Vanaf heden: de dubbele OP!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik dacht; laat ik eens een nieuwe traditie starten![]()
Een Ier.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar die drummert, is dat een Engelsman?
Waarom diequote:
Geboren in 1961, zo piep is hij dus ook weer niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:18 schreef Berkery het volgende:
Omdat zo oud lijkt op die foto.
Die komt ook 3x per maand voorbij, zo lijkt het.....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:18 schreef Berkery het volgende:
Karin Spaink
Doe jij dan nog maar eens een plaatjequote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die komt ook 3x per maand voorbij, zo lijkt het.....
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Doe jij dan nog maar eens een plaatje
Je bedoelt God's Gym van Leon de Winterquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:43 schreef scarlett1985 het volgende:
hmm doet me denken aan de voorkant van een boek dat mijn
moeder vorig jaar of zo voor haar verjaardag kreeg..
maar ja... wat was het ook al weer..
iets van Leon de Winter?
hmm... ik zal nog eens even goed nadenken..
kan er ook naast zitten natuurlijk...
iets met cool?
hmmm
oh ja! iddquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je bedoelt God's Gym van Leon de Winter
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:25 schreef Tokay het volgende:
Kleine wyccie, wat ben je knorrig?!
quote:
Alles gaat toch wel goed met je, wyccie?quote:
Trusten Tokay, tot morgenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef Tokay het volgende:
[..]
Alles gaat toch wel goed met je, wyccie?![]()
Slaap lekker!![]()
En ook voor jou welterusten, dartfanaat.
Misschien was ik niet aardig?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef Tokay het volgende:
[..]
Alles gaat toch wel goed met je, wyccie?![]()
Opbokken, infantiele kutjosti !quote:Op zaterdag 7 januari 2006 08:39 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
dasrf
Hij is al wegquote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:05 schreef yvonne het volgende:
Dagblad_de_limburger, weg voor minstens een jaar.
Geen van beiden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef Tokay het volgende:
Wel een Amerikaanse komiek?
Vertel eens wat meer want zo schiet het niet op...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:06 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Geen van beiden.
Alhoewel meneer wel graag pretendeerde het eerste te zijn.
Zal ik dan maar meteen meneer z'n naam geven ?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:50 schreef pos het volgende:
Vertel eens wat meer want zo schiet het niet op...
Doe niet zo chagerijnigquote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:55 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zal ik dan maar meteen meneer z'n naam geven ?![]()
Dat is wel zo effectief he.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:55 schreef Treinhomo het volgende:
Zal ik dan maar meteen meneer z'n naam geven ?![]()
Colonel Parker dusquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:45 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Lijkt me sterk:
Andreas van Kuijk
Deze zijn meer Punk.quote:
Maar ze maken wel goeie muziek, heb ik op Lowlands gemerkt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:14 schreef Modus het volgende:
Ik ook.. Da's die immer street tough kijkende meneer.
.
Ik kijk nooit URLs maar het plaatje laadde wat langzaam en toen stond het in de statusbar.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:16 schreef tong80 het volgende:
Ok Social Distortion dus.
Stom van die url.
Adoe, zo knap sèg van jou!quote:
Lijkt er wel een beetje op, maarquote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:26 schreef Treinhomo het volgende:
's dat een Wayans ?
quote:
Dat is alleen maar mooi, Tokayquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:39 schreef Tokay het volgende:
Hé dart, ik krijg zin in de zomer van jouw plaatje.
Nee, helaas.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:50 schreef Tokay het volgende:
Ik denk dat het een Nederlandse schrijver is.
Hahaha!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:51 schreef dartfanaat het volgende:
Nee, helaas.
hij lijkt er idd wel op
Ik wist namelijk wie je bedoelde, vandaar.quote:
Nee, geen acteur.Het was geen nederlandse schrijver.....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:59 schreef Tokay het volgende:
Dan is het vast een Engelse acteur uit een misdaadserie, ofzo...
Nee, helaasquote:
Nee hoor..quote:
Moet je niet doen.quote:
Bedankt voor het advies.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:07 schreef dartfanaat het volgende:
Moet je niet doen.
Hij schreef een boek dat verfilmd is.quote:
YWquote:
Hmmm, dat hebben er zovelen gedaan... ik kan daar niets mee, sorry.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:09 schreef dartfanaat het volgende:
Hij schreef een boek dat verfilmd is.
De man kwam uit Oostenrijk en was eveneens bergbeklimmer.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:12 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmm, dat hebben er zovelen gedaan... ik kan daar niets mee, sorry.
Tot later Tokayquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:19 schreef Tokay het volgende:
Sorry dart, ik moet afhaken... misschien dat iemand anders het straks wel weet.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:36 schreef sooty het volgende:
Heinrich Harrer.
Het leek me er één voor Z.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:33 schreef Z het volgende:
Dat lijkt me er één voor Gellius.
Heel goed, Z. Ik wist dat ik op je kon rekenen.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:38 schreef Z het volgende:
Lezende dames, dat is toch echt het vakgebied van Gellius. Het zou een Rembrandt kunnen zijn overigens, mooi licht.
Z'n moeder?quote:Op zondag 8 januari 2006 00:40 schreef pyl het volgende:
[..]
Heel goed, Z. Ik wist dat ik op je kon rekenen.![]()
Maar wie heeft Rembrandt hier geschilderd?
Inderdaad. Lezende dames en gymnasiummeisjes en opgebroken Amsterdamse straten, hoewel dat laatste een met mijn gewaardeerde college Z gedeelde expertise is natuurlijk.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:38 schreef Z het volgende:
Lezende dames, dat is toch echt het vakgebied van Gellius. Het zou een Rembrandt kunnen zijn overigens, mooi licht.
En wéér niet Nernst...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:13 schreef fotoloog het volgende:
Duits chemicus
Nou he.quote:
Nee, de markt is schraal momenteel.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:57 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou he..
Heb jij recent nog leuke aanwinsten gevonden ter uitbreiding van je theezakjesverzameling, tong?
Er gaan geruchten dat er zo rond maart weer wat Limited Editions uitkomen, ik tip je wel tegen die tijd.quote:
Ok, deal.Ik spaar er al voor.quote:Op zondag 8 januari 2006 18:03 schreef Modus het volgende:
[..]
Er gaan geruchten dat er zo rond maart weer wat Limited Editions uitkomen, ik tip je wel tegen die tijd.
Whehehe.......is het die meneer van de kunstmest?quote:Op zondag 8 januari 2006 17:54 schreef fotoloog het volgende:
Meneer heeft de basis gelegd voor de landbouwscheikunde
Whehehehe.....ja...quote:Op zondag 8 januari 2006 18:05 schreef pyl het volgende:
[..]
Whehehe.......is het die meneer van de kunstmest?
Nou ja zeg! Je hebt het gewoon goed!quote:
quote:Op zondag 8 januari 2006 19:50
schreef peaceman het volgende:
Verhuizen is niet leuk... je moet zoveel doen![]()
Dat valt bij jou nog wel mee....quote:Op zondag 8 januari 2006 19:50 schreef peaceman het volgende:
Verhuizen is niet leuk... je moet zoveel doen![]()
Niet qua inpakwerk..... wel qua klussen inderdaad...quote:
Klopt, en ik hoef gelukkig geen planten mee te slepen.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niet qua inpakwerk..... wel qua klussen inderdaad...![]()
Dat klussen ben ik al aan het doen... nou ja... mn vader en broertje...quote:Op zondag 8 januari 2006 19:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niet qua inpakwerk..... wel qua klussen inderdaad...![]()
Plaatste het omdat er alzoveel moffen woren geplaatst de latste tijd.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja deze kan ik wel zien.... maar weet niet wie ze zijn..
Het zijn dus Duitsers?quote:Op zondag 8 januari 2006 20:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Plaatste het omdat er alzoveel moffen woren geplaatst de latste tijd.
Hoi Diaanquote:Op zondag 8 januari 2006 20:57 schreef Diaan73 het volgende:
hoi hoi DF... balen of niet?
quote:Op zondag 8 januari 2006 20:59 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Hoi Diaan![]()
Yep![]()
maar morgen wint rvb, en volgende week staat die beker "gewoon" in Den Haag
21:30 uur op SBS6 maar dan moet wel eerst dat darten afgelopen zijn volgens mij....quote:Op zondag 8 januari 2006 21:04 schreef Tokay het volgende:
Diaan, hoe laat komt Rome??
Ik hoop het niet, de invloed die hij heeft op de organisatie van toernooien maakt de dartsport kapot.quote:Op zondag 8 januari 2006 20:59 schreef dartfanaat het volgende:
maar morgen wint rvb, en volgende week staat die beker "gewoon" in Den Haag
Okay, bedankt.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:05 schreef Diaan73 het volgende:
21:30 uur op SBS6 maar dan moet wel eerst dat darten afgelopen zijn volgens mij....
Ik vind het een erg leuke serie... jij ook?
Graag gedaan...quote:Op zondag 8 januari 2006 21:07 schreef Tokay het volgende:
[..]
Okay, bedankt.![]()
Geen idee nog, ik neem eerst alles op, en ga het dan op m'n gemakje bekijken (reclame doorspoelen!
)...
Maar wat ik erover gehoord heb, is heel positief.
Hoezo denk je dat?quote:Op zondag 8 januari 2006 21:21 schreef Z het volgende:
Is het een darter?
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:23 schreef pos het volgende:
Darryl Fitton
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:23 schreef Z het volgende:
Is z'n bijnaam The Dazzler?
Nee hoor, "dat darten" wordt gewoon onderbroken voor "Rome" en HvN.......quote:Op zondag 8 januari 2006 21:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
21:30 uur op SBS6 maar dan moet wel eerst dat darten afgelopen zijn volgens mij....
Ik vind het een erg leuke serie... jij ook?
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
ik hoop het voor je... en RVB die ik niet leuk vind btw... Ik ga nog even lezen en zo Rome kijken....
Toedelzzzzzzzzzzzz
Het is een test naar twee kanten, zeg maar.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:08 schreef Tokay het volgende:
Er klopt iets niet aan jouw plaatje, pyl.
Ja heerlijk, die onderbreking.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:07 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Nee hoor, "dat darten" wordt gewoon onderbroken voor "Rome" en HvN.......
On line testen...quote:Op zondag 8 januari 2006 22:10 schreef pyl het volgende:
Het is een test naar twee kanten, zeg maar.
quote:Op zondag 8 januari 2006 22:20 schreef Tokay het volgende:
On line testen...![]()
Maar afijn... daar gaan we: een Amerikaanse filmster?
Ik ben geen dartfan.... en heb ook niet echt een voorkeur... maar RvB vind ik gewoon een arrogante kwast...quote:Op zondag 8 januari 2006 22:10 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Mooi, duim maar voor me (en voor RvB) welke darter vind je wel leuk? En waarom vind je rvb niet leuk? Lees ze
Toedelzzz Diaan
* Tokay schrapt BBquote:
quote:Op zondag 8 januari 2006 22:29 schreef Tokay het volgende:
Of toch maar Marilyn Monroe?
Mooi, ben ik nu geslaagd?quote:
quote:Op zondag 8 januari 2006 22:24 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben geen dartfan.... en heb ook niet echt een voorkeur...
Jij wel, Gellius niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:31 schreef Tokay het volgende:
Mooi, ben ik nu geslaagd?
Bobby Sjorsquote:Op zondag 8 januari 2006 22:33 schreef pyl het volgende:
[..]
[afbeelding]
Sinds hij niet meer meedoet, vind ik er niks meer aan.![]()
Da's drie op drie, pos!!quote:
Niet meer bijhouden hoor...anders valt het straks weer zo tegenquote:Op zondag 8 januari 2006 22:37 schreef pyl het volgende:
[..]
Da's drie op drie, pos!!![]()
Wat zeg ik? Vier op vier als ik ook Fitton meereken.![]()
Whoah, Pos!!!quote:
Daar zou ik de televisie wel voor aanzetten!quote:Op zondag 8 januari 2006 22:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dat een blinde darter?
Links is goed..rechts voornaam goedquote:
Juist, die ja.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:51 schreef pos het volgende:
Lowe
quote:Op zondag 8 januari 2006 22:51 schreef pos het volgende:
Lowe
Potverdorie!quote:Op zondag 8 januari 2006 22:57 schreef dartfanaat het volgende:
Colin Lloyd, Peter Manley, Matt Clark
Aha, een gat in je algemene ontwikkeling?quote:
Noem het gerust een zwart gat. Sorry dat ik je nu diep teleurstel.quote:
Ik beloof je dat dit plaatje de laatste is voor nu.quote:
Ja, da's die man die een negendarter gooide. Paul Wung... of zoiets. Pos?quote:Op zondag 8 januari 2006 23:03 schreef dartfanaat het volgende:
Nog eentje Tokay, sorry....
[afbeelding]
Paul is goed.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:07 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja, da's die man die een negendarter gooide. Paul Wung... of zoiets. Pos?
Met 9 pijlen tegelijk is er natuurlijk geen kunst aan om dat bord te rakenquote:Op zondag 8 januari 2006 23:07 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja, da's die man die een negendarter gooide. Paul Wung... of zoiets. Pos?
Voor een blinde darter is dat nog altijd buitengewoon knap.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Met 9 pijlen tegelijk is er natuurlijk geen kunst aan om dat bord te raken![]()
Lim is goedquote:
Correct!quote:Op zondag 8 januari 2006 23:03 schreef Tokay het volgende:
Noem het gerust een zwart gat.
quote:Geheimen van het zwarte gat
--------------------------------------------------------------------------------
Onderzoekers hebben een superzwaar zwart gat ontdekt dat blijkt te werken als een kolossale dynamo, zo werd deze week bekend. Hoe is het mogelijk om eneergie te onttrekken aan een zwart gat? En wat is er eigenlijk bekend over deze mysterieuze objecten? Hoog tijd voor een opfriscursus.
1. Wat is een zwart gat?
Dat is simpel. Het is zwart omdat het geen licht geeft, en het is een gat omdat er van alles in verdwijnt. Een zwart gat is een gebied in het heelal met een extreem sterk zwaartekrachtsveld. Licht heeft een snelheid van 300.000 kilometer per seconde – de hoogst mogelijke snelheid in de natuur. Bij een zwart gat is zelfs die enorme snelheid onvoldoende om uit de greep van de zwaartekracht los te komen. Er kan dus niets uit een zwart gat ontsnappen, zelfs geen licht. Een zwart gat is in feite een eenrichtingsdeur in het heelal: je kunt alleen naar binnen, maar nooit meer naar buiten.
2. Hoe zie je een zwart gat?
Niet. Althans, niet direct. Zwarte gaten zijn per definitie onzichtbaar - ze zenden geen enkele vorm van straling uit. Maar de invloed die ze op hun omgeving uitoefenen, is wél waarneembaar. Wanneer er gas naar binnen wordt gezogen, wordt dat door het sterke zwaartekrachtsveld enorm versneld en verhit. Nog voordat het gas voorgoed in het zwarte gat verdwijnt, zendt het daardoor energierijke röntgenstraling uit. Die kan geregistreerd worden door telescopen in een baan om de aarde. Ook uit de beweging van naburige sterren en gaswolken is het bestaan van een zwart gat soms af te leiden. Maar het gaat altijd om indirecte waarnemingen.
3. Bestaan zwarte gaten wel echt?
Geen twijfel mogelijk. Moderne röntgentelescopen, zoals het Amerikaanse Chandra-observatorium en de Europese ruimtetelescoop XMM-Newton, hebben de omloopsnelheid gemeten van rondzwierende sterren en wervelende gasschijven. Uit die snelheidsmetingen kun je de afmeting en de massa van het onzichtbare centrale object berekenen. Vaak gaat het om zo veel massa in zo’n klein gebiedje, dat een zwart gat echt de enige mogelijke verklaring is. Andere supercompacte objecten zouden namelijk niet onzichtbaar zijn, maar juist enorm veel straling produceren.
4. Hoe onstaan zwarte gaten?
Laat de natuur haar gang maar gaan, dan ontstaan ze vanzelf. Overigens zijn er twee soorten. De ‘stellaire’ zwarte gaten zijn een paar keer zo zwaar als de zon, maar niet groter dan een paar kilometer. Ze ontstaan wanneer een zware ster aan het eind van zijn leven explodeert als supernova. De kern van de ster stort dan ineen tot een zwart gat. ‘Superzware’ zwarte gaten zijn veel groter, en zijn een paar miljoen of zelfs een paar miljard keer zo zwaar als de zon. Ze houden zich schuil in de kernen van de meeste sterrenstelsels. Waarschijnlijk vormen ze een onvermijdelijk bijproduct van het ontstaan van sterrenstelsels.
5. Hoe veel zwarte gaten zijn er?
Vele triljoenen (een triljoen is een 1 met achttien nullen). Vrijwel elk groot sterrenstelsel – inclusief ons eigen Melkwegstelsel - heeft een superzwaar zwart gat in zijn kern. Dat betekent dat er al tientallen miljarden superzware zwarte gaten in het heelal zijn. Stellaire zwarte gaten zijn nog veel talrijker, gezien het aantal supernova-explosies. In het Melkwegstelsel komen er naar schatting al honderd miljoen voor, aldus berekeningen van de Amsterdamse hoogleraar Ed van den Heuvel. Het dichtstbijzijnde stellaire zwarte gat is hier misschien maar vijftien lichtjaar vandaan.
6. Zijn zwarte gaten gevaarlijk?
Wel als je er willens en wetens op afvliegt: voor wie de ‘horizon’ van een zwart gat passeert, is er geen weg meer terug. Op aarde hebben we echter geen last van de triljoenen zwarte gaten in het heelal; die bevinden zich op veel te grote afstanden. Het sciencefictionbeeld van allesverslindende zwarte gaten die kris-kras door de ruimte zwalken, berust dan ook op fantasie. Zelfs wanneer de zon zou veranderen in een zwart gat, zou de aarde gewoon haar baantjes blijven draaien, hoewel er dan natuurlijk geen leven meer mogelijk is door het ontbreken van licht en warmte.
7. Hoe onttrek je energie aan een zwart gat?
Dat lukt alleen als het zwarte gat ronddraait, en omgeven wordt door een schijf van heet gas. De zwaartekracht van het roterende zwarte gat vervormt de omringende ruimte. De magnetische veldlijnen in de gasschijf raken daardoor strak opgewonden. Het gevolg is dat het zwarte gat een beetje wordt afgeremd, en het binnendeel van de gasschijf extra wordt verhit. Jörn Wilms van de universiteit van Tübingen heeft voor het eerst zo’n kosmische dynamo ontdekt met de Europese röntgenkunstmaan XMM-Newton, op ruim honderd miljoen lichtjaar afstand van de aarde. De extreem hoge temperatuur van het binnendeel van de gasschijf kan alleen verklaard worden door deze dynamowerking.
8. Zijn zwarte gaten echt zwart?
Volgens Stephen Hawking niet. De gehandicapte theoreticus uit Cambridge heeft voorgerekend hoe er heel af en toe elementaire deeltjes uit een zwart gat kunnen ontsnappen, dankzij het onzekerheidsprincipe uit de quantumfysica. Zwarte gaten ‘verdampen’ dus heel langzaam, en hoe lichter ze worden, des te sneller dat gaat. Als er tijdens de oerknal microscopische zwarte gaatjes zijn gevormd (zo groot als een atoomdeeltje, maar even zwaar als de Mount Everest), moeten die nu ongeveer explosief verdampen. Misschien dat sommige gammaflitsen – energierijke explosies in het heelal – op die manier verklaard kunnen worden.
9. Wat voor nut heeft een zwart gat?
Geen enkel. Tenminste, voorlopig. Het ziet er niet naar uit dat er binnenkort maatschappelijke toepassingen gevonden zullen worden voor de kosmische stofzuigers. Maar in theorie zou dat wel mogelijk zijn. Een klein zwart gat in een baan om de aarde kan als ultieme vuilstortplaats dienen, en bovendien de hele wereldbevolking van energie voorzien. En grote geesten als Hawking en Richard Gott van de Princeton-universiteit beweren serieus dat je een zwart gat misschien kunt ombouwen tot een tijdmachine. In principe. Voorlopig blijft dat voer voor SF-auteurs.
10. Wat zit er in een zwart gat?
Een raadsel. Of, zoals astronomen zeggen, een singulariteit. Onze natuurkundige theorieën verliezen in een zwart gat hun geldigheid. Niemand weet wat zich achter die geheimzinnige eenrichtings-horizon afspeelt. Maar gespeculeerd wordt er volop. Volgens Lee Smolin van de Harvard-universiteit ontstaat er bij de geboorte van elk zwart gat in ons heelal een nieuwe kosmos in een andere dimensie. Zwarte gaten als de takken en twijgen van een ‘multiversele’ stamboom. Wie durft nog te beweren dat wetenschap saai is?
© Govert Schilling
Hoera!quote:
Yepquote:Op zondag 8 januari 2006 23:34 schreef pyl het volgende:
José Feliciano, de blinde darter?
quote:Op zondag 8 januari 2006 23:36 schreef Scrutinizer het volgende:
YepZ'n laatste partij was naar het schijnt een slachtpartij, tientallen gewonden in het publiek
![]()
Hij (Govert bedoel ik dus) schrijft ook stukjes in de Quest, heel leuk !quote:
quote:
Inderdaad: sterkte. En inderdaad een schrijvende mevrouw.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:09 schreef Berkery het volgende:
Sterkte Gellius.
pyl: schrijvende mevrouw?
Nee, het is een in België geboren Franse mevrouw, die ook in Zwitserland, Griekenland en Amerika woonde.quote:
quote:Op zondag 8 januari 2006 22:57 schreef dartfanaat het volgende:
Colin Lloyd, Peter Manley, Matt Clark Kevin Painter
Verhip, je hebt gelijk!quote:
Een half puntje alvast voor de correcte voornaam.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:56 schreef Tokay het volgende:
Marguerite Duras?
En daar is de andere helft.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:07 schreef Tokay het volgende:
Marguerite Yourcenar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |