Ik ken helaas geen gevallen van eetstoornissen, maar de geluiden díe ik zo hoor zijn inderdaad nogal begrijpend, terwijl de personen zelf vaak (uiteindelijk) toch echt aangeven dat het een nogal dwangmatig geheel is.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:40 schreef Iksje het volgende:
Jammer, ik had op een constructief antwoord gehoopt...
Bedankt voor die site, die kende ik nog niet, kan ik gewoon naar iemand mailenquote:Op donderdag 25 mei 2006 10:58 schreef Ami80 het volgende:
Als je nu echt iets met je es wil doen, waarom ga je dan niet een keer naar iemand die er echt wat vanaf weet? De meeste psychologen of vertrouwenspersonen weten gewoon echt niet wat een es inhoudt. Het is een van de meest gecompliceerde stoornissen die je kunt hebben, dus het valt eenvoudigweg niet binnen het kennispakket van die mensen om je heen. Als je eens met iemand kunt praten die echt iets van eetstoornissen afweet, dan kan je de bevestiging krijgen dat er inderdaad iets aan de hand is, en daar ben je naar op zoek toch? Je zult misschien ook dingen herkennen die zo'n hulpverlener zegt en dat is alleen maar fijn. Dat praat zoveel makkelijker...
Wat je kunt doen is bijvoorbeeld even bellen/mailen met stichting HE-zelfhulp. Dat is een organisatie die zich inzet als helpdesk voor eetstoornissen. Bij HE-zelfhulp zitten onder andere ervaringsdeskundigen die je verder kunnen helpen. Ik heb zelf contact gehad met Nynke Weidema, een ontzettend lieve vrouw die zelf anorexia heeft gehad en op een ongelovelijk aardige en behulpzame manier advies kan geven over hulpinstanties, contactpersonen, etc. Ze heeft mij echt geholpen toen ik net wist van de eetstoornis van mijn vriendin!
Website: http://www.hezelfhulp.nl/
Nee, het is niet onmogelijk, ik denk dat ik er toch maar eens over moet beginnen (hoe moeilijk ik het ook vind).quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:05 schreef Iksje het volgende:
Ik vind het jammer voor je dat de vertrouwenspersoon je niet au serieux nam... Is een tweede gesprek met je vertrouwenspersoon nog mogelijk? Misschien was hij gewoon geschrokken door de manier waarop je antwoordde op zijn vragen en wist hij zich niet echt een houding te geven?
Of is het echt onmogelijk om het met je psychologe te bespreken? Want zo kom je geen stap vooruit... en twee verschillende psychs bezoeken (een voor je 'gewone' problemen en een voor je es) lijkt me ook niet handig.
edit: Ami80 verwoordt het weer veel intelligenterAl blijf ik erbij dat twee personen bezoeken niet echt handig is, omdat het toch niet volledig te scheiden valt.
En dat kunnen ze daar als de beste!quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:25 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Bedankt voor die site, die kende ik nog niet, kan ik gewoon naar iemand mailen![]()
Nee, ik ben niet op zoek naar bevestiging, maar zou het wel fijn vinden als iemand die er verstand van heeft zeg maar me kan vertellen wat ik nu verder moet doen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |