abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34951336
Ik heb ook al een poosje last van die irritante droge mondhoeken.. maar ik werd vandaag wakker, en ineens was het ook nog dik geworden
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:02:45 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34951422
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef Logitik het volgende:
Ik heb ook al een poosje last van die irritante droge mondhoeken.. maar ik werd vandaag wakker, en ineens was het ook nog dik geworden
Hm, klinkt zoals bij mij, alleen waren de hoeken bij mij niet droog, maar juist nattig door het ontsteken.

Misschien toch mijn wondercombi proberen? Blistex en vitamine B-complex.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:01:35 #203
41009 sugarnieuws
Topwebgames.nl / Beltoontop.nl
pi_58006049
Ik heb er jaren en jaren last van gehad en nu sinds 2 maanden gebruik ik
VITA-HORM baby creme en ben er nu vanaf ,
was ook bij huisarts geweest die zei het is 'n soort schimmel

kan hem opsturen 2 tubes inclusief verzenden 20¤
de creme helpt werkelijk tegen alles vlekjes plekjes allergieen.

inhoud i tube 30 ml houd baar tot juli 2009
gezond gelukkig gezellig
pi_58006151
tvp
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:08:31 #206
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58006770
Hier lijkt het onderdeel van eczeem te zijn (ook op handen, hals en gezicht.) Er bestaat zoiets als lipeczeem (kenmerk: kapotte mondhoeken), dus dat zit hier kennelijk in het pakket.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:36:18 #207
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_58007217
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 17:23 schreef chrisjoh het volgende:
Ik heb er jaren en jaren last van gehad en nu sinds 2 maanden gebruik ik
VITA-HORM baby creme en ben er nu vanaf ,
was ook bij huisarts geweest die zei het is 'n soort schimmel

kan hem opsturen 2 tubes inclusief verzenden 20¤
de creme helpt werkelijk tegen alles vlekjes plekjes allergieen.

inhoud i tube 30 ml houd baar tot juli 2009
of mensen gaan gewoon zelf even een receptje halen
pi_58011775
Ik had het ook. Volgens de huisarts was het geen vitamine B gebrek (ze moest hard lachen toen ik het opperde, ze zei Beri Beri komt al jaren niet meer voor hoor) maar een schimmel. Gist zei ze. Dat zit normaliter in je speeksel. Doordat ik 's nachts kwijl, raakte mijn mondhoek geinfecteerd. Kreeg een middeltje tegen spruw, wat ze ook aan baby's geven, Nystatine. Dat werkte.

Vaseline helpt ook, omdat het het wondje afsluit waardoor het speeksel er niet meer bij kan komen en het wondje dicht kan gaan.
pi_58011892
Een vriendinnetje had er last van...
Is gestopt met het elke dag drinken van yakult en het was over.

Dit zal niet voor iedereen zo zijn, maar die had me een partij dikke en geīrriteerde mondhoeken...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63186903
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik had het ook. Volgens de huisarts was het geen vitamine B gebrek (ze moest hard lachen toen ik het opperde, ze zei Beri Beri komt al jaren niet meer voor hoor) maar een schimmel. Gist zei ze. Dat zit normaliter in je speeksel. Doordat ik 's nachts kwijl, raakte mijn mondhoek geinfecteerd. Kreeg een middeltje tegen spruw, wat ze ook aan baby's geven, Nystatine. Dat werkte.

Vaseline helpt ook, omdat het het wondje afsluit waardoor het speeksel er niet meer bij kan komen en het wondje dicht kan gaan.
Nou, kan je vertelen dat ik dus ook naar de huisarts bene gegaan hiervoor mede doordat ik ook aan de antibiotica zit voor mijn acne en ik dus dacht dat het een schimmel was.

De dokter keek heel mijn keel tong en wangslijmvlies na en zei dat het geen schimmel was maar gewoon vitamine tekort waardoor de afweer van de huid afneemt en door de antibiotica heb je schijnbaar extra vitamine nodig, was snel weer weg met goede voedingm + extra vitamine preperaat,, zit nu al 4 maanden aan de antibiotica acne is zo goed als weg, af toe nog wat irritatie in mijn mondhoeken maar geen scheuren meer, dan neem ik gewoon weer wat extra vitamine.

En het kan ook door irritatie komen en door bepaalde enzymen in je speeksel tandarts bezoek en kan ook samen voorkomen met het welbekende lippeneczeem.

Als het een schimmel is zie je een soort witte kotsjes erop zitten en met een bacterie gele korstjes staat hier: http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1046117943

Dus dat beriberi gedoe van jouw huisarts (cinamongirl) kan wel degelijk hoor en vooral als je erg veel sport er ook nog bij dan heb je al snel een tekort. waarschijmlijk was het zonder dat schimmel middeltje ook wel weggegaan, en spruw komt niet bij volwassenen voor tenzij ze een eztreem verzwakte weerstamd hebben bijv. aids.

Groetjes
dIE hARD!
  donderdag 13 november 2008 @ 12:22:38 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63187038
Hier bleek het (jaren verder ) een schimmel te zijn.

Creme erop en weg.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63187283
O slechte weerstand dus

Meestal is ghet geen schimmel volgens mijn arts.

Maar had jij ook witte schilvers en is er een kweek van genomen? En ging het niet meer weg ofzo?
Welke schimmel was het? candida ofterwijl spruw? of een andere?

groetjes
dIE hARD!
  donderdag 13 november 2008 @ 13:34:54 #213
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63188945
zowel schimmel infecties als bacteirele infecties krijgen meer kans bij een slechte weerstand. bij de ene mense leven er meer schmmels op de huid, bijd e andere meer gisten/candida....soms komen ze in combinatie voor (heb je speciale zalfjes voor, mengsel van antibiotica en anti-schimmel) want door schimmel aangetaste huid kan vervolgens weer gaan ontsteken, of de verzwakte ontstoken huid kan een schimmel zich nestelen. en van vitamine tekort gaat je weerstand achteruit

lijkt me een beetje een zinloze kip ei discussie over of schimmels nu wel of niet daar kunnen voorkomen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 13 november 2008 @ 14:23:11 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63190346
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:31 schreef mellie187 het volgende:
O slechte weerstand dus

Meestal is ghet geen schimmel volgens mijn arts.

Maar had jij ook witte schilvers en is er een kweek van genomen? En ging het niet meer weg ofzo?
Welke schimmel was het? candida ofterwijl spruw? of een andere?

groetjes
Geen witte schilfers, geen kweek, het ging niet meer weg (of kwam om de zoveel maanden weer terug in elk geval en dan bleef het heel lang), geen idee wat voor soort schimmel! Maar met een zalfje dat ze ook voor voetschimmel gebruiken, was het zo opgelost. De huisarts heeft me niet eens gezien. Telefonisch consult.

Jaaaaaaren mee rondgeklooid, met die mondhoeken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 13 november 2008 @ 16:11:54 #215
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_63193841
Hmm mijn moeder zei vroeger altijd dat die kappote mondhoeken kwamen door kwijlen in je slaap. Toen had ik er last van en duimde ik ook nog. Nu niet meer. Weet niet of het waar is!
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
  donderdag 13 november 2008 @ 18:17:35 #216
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63197060
miconazol ftw!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 13 november 2008 @ 18:23:42 #217
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_63197203
Heb er nooit meer last van , vaseline FTW !
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_63197363
Ik heb dat ook elke winter, dan worden mijn mondhoeken droog en rood en als ik dan lach voelt het net of ze uitscheuren. Nouja, dat doen ze ook wel, want soms kwam er bloed bij kijken En toen heb ik de huisarts gebeld en die schreef mij een goedje voor. Guess what, nooit geen last meer van gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')