ik heb een leuke vriend, ik ga een keer in de week schieten, wat ook gezellig is, ik ga misschien een cursus klimmen volgen, en uiterlijk gezien is er toch niets met mij aan de hand? (het gevoel dat het niet goed gaat probeer ik weg te drukken, misschien dat ik daarom contacten ook wel een beetje afhou, dan hoef ik de confrontatie niet aan te gaan)
pi_35844011
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:47 schreef Ami80 het volgende:
huh?
Was het dan Wolkje die aan de VU studeerde?
U riep mij?

Ja, ik studeer aan de VU
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:25:11 #154
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35844534
En zo wordt dit topic weer wakker uit "den diepen winterslaep......"

*rekt zich uit*
pi_35846522
Ja, misschien wel goed voor mij...

Weer even mezelf met mijn neus op de feiten drukken...
Dat ik weer iets beter voor mezelf mag gaan zorgen...
pi_36047858
hoe gaat het nu met iedereen?? Ik heb mezelf een trap gegeven, dus het gaat een stuk beter nu...
Ik begin er weer zin in te krijgen...
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:08:14 #157
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36049107
Kijk, heerlijk toch om jezelf soms een goede kick te geven...zeker als het je wat oplevert!

Met mij is alles fijn, volgende week vrijdag krijg ik een verrassingsdag van mijn meissie om me te bedanken voor de steun het afgelopen jaar! Ik weet niet wat ze georganiseerd heeft...maar ik ben benieuwd!

(zo goed als een jaar geleden kreeg ik te horen dat zij AN had....)
pi_36049189
Ik heb vanmorgen mijn laatste evaluatie nog eens doorgelezen...
Het gaf mij wel een goed gevoel weer...

En nu ik die map toch open heb gehad, ga ik er binnenkort alles eens uithalen en doorlezen en dan opbergen denk ik..
pi_36049288
Hier ook iets beter, nog wel wat zwaarmoedig. We hebben zondag wat gewandeld en dat was supergezellig. Ze was voor het eerst wat opener geweest tegen een psych. Nou ja, psych, het was niet haar eigen psycholoog uit de kliniek, maar een stagenemer. Maar goed, ik geloof dat ze er wel trots op was! En ik vond dat natuurlijk hartstikke fijn om te horen...

Het blijft naar om steeds weer te merken dat ze zo ontzettend diep in haar stoornis zit. Ze zit op een punt waarop ze totaal geen zekerheden meer heeft over de dingen die voor haar belangrijk zijn: of ze het wel ooit zal redden om haar studie af te maken, of ze weerstand kan bieden aan alle neersabelingen die soms bij coschappen komen kijken, of ze er ooit weer bovenop komt, hoe lang haar vrienden het nog uithouden, etc. Ik merk dat de kliniek wel een veilige haven is geworden: ze heeft een band met de meiden daar. Dat is voor mij wel een geruststelling...

Met mij persoonlijk gaat het dus weer beter, vooral ook omdat mijn eigen zaak ontzettend goed loopt momenteel: de groei zit er ontzettend in, en het is fijn om iets te zien lukken! Financieel biedt dat ook perspectieven, want ik verdien straks waarschijnlijk genoeg met de part-time werkzaamheden om een huisje te kopen!
pi_36049332
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:08 schreef CleeJee het volgende:
Kijk, heerlijk toch om jezelf soms een goede kick te geven...zeker als het je wat oplevert!

Met mij is alles fijn, volgende week vrijdag krijg ik een verrassingsdag van mijn meissie om me te bedanken voor de steun het afgelopen jaar! Ik weet niet wat ze georganiseerd heeft...maar ik ben benieuwd!

(zo goed als een jaar geleden kreeg ik te horen dat zij AN had....)
Je laat het wel even horen hier he! Veel plezier alvast in elk geval. Helemaal super hoe die meid van jou suks oppakt!
pi_36049377
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:11 schreef teigan het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn laatste evaluatie nog eens doorgelezen...
Het gaf mij wel een goed gevoel weer...

En nu ik die map toch open heb gehad, ga ik er binnenkort alles eens uithalen en doorlezen en dan opbergen denk ik..
Misschien kun je je evaluatie beter inlijsten

Wat evalueerde die evaluatie?
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:25:00 #162
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36049635
@ Teigan: altijd goed om die evaluatie er bij te pakken en door te lezen op momenten dat het minder gaat....drukt je nog even met je neus op de feiten hoezeer je gegroeid bent...

@ Ami80: blij te horen dat het allemaal stukje beter gaat met je meissie! Merk ook aan mijn vriendin dat de kliniek echt een mega veilige haven was/is (ze heeft natuurlijk nog elke vrijdag nazorg) en dat ze er zelfs wat vriendinnen aan over heeft gehouden! Dat is natuurlijk helemaal het mooiste, want die snappen elkaar natuurlijk wel!
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:44:59 #163
52349 purplerose
pi_36052006
Ik zal ook weer even een update posten
morgen heb ik een 2e gesprek bij de kliniek om nog wat vragen te beantwoorden zodat ik in de goeie groep terecht kom. Ik ben bezig met een reintegratie groepje om te kijken wat ik wil gaan doen en hoe ik moet solliciteren enzo.

Daarnaast zit ik vast ik durf dus ook niet echt met mensen af te spreken, leuke dingen te gaan doen, de veiligheid van me huis te verlaten en weer te gaan leven. Ik ben letterlijk en figuurlijk bang om te leven De maatschappelijkwerkster kwam ook al aanzetten met dat we niet verder komen in de gesprekken en misschien er dus maar mee te stoppen.
Het slapen gaat nog steeds slecht waardoor ik ook niet echt in een fijn ritme kan komen van optijd opstaan en sjit in huis doen enzo. Denk teveel en tevaak waardoor ik me somber en futloos blijf voelen, ik zie het! krijg het alleen niet voor elkaar het te stoppen en dat frustreert me enorm omdat ik helemaal zo niet wil zijn! Ik was vroeger een super vrolijk kind en kijk me nou eens Stiekum hoop ik dat ik de 5 daagse therapie mag gaan volgen zodat ik gedwongen wordt dagelijks optijd eruit en bezig te zijn.

Blegh, al met al, niet echt geweldig dus
pi_36052880
Ami80, die evaluatie evalueerde de laatste 6 weken van mijn behandeling... Je kreeg elke 6 weken ongeveer een evaluatie, en daarin werd bekeken hoe je vooruit ging volgens het behandelteam..
Ik schreef dan zelf ook een evaluatie, en de groepsgenoten schreven er eentje voor mij..

Ik merk juist dat het contact met d emensen uit de eetgroep snel minder wordt als je eruit bent, ws. ook gewoon doordat dit losser is... Hetgene wat je bind is minder geworden, je krijgt je eigen leven weer, sommigen zakken weer terug, anderen gaan juist door, en vooral als een van beiden langer blijft, dan mis je een hoop mijlpalen...

purple rose, ik herken me wel in jou.... Ook nu vind ik het nog heel moeilijk om met mensen af te spreken, of sowieso contacten te onderhouden en/of aan te trekken.. Ik blijf het maar uitstellen, al moet ik zeggen dat ik er nu wel weer mee bezig ben om dat te overwinnen..

Ik ben ergens een beetje trots op mijzelf... Mijn vriend is op schoolreis, en meestal gaat mijn eten slecht als ik alleen ben... Maar het gaat nu eigenlijk best goed... Ik snoep ietsje meer, maar dat is in de trand van 2 paaseitjes ofzo...
Het is fijn om te merken dat ik dit ook kan hebben..
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:54:02 #165
52349 purplerose
pi_36054565
Het probleem bij mij is dat ik het NU wil veranderen ipv blij te zijn met de kleine stapjes die ik wel zet. Als het alles goed gaat ga ik volgende week woensdag of donderdag weer es een fotoshoot met een bevriende amateur fotograaf al zal ik twijfelen tot aan de laatste minuut of ik wel of niet zal gaan Ik wil gewoon dat er ala minuut weer flink beweging in me leven zit en dat kan nou eenmaal niet dat weet ik rationeel maar gevoelsmatig wil ik dat wel.

Gaat mijn ratio ooit nog op een zelfde lijn zitten als mijn gevoel?
pi_36056480
Ik denk dat dat pas gebeurt op het moment dat je tevreden bent met jezelf. En daarvoor zul je de confrontatie met jezelf moeten aangaan. Cognitief denken: waarom zou je niet naar die fotoshoot gaan? Omdat je bang bent om naar buiten te gaan, omdat je onzeker bent om je lichaam? Hoe ga je daarmee om: de confrontatie aangaan en kijken of je er iets leuks van kunt maken en zo tevreden kunt zijn dat je iets hebt ondernomen? Of kies je voor de veilige weg en blijf je thuis? Op die manier.

Ik weet, een ander kan het zo makkelijk zeggen, maar toch moet je soms proberen om jezelf over een dood punt heen te zetten. Teigan kan het, dat heeft ze laten zien. Kun jij het ook?
pi_36057148
Het helpt voor mijn gevoel al om het uit te gaan spreken naar anderen..

Ik zei anderhalve week geleden tegen mijn vriend dat het niet echt goed met mij ging, en hij zag dat al een paar weken, terwijl ik dacht dat het niet opviel..
En toen had ik ook gewoon zoiets van ik heb hier geen zin in, en ben weer stapjes gaan nemen.. Ik begin zelfs weer beter voor mijn lichaam te zorgen (bv. gezichtscreme gebruiken, handcreme gebruiken), en dat is een teken dat het beter gaat met mij..
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:00:26 #168
52349 purplerose
pi_36070246
Ja, ik ben ook van plan mezelf op te blijven peppen tot ik bij hem in de auto zit en we onderweg naar de studio zijn. ik heb ook moeite met voor mezelf en me lijf te zorgen en lief voor mezelf te zijn. Gedachtes van het niet waard zijn zitten dan in de weg
pi_36078199
jij bent niet degene die bepaald of je iets waard bent of niet... Die vriend van jou wil graag met jou een middag doorbrengen, en nee, hij is niet gek dat hij dat wil ofzo..

Begin eens met iets kleins om lief voor jezelf te zijn, koop eens een lekkere douchegel, en bouw het zo langzaam op..
pi_36078641
Het is moeilijk om je eigenwaarde te ontlenen aan de mening van een ander. Het is misschien ook niet eens de goede manier om je status te ontlenen aan wat anderen van je vinden. Maar als andere mensen je waarderen om wie je bent (zoals de fotograaf dus), en hun mening wijkt af van je eigen mening, dan kun je daar wel even bij stilstaan: 'kennelijk ben ik niet de ... persoon die ik denk te zijn', of 'als hij/zij contact met mij zoekt, dan ben ik kennelijk de moeite waard'. Misschien kun je dat soort gedachten gebruiken om iets beter over jezelf te denken?

Mijn vriendin heeft precies hetzelfde trouwens: ze vindt dat ze niks waard is, niet slim genoeg, geen leuke verhalen heeft, etc. Telkens als zij daar iets van laat merken zeg ik iets positiefs over haar, bijvoorbeeld dat ik VIND dat ze lief is, of dat ik VIND dat het een supergezellige dag was samen met haar. Ze heeft soms moeite om dat te geloven (herken je iets?), maar ze vindt het volgens mij toch ook wel fijn om te horen. Het is tegenwicht voor haar, maar ze zal er zelf in moeten gaan geloven.
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:18:54 #171
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36079018
Gister heeft mijn vriendin afgesproken met een meisje dat ze van de kliniek kent....en het bovenstaande onderwerp kwam ook aan bod, daar hadden we het toevallig nog over:
een hele belangrijke gedragseigenschap van de groep blijft dat ze anderen eigenlijk altijd belangrijker vinden dan zichzelf!
pi_36103600
Het lijkt toch weer de verkeerde kant op te gaan.

Mijn vriendin had twee weken geleden een motivatieweekje om na te denken over hoe ze verder wilde en zo een plan van aanpak te maken. Waarom vertel ik dit eigenlijk, ik weet het even niet, ben even van slag maar typ hier toch maar even wat want misschien dat het helpt. In elk geval net te horen gekregen dat de motivatieweek heeft gegolden als een "time-out", waarvan je er twee mag hebben, en bij de derde word je ontslagen. Ze had er al eerder een gehad. Maar nu zit ze weer onder haar lijn (de reden achter de eerste "time-out", eigenlijk een "time-in" maar goed), en als ze niet voor volgende week weer op haar lijn zit dan is het dus mis. Vriendin had bij het overleg om een motivatieweek te nemen echter niet te horen gekregen dat die zou gelden als "time-out". Dat kreeg ze vandaag te horen, dus ze is bloedlink. Naar eigen zeggen zou ze dan die motivatieweek nooit hebben opgenomen. Nu zit er dus een groot risico in dat ze wordt ontslagen uit de kliniek.

En ik zou zaterdag op wintersportvakantie gaan maar zou haar dan helemaal niet kunnen steunen terwijl ik dat veel belangrijker vind dan die hele vakantie. Godver.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:12:18 #173
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36108026
Hmmm Ami80.....nu baal ik dat ik gister zo een lang telefoongesprek had (en ja, het was (zoasl je al dacht) mijn meissie, ook met minder nieuws, heeft nu beetje eerste serieuze terugval na ontslag uit kliniek) en je je verhaal dus niet bij mij kwijt kon....\

wat een verrotte situatie zeg....en inderdaad juist nu nu je voor jezelf wilde kiezen met een ski-vakantie.... weet je al wat je gaat doen?
pi_36108636
Dat telefoongesprek zat nergens tussen: mijn vriendin belde me pas om 11 uur, dus toen waren we beiden al niet meer online...

Vervelend om te horen dat je vriendin een terugval heeft. Je weet van te voren dat het erbij hoort, maar je hoopt dat het niet komt omdat het zo goed gaat. En als het moment dan toch daar is dan baal je verschikkelijk. Maar een terugval is niet erg, zolang ze maar niet teveel teruggrijpt naar haar oude methodes om met tegenslag om te gaan. Wens haar succes van me....

Of ik al weet wat ik ga doen? Mijn eerste reactie was inderdaad zo van 'Ok, hoe groot is de kans dat dit mis gaat? Die kans is zeer reeel. Ok, dan blijf ik thuis.' In mijn emotie heb ik nog even naar haar gebeld, maar ze nam niet op. Gesmst met dezelfde vraag, stom stom stom, en met de tekst erbij dat ik haar veel belangrijker vind dan die vakantie. Toen belde zij, met de tekst 'jij gaat gewoon op vakantie' en hing op. En die benadering is precies de reden waarom dit helemaal spaak kan gaan lopen: als ze op dezelfde manier met haar psych/socio in de clinch gaat dan kun je er gif op in nemen dat ze inderdaad weggeschopt wordt.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:50:10 #175
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36108800
Oké, goed te horen dat het later speelde....

Ik schrok er wel even van ja...heb het ook wel aan zien komen hoor...maar het is nu wel concreet in haar hoofd ook, ze wil graag een paar kilo kwijt, op zich moet dat kunnen, zit ze nog boven haar pinpoint gewicht, maar het is nu aan een plan werken om die paar kilo op een gezonde manier kwijt te raken.... Ze voelt zich nu even verre van happy, ging ook de tijd van haar ES weer verheerlijken, gelukkig kon ik gelijk op haar inpraten en neem ze ook dingen van mij aan! Ze vond het gesprek gisteravond eerst verschrikkelijk, maar aan het eind voelde ze wel opluchting en we sloten af met een lach samen, dus dat is super!

Ja, haar die vraag sms'en is inderdaad niet zo slim, want je weet dat ze nooit voor zichzelf kiest en nooit hulp vraagt....dus jou er bijna op uit stuurt!
pi_36108888
Ik weet gewoon echt even niet wat ik moet: als ik hier blijf dan ga ik ook geen enkele kans krijgen om te steunen, want ze accepteert helemaal NIETS!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:56:58 #177
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36108923
Als ik jou de tip mag geven....geef dit aan bij haar, dat je er erg graag voor haar wil zijn, maar dat je weet dat zij zich in haar diepste diepten volledig afsluit van alles en iedereen....en dat je door de vakantie extra energie op gaat doen om er daarna meer dan ooit voor haar te zijn!

Ik denk dat de wintersport voor jou echt enorm belangrijk is, ook om even uit de hele situatie te zijn, dus denk dat je nu toch beter voor jezelf kunt kiezen.....
pi_36108978
Tja, en dan contact houden zeker? Nou dan weet ik in elk geval dat het niks wordt die vakantie. Maar het draait niet om mij.

Sorry,maar ik ben echt woedend.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:01:25 #179
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109025
Kan me je woede indenken joh....het is ook gevoel van oneerlijkheid, je stopt zoveel in haar van je energie en je krijgt zo weinig terug....ook zij zal daar van balen, alleen kan zij niet geven wat ze wil.....

ik zou nu echt voor jezelf kiezen een keer denk ik.....

maar waarom precies die woede?
pi_36109199
Vooral woede naar haar denk ik, niet eens naar Mentrum hoewel daar een hoop fout gaat als ik mijn vriendins verhalen mag geloven. Maar mijn woede is niet eens gefundeerd. Ik ben geween heel boos op de situatie, op het moment, en op haar manier van handelen: het nooit eens kunnen accepteren van hulp, het voortdurend afstoten van alles wat haar lief is. Ze is als een bulldozer is een kruidenperkje: zo ontzettend destructief! En dat herhaalt zich keer op keer. Dat constante vluchtgedrag, die constante drang om dingen zelf te doen, en die constante introverte houding. De manier waarop ze met mensen omgaat is ellendig.

Maar dat zwak ik straks wel weer af, als ik tot bedaren ben gekomen.
pi_36109251
Ik denk dat ik er vanmiddag maar heen ga trouwens. Wil ze niet, maar moet ik misschien toch maar doen. Gewoon om het nog even op een goede manier te hebben over wat er staat te gebeuren, afspraken te maken over komende week, en uit te leggen wat mijn kant van het verhaal is...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:12:31 #182
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109291
Ik denk ook dat het goed is om het er even over te hebben...

En ja, ik weet ook uit eigen ervaring dat er in de kliniek soms hele rare dingen gebeuren....en ook dat dan de hel losbarst bij de meiden (de hele groep gaat er dan in mee, lekker rebelleren tegen de socio's!).

Het is echt verdomde zwaar voor je allemaal man....zin om binnenkort anders keertje biertje te gaan drinken in het Amsterdamse?
pi_36109375
Biertje drinken is ok, maar ook los van alle toestanden

Goed, ik ga nu dan even alles klaarmaken: koffer inpakken enzo
Dan vanmiddag daarheen, ik twijfel nog of ik van tevoren zal bellen, want ik gaf gisteravond al even aan dat ik nog langs wilde komen, maar dat wilde ze niet...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:18:24 #184
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109438
Gaan na je vakantie wel ff keer wat drinken, deal?!

Succes man!
je kan haar altijd bellen met de mededeling dat je langs wil komen, en als je dat niet mag, dat je dan niet op wintersport gaat.....
pi_36109635
Precies, of ik draai het om en zeg dat ik wel op wintersport vakantie zal gaan, maar het dan nog wel even met haar over bovenstaande wil hebben... is misschien constructiever
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:31:00 #186
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36109750
Of zeggen dat je haar toch graag nog even wil zien voor je gaat.....
Kijk wel uit dat je haar niet met het gevoel achter laat dat je haar niet belangrijk genoeg vind...
(bijna onmogelijke taak denk, maar probeer het toch een klein beetje)
pi_36111011
Heren, het zit jullie even niet mee zo te lezen, het kan gebeuren...

CleeJee, die terugval moest een keer komen, eerst ben je blij dat je uit de behandeling bent, en na een tijdje is dat uitgewerkt, en dan kan het weer minder gaan... Als het goed is komt ze er wel bovenop..

Ami80, bij jou ligt het allemaal een stuk moeilijker... Het lijkt er toch op dat jouw vriendin nog niet aan de behandeling toe was ofzo... Aan de andere kant gaat er in de kliniek ook een hoop fout.. Ik hoop dat je vanmiddag nog een gesprek met haar hebt, en dat je iets rustiger je vakantie ingaat..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:31:51 #188
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36111336
Teigan, dat is zeker zo, een terugval daar hou je natuurlijk altijd rekening mee!

Gelukkig staat ze wel open voor mijn mening en kan ik veel dingen die zij denkt nuanceren, dat is heel fijn! Ze heeft in haar leven nooit geleerd om te praten, maar ze merkt nu dat dingen -juist door erover te praten- veel beter op te lossen zijn. Dat is zo fijn om telkens te merken!
pi_36116928
dat is de grote winst van therapie denk ik...
Leren over gevoelens te praten..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:32:53 #190
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36117055
was ook blij dat ik gister in het telefoongesprek van een uur (.!.) merkte dat ik steeds meer tot haar doordrong...ze het toch steeds wat luchtiger kon zien....dat is denk de grote winst!

hoe is het met Teigan? al aan weekend toe?
pi_36118305
Ehm, ik heb ook een probleem. Niet zo groot weliswaar, maar toch. Ik lust bijna niets, en daarom wordt mijn eetpatroon heel erg eentonig. Ik neem nooit ontbijt en ik stel eten altijd uit, omdat ik er geen zin in heb. Niet omdat ik geen honger heb, want dat heb ik wel.. maar gewoon geen trek en geen zin om te eten.

Als ik dan wel ga eten krijg ik het met moeite naar binnen, niet omdat ik moet overgeven ofzo want dat doe ik nooit, maar gewoon omdat ik geen zin heb. Ook al eet ik nog zoveel mogelijk met avond eten, vaak heb ik daarna nog steeds honger, maar nog steeds geen zin om te eten dus er komt ook niks van.

Ik weeg ook maar 65 kilo, terwijl ik 1.80m ben, niet echt zwaar dus. Ik zou graag wat zwaarder willen wegen en gezonder eten, maar ik weet niet echt goed waar ik moet beginnen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:12:01 #192
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_36118412
Enig idee wat de dieper liggende oorzaak is?
pi_36125340
Even heel snel: inderdaad het meissie gezien, constructief gepraat. Het is een zeer gevaarlijk punt, want ze moet inderdaad sowieso weer op haar lijn komen voor donderdag. Maar ze heeft vanmorgen een goed gesprek gehad met socio/psych. En bovenal: voor het eerst in een half jaar heb ik haar vandaag zien vechten. Ze heeft voor mijn neus chocoladekoekjes zitten te eten en doet een serieuze poging om het target te halen. De vastberadenheid straalde ervanaf, dus als ze dat weet vol te houden dan heeft ze in elk geval een kans.

Ik ga op vakantie. Het voelt nog steeds niet echt goed, maar ik kan eigenlijk niets voor haar doen, heb het hard nodig, en zit zo weer in Nederland als het fout gaat.

Succes allemaal en tot volgende week...
pi_36134642
quote:
Anorexia begint in de baarmoeder
Anorexiapatiënten blijken opvallend vaak een moeilijke levensstart gehad te hebben. Hun moeders leden tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld aan bloedarmoede of suikerziekte, of de placenta werkte slecht. Daardoor kwamen veel toekomstige patiënten al ter wereld met een te laag gewicht. Ook hun lichaamstemperatuur en de respons op prikkels waren vaak te laag bij de geboorte. Dat ontdekten onderzoekers van de universiteit van Padua, toen ze zich verdiepten in de allervroegste medische geschiedenis van een groep anorexiapatiënten. Bovendien zagen ze een verband tussen het aantal zwangerschapscomplicaties en de leeftijd waarop de patiënten hun eetstoornis hadden ontwikkeld: hoe meer ze te verduren hadden gehad, hoe jonger ze anorexia nervosa hadden gekregen.
De onderzoekers vermoeden dat een tekort aan zuurstof en voedingsstoffen in de baarmoeder bij het kind hersenbeschadigingen kan veroorzaken die later tot anorexia nervosa kunnen leiden. Ook zou de 'hongerprogrammering' van het kind door deze vroege ondervoeding duurzaam ontregeld worden. (AP)
Archives of General Psychiatry, Januari 2006
Bron: Psychologie Magazine Maart 2006, p. 15.
Sanity is (not) statistical
pi_36406813
Kiekeboe, ben ik weer!

Nou, het is met een sisser afgelopen: ze heeft haar lijn gehaald en dat moet ze de komende anderhalve week nog volhouden en dan vervalt de waarschuwing. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt, want ze is aan het vechten! Gisteren was ik jarig en heeft ze voor het eerst in een jaar taart gegeten! Dat vond ik stiekem een heel mooi cadeautje...!

Hoe is het verder met jullie? Het is stil geweest hier afgelopen week...
pi_36406931
Heej Ami80!!

nog gefeliciteerd he..
Ik moest net nog aan je denken, omdat het hier idd zo stil was... Fijn dat je vriendin haar lijn heeft gehaald, dat moet een opluchting zijn...
Heb je nog een beetje van je vakantie kunnen genieten?
Met mij gaat het wel goed, alleen is de studie wat druk(al valt het nu ook wel weer mee nu ik met de opdracht bezig ben waar ik tegenop zag...) en zit ik nu thuis te werken, en eet ik iets teveel paaseitjes..
Ik begin weer positiever over mezelf te denken en dat is wel goed geloof ik..
pi_36407424
Dankjewel! Ja, het was een hele opluchting. Donderdag werd ze gewogen en hoe dichter die dag naderde, hoe gestresster ik natuurlijk werd. Moet nog leren om suks van me af te zetten, blijft moeilijk...

Maar inderdaad, ik was zo ontzettend blij, ik heb de hele dag geglimlacht wanneer ik aan haar dacht. Echt helemaal super. Ze zag er gisteren ook veel beter uit. Niet haar lijf bedoel ik (hoewel ze mooier en mooier wordt), maar haar gezicht stond gewoon veel beter, ontspannener. Dus het was hartstikke gezellig gisteren, ben ik weer heel blij mee! Dit had ik twee weken geleden niet gedacht hoor...

Lekker dat jij ook weer wat beter in je vel zit joh! Paaseitjes zijn verslavend, ik heb ze gisteravond maar weggezet want ik bleef ook bezig Misschien kun je jezelf belonen als je bijvoorbeeld weer een pagina hebt geschreven?
pi_36494779
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:08 schreef illusions het volgende:
Ehm, ik heb ook een probleem. Niet zo groot weliswaar, maar toch. Ik lust bijna niets, en daarom wordt mijn eetpatroon heel erg eentonig. Ik neem nooit ontbijt en ik stel eten altijd uit, omdat ik er geen zin in heb. Niet omdat ik geen honger heb, want dat heb ik wel.. maar gewoon geen trek en geen zin om te eten.

Als ik dan wel ga eten krijg ik het met moeite naar binnen, niet omdat ik moet overgeven ofzo want dat doe ik nooit, maar gewoon omdat ik geen zin heb. Ook al eet ik nog zoveel mogelijk met avond eten, vaak heb ik daarna nog steeds honger, maar nog steeds geen zin om te eten dus er komt ook niks van.

Ik weeg ook maar 65 kilo, terwijl ik 1.80m ben, niet echt zwaar dus. Ik zou graag wat zwaarder willen wegen en gezonder eten, maar ik weet niet echt goed waar ik moet beginnen.
Misschien ben je gewoon lui Want je hebt wel honger, maar geen zin Als je wilt aankomen, moet je eerst je zin maar eens veranderen
pi_36599134
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:24 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Bron: Psychologie Magazine Maart 2006, p. 15.
pi_36599648
Ja, want alles wat in Psychologie Magazine staat is flauwekul, daar staan nooit stukjes in die gebaseerd zijn op echte wetenschappelijke tijdschriften en zo.

Als je er blij van wordt, iets dergelijks heb ik ook in (ik dacht) SciAm gelezen, alleen dat artikel kon ik niet zo snel terug vinden. En zoals je ziet staat in het artikeltje uit PM een verwijzing naar de General Archives of Psychology.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')