abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33788250
Maar dit was toch wel erg grappig !

Na de nieuwjaarsborrel in het westen des lands was ik weer op weg naar het hoge noorden. Mijn goede voornemen van dit jaar is om me eens wat vaker aan de maximum snelheid te houden. Ik rij in een Focus, dus als ik 130 op de teller rij, rij ik 120. Ik tuf na Almere richting Lelystad, lekker muziekje op..

Het valt mij op dat mijn voorliggers netjes 110/120 rijden, dat gebeurt niet zo veel meer. Ik zie ook al snel waarom; er rijdt een motoragent. Nou ja, niks aan de hand, ik rij 120. De betreffende agent blijft echter constant op de linkerrijstrook plakken. Al inhalende kom ik op een gegeven moment naast hem te rijden. Met 120.

De agent kijkt zenuwachtig naar achter, ik blijf echter op dezelfde afstand. Meneer is duidelijk bezig z'n werk te doen, en ik rij rustig naar huis. Opeens trekt ie aan z'n rem, geen idee waarom, en ik tuf verder op de rechter rijstrook. Op een gegeven moment zie ik weer een koplamp in m'n achteruitkijkspiegel. Niks aan de hand, hij blijft op dezelfde afstand. Ik moet op een gegeven moment weer inhalen en doe netjes mijn knipperlicht uit, kijk nog 2 keer in m'n spiegel en gooi m'n stuur naar links.

Op het moment dat ik van rijbaan verwissel zie ik oom agent een stoot gas geven en knalt ie bijna achterop me, hij probeert mij over de uiterst nauwe strook aan de linkerkant te passeren maar ik zit al naast de auto voor mij en kan dus niet meer naar rechts.

En ja hoor, na het inhalen komt ie naast me rijden en dirigeert mij naar de vluchtstrook. Verbaasd doe ik mijn raam open en vraag wat er aan de hand is. "Vond u dat echt nodig ?" vraagt de agent. Ik vraag de agent of hij zelf vond of het nodig was om het gas open te trekken terwijl duidelijk was dat ik ging inhalen. Wat minder blij vraagt de snor of ik wel wist wat de maximum snelheid was. "Uh, ja agent. 120. Dat is wat ik reed min de wettelijke correctie.". "U moet wat meer op u snelheid letten meneer !". Ik heb m'n raampje maar weer dicht gedaan en ben weggereden.

Volgende keer gewoon weer 150 op weg naar huis. Heeft ie tenminste wel wat om over te zeiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2006 01:57:04 ]
pi_33788334
Hahaha, enorm grappig dit!!!!
Leuk
pi_33788377
Wat een klootzak.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_33788444
ik had het vizier omhoog gedaan en hem een vuist op zijn neus gegeven, ja!
pi_33788497
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:52 schreef gelly het volgende:
Maar dit was toch wel erg grappig !

Na de nieuwjaarsborrel in het westen des lands was ik weer op weg naar het hoge noorden. Mijn goede voornemen van dit jaar is om me eens wat vaker aan de maximum snelheid te houden. Ik rij in een Focus, dus als ik 130 op de teller rij, rij ik 120. Ik tuf na Almere richting Lelystad, lekker muziekje op..

Het valt mij op dat mijn voorliggers netjes 110/120 rijden, dat gebeurt niet zo veel meer. Ik zie ook al snel waarom; er rijdt een motoragent. Nou ja, niks aan de hand, ik rij 120. De betreffende agent blijft echter constant op de linkerrijstrook plakken. Al inhalende kom ik op een gegeven moment naast hem te rijden. Met 120.

De agent kijkt zenuwachtig naar achter, ik blijf echter op dezelfde afstand. Meneer is duidelijk bezig z'n werk te doen, en ik rij rustig naar huis. Opeens trekt ie aan z'n rem, geen idee waarom, en ik tuf verder op de rechter rijstrook. Op een gegeven moment zie ik weer een koplamp in m'n achteruitkijkspiegel. Niks aan de hand, hij blijft op dezelfde afstand. Ik moet op een gegeven moment weer inhalen en doe netjes mijn knipperlicht uit, kijk nog 2 keer in m'n spiegel en gooi m'n stuur naar links.

Op het moment dat ik van rijbaan verwissel zie ik oom agent een stoot gas geven en knalt ie bijna achterop me, hij probeert mij over de uiterst nauwe strook aan de linkerkant te passeren maar ik zit al naast de auto voor mij en kan dus niet meer naar rechts.

En ja hoor, na het inhalen komt ie naast me rijden en dirigeert mij naar de vluchtstrook. Verbaasd doe ik mijn raam open en vraag wat er aan de hand is. "Vond u dat echt nodig ?" vraagt de agent. Ik vraag de agent of hij zelf vond of het nodig was om het gas open te trekken terwijl duidelijk was dat ik ging inhalen. Wat minder blij vraagt de snor of ik wel wist wat de maximum snelheid was. "Uh, ja agent. 120. Dat is wat ik reed min de wettelijke correctie.". "U moet wat meer op u snelheid letten meneer !". Ik heb m'n raampje maar weer dicht gedaan en ben weggereden.

Volgende keer gewoon weer 150 op weg naar huis. Heeft ie tenminste wel wat om over te zeiken.
Wegpiraat
pi_33788523
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 02:01 schreef HeyFreak het volgende:
ik had het vizier omhoog gedaan en hem een vuist op zijn neus gegeven, ja!
Ik had geen idee wat ie nou moest, het was zijn eigen fout dat ie bijna bovenop me zat of hij deed het expres. Heb hem echt vol verbazing aan zitten kijken en hij droop ook gewoon af. Zeker een kutdag gehad ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2006 02:04:39 ]
pi_33788591
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 02:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik had geen idee wat ie nou moest, het was zijn eigen fout dat ie bijna bovenop me zat of hij deed het expres. Heb hem echt vol verbazing aan zitten kijken en hij droop ook gewoon af. Zeker een kutdag gehad ofzo.
een politieagent een fout laten toegeven...je hebt meer kans om de loterij te winnen...

pi_33788791
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 02:07 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

een politieagent een fout laten toegeven...je hebt meer kans om de loterij te winnen...

Volgens mij had ie meer zoiets van "Je denkt mij te naaien door 130 te rijden en omdat ik je eigenlijk niks kan maken zet ik je maar even aan de kant". Nou ja. Als ie daar blij van wordt.
pi_33792255
jij bent echt gevaarlijk
pi_33792367
Het ljikt er ergens op dat je een beloning zoekt omdat jij je aan de wet houdt maar nu je gestraft wordt je weer lak zult gaan hebben aan die wet.
Best apart gedrag.
pi_33792407
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:39 schreef Redux het volgende:
Het ljikt er ergens op dat je een beloning zoekt omdat jij je aan de wet houdt maar nu je gestraft wordt je weer lak zult gaan hebben aan die wet.
Best apart gedrag.
Eh nee. Die agent was zo te zien gewoon stom bezig
pi_33792490
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:43 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Eh nee. Die agent was zo te zien gewoon stom bezig
Mwa ,wat je vaak ziet in wegmisbruik-programma's is dat de degene die aangehouden is in veel gevallen verontwaardigd is en niet begrijpt wat hij fout heeft gedaan. Ik vind het altijd moeilijk om af te gaan op het verhaal van degene die aangehouden is. Maar afgezien daarvan vind ik het raar dat omdat topicstarter wordt aangehouden 'terwijl hij zich aan de max snelheid houdt en hem dit blijkbaar niks oplevert' hij zich de volgende keer niet aan de max snelheid zal houden. Dat vind ik best raar.
pi_33793015
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Mwa ,wat je vaak ziet in wegmisbruik-programma's is dat de degene die aangehouden is in veel gevallen verontwaardigd is en niet begrijpt wat hij fout heeft gedaan. Ik vind het altijd moeilijk om af te gaan op het verhaal van degene die aangehouden is.
Ja ik ga ook alleen maar uit van wat hier gepost staat he
quote:
Maar afgezien daarvan vind ik het raar dat omdat topicstarter wordt aangehouden 'terwijl hij zich aan de max snelheid houdt en hem dit blijkbaar niks oplevert' hij zich de volgende keer niet aan de max snelheid zal houden. Dat vind ik best raar.
Nee dat vind ik best logisch op zich
pi_33793107
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:24 schreef Tha_T het volgende:
Nee dat vind ik best logisch op zich
Ergens is dat het recht in eigen handen nemen. De wet staat los van een actie van een agent. Die agent houdt enkel toezicht op het volgen van de wet. Als jij besluit dat jij je de volgende keer niet aan de wet gaat houden omdat jij voor jouw gevoel onjuist bent behandelt door een agent dan neem je het recht in eigen handen. Het lijkt mij in ieder geval niet de correcte weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')