FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Volvo C30
hetsjhokleekvrijdag 6 januari 2006 @ 14:28
Volvo komt eindelijk met opvolger van de 480 namelijk de C30.

quote:
Officieel heet hij nog C30 Design Concept, maar tien tegen één dat dit al de definitieve lijnen lijnen zijn van de nieuwe, kleine Volvo die op de Autosalon van Parijs, in het najaar, zal debuteren.


Het volledige artikel: Autoweek

Dit is wel een hele gave wagen. Helaas heb ik er geen geld voor maar hier wil ik over een paar jaartjes wel in rond rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door hetsjhokleek op 06-01-2006 14:58:52 ]
Het_Biertjevrijdag 6 januari 2006 @ 14:31
achterkant vink echt niks, rest is ok
Guilinvrijdag 6 januari 2006 @ 14:31
Waarom noem je het Vovlo.
FunnyNamevrijdag 6 januari 2006 @ 14:32
Dit ziet er wel erg als een prototype uit, ik denk dat de uiteindelijke versie een stuk bedeesder zal zijn. Maar de basis is goed, mooie originele bak zo te zien.
Roelliovrijdag 6 januari 2006 @ 14:32
Die achterkant!

LELIJK!
Herkauwervrijdag 6 januari 2006 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef Roellio het volgende:
Die achterkant!

LELIJK!
Ja, maar het is wel echt een opvolger van de 480! Wel heel erg kenmerkend, ook lelijk

Nu ik er nog een paar keer na kijk... ik vind het wel wat hebben
Cyberdoggvrijdag 6 januari 2006 @ 14:36
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef Roellio het volgende:
Die achterkant!

LELIJK!
Net als jouw hoofd.
Het_Biertjevrijdag 6 januari 2006 @ 14:36
lijkt hierop;

Klonkvrijdag 6 januari 2006 @ 14:38
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef FunnyName het volgende:
Dit ziet er wel erg als een prototype uit, ik denk dat de uiteindelijke versie een stuk bedeesder zal zijn. Maar de basis is goed, mooie originele bak zo te zien.
volgens wel ingelichte bronnen bij autovisie hoef je alleen maar de kleuren en de velgen weg te denken, hij schijnt vrij dicht bij het uiteindelijke product te zijn.
Kinzvrijdag 6 januari 2006 @ 14:50
Vind de voorkant erg mooi.. lekker strak, zonder enige overbodige details. De achterkant moet je aan wennen denk ik, vind 't op dit moment niet echt veel aan.
Herkauwervrijdag 6 januari 2006 @ 14:57
De 480


De afkomst is duidelijk.
Slopervrijdag 6 januari 2006 @ 14:58
Voorkant

Achterkant
Johnny_Footballherovrijdag 6 januari 2006 @ 14:59
Leuk project. Jammer dat ze die achterlichtpartij dan weer afraffelen tot zo'n onsamenhangend iets.
.elxmetalheadvrijdag 6 januari 2006 @ 15:01
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:50 schreef Kinz het volgende:
Vind de voorkant erg mooi.. lekker strak, zonder enige overbodige details. De achterkant moet je aan wennen denk ik, vind 't op dit moment niet echt veel aan.
ja die achterkant is idd wennen, net al bij de BMW 1 serie vindt ik. maar de rest van de auto maakt alles goed. Jammer dat ik hem niet kan betalen
Horkvrijdag 6 januari 2006 @ 15:05
Ik vind de achterkant best mooi
Goochievrijdag 6 januari 2006 @ 15:08
Ik vind het een gewaagd en mooi concept. Misschien een opvolger voor mijn S40.
Cyberdoggvrijdag 6 januari 2006 @ 15:10
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:57 schreef Herkauwer het volgende:
De 480
[afbeelding]

De afkomst is duidelijk.
Nope, 1800ES it is. Lijkt de C30 ook meer op.
Dr_Frickin_Evilvrijdag 6 januari 2006 @ 15:22
Toffe bak hoor. Ook de achterkant. Ik vond de 480 ook al een geweldige auto.
Herkauwervrijdag 6 januari 2006 @ 16:11
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:10 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Nope, 1800ES it is. Lijkt de C30 ook meer op.
Ja ok, lijkt die meer op. Maar lijkt ook op de480

CybPraetorianvrijdag 6 januari 2006 @ 16:16
voorkant is echt geweldig maar de achterkant is wat minder...
FunnyNamevrijdag 6 januari 2006 @ 16:19
Wat is er mis met de achterkant?
Deze is in proportie, origineel, strak, breed (lijn vanaf de flank)

Alleen de uilaten vind ik zelf wat minder
Roelliovrijdag 6 januari 2006 @ 16:25
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:36 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Net als jouw hoofd.
Ach, zolang je moeder niet klaagt.
Gizmorevrijdag 6 januari 2006 @ 16:26
Mits andere velgen vind ik m best wel cheil Zou m liever willen dan een 1-serie of een A3, maar das persoonlijk natuurlijk
idiotforalivingvrijdag 6 januari 2006 @ 16:35
Vergeet de foute duotone lak even en je hebt een heel andere achterkant denk ik.
Metro2005vrijdag 6 januari 2006 @ 16:40
Wat een achterkant
rockstahvrijdag 6 januari 2006 @ 17:11
Het is een poging van volvo om een beetje van wel erg grijze publiek af te komen.
Een auto die wat aantrekkelijker voor jongeren is dus. Ben benieuwd of het gaat werken.
Logitikvrijdag 6 januari 2006 @ 17:12
Ik vind hem niet mooi
JohnnyKnoxvillevrijdag 6 januari 2006 @ 17:15
Best mooi gedaan!
(vind ik)
Twisted_Logicvrijdag 6 januari 2006 @ 17:16
De voorkant is mooi, maar die achterkant .

Zo te zien ben ik niet de enige met die mening .
Furiousvrijdag 6 januari 2006 @ 17:17
Men neme een stuk V50/S40, zage deze door midden en laat een kind de achterkant ontwerpen. Zie daar, de C30.
Happy_New_Yearvrijdag 6 januari 2006 @ 18:12
Voorkant is goedgekeurd, maar die...
Flyingdutchmanvrijdag 6 januari 2006 @ 18:13
Die achterkant
eer-ikvrijdag 6 januari 2006 @ 18:51
zijn ze een band aangegaan met reno ofzo?
hermandepermanvrijdag 6 januari 2006 @ 19:06
Ik vind hem prachtig !
Bigsvrijdag 6 januari 2006 @ 19:10
Ik vind hem elke keer dat ik hem zie mooier worden, incl. de achterkant
Brembovrijdag 6 januari 2006 @ 19:20
Waar zijn die mooie volvo-design's van de 850 en v70 (classic) gebleven, dat was gewaagd. Dit is net als opel, vw, ford etc. Het zelfde! Jammer.

Maar als ik hem kon kiezen tegen de Golf, Polo, Focus is het een leuk alternatief.
Alexxxxxvrijdag 6 januari 2006 @ 19:38
Ik had gehoopt dat ie meer op de 340 zou lijken
errorkenvrijdag 6 januari 2006 @ 19:48
Ik vind die ingebouwde uitlaatjes met rechthoek of driehoek vorm erg vet. Spijtig genoeg showen ze daar enkel mee in concept cars. Wanneer de eigelijke auto er is, is het gewoon een krom buisje naar onderen toe De eerste auto die dit ook daadwerkelijk meeneemt in reality moet de nieuwe civic zijn...
eer-ikzaterdag 7 januari 2006 @ 03:24
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:36 schreef Het_Biertje het volgende:
lijkt hierop;

'T is net effe anders, maar ik zie toch enige gelijkenis...



En waarom krijg ik dit als ik op renault fluence zoek
Googolplexianzaterdag 7 januari 2006 @ 12:02
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:57 schreef Herkauwer het volgende:
De 480
[afbeelding]

De afkomst is duidelijk.
juist
Googolplexianzaterdag 7 januari 2006 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:10 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Nope, 1800ES it is. Lijkt de C30 ook meer op.
de 480 leek weer op de 1800
M5zaterdag 7 januari 2006 @ 12:10
mooi.!
XLzondag 8 januari 2006 @ 13:53
Wat een bak! Dit is mijn volgende auto
Steve-Ozondag 8 januari 2006 @ 13:56
Liever dit als zo'n saaie 1 serie
Oosthoekzondag 8 januari 2006 @ 14:04
Erg geslaagd design, maar het is geen p1800es

RRRobertzondag 8 januari 2006 @ 16:42
Erg mooi, zo'n C30. Ik hoop dat de productieversie niet te veel gaat afwijken van dit prototype
jopper27zondag 8 januari 2006 @ 17:35
Mooie auto, achterkant is nog een beetje wennen, ben heel benieuwd om hem in het echt te zien
Caerbannogmaandag 9 januari 2006 @ 00:17
Achterkant
Voorkant

Grille lager, meer aflopende neus, sportiever gelijnd. Ik vind het een hele mooie auto, maar ik vind het geen opvolger voor de 480. Mja, dat is de 480 ook eigenlijk niet voor de p1800(es).
Maar als ik geld had, of een leaseauto zocht.... deze, en meteen!!

Ik verwacht trouwens wel dat deze auto probleemlozer zal zijn dan de 480. De achterkant ziet er aardig waterdicht uit! (in tegenstelling tot mijn 480 )
FunnyNamemaandag 9 januari 2006 @ 07:00
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:04 schreef Oosthoek het volgende:
Erg geslaagd design, maar het is geen p1800es

[afbeelding]
Mooie klassieke vormen
Het_Biertjemaandag 9 januari 2006 @ 12:16
quote:
Geachte heer Visser,

Dank voor uw e-mail. Naar aanleiding van uw verzoek onderstaand de persinformatie over de Volvo C30.

Met vriendelijke groet,
mevr. C. de Vaan


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo C30 Design Concept
Compacte Volvo in een gespierd jasje

* Volvo C30 Design Concept geeft impressie van de nieuwe C30
* Gespierd model, maar dan wel compact
* Opvallende glazen derde deur
* Vijfcilinder 2,4-liter turbo-lijnmotor met 260 pk bij 5.500 toeren

Beesd, 4 januari 2006 - Op de Detroit Motor Show begin januari presenteert Volvo voor het eerst de Volvo C30 Design Concept. Een studiemodel dat een beeld geeft van de uiteindelijke Volvo C30, die op de Autosalon van Parijs in september 2006 zijn primeur gaat beleven.

De Volvo C30 Design Concept is een sportieve tweedeurs vierzitter met een derde deur van glas. Zijn moderne uitstraling wordt versterkt door het gebruik van de contrasterende kleuren Quite White en Very Bronze. Het ontwerp zelf vertoont overeenkomsten met dat van de Volvo Safety Concept Car. "We wilden de Volvo C30 Design Concept een gespierde uitstraling geven, maar dan wel in een sportief en compact jasje", legt Steve Mattin, Volvo Cars Design Director, uit.

De dynamisch vormgegeven neus van de C30 Design Concept heeft hoekige koplampen en een lage, brede grille. Bekeken vanaf de zijkant springen de opvallende wielkasten en de neergaande daklijn meteen in het oog. Ze geven de auto een al even dynamisch profiel. De achterkant is eveneens opvallend, met name door de hoefijzervormige achterlichten en de glazen derde deur. "Deze subtiele glazen deur zagen we eerder zowel in de Volvo 1800 ES als in de Safety Concept Car", vervolgt Steve Mattin. "En de achterlichten zijn zo bijzonder, dat je nooit hoeft te twijfelen welke auto er voor je rijdt."

Een echte vierzitter
Het interieur versterkt het sportieve karakter van de C30 Design Concept. Voor de twee losse achterstoelen bevindt zich veel beenruimte, waardoor de auto met recht een vierzitter mag worden genoemd. Die achterstoelen zijn iets naar het midden geplaatst, zodat de passagiers behoorlijk wat ruimte om zich heen en een goed zicht naar voren hebben. "In de ruimte tussen de stoelen zien we de ultradunne, 'zwevende' middenconsole, die door de glazen achterkant ook van achteren goed zichtbaar is", aldus Steve Mattin.


De doelgroep
De doelgroep van de Volvo C30 bestaat voornamelijk uit mensen die meestal alleen de voorstoelen gebruiken, maar die een enkele keer vrienden willen meenemen. De bagageruimte is bedoeld voor het vervoeren van alledaagse spullen als akte- en sporttassen. Zodra de beide achterstoelen worden neergeklapt, ontstaat een aanmerkelijk grotere bagageruimte.

Een eersteklas audiosysteem is een onmisbaar onderdeel van het rijplezier. Daarom is de Volvo C30 Design Concept voorzien van Volvo's Premium Sound-systeem met een digitale ICE Power-versterker van Alpine® van 5x130 watt, Dolby® Pro Logic II Surround en 10 luidsprekers van het Deense Dynaudio®.

Sportieve prestaties
De Volvo C30 Design Concept is 424 centimeter lang en daarmee 23 centimeter korter dan de Volvo S40. Wel is hij iets breder (178 centimeter). De Volvo C30 Design Concept heeft een vijfcilinder 2,4-liter turbo-lijnmotor in het vooronder. Deze levert een vermogen van 260 pk bij 5.500 toeren en is goed voor een maximum koppel van 350 Nm tussen 2.100 en 5.000 toeren. De auto is uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Hij sprint binnen 6 seconden naar de '100' en heeft een (elektronisch begrensde) topsnelheid van 250 kilometer per uur.

Het studiemodel staat op Pirelli Corsa 225/35 R19-banden rond 19-inch lichtmetalen velgen. De rondom gemonteerde 4-zuiger Brembo-schijfremmen zijn geventileerd, hebben een diameter van 330 millimeter en zijn uitgerust met aluminium remblokhouders. "Sportieve rijeigenschappen zijn voor dit type auto essentieel. Een auto die er gespierd uitziet moet zijn verwachtingen natuurlijk ook - en op veilige wijze - waarmaken", besluit Håkan Abrahamsson, C30 Project Director.


De doelgroep van de Volvo C30
Dynamische klanten met een druk leven

* Introductie Volvo C30 Design Concept op Detroit Motor Show
* Sportieve vierzitter voor nieuwe, jonge doelgroep
* Dynamische lijnen en een spannend ontwerp
* Verkoop start eind 2006

Beesd, 4 januari 2006 - Door de introductie van de Volvo C30 Design Concept kunnen autoliefhebbers een blik in de keuken werpen van het C30-project. Een toekomstig model, dat zijn pijlen vooral richt op een jonge, dynamische doelgroep. Ook zij hebben immers recht op hun 'eigen' Volvo.

"Uit onderzoek weten we dat er een grote, jonge doelgroep is die zich aangetrokken voelt tot ons merk, maar tot op heden geen model kan vinden dat hen aanspreekt. De Volvo C30 moet hier verandering in gaan brengen." Aan het woord is Fredrik Arp, President en CEO van Volvo Cars. Om te weten of het nieuwe model aan de wensen van de doelgroep voldoet, zijn tijdens het hele ontwikkelingstraject in verschillende Europese landen clinics georganiseerd. Succesvolle jongeren met een druk leven konden hier hun mening geven over het ontwerp van de auto en zijn technische bagage.

Singles en stellen zonder kinderen
Volvo richt zich in eerste instantie met name op alleenstaanden en stellen zonder kinderen, die een auto voornamelijk beschouwen als middel om hun hectische leven prettiger en comfortabeler te maken. Merken en design spelen bij het kopen van kleren, meubels en elektronica voor hen een belangrijke rol. Dit geldt ook voor de keuze van hun auto's. "Deze klanten gaan in een rap tempo van hun huis naar hun werk, naar vergaderingen, de sportschool en naar hun favoriete restaurants en clubs. Velen van hen zien hun ideale auto als een auto die hen snel en behendig overal naartoe brengt. Ze letten op het design, rijeigenschappen en maar zelden hebben zij behoefte aan meer dan twee zitplekken", benadrukt Håkan Abrahamsson, C30 Project Director.


Opvallende nieuwkomer
De clinics met potentiële klanten bevestigden dat Volvo met het design op de juiste weg is. Een sportief ontwerp met twee deuren en een makkelijk toegankelijke bagageruimte, vier losse stoelen en dynamische lijnen die we eerder zagen bij de Volvo Safety Concept Car, maakt de Volvo C30 een geduchte concurrent in een moeilijk segment. "Tijdens de clinic in Milaan zei een van de deelnemers: 'Eindelijk eens een opvallende nieuwkomer in dit segment, en waarschijnlijk mijn eerste Volvo'. Deze woorden geven precies aan wat ons doel met de Volvo C30 is", aldus Håkan Abrahamsson.

De Volvo C30 Design Concept zal te zien zijn tijdens de Detroit Motor Show, begin januari. De uiteindelijke Volvo C30 zal tijdens de Autosalon van Parijs in september 2006 voor het eerst aan de wereld worden getoond, waarna hij tegen het einde van dat jaar op de markt komt. "De Volvo C30 speelt een belangrijke rol in ons streven een verkooptarget van 600.000 auto's per jaar te behalen", besluit Fredrik Arp. "Het is essentieel dat we ons modellenaanbod uitbreiden, zodat we een compleet nieuwe doelgroep kunnen bereiken."
Het_Biertjemaandag 9 januari 2006 @ 12:17
Dr_Croutonmaandag 9 januari 2006 @ 18:51
Ik vind em niet mooi.
jopper27woensdag 11 januari 2006 @ 12:55


Ik wilde deze niet onthouden voor jullie, alleen deze kleur valt me een beetje tegen.
DJ-Mauritswoensdag 11 januari 2006 @ 12:59
Ik vind hem prachtig... en dan vooral de achterkant! .

Wat mij betreft een waardige opvolger voor de 480... .
CybPraetorianwoensdag 11 januari 2006 @ 14:35
is die glazen dak een standaard iets?
DJ-Mauritswoensdag 11 januari 2006 @ 15:14
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:35 schreef CybPraetorian het volgende:
is die glazen dak een standaard iets?
Die dak? .
ForumGekwoensdag 11 januari 2006 @ 15:55
Jeweettoch, die huis, die meisje, die auto !
jopper27zondag 5 maart 2006 @ 17:17
Ik meende dat de C30 in maart werd geintroduceerd, nu heb ik gelezen dat de introductie pas in september of december is???