abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33874216
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:53 schreef -Delta- het volgende:

[..]

En waarom zitten hun er dan?
"Hun" zou voor mij een reden kunnen zijn om iemand direct uit m'n lijst van matches te verwijderen.
pi_33874524
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:44 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Ohoh, you you evil ....
Nee, jij wil met lelijke chicks daten!
pi_33875965
paiq speeddates schieten nie op vanavond, duurt een uur voordat er een start :S
And then there were syntax-errors
pi_33876075
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:47 schreef thabit het volgende:

[..]

"Hun" zou voor mij een reden kunnen zijn om iemand direct uit m'n lijst van matches te verwijderen.
same here... zo'n afknapper
pi_33876135
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:32 schreef snellejelle het volgende:

[..]

same here... zo'n afknapper
hun kunnen er toch ook niks aan doen?
pi_33876257
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:24 schreef whisko het volgende:
Hier mijn recensie over paiq, na een klein weekje gebruikt te hebben:

Bovenal: geweldig, het onderscheidt zich écht van al die andere standaard profiel-fotootje-datingsites. Bovendien merk je bijna niet meer dat je op ’n browser zit, het lijkt een apart programma. Knap programmeerwerk, jongens. Vraag: is paiq helemaal jullie idee, of zijn er in het buitenland al vergelijkbare sites?

Mijn allerbelangrijkste pluspunt is de filosofie achter paiq, die ik als volgt interpreteer:

Op een gewone datingsite vul je, inderdaad Jelmer en Frank, een dom profieltekstje in en je plakt je fotootje erbij. Waar kijk je naar als je door zo’n gigantische lijst met mogelijke matches loopt? Naar de fotootjes en áls zo’n fotootje een beetje interessant is, dan ga je het profiel lezen. Natuurlijk is uiterlijk belangrijk, ik ga ook te werk volgens “eerst filteren op foto, dan pas op profiel”, maar mensen met een nét wat minder gelukt uiterlijk lopen heel wat boten mis.

Bij Paiq ga je éérst 5 minuten aan de slag met kennismaken met een door ’t ai-systeem gekozen match én dan pas zie je de foto. Ik denk dat dit meer kansen geeft voor de personen met het non-Cruise/Jolie-uiterlijk.

Nu wat gedetailleerder. Eerst de minpunten, dan de pluspunten:

De eerste vraag die gesteld werd (ik weet het niet meer precies): welke persoon spreekt je meer aan en dan 2 fotootjes, één van een man, één van een vrouw. Nou val ik op vrouwen, maar die man was stukken knapper dan die vrouw, dus klikte ik op de man. En hup, TWEE nieuwe MANNEN! Slik... Back, toch maar op vrouw klikken. Ik zou, als ik Jelmer dan wel Frank was, hier gewoon vragen: val je op mannen of vrouwen?

Beoordelen van foto’s

Ik snap werkelijk de zin van het beoordelen van vriendenfoto’s niet. Ik zou het graag willen weten, want ik vind er géén hol aan (lees: belachelijk) om dat te doen. En bovendien weet je dan vaak niet eens om wie het gaat, als op zo’n foto tien dames (heren) staan. Mogelijkheid om er, bij het uploaden van de foto, een pijltje bij te zetten (zoals het vierkant uitsnijden van de head-foto), graag. Maar nog liever: vriendenfoto’s niet laten beoordelen (of op z’n minst de mogelijkheid bieden te kiezen of je zulke foto’s wel of niet wil beoordelen). Hetzelfde geldt ook, maar in iets mindere mate, voor de “indrukwekkendste foto”. Ik klik dan eerder op de foto met lelijke dame vóór tijgerkooi, dan voor knappe dame vóór het rijksmuseum.

Overigens, als het toch blijft bestaan, het beoordelen van vrienden- en indrukwekkende foto’s, dan zou het veel duidelijker zijn als de achtergrondkleur van het scherm verandert, bijvoorbeeld: vriendenfoto’s: groene achtergrond, indrukwekkende foto’s: blauw en de gewone foto’s: paiq-oranje. Zeker in het begin had ik het niet eens door dat er verschillende soorten vragen waren. Met die kleur zie je in één oogopslag, zonder je ogen van de twee foto’s af te halen, wat voor vraag het is, lijkt me.

Bij het beoordelen van foto’s (ik heb er overdreven veel beoordeeld, bijna 900) zie ik wel érg vaak dezelfde foto’s opnieuw en opnieuw. Je krijgt dus echt niet random foto’s te zien. Hoe kan dit, Jelmer/Frank?

Soms staat er dat er geen foto’s meer zijn om te beoordelen. Op zich gek, want, zoals ik net al zei, ik krijg vaak genoeg dezelfde. Maar, dan druk ik op F5 en hup, nieuwe foto’s! (Lees: oude foto’s).

Waarderingscijfers van foto’s

Ik denk dat veel paiq’ers het prettig zouden vinden als ze niet het gevoel krijgen dat ze veel foto’s van “lelijke” (voor zover dat bestaat) mensen moeten beoordelen. Je zou dit als volgt kunnen oplossen (denk ik zo):

Stel, paiq’er x heeft voor zijn head-foto een waarderingscijfer 8,2. Dan x alleen foto’s laten beoordelen met waarderingscijfer 7,2 en hoger. In een formule: alleen foto’s met een waarderingscijfer (zijn/haar eigen cijfer)-1.

Ik vind het erg ondoorzichtig hoe het waarderingscijfer van een foto bepaald wordt. Ik weet dat het omhoog gaat als er, bij het beoordelen van foto’s, op je foto geklikt wordt (thumbs up), maar geloven we dat ook? Toen ik vroeger op dansles zat, was het met afdansen als volgt: als je enigszins kon dansen, kreeg je een 7, kon je “middelmatig goed” dansen, een 8 en goed dansen een 9. Pas als je echt struikelde over de vloer, geen maat kon houden en zo stijf als een strijkplank was, kreeg je een 6. Onvoldoendes kwamen eens per decennium voor. Dit alles om de moed erin te houden en ook was het niet ongunstig voor de aanmeldingen voor de eropvolgende cursus. Ik kan me voorstellen dat Jelmer/Frank ook een dergelijke constructie hebben ingebouwd. Wie blijft er immers paiq’en als zijn waarderingscijfer richting de 4,0 daalt?

Ik vind het onlogisch dat het waarderingscijfer van je foto bij “Instellingen” staat. Dat moet natuurlijk bij “Overzicht”.

Matches

Toch jammer, ook al is het niet helemaal volgens de paiq-filosofie: je kunt geen eisen stellen aan je matches. Bijvoorbeeld, stel je bent faliekant tegen roken. Wat doe je dan? Volgens mij houdt Paiq daar geen rekening mee, is het wel? Of filtert je “0% roker” alle rokers als match? Ik vind het zo lullig dat al mijn matchgesprekken als volgt beginnen: “Hoi! Rook je?” :-)

Ik weet dat bij het bepalen van een speeddate-partner nog geen (of nauwelijks) rekening gehouden wordt met matching (zie post van Jelmer), maar het is nu toch wel erg bont: je hebt een speeddate, blijkt iemand te zijn van, zeg, 7 jaar jonger, en hup, einde speeddate, zonder dat de ander ook maar een woord heeft gewisseld. Ik vind dat daarvoor wel credits mogen worden afgetrokken, je kunt op z’n minst zeggen: ‘sorry, maar je bent te oud voor me, ik ga verder zoeken’.

Chatten

Groot nadeel: het chatvenster is te klein. Ik vind dat je het moet kunnen vergroten (apart venster desnoods), nu moet je echt soms terugscrollen omdat je iets wil teruglezen (als je allebei snel typt en verstuurt, dan is zo’n minischerm binnen een halve minuut ververst).
Als je aan het chatten bent met een match/speeddate en een van je genodigden zegt ineens iets, dan kun je hem/haar niet even ervan op de hoogte stellen dat je aan het chatten bent. Kan het systeem niet automatisch tegen die genodigde zeggen: “x is aan het chatten met een match/speeddate, hij/zij kan je daarom nu niet te woord staan”.
Jammer dat je de gesprekken met de verwijderde matches niet meer kunt nalezen. Is dat om serverruimte te sparen of omdat het “netter” is?
De chathistory wordt netjes bijgehouden (goede opmaak), maar het zou mooi zijn als er een “exporteer naar locale schijf”-knop bij zat. Wel zo leuk.

IceBreakers

Ik vind de IceBreakers wél goed. Zeker als het gesprek met een nieuwe match in het begin niet zo wil vlotten, zijn ze handig en je raakt aan de praat. Ik citeer Metro2005: “Die standaard dingen (waar ben je als laatste heen op vakantie gegaan) zijn best wel dingen die je zelf kunt vragen.” Op zich klopt dat, maar je stelt ze niet zomaar in het wilde weg, da’s raar. Dus dan is zo’n (vrijwillig) opgedrongen IceBreaker een uitkomst.
Overigens vind ik ze alleen goed als je ze zelf oproept. Als ze je de hele tijd aangeboden worden, dan wordt het irritant. Ik vind dat (en daar hoeft het niet eens een ai-systeem voor te zijn) het systeem toch aan de activiteit in de chat moet kunnen zien of het nodig is om ze aan te bieden. Dat moet echt aangepast worden, vind ik.
Waarom zijn de IceBreakers niet bij de speeddate beschikbaar? Jammer, daar zijn ze ook goed bruikbaar. Of leren de gebruikers dan te snel de IceBreakers kennen, zodat de spontaniteit eruit gaat?

Credits

Het is me niet altijd helemaal duidelijk hoe ik aan nieuwe credits kom. Bij de chat verschijnt het even in beeld, bij registrering van een genodigde zie ik het helemaal niet (of kijk ik erover heen?) Het zou m.i. handig zijn als je bij “Overzicht” ook een overzichtje had van je credit-history.

Nu ik het toch over credit-history heb: ik mis een “status”-indicator van je verzonden oneliners. Ik wil graag kunnen zien of mijn oneliner gelezen is. Ook vind ik dat de geadresseerde meteen moet kiezen: wél match of niet, zodat je niet onnodig lang in spanning gehouden kunt worden.
Overigens vind ik 160 tekens wel kort. En het past niet eens in het invulhokje: waarom is dat niet breed genoeg?

Overig

Je kunt niet op de onderste ad klikken (ook al wil ik dat nooit, het is wel fout, de adverteerders zullen dat niet leuk vinden)
Wat is het nut van de “C”? Is een niet-chattende paiq’er niet een contradictio in terminis?
Chatfoto vierkant: niet handig! Wat als je een rechthoekig hoofd hebt (dus groot uitsnijden!) en op de betreffende foto staat een aantrekkelijke dan wel onaantrekkelijke dame naast je (dus klein uitsnijden!) -> tegenspraak!
Ik mis de (4give me) MSN-mogelijkheid “Offline weergeven”
Onduidelijkheid: als ik geen browser aan heb staan (bij voorkeur natuurlijk firefox ;-)), maar wel de desktop notifier, ben ik dan wel of niet ingelogd?
Soms knippert je naam (links, in het rode vakje), maar dan zie je niet goed (of je bent net te laat) waarom. Dan zou je, bijvoorbeeld door op je naam te klikken, even in de “herhaling” moeten kunnen zien wat er aan de hand was.

Nu de positieve details (zijn er weinig, maar de belangrijke pluspunten heb ik bovenaan al genoemd)

Cool dat je kunt multitasken: speeddatezoeker aanzetten en dan foto’s gaan beoordelen bijvoorbeeld.
De desktop notifier: goed dingetje!
De google-ads die verschijnen afhankelijk van je gespreksonderwerpen: geinig.

Nog wat nieuwsgierige vraagjes
Als ik een foto (bij beoordelen) afkeur, omdat ie niet duidelijk genoeg is, bijvoorbeeld, dan zou hij door jullie bekeken worden om zonodig actie te ondernemen. Hoeveel van zulke “requests” krijgen jullie? En bekijk je die echt allemaal? Of pas als er een x aantal requests bij zo’n foto binnen zijn?
Loopt het beta-experiment naar wens? Wanneer gaat de officiële versie de lucht in?

Dat was het, de komende tijd schiet me nog wel meer te binnen, maar nu even niet. Maar het lijkt me voorlopig wel even genoeg, niet?

PS. Ik zal nog eens over wat Ice Breakers nadenken.
PS2. Deze recensie heeft wat tijd gekost. Ik sta open voor gratis credits, Jelmer/Frank!
En, wat zou je als conclusie voor cijfer geven aan paiq?
pi_33876306
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:37 schreef thabit het volgende:

[..]

En, wat zou je als conclusie voor cijfer geven aan paiq?
anders quote je even alles

van mij krijgt paiq trouwens een dikke 8 leuke, normale meiden daar
  maandag 9 januari 2006 @ 19:38:56 #266
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33876355
quote:

Ik klik dan eerder op de foto met lelijke dame vóór tijgerkooi, dan voor knappe dame vóór het rijksmuseum.
Ja, maar is het ook niet zo, dat het systeem zo een goeie match voor je kan vinden?
Als jij graag mensen kiest met op de achtergrond de natuur, een museum of bosrijke omgeving, dan krijg je misschien meer matches met mensen die graag in de natuur zijn en bv zelden tot nooit uitgaan?
Kies je juist niet daarvoor en wél voor iemand die bezopen in de kroeg staat of aan een waterpijp hangt, dan krijg je weer dat soort mensen.
Zoiets staat toch bij de foto's, dat het systeem dan door je keuzes een goed beeld krijgt van wat jou persoonlijk aanspreekt.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
  maandag 9 januari 2006 @ 19:39:45 #267
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33876399
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:47 schreef thabit het volgende:

[..]

Tja dat heb ik bij jouw foto, dus dat scheelt weer
And know what you want,
  maandag 9 januari 2006 @ 19:45:56 #268
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_33876672
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:38 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja, maar is het ook niet zo, dat het systeem zo een goeie match voor je kan vinden?
Als jij graag mensen kiest met op de achtergrond de natuur, een museum of bosrijke omgeving, dan krijg je misschien meer matches met mensen die graag in de natuur zijn en bv zelden tot nooit uitgaan?
Kies je juist niet daarvoor en wél voor iemand die bezopen in de kroeg staat of aan een waterpijp hangt, dan krijg je weer dat soort mensen.
Zoiets staat toch bij de foto's, dat het systeem dan door je keuzes een goed beeld krijgt van wat jou persoonlijk aanspreekt.
Denk jij dat ai zo ver is dat 't kan zien wat voor omgeving er op de foto te zien is?
Of zouden Jelmer en Frank dat handmatig in zitten te voeren?
  maandag 9 januari 2006 @ 19:50:23 #269
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33876843
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:45 schreef whisko het volgende:

[..]

Denk jij dat ai zo ver is dat 't kan zien wat voor omgeving er op de foto te zien is?
Of zouden Jelmer en Frank dat handmatig in zitten te voeren?
"Foto's beoordelen... Hoe vaker je keuzes maakt, des te beter kunnen we jouw voorkeur vervolgens meenemen bij het matching-proces"

Tja, het staat er, meer weet ik ook niet
Misschien dat Jelmer er wat meer over kan vertellen.
And know what you want,
pi_33876883
Een neuraal netwerk kan zoiets in elk geval niet aan een paar foto's herkennen.
pi_33876918
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:50 schreef -Delta- het volgende:

[..]

"Foto's beoordelen... Hoe vaker je keuzes maakt, des te beter kunnen we jouw voorkeur vervolgens meenemen bij het matching-proces"
Ik heb een ontiegelijke hoeveelheid foto's beoordeeld, is dat waarom ik geen 'natuurlijke matches' meer krijg toebedeeld?

of weten jullie dat 98% toch dr meteen weer afgeflikkerd wordt
  maandag 9 januari 2006 @ 19:55:02 #272
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33877060
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:51 schreef thabit het volgende:
Een neuraal netwerk kan zoiets in elk geval niet aan een paar foto's herkennen.
Ja lijkt me ook sterk, ik weet ook niet hoe ze het doen...

Maar op zich zou het wel erg relaxt zijn, kom je misschien veel sneller met mensen in contact waar je echt veel overeenkomsten mee hebt.
Iemand die nooit uitgaat koppelen aan een losbol die 3 dagen per week gaat stappen is niet echt een succes denk ik
And know what you want,
  maandag 9 januari 2006 @ 19:55:51 #273
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33877094
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:37 schreef snellejelle het volgende:

van mij krijgt paiq trouwens een dikke 8 leuke, normale meiden daar
Hoe staat het met dat meisje (dat zo op jou leek?), hebben jullie al gedate of gaan jullie dat nog doen?
And know what you want,
  maandag 9 januari 2006 @ 20:11:53 #274
59219 SebasFM
crazy raccoon
pi_33877793
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:51 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik heb een ontiegelijke hoeveelheid foto's beoordeeld, is dat waarom ik geen 'natuurlijke matches' meer krijg toebedeeld?

of weten jullie dat 98% toch dr meteen weer afgeflikkerd wordt
haha, same here. Ook veel foto's beoordeeld en krijg ook bijna geen nieuwe matches toebedeeld Ach...
Ok, doei.
pi_33877907
heb op zich nu wel een paar leuke matches, maarja
bij die fotos heb ik iedereen al gehad geloof ik
pi_33878063
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:05 schreef -Jelmer- het volgende:

Bateend, 'Paiq zou meer bekendheid moeten krijgen, affiches plakken e.d.?'; als we dat doen krijgen we veeel te veel kerels (vrouwen registreren zich veel minder snel). We gaan echter binnenkort de mogelijkheid bieden om je MSN-contacten eenvoudig uit te nodigen, hopelijk helpt dat de groei van het aantal gebruikers een beetje.

- Hebben jullie misschien nog een idee m.b.t. hoe we een beetje af kunnen van het datingsites-zijn-stom stigma? Wat is jullie 'excuus' om uit te leggen dat je in essentie toch op een soort datingsite zit? Misschien moeten we ervoor zorgen dat je de persoon die je heeft uitgenodigd echt 'helpt' door ook te registreren, dan kun je altijd het excuus gebruiken dat je je moest registreren om die vriend/vriendin even te helpen
Klopt, maar wat als je de bezoekers reguleert? In die zin dat je als maker zelf de hoeveelheid inschrijvingen op geslacht beperkt dmv quota's e.d. Hierdoor hoef je geen rekening mee te houden bij het plaatsen van affiches. Anders ben je gedwongen tot plaatsen met een hoge dichtheid van vrouwelijke bezoekers.

Dat mensen DS stom vinden is hun probleem, dat zou niemand van moeten weerhouden om zich in te schrijven.

Wat de icebreakers betreft : misschien is het wat om een overzicht te publiceren en deze te laten beoordelen?

Qua lay-out en opmaakstijl vind ik arcadedating tot nu toe het meest eruit springen. De meeste DS gebruiken 'warme' kleuren waar je na een half uurtje onpasseljk van wordt. Hun lay-out is lekker donker en heeft een mooie uitstraling. Enig minpuntje is dat niet alle ruimte nuttig is ingedeeld.

Paiq scoort qua concept hoog, nu nog een aantrekkelijke lay-out erbij en wat kinderziektes eruit halen

[ Bericht 5% gewijzigd door bateend op 09-01-2006 20:43:24 ]
Eend : het meest onderschatte stukje vlees.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:26:33 #277
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_33878495
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:43 schreef -Jelmer- het volgende:
@Roeji: het punt is dat veel mensen niet durven toe te geven dat ze op een (soort) datingsite zitten om nieuwe mensen te leren kenne, hoe leuk het ook is. Het is juist drempelverlagend als je kunt zeggen 'ik moest deze site helpen testen', of 'ik help m'n vriendin aan credits' etc etc. Zoiets zoek ik dus eigenlijk; een soort van excuus dat je als het ware gedwongen werd de site te bekijken en dat het echt niet jouw 'kansloosheid' is dat je je hebt ingeschreven
Oh zo bedoel je. Ja ik bazuin het ook niet echt onder mn vrienden rond dat ik op datingsites rondhuppel. Je krijgt dan idd nogal vaak van die 'zogenaamd leuke' opmerkingen. Maar dat testverhaal daar zou ik zelf wel voor gaan. Zit zelf in de it, dus kan ze dat wel wijs maken
Maar een ander idee dan dat testen zou ik zelf niet verkocht krijgen. Ik zeg nu dat ik iemand via chatten heb leren kennen, mocht er ooit een date met een match komen. Dan heb ik iig niet gelogen, maar hoef natuurlijk ook niet die lamlendige opmerkingen aan te horen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_33879048
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:26 schreef Roeji het volgende:

[..]

Oh zo bedoel je. Ja ik bazuin het ook niet echt onder mn vrienden rond dat ik op datingsites rondhuppel. Je krijgt dan idd nogal vaak van die 'zogenaamd leuke' opmerkingen. Maar dat testverhaal daar zou ik zelf wel voor gaan. Zit zelf in de it, dus kan ze dat wel wijs maken
Maar een ander idee dan dat testen zou ik zelf niet verkocht krijgen. Ik zeg nu dat ik iemand via chatten heb leren kennen, mocht er ooit een date met een match komen. Dan heb ik iig niet gelogen, maar hoef natuurlijk ook niet die lamlendige opmerkingen aan te horen.
Ik vind paiq ook niet echt een datesite maar ik kan er geen woord voor verzinnen
pi_33879072
quote:

[..]
Dan heb ik iig niet gelogen, maar hoef natuurlijk ook niet die lamlendige opmerkingen aan te horen.
Of ze werpen je een blik toe alsof je contactgestoord bent. Wacht maar tot DS helemaal hip worden....
  maandag 9 januari 2006 @ 20:38:02 #280
63411 Roeji
pi_33879144
@whisko: ik heb niks toe te voegen aan jouw commentaar over paiq.

Over het algemeen vind ik het concept perfect, er zitten alleen nog wat opstart'problemen' in. Anders gezegd er kan e.e.a. anders en gemakkelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt worden.
Verder geef ik als cijfer een 7,5. Als ik eenmaal matches kan krijgen die wat meer in mijn regio gaan vallen en ik zelf nog wat dingen kan aangeven waar ik wel of juist niet naar op zoek ben, dan zal het zeker een dikke 8 of misschien zelfs een 9 worden.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33879230
Ik ben wel makkelijker geworden op die datingsites zeg, ik delete veel gemakkelijker die matches.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:41:57 #282
63411 Roeji
pi_33879333
@ UberPhreak: ja ik vind dat eigenlijk ook, daarom zeg ik maar gewoon chatten. Dat doe je tenminste toch.

@ bateend: ja klopt, dan bekijken ze je echt van kop tot teen. Met zo'n blik van: sjeeeezussss kun je dan echt niemand krijgen. Terwijl ik dus niet wanhopig op zoek ben naar een man of met een zak over mn kop zou moeten lopen.
Als het er van komt : prima. Maar ik vind het alleen zijn ook wel prima. Kan doen en laten wat ik wil. Ik mis dus alleen nog wat vrienden die ook willen doen en laten wat zij willen én single zijn.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 9 januari 2006 @ 20:44:30 #283
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33879468
quote:

Zit zelf in de it, dus kan ze dat wel wijs maken
Dan ben je weer een nerd Ach dan ben ik maar een kansloze nerdin
And know what you want,
pi_33879528
jammer dat je geen invloed hebt op die paiq dingen... krijg alleen maar jonge meisjes :S

heb me ook aangemeld bij www.needlove.nl welliswaar 7,50 voor moeten dokken maarja heb wel leuk al met meisje zitten chatten via dat en heb gratis sauna bon daar gekregen
aighttt
pi_33879788
@ Roeji : Het zijn juist deze reacties die ervoor zorgen dat DS een negatief imago hebben.

Je zult maar net vrienden hebben die steeds in hetzelfde plaatsje stappen, dingen doen e.d. Dodelijk voor je eigen contacten als je het wel hebt gezien..
  maandag 9 januari 2006 @ 20:50:47 #286
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_33879805
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:55 schreef Roellio het volgende:

[..]

Nee, jij wil met lelijke chicks daten!
Ik heb het over het feit dat het voor die ander wel al duidelijk moet zijn.
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  maandag 9 januari 2006 @ 20:51:34 #287
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_33879855
quote:

Overig

Dit mis ik inderdaad ook. Het is namelijk zo dat er altijd mensen zijn die wel leuk/gezellig/aardig zijn, maar je gelijk gekspammen als je online bent. Omdat ik die mensen niet als potentiële date zie en me daar op een gegeven moment aan ga irriteren gooi ik ze uit mijn lijstje, waardoor de optie vriendschap ineens helemaal uitgesloten is.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_33879880
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:50 schreef bateend het volgende:
@ Roeji : Het zijn juist deze reacties die ervoor zorgen dat DS een negatief imago hebben.

Je zult maar net vrienden hebben die steeds in hetzelfde plaatsje stappen, dingen doen e.d. Dodelijk voor je eigen contacten als je het wel hebt gezien..
Van mij mogen mijn vriendin lekker op een datingsite, maar als ze iets lekker regelen: vrienden delen alles.

maandag 9 januari 2006 @ 20:58:41 #289
63411 Roeji
pi_33880268
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:44 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Dan ben je weer een nerd Ach dan ben ik maar een kansloze nerdin
Als ik dan kansloos ben, dan wel ook een nerdin!!
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 9 januari 2006 @ 21:01:38 #290
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33880418
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:58 schreef Roeji het volgende:

[..]

Als ik dan kansloos ben, dan wel ook een nerdin!!
Oh ik zie het Idd een nerdin
And know what you want,
  maandag 9 januari 2006 @ 21:04:29 #291
63411 Roeji
pi_33880572
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:50 schreef bateend het volgende:

klopt helemaal. Met de ene groep vrienden gaan we elke dinsdag en tot voor kort af en toe ook op woensdag darten, we zitten samen in een team. Dan kom je wel ergens, maar vaak zijn de tegenstanders ook niet dat je zegt: met jou wil ik een beschuitje eten. o.i.d. En je legt dan niet zo snel contact omdat er de andere leden van het dartteam dan een beetje onnozel staan mee te kijken en het liefst nog commentaar langs de lijn staan te geven of zich er mee bemoeien.
En met de andere groep zat ik samen op stijldansen en was het standaard op zaterdag naar het vrijdansen. Was wel gezellig, maar daar kom je alleen als koppel. Daar duik je tegenwoordig geen leuke vrijgezelle kerel meer op.
Verder op stap gaan doe ik zelden, omdat het stel waar ik wel eens mee ga, altijd loopt te kleffen en dan sta je daar ook een beetje naast als muurversiering. (of ze hebben ruzie )

Dus nee, met mn vriendengroepen zal ik niet snel nog meer contacten op doen. Helaas.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 9 januari 2006 @ 21:06:10 #292
63411 Roeji
pi_33880667
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:01 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Oh ik zie het Idd een nerdin
Hè hè, een mede-lotgenote!!
Lukt het bij jou een beetje op de DS? Of valt t vies tegen?
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 9 januari 2006 @ 21:12:50 #293
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33881005
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:04 schreef Roeji het volgende:

[..]

klopt helemaal. Met de ene groep vrienden gaan we elke dinsdag en tot voor kort af en toe ook op woensdag darten, we zitten samen in een team. Dan kom je wel ergens, maar vaak zijn de tegenstanders ook niet dat je zegt: met jou wil ik een beschuitje eten. o.i.d. En je legt dan niet zo snel contact omdat er de andere leden van het dartteam dan een beetje onnozel staan mee te kijken en het liefst nog commentaar langs de lijn staan te geven of zich er mee bemoeien.
En met de andere groep zat ik samen op stijldansen en was het standaard op zaterdag naar het vrijdansen. Was wel gezellig, maar daar kom je alleen als koppel. Daar duik je tegenwoordig geen leuke vrijgezelle kerel meer op.
Verder op stap gaan doe ik zelden, omdat het stel waar ik wel eens mee ga, altijd loopt te kleffen en dan sta je daar ook een beetje naast als muurversiering. (of ze hebben ruzie )

Dus nee, met mn vriendengroepen zal ik niet snel nog meer contacten op doen. Helaas.
Ik ga zowel alleen als met vrienden stappen...
Ga ik alleen, dan krijg je gauw de opmerking "ben je hier helemaal alleen?" Met daarna vaak "ach je mag wel bij mij blijven hoor"
En héél soms is dat nog best leuk
Soms staan vrienden dan al ergens op me te wachten, of wachten op een smsje, dat ik ook al aangekomen ben op dat feest, maar dan horen ze niks meer ... heerlijk in je eentje kunnen doen en laten wat je wil...
Zo ben ik andersom ook, je moet lekker je gang kunnen gaan... de hele nacht aan een groepje blijven plakken vind ik niks, tenzij het van te voren is afgesproken.
En zo ontmoet ik op elk feest weer nieuwe leuke mensen
And know what you want,
  maandag 9 januari 2006 @ 21:13:54 #294
131880 -Jelmer-
http://www.paiq.nl
pi_33881065
quote:
Knap programmeerwerk, jongens. Vraag: is paiq helemaal jullie idee, of zijn er in het buitenland al vergelijkbare sites?
Ik ken geen vergelijkbare site; wellicht dat bijvoorbeeld Parship een vergelijkbaar concept heeft - maar er zijn aardig wat dingen die we toch echt heel anders doen
quote:
<over de intro>
Ik zou, als ik Jelmer dan wel Frank was, hier gewoon vragen: val je op mannen of vrouwen?
Goed punt, dit gaat bij meer mensen mis
quote:
Ik snap werkelijk de zin van het beoordelen van vriendenfoto’s niet.
Wellicht dat we dit maar configureerbaar moeten maken, we hebben het geïntroduceerd omdat anders foto's van dit type bijna nooit getoond worden (alleen aan matches die je lang genoeg hebt gesproken). En die kleurtip is wel handig inderdaad. Oh en het selecteren van welke foto's je beoordeelt gaan we nog eens goed naar kijken (dit is een performance-issue).
quote:
Waarderingscijfers van foto’s
<knip>
Stel, paiq’er x heeft voor zijn head-foto een waarderingscijfer 8,2. Dan x alleen foto’s laten beoordelen met waarderingscijfer 7,2 en hoger. In een formule: alleen foto’s met een waarderingscijfer (zijn/haar eigen cijfer)-1.
[quote]

Hmm, we zullen er eens over denken - ik weet niet of dit geheel 'eerlijk' is? En inderdaad, het is de bedoeling dat het ondoorzichtig is hoe het waarderingscijfer van een foto bepaald wordt (het is ook niet erg straight-forward om uit te leggen btw).

[quote]
Matches
Toch jammer, ook al is het niet helemaal volgens de paiq-filosofie: je kunt geen eisen stellen aan je matches. Bijvoorbeeld, stel je bent faliekant tegen roken. Wat doe je dan? Volgens mij houdt Paiq daar geen rekening mee, is het wel?
We kunnen alles 'vangen' in vragen natuurlijk; zo zouden we nog een vraag stellen waar je moet aangeven hoe belangrijk het voor je is dat de ander wel/niet rookt. Maar misschien moeten we een aantal zaken als echte eis kunnen laten opgeven, zoals inderdaad bijvoorbeeld roken wel/niet, min/max leeftijd, afstand, lengte etc. We zijn hier wat terughoudend mee omdat we het zonde zouden vinden als iemand net niet aan zo'n eis zou voldoen maar verder een perfecte match zou zijn.
quote:
Chatten
<knip>
Jammer dat je de gesprekken met de verwijderde matches niet meer kunt nalezen. Is dat om serverruimte te sparen of omdat het “netter” is?
Omdat we het netter vinden, anders ga je toch maar avonden-lang de historie nalezen om te achterhalen waar en wanneer je nou toch een verkeerde opmerking hebt gemaakt
quote:
IceBreakers
<knip>
Overigens vind ik ze alleen goed als je ze zelf oproept. Als ze je de hele tijd aangeboden worden, dan wordt het irritant. Ik vind dat (en daar hoeft het niet eens een ai-systeem voor te zijn) het systeem toch aan de activiteit in de chat moet kunnen zien of het nodig is om ze aan te bieden. Dat moet echt aangepast worden, vind ik.
Waarom zijn de IceBreakers niet bij de speeddate beschikbaar? Jammer, daar zijn ze ook goed bruikbaar. Of leren de gebruikers dan te snel de IceBreakers kennen, zodat de spontaniteit eruit gaat?
'Aangeboden worden' - bedoel je dan dat er een melding komt 'IceBreaker beschikbaar' of dat de IceBreaker al geactiveerd is? Dit laatste gebeurt namelijk alleen als je langere tijd niet met een match hebt gechat (en alleen die notice lijkt me niet al te storend, wel?). M.b.t. dat laatste: inderdaad, daarvoor hebben we (momenteel) te weinig IceBreakers.
quote:
Credits
Het is me niet altijd helemaal duidelijk hoe ik aan nieuwe credits kom. Bij de chat verschijnt het even in beeld, bij registrering van een genodigde zie ik het helemaal niet (of kijk ik erover heen?) Het zou m.i. handig zijn als je bij “Overzicht” ook een overzichtje had van je credit-history.

Nu ik het toch over credit-history heb: ik mis een “status”-indicator van je verzonden oneliners. Ik wil graag kunnen zien of mijn oneliner gelezen is. Ook vind ik dat de geadresseerde meteen moet kiezen: wél match of niet, zodat je niet onnodig lang in spanning gehouden kunt worden.
Overigens vind ik 160 tekens wel kort. En het past niet eens in het invulhokje: waarom is dat niet breed genoeg?
De credits moeten we inderdaad nog wat duidelijker maken (waar dan ook een overzicht van verzonden OneLiners bijhoort). Overigens krijgt de geadresseerde meteen de verplichte keus wel/niet matchen; heb je soms zelf nog geen OneLiners ontvangen?

Oh en de lengte van dat invulhokje is vanwege aesthetische en technische redenen.
quote:
Overig
Chatfoto vierkant: niet handig! Wat als je een rechthoekig hoofd hebt (dus groot uitsnijden!) en op de betreffende foto staat een aantrekkelijke dan wel onaantrekkelijke dame naast je (dus klein uitsnijden!) -> tegenspraak!
Niets aan te doen, we hebben nou eenmaal voor vierkant gekozen; om dat nu nog te gaan veranderen is gekkenwerk - voortaan gewoon even tegen de dame in kwestie zeggen dat ze moet ophoepelen omdat je anders problemen krijgt met het croppen van je chatfoto voor Paiq
quote:
Onduidelijkheid: als ik geen browser aan heb staan (bij voorkeur natuurlijk firefox ;-)), maar wel de desktop notifier, ben ik dan wel of niet ingelogd?
Soms knippert je naam (links, in het rode vakje), maar dan zie je niet goed (of je bent net te laat) waarom. Dan zou je, bijvoorbeeld door op je naam te klikken, even in de “herhaling” moeten kunnen zien wat er aan de hand was.
Aardige tips ja, maar het 'offline weergeven' gaat er voorlopig niet komen; we hebben geen idee hoe we dat moeten implementeren en dat het ook nog duidelijk is voor onze gebruikers hoe het werkt.

Je bent offline als je de notifier hebt draaien - maar je hebt wel een ander kleurtje (blauw-grijzig).
quote:
Nog wat nieuwsgierige vraagjes
Als ik een foto (bij beoordelen) afkeur, omdat ie niet duidelijk genoeg is, bijvoorbeeld, dan zou hij door jullie bekeken worden om zonodig actie te ondernemen. Hoeveel van zulke “requests” krijgen jullie? En bekijk je die echt allemaal? Of pas als er een x aantal requests bij zo’n foto binnen zijn?
Loopt het beta-experiment naar wens? Wanneer gaat de officiële versie de lucht in?
Deze afkeur-requests beginnen wel een beetje de spuigaten uit te lopen ja, vooral omdat er nogal wat gebruikers zijn die het leuk vinden om gewoon maar elke foto die ze tegen komen te markeren als 'verkeerd'. We passen echter wel heel veel foto's aan (voornamelijk omdat het type niet klopt).

Het beta-experiment loopt opzich wel naar wens, maar we hadden wel een beetje onderschat hoeveel gebruikers er wél heel actief zijn op Paiq, maar vervolgens helemaal niemand uitnodigen - hierdoor is de groei toch iets minder dan we hadden gehoopt. We zijn nu bezig dit te verhelpen door het uitnodigen van nieuwe gebruikers makkelijker/duidelijker te maken. Wanneer uit beta? Geen idee nog - we hebben nog wel wat puntjes op onze TODO ben ik bang
quote:
PS2. Deze recensie heeft wat tijd gekost. Ik sta open voor gratis credits, Jelmer/Frank!
Credits? Wat zijn dat? En hoe werkt dat?
pi_33881591
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:04 schreef Roeji het volgende:

[..]

'Ja, ik vind plaats x de laatste tijd toch maar niks.'
YES! Eindelijk iemand die ook erges anders wilt uitgaan

een maand later :

'Plaats x is de laatste tijd mijn stekkie geworden! Vond je het ook zo leuk gister?!'
'Ja hoor. '

AAAAARRRRRrggghhhhhhh

off topic : Jelmer, je lijkt op Menno de Jong
  maandag 9 januari 2006 @ 21:33:19 #296
63411 Roeji
pi_33882020
oja, altijd dat gehang op dezelfde plekken waar je op een gegeven moment gewoon zo enorm de *** van hebt.
Ik heb dat vooral met t cafe waar ik dart. Op zich heel leuk cafe, ken zo'n beetje iedereen er. Vind het dus ook niet erg om er alleen heen te gaan (bij plekken/feesten waar ik niemand ken heb ik toch een redelijke vorm van drempelvrees ). Maar om nu elke avond of elk weekend daarheen te gaan zoals een aantal vrienden een tijdlang hebben gedaan, het was bijna hun 2e thuis. Het spijt me, maar dan kan ik even goed thuis gaan zitten met een glas drinken. Dan kan ik tenminste met mn pootjes op de bank liggen en lekker in gemakkelijke kleding hangen. Ipv opgetut en al daar tussen de oudelullen van het dorp te gaan zitten. En waar dan tegen een uur of 11 de lokale frietboer lazerus naar binnen valt en natuurlijk altijd net mij om mn nek vliegt en van die "geweldige" complimenten over mn voorgevel e.d. maakt.

aaarggghhh in het kwadraat.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33882146
Mijn grootste "irritantie" is eigelijk vooral dat ik geen zin heb in een speedate met een kind ( ) van 19 of 20... Zo'n pas heb ik gelukkig (nog) niet..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  maandag 9 januari 2006 @ 21:38:58 #298
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33882332
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:06 schreef Roeji het volgende:

Hè hè, een mede-lotgenote!!
Lukt het bij jou een beetje op de DS? Of valt t vies tegen?
Ik weet niet of ik kan zeggen, dat het is tegen gevallen, ik denk dat me eerder duidelijk is hoe makkelijk ik eigenlijk contact leg als ik ga stappen, en hoe vaak ik op 1 avond al leuke mannen ontmoet. Dat vind ik stukken leuker (en spontaner), dan zo gefocused zijn op het vinden van leuke mensen op internet.
Maar ik ging op datingsites kijken, omdat ik dus weinig/geen tijd en energie had om uit te gaan.
Maar goed, binnekort komt daar weer verandering in.
En heb maanden geleden een gozer ontmoet, waar ik nog contact mee heb, maar heb eik geen zin om snel in een relatie te stappen... wie komt dat nog. Wie weet komt er wat beters voorbij ( )
And know what you want,
pi_33882491
Jaja, zo ken ik er nog wel paar.

'Hey, de line up van Trance Energy is goed dit jaar!'
'Holala ?! '

Wil je kaartjes gaan halen :

'Ja, ik weet het niet, luister de laatste tijd meer rock. En ik wil niet te ver stappen.''
'Leuk man. '

De definitie 'gezelligheid' bij sommigen is echt.. *sprakeloos*
Ik overweeg dan ook erg hard om alleen te gaan.
  maandag 9 januari 2006 @ 21:47:36 #300
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33882822
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:41 schreef bateend het volgende:
Jaja, zo ken ik er nog wel paar.

'Hey, de line up van Trance Energy is goed dit jaar!'
'Holala ?! '

Wil je kaartjes gaan halen :

'Ja, ik weet het niet, luister de laatste tijd meer rock. En ik wil niet te ver stappen.''
'Leuk man. '

De definitie 'gezelligheid' bij sommigen is echt.. *sprakeloos*
Ik overweeg dan ook erg hard om alleen te gaan.
Oh dat is wel minder, ik heb gelukkig wel genoeg vrienden die naar feesten gaan.
Maar je kunt ook alleen gaan toch?

-OT-
Hebben er nog mensen recent een date gehad of in de planning?
And know what you want,
pi_33882957
breng me niet in verleiding..

Ga liever met gezelschap. Alhoewel de line up me op andere gedachte brengt..
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:13 schreef -Jelmer- het volgende:

[..]
Ik ken geen vergelijkbare site; wellicht dat bijvoorbeeld Parship een vergelijkbaar concept heeft - maar er zijn aardig wat dingen die we toch echt heel anders doen
[..]
@ Jelmer : al over copy right e.d. voor Paiq gedacht? Lijkt me zonde als het concept door iemand anders wordt overgenomen.

[ Bericht 59% gewijzigd door bateend op 09-01-2006 22:00:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')