FOK!forum / Travel / KLM Certificaat als je de evenaar passeert, alsnog opvragen?
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 21:46
Goed, het zit zo. Ik hoorde van meerdere mensen dat je normaal gesproken een certiicaat krijgt van , in ieder de geval de KLM, als je de evenaar passeert. Nu heb ik dat certificaat dus niet gehad toen ik met de KLM naar Brzilie vloog, Ik wil dat dus alsnog hebben, wie weet of dit kan/ het is al een tijdje terug en ik vind dat soort dingen altijd wel leuk om te verzamelen.. wel een beetje jammer dat ik dat dus niet wist en dus niet gehad heb Het gaat dus om dit soort certifixaten die dus normaal gesproken iedereen krijgt die de evenaar passeert:

Jaguarizedvrijdag 6 januari 2006 @ 21:50
Dat document ziet er behoorlijk oud uit.
Yildizvrijdag 6 januari 2006 @ 21:51
'en voortaan Zijne Majesteits bijzondere voorrechten geniet.'
Klonkvrijdag 6 januari 2006 @ 21:53
De PH-DSN is nog een leuk verhaal:

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19610611-0

en idd behoorlijk oud, 1958....
Jaguarizedvrijdag 6 januari 2006 @ 21:53
Ik zag het laatst bij een winkel met exact dezelfde naam. Kopen?
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 21:57
Ik ben ook wel benieuwd naar die voorrechten. En die PH DSN is zeker een interessante story! Maargoed ik begreep dus dat de KLM nog steeds dergelijke certificaten uitgeeft als je er om vraagt. Ik vroeg dus of je zon certificaat nogh achteraf kan krijgenen wie ook zon certificaat heeft gekregen? Ik vind ze dus wel leuk ZVZolgende keer geef ik bij het inchecken iig zeker aan dat ik er 1 wil hebben (voor mn plakboek ) Maargoed , ik hoop dat ik alsnog die van Brzilie kan krigen dus
Jaguarizedvrijdag 6 januari 2006 @ 21:58
Ik wil er ook 1 van Ecuador! Hebben ze daar een special edition van? Krijg je ook zo'n certificaat als je met partners vliegt?
Yildizvrijdag 6 januari 2006 @ 21:59
Zijn boarding tickets niet genoeg, dan?
Staat ook je naam op.
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 22:00
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:59 schreef Yildiz het volgende:
Zijn boarding tickets niet genoeg, dan?
Staat ook je naam op.
zon certificaat is toch veel leuker? Misschien geven ze die alleen aan kinderen tegenwoordig als je er niet om vraagt?? Ik weet dat ze die nog geven, een collega had het er laatst nog over dus dat hij het zo leuk vind dat hij zon certificaat kreeg.
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 22:03
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:53 schreef Klonk het volgende:
De PH-DSN is nog een leuk verhaal:

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19610611-0

en idd behoorlijk oud, 1958....
het vliegtuig is gebouwd in 1958, deze vlucht is veel later. Trouwens, heel veell vliegtuigen die nu vliegen zijn 30 jaar of ouder. De alouette 3 heli's van de luchtmacht zijn uit begin jaren 60 en vliegen ook nog steeds, dat zegt dus niets, misschien vliegt dat vliegtuig nog wel gewoon voor de KLM (is hij gerepareerd na dat ongeluk in 1961)
#ANONIEMvrijdag 6 januari 2006 @ 22:06
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het vliegtuig is gebouwd in 1958, deze vlucht is veel later. Trouwens, heel veell vliegtuigen die nu vliegen zijn 30 jaar of ouder. De alouette 3 heli's van de luchtmacht zijn uit begin jaren 60 en vliegen ook nog steeds, dat zegt dus niets, misschien vliegt dat vliegtuig nog wel gewoon voor de KLM (is hij gerepareerd na dat ongeluk in 1961)
Yeah right. De DC-7 is een propellorvliegtuig (4-motorig). Hoeveel van die dingen zou de KLM nog hebben vliegen? 0?
#ANONIEMvrijdag 6 januari 2006 @ 22:07
Kijk, mooi plaatje van een DC-7. Die vliegen echt niet meer (in het westen) lijnvluchten:
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 22:08
-

[ Bericht 100% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 06-01-2006 22:09:15 ]
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 22:08
fokker 50 en 60 zijn ook propellor vliegtuigen , ik heb nog niet zolang in zon propellorvliegtuig gezeten nog..(van nde klm dus!). Goed ik zie net de plaatjes , ik kan me niet herinneren dat ik nog een dc7 op het platform zag, margoed, het zal me niet verebazen als er ergens op een domestic route nog 1 vliegt bij de KLM. wellicht wel deze.
#ANONIEMvrijdag 6 januari 2006 @ 22:10
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
fokker 50 en 60 zijn ook propellor vliegtuigen , ik heb nog niet zolang in zon propellorvliegtuig gezeten nog... Goed ik zie net de plaatjes , ik kan me niet herinneren dat ik nog een dc7 op het platform zag, margoed, het zal me niet verebazen als er ergens op een domestic route nog 1 vliegt bij de KLM. wellicht wel deze.
Fokker 50 en 60 zijn idd propellorvliegtuigen. Maar wel voor korte vluchten. De DC-7 is gebouwd voor langeafstandsvluchten. Op die vluchten hebben straalvliegtuigen allang propellorvliegtuigen verdreven.
No way dat de KLM nog DC-7s gebruikt.
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 22:11
maagoed, het gaat me niet om de discussie of de klm nog vliegt met een dc7, of niet, maar meer om de certificaten

Ik zie op deze foto dat swissair er nog mee vliegt.

[ Bericht 27% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 06-01-2006 22:16:56 ]
Jaguarizedvrijdag 6 januari 2006 @ 22:12
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Fokker 50 en 60 zijn idd propellorvliegtuigen. Maar wel voor korte vluchten. De DC-7 is gebouwd voor langeafstandsvluchten. Op die vluchten hebben straalvliegtuigen allang propellorvliegtuigen verdreven.
No way dat de KLM nog DC-7s gebruikt.
Alleen die Fokker club nog voor rondleidingen.
#ANONIEMvrijdag 6 januari 2006 @ 22:14
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maagoed, het gaat me niet om de discussie of de klm nog vliegt met een dc7, of niet, maar meer om de certificaten
Nou, die geven ze ook niet meer lijkt me zo. Ze kunnen wel bezig blijven dan, want half Nederland is al wel eens de evenaar gepasseerd. Maar anders mail je ze toch effe?
#ANONIEMvrijdag 6 januari 2006 @ 22:14
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Alleen die Fokker club nog voor rondleidingen.
Maar dan gaat het wel eens fout...
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 22:19
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, die geven ze ook niet meer lijkt me zo. Ze kunnen wel bezig blijven dan, want half Nederland is al wel eens de evenaar gepasseerd. Maar anders mail je ze toch effe?
k zal ze wel even mailen.. Het is gewoonb een leuk iets om te hebben lijkt me Je ziet zelfs met dit vertificaat zijn nog leuke anekdotes op te vissen over dat vliegtuig PH-DSN bijvoorbeeld!
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 22:34
wie heeft wel zon certficaat gehad?
-chefke-vrijdag 6 januari 2006 @ 22:43
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wie heeft wel zon certficaat gehad?
mijn opa van 86 heeft er eentje. Die is nog met een DC2 over de evenaar gevlogen en met een constelation.
#ANONIEMvrijdag 6 januari 2006 @ 22:47
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:43 schreef -chefke- het volgende:

[..]

mijn opa van 86 heeft er eentje. Die is nog met een DC2 over de evenaar gevlogen en met een constelation.
Kijk, dat is tenminste echt vliegen.
Thetallguyvrijdag 6 januari 2006 @ 22:50
ik heb een KLM Luchtdoopcertificaat, en certificaatjes van dagvlugjes naar Malmo, Belfast en Atlanta
BloodhoundFromHellvrijdag 6 januari 2006 @ 23:13
hm ,jij hebt ze dus wel gehad.. hoe heb je dat gedan, gevraagd bij het inchecken
Okselvrijdag 6 januari 2006 @ 23:19
cheukertvrijdag 6 januari 2006 @ 23:51
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

fokker 50 en 60 zijn ook propellor vliegtuigen , ik heb nog niet zolang in zon propellorvliegtuig gezeten nog..(van nde klm dus!). Goed ik zie net de plaatjes , ik kan me niet herinneren dat ik nog een dc7 op het platform zag, margoed, het zal me niet verebazen als er ergens op een domestic route nog 1 vliegt bij de KLM. wellicht wel deze.
Fokker 50 en een DC-7 schelen nog wel wat.
Fokker 50 stamt uit de jaren 80 en is uitgerust met turboprop-motoren. Dat er propellors aan zo'n ding hangen betekent niet dt het ouderwets is.
BloodhoundFromHellzaterdag 7 januari 2006 @ 00:00
hm, maar nu weet ik nog niet hoe het nou zit met die certificaten...
BloodhoundFromHellzaterdag 7 januari 2006 @ 00:07
wie weet trouwens hoe het zit met de bijzondere voorrechten van hare majesteit? wat moet ik me daarbij voorstellen?
cheukertzaterdag 7 januari 2006 @ 00:10
Misschien dat met Zijne Majesteit Aeolus wordt bedoelt?
Thetallguyzaterdag 7 januari 2006 @ 00:18
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hm ,jij hebt ze dus wel gehad.. hoe heb je dat gedan, gevraagd bij het inchecken
kreeg je toch bij het inchecken, nu doet de KLM sowieso geen dagvlugjes en ik geloof ook geen rondvluchten meer dus je zal ze wel niet meer krijgen
Senecazaterdag 7 januari 2006 @ 07:23
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wie weet trouwens hoe het zit met de bijzondere voorrechten van hare majesteit? wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik vermoed dat je een adviserende positie krijgt binnen het staatsbestuurlijk orgaan.
BloodhoundFromHellzaterdag 7 januari 2006 @ 08:37
ok dat klinkt wel goed dus. alleen daarom is het al de moeite waard er achteraan te gaan
Dagblad_De_Limburgerzaterdag 7 januari 2006 @ 08:38
HAHAHAHAA
#ANONIEMzaterdag 7 januari 2006 @ 08:41
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 07:23 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je een adviserende positie krijgt binnen het staatsbestuurlijk orgaan.
-chefke-zaterdag 7 januari 2006 @ 08:49
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 07:23 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je een adviserende positie krijgt binnen het staatsbestuurlijk orgaan.


beetje jammer dat BHFH een belg is dus die krijgt die functie niet die krijgt alleen een stikker voor in de plee
BloodhoundFromHellzondag 8 januari 2006 @ 10:15
het gaat om voorrechten van aeolus begrijp ik nu, niet van Beatrx.. Maar welke fokker die wel eens met KLM over de evenaar heeft gereisd heeft zo'n dergelijk certificaat ?
CherrymoonTraxxzondag 8 januari 2006 @ 10:28
Zit dat in die zak die kinderen krijgen? Tussen de kleurplaten?
Vavamaandag 9 januari 2006 @ 02:12
quote:
Op zondag 8 januari 2006 10:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om voorrechten van aeolus begrijp ik nu, niet van Beatrx.. Maar welke fokker die wel eens met KLM over de evenaar heeft gereisd heeft zo'n dergelijk certificaat ?
Ik niet, maar mijn opa heeft er eentje uit 1949.