abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 13:22:24 #276
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35771862
We gaan de slowchattopics eventjes een verdieping lager zetten.
Hoe doe je dat? Huh? >> Nieuw topictype
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_35776804
[quote
slechthorendheid en het meisje dat interviewt is zelf 2e jaars Nederlands zoals je weet en ze heeft een chronisch gebrek aan kopij, dus gaat ze maar medestudenten werven vandaar dat er steeds 2e jaars Nederlands in staan Ik heb me zelf aangemeld
[/quote]

Ik dacht zelf student en narcisme...
pi_35788650
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:00 schreef WrineX-Joske het volgende:
[quote]
...
quote:

gaan we hier een battle krijgen?
  maandag 6 maart 2006 @ 21:13:52 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35788905
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:00 schreef WrineX-Joske het volgende:
[quote
slechthorendheid en het meisje dat interviewt is zelf 2e jaars Nederlands zoals je weet en ze heeft een chronisch gebrek aan kopij, dus gaat ze maar medestudenten werven vandaar dat er steeds 2e jaars Nederlands in staan Ik heb me zelf aangemeld
[/quote]

doe niet zo kansloos en leer eens quoten
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2006 @ 22:37:03 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_35792769
Die stukjes op de achterkant van de UK zijn meestal best wel leuk om te lezen. Dat schrijfster weinig respons krijgt voor het schrijven van stukjes wist ik niet. Misschien dat er een mailing of iets dergelijks rond kan gaan, want er zijn vast wel studenten die een opmerkelijk verhaal te vertellen hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_35852790
De achterkant is idd het leukste van de UK eigenlijk!
pi_35855922
Het enige probleem is dat ik de UK eigenlijk nooit lees
Waarom weet ik zelf ook niet, volgens mij vergeet ik het gewoon iedere keer ofzo..
pi_35856083
Heb meestal wel op donderdag of vrijdag college dat helpt. Lees hem dus meestal wel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:44:32 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35874696
ik sta er deze week dus in (achterop). Neem direct een hele stapel mee straks
Niet meer actief op Fok!
pi_35876045
Sorry, het is vandaag mijn vrije dag en ik was nou niet echt van plan om naar de uni te gaan vdaag
pi_35876713
Ik heb hem net online gelezen, was wel een leuk stukje!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:16:36 #287
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35884321
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Net gelezen
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:34:53 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35886508
Ja, ik vond het een matig stukje. Als je over een handicap vertelt, dan komt het al gauw zeikerig over, zo van: kijk eens hoe zielig ik ben! terwijl ik dat juist wilde voorkomen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het geen goed stukje vond toen ik het voor de eerste keer las. Ik heb toen een aantal verbeteringen aangebracht die weliswaar meer schrijftaalachtig waren, maar wel meer de essentie van wat ik wilde zeggen weergaven: namelijk hoe het is om slechthorend te zijn. Nu is de nadruk imo komen te liggen op: kijk eens hoe zielig ik ben.
De interviewster heeft een aantal van mijn opmerkingen overgenomen en dat waren slechts kleine wijzigingen. Dus ja: het was óf een compromis sluiten óf helemaal niet in de UK komen. Nu wou ik maar dat ik t laatste had gedaan
Bovendien denken veel mensen dat ik het stukje zelf heb geschreven en dat is dus niet zo.
Het is háár interpretatie van mijn verhaal.
Niet meer actief op Fok!
pi_35888504
Ik zal t volgende week lezen, had vandaag geen zin om uit bed te komen en naar Groningen te gaan.

Ik heb de UK sinds de kerst al niet meer gelezen, las m eerst wel regelmatig, nu niet meer.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_35892296
Piepje, op www.rug.nl/uk kan je hem gewoon online lezen.....

Viking84, ik had er ook een beetje zo'n gevoel bij, ik vond het ook een van haar mindere stukjes eerlijk gezegd, maar ik wist niet of het zo bedoeld was of niet..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_35898904
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Had ik toch een beetje gelijk...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 08:36:46 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35902294
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:17 schreef teigan het volgende:
Piepje, op www.rug.nl/uk kan je hem gewoon online lezen.....

Viking84, ik had er ook een beetje zo'n gevoel bij, ik vond het ook een van haar mindere stukjes eerlijk gezegd, maar ik wist niet of het zo bedoeld was of niet..
het probleem is dat het altijd als narcisme wordt gezien als je graag iets over jezelf wilt vertellen.
Je vestigt hoe dan ook de aandacht op jezelf, je zet jezelf in het middenpunt. Ook denk ik dat het erg moeilijk is om niet zeikerig over te komen als je het hebt over een ziekte, een handicap of een andere aandoening.
Voorts lijkt het wel alsof je je aandoening maar voortdurend met humor tegemoet moet treden, maar dan doe je net alsof het allemaal wel meevalt. Ik heb het verhaal op deze manier verteld, omdat het zo is. Het is niet opgeleukt en daar hebben mensen blijkbaar moeite mee. Verhalen waarin de hoofdpersoon zijn aandoening ludiek beschouwt worden veel meer gewaardeerd. Maar slechthorend zijn is nu eenmaal niet grappig, leuk, ludiek, dus waarom zou ik er luchtig over doen?

Nou ja, ik heb ervan geleerd: me nooit meer laten interviewen, tenzij ik een flinke vinger in de pap heb bij de eindredactie.
Niet meer actief op Fok!
pi_35907627
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 08:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het probleem is dat het altijd als narcisme wordt gezien als je graag iets over jezelf wilt vertellen.
Je vestigt hoe dan ook de aandacht op jezelf, je zet jezelf in het middenpunt. Ook denk ik dat het erg moeilijk is om niet zeikerig over te komen als je het hebt over een ziekte, een handicap of een andere aandoening.
Voorts lijkt het wel alsof je je aandoening maar voortdurend met humor tegemoet moet treden, maar dan doe je net alsof het allemaal wel meevalt. Ik heb het verhaal op deze manier verteld, omdat het zo is. Het is niet opgeleukt en daar hebben mensen blijkbaar moeite mee. Verhalen waarin de hoofdpersoon zijn aandoening ludiek beschouwt worden veel meer gewaardeerd. Maar slechthorend zijn is nu eenmaal niet grappig, leuk, ludiek, dus waarom zou ik er luchtig over doen?

Nou ja, ik heb ervan geleerd: me nooit meer laten interviewen, tenzij ik een flinke vinger in de pap heb bij de eindredactie.
pi_35909219
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:34 schreef Viking84 het volgende:

Bovendien denken veel mensen dat ik het stukje zelf heb geschreven en dat is dus niet zo.
Het is háár interpretatie van mijn verhaal.
Wat doen die aanhalingstekens daar dan? Als het haar verhaal is, is het wel erg misleidend om het op deze manier op te schrijven.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_35973283
Hee wat leuk, een apart topic over de Groningse Universiteit.
Ik speel volgende week in het Universiteitstheater.
Gaat iemand van jullie daar wel eens heen?
pi_35974642
Nooit, maar ik weet er ook niet zoveel van moet ik eerlijk zeggen. Vertel er eens iets over?
Wat je doet toneelspelen natuurlijk, maar wat voor toneel, waar, hoe vaak, etc!
pi_35975055
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:05 schreef Jurrio het volgende:
Nooit, maar ik weet er ook niet zoveel van moet ik eerlijk zeggen. Vertel er eens iets over?
Wat je doet toneelspelen natuurlijk, maar wat voor toneel, waar, hoe vaak, etc!
Waar: Roosendaal... (ja een heel eind rijden dus)
We spelen gemiddeld een keer of 40 in een jaar, door het hele land. Maar zo ver als Groningen zijn we nog nooit geweest. Best een gok dus, en we hopen maar dat er wat publiek op af komt.

De voorstelling leent zich i.i.g. voor een studentenstad. Komische voorstelling over drie heren die bij een ongeluk zijn omgekomen en in de hemel terecht komen, waar het heel anders blijkt dan ze verwacht hadden.

In Groningen op zaterdag 25 maart in het Universiteitstheater. Maar ben zelf slechts eens in het Oosterpark geweest voor een voetbalwedstrijd, dus hoop dat wat Fok!kers zullen komen kijken en na afloop gezellig een pilsje met ons gaan drinken! Na de voorstelling zijn we namelijk nog leuker dan tijdens de voorstelling!!

pi_35979019
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:14 schreef Promovendus het volgende:
In Groningen op zaterdag 25 maart
Je maakte me nieuwsgierig, maar dan kan ik dus niet komen, sorry...
pi_35983438
ik ga die dag naar de sauna met fokkers, dus ik red het ook niet..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 maart 2006 @ 20:33:48 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36002321
Ik ben die dag helaas niet in Groningen. Had er anders misschien wel bij willen zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')