abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33765252
Volvo komt eindelijk met opvolger van de 480 namelijk de C30.

quote:
Officieel heet hij nog C30 Design Concept, maar tien tegen één dat dit al de definitieve lijnen lijnen zijn van de nieuwe, kleine Volvo die op de Autosalon van Parijs, in het najaar, zal debuteren.


Het volledige artikel: Autoweek

Dit is wel een hele gave wagen. Helaas heb ik er geen geld voor maar hier wil ik over een paar jaartjes wel in rond rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door hetsjhokleek op 06-01-2006 14:58:52 ]
Boodschap van algemeen nut.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:31:07 #2
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33765345
achterkant vink echt niks, rest is ok
pi_33765374
Waarom noem je het Vovlo.
pi_33765407
Dit ziet er wel erg als een prototype uit, ik denk dat de uiteindelijke versie een stuk bedeesder zal zijn. Maar de basis is goed, mooie originele bak zo te zien.
pi_33765424
Die achterkant!

LELIJK!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:34:27 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33765496
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef Roellio het volgende:
Die achterkant!

LELIJK!
Ja, maar het is wel echt een opvolger van de 480! Wel heel erg kenmerkend, ook lelijk

Nu ik er nog een paar keer na kijk... ik vind het wel wat hebben
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_33765573
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef Roellio het volgende:
Die achterkant!

LELIJK!
Net als jouw hoofd.
There is no other!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:36:16 #8
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33765576
lijkt hierop;

  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:38:02 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33765642
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef FunnyName het volgende:
Dit ziet er wel erg als een prototype uit, ik denk dat de uiteindelijke versie een stuk bedeesder zal zijn. Maar de basis is goed, mooie originele bak zo te zien.
volgens wel ingelichte bronnen bij autovisie hoef je alleen maar de kleuren en de velgen weg te denken, hij schijnt vrij dicht bij het uiteindelijke product te zijn.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_33766118
Vind de voorkant erg mooi.. lekker strak, zonder enige overbodige details. De achterkant moet je aan wennen denk ik, vind 't op dit moment niet echt veel aan.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:57:09 #11
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33766340
De 480


De afkomst is duidelijk.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_33766374
Voorkant

Achterkant
pi_33766406
Leuk project. Jammer dat ze die achterlichtpartij dan weer afraffelen tot zo'n onsamenhangend iets.
The gum you like, is coming back in style.
pi_33766460
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:50 schreef Kinz het volgende:
Vind de voorkant erg mooi.. lekker strak, zonder enige overbodige details. De achterkant moet je aan wennen denk ik, vind 't op dit moment niet echt veel aan.
ja die achterkant is idd wennen, net al bij de BMW 1 serie vindt ik. maar de rest van de auto maakt alles goed. Jammer dat ik hem niet kan betalen
pi_33766597
Ik vind de achterkant best mooi
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:08:49 #16
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_33766721
Ik vind het een gewaagd en mooi concept. Misschien een opvolger voor mijn S40.
als in goochelaar
pi_33766784
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:57 schreef Herkauwer het volgende:
De 480
[afbeelding]

De afkomst is duidelijk.
Nope, 1800ES it is. Lijkt de C30 ook meer op.
There is no other!
pi_33767278
Toffe bak hoor. Ook de achterkant. Ik vond de 480 ook al een geweldige auto.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:11:04 #19
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33769284
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:10 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Nope, 1800ES it is. Lijkt de C30 ook meer op.
Ja ok, lijkt die meer op. Maar lijkt ook op de480

Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:16:24 #20
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_33769499
voorkant is echt geweldig maar de achterkant is wat minder...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_33769612
Wat is er mis met de achterkant?
Deze is in proportie, origineel, strak, breed (lijn vanaf de flank)

Alleen de uilaten vind ik zelf wat minder
pi_33769837
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:36 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Net als jouw hoofd.
Ach, zolang je moeder niet klaagt.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:26:16 #23
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_33769879
Mits andere velgen vind ik m best wel cheil Zou m liever willen dan een 1-serie of een A3, maar das persoonlijk natuurlijk
Maar toch niet helemaal.
pi_33770259
Vergeet de foute duotone lak even en je hebt een heel andere achterkant denk ik.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:40:46 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33770456
Wat een achterkant
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:11:36 #26
63302 rockstah
New World Disorder
pi_33771595
Het is een poging van volvo om een beetje van wel erg grijze publiek af te komen.
Een auto die wat aantrekkelijker voor jongeren is dus. Ben benieuwd of het gaat werken.
pi_33771620
Ik vind hem niet mooi
pi_33771710
Best mooi gedaan!
(vind ik)
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_33771739
De voorkant is mooi, maar die achterkant .

Zo te zien ben ik niet de enige met die mening .
pi_33771779
Men neme een stuk V50/S40, zage deze door midden en laat een kind de achterkant ontwerpen. Zie daar, de C30.
Ik post om het posten.
pi_33773363
Voorkant is goedgekeurd, maar die...
pi_33773399
Die achterkant
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:51:42 #33
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_33774626
zijn ze een band aangegaan met reno ofzo?
Signature.
pi_33775222
Ik vind hem prachtig !
pi_33775381
Ik vind hem elke keer dat ik hem zie mooier worden, incl. de achterkant
pi_33775752
Waar zijn die mooie volvo-design's van de 850 en v70 (classic) gebleven, dat was gewaagd. Dit is net als opel, vw, ford etc. Het zelfde! Jammer.

Maar als ik hem kon kiezen tegen de Golf, Polo, Focus is het een leuk alternatief.
pi_33776367
Ik had gehoopt dat ie meer op de 340 zou lijken
pi_33776778
Ik vind die ingebouwde uitlaatjes met rechthoek of driehoek vorm erg vet. Spijtig genoeg showen ze daar enkel mee in concept cars. Wanneer de eigelijke auto er is, is het gewoon een krom buisje naar onderen toe De eerste auto die dit ook daadwerkelijk meeneemt in reality moet de nieuwe civic zijn...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:24:14 #39
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_33789925
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:36 schreef Het_Biertje het volgende:
lijkt hierop;

'T is net effe anders, maar ik zie toch enige gelijkenis...



En waarom krijg ik dit als ik op renault fluence zoek
Signature.
pi_33793835
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:57 schreef Herkauwer het volgende:
De 480
[afbeelding]

De afkomst is duidelijk.
juist
Calm down, please!
pi_33793859
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:10 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Nope, 1800ES it is. Lijkt de C30 ook meer op.
de 480 leek weer op de 1800
Calm down, please!
pi_33794056
mooi.!
V10
  zondag 8 januari 2006 @ 13:53:50 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33829883
Wat een bak! Dit is mijn volgende auto
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33829969
Liever dit als zo'n saaie 1 serie
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 8 januari 2006 @ 14:04:02 #45
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33830232
Erg geslaagd design, maar het is geen p1800es

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_33835281
Erg mooi, zo'n C30. Ik hoop dat de productieversie niet te veel gaat afwijken van dit prototype
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  zondag 8 januari 2006 @ 17:35:35 #47
137125 jopper27
Hattrick --> 366333
pi_33837180
Mooie auto, achterkant is nog een beetje wennen, ben heel benieuwd om hem in het echt te zien
Life is hard - - - Life is short - - - So enjoy your life
  maandag 9 januari 2006 @ 00:17:54 #48
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_33853185
Achterkant
Voorkant

Grille lager, meer aflopende neus, sportiever gelijnd. Ik vind het een hele mooie auto, maar ik vind het geen opvolger voor de 480. Mja, dat is de 480 ook eigenlijk niet voor de p1800(es).
Maar als ik geld had, of een leaseauto zocht.... deze, en meteen!!

Ik verwacht trouwens wel dat deze auto probleemlozer zal zijn dan de 480. De achterkant ziet er aardig waterdicht uit! (in tegenstelling tot mijn 480 )
Toch?
pi_33856840
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:04 schreef Oosthoek het volgende:
Erg geslaagd design, maar het is geen p1800es

[afbeelding]
Mooie klassieke vormen
  maandag 9 januari 2006 @ 12:16:57 #50
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33861579
quote:
Geachte heer Visser,

Dank voor uw e-mail. Naar aanleiding van uw verzoek onderstaand de persinformatie over de Volvo C30.

Met vriendelijke groet,
mevr. C. de Vaan


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo C30 Design Concept
Compacte Volvo in een gespierd jasje

* Volvo C30 Design Concept geeft impressie van de nieuwe C30
* Gespierd model, maar dan wel compact
* Opvallende glazen derde deur
* Vijfcilinder 2,4-liter turbo-lijnmotor met 260 pk bij 5.500 toeren

Beesd, 4 januari 2006 - Op de Detroit Motor Show begin januari presenteert Volvo voor het eerst de Volvo C30 Design Concept. Een studiemodel dat een beeld geeft van de uiteindelijke Volvo C30, die op de Autosalon van Parijs in september 2006 zijn primeur gaat beleven.

De Volvo C30 Design Concept is een sportieve tweedeurs vierzitter met een derde deur van glas. Zijn moderne uitstraling wordt versterkt door het gebruik van de contrasterende kleuren Quite White en Very Bronze. Het ontwerp zelf vertoont overeenkomsten met dat van de Volvo Safety Concept Car. "We wilden de Volvo C30 Design Concept een gespierde uitstraling geven, maar dan wel in een sportief en compact jasje", legt Steve Mattin, Volvo Cars Design Director, uit.

De dynamisch vormgegeven neus van de C30 Design Concept heeft hoekige koplampen en een lage, brede grille. Bekeken vanaf de zijkant springen de opvallende wielkasten en de neergaande daklijn meteen in het oog. Ze geven de auto een al even dynamisch profiel. De achterkant is eveneens opvallend, met name door de hoefijzervormige achterlichten en de glazen derde deur. "Deze subtiele glazen deur zagen we eerder zowel in de Volvo 1800 ES als in de Safety Concept Car", vervolgt Steve Mattin. "En de achterlichten zijn zo bijzonder, dat je nooit hoeft te twijfelen welke auto er voor je rijdt."

Een echte vierzitter
Het interieur versterkt het sportieve karakter van de C30 Design Concept. Voor de twee losse achterstoelen bevindt zich veel beenruimte, waardoor de auto met recht een vierzitter mag worden genoemd. Die achterstoelen zijn iets naar het midden geplaatst, zodat de passagiers behoorlijk wat ruimte om zich heen en een goed zicht naar voren hebben. "In de ruimte tussen de stoelen zien we de ultradunne, 'zwevende' middenconsole, die door de glazen achterkant ook van achteren goed zichtbaar is", aldus Steve Mattin.


De doelgroep
De doelgroep van de Volvo C30 bestaat voornamelijk uit mensen die meestal alleen de voorstoelen gebruiken, maar die een enkele keer vrienden willen meenemen. De bagageruimte is bedoeld voor het vervoeren van alledaagse spullen als akte- en sporttassen. Zodra de beide achterstoelen worden neergeklapt, ontstaat een aanmerkelijk grotere bagageruimte.

Een eersteklas audiosysteem is een onmisbaar onderdeel van het rijplezier. Daarom is de Volvo C30 Design Concept voorzien van Volvo's Premium Sound-systeem met een digitale ICE Power-versterker van Alpine® van 5x130 watt, Dolby® Pro Logic II Surround en 10 luidsprekers van het Deense Dynaudio®.

Sportieve prestaties
De Volvo C30 Design Concept is 424 centimeter lang en daarmee 23 centimeter korter dan de Volvo S40. Wel is hij iets breder (178 centimeter). De Volvo C30 Design Concept heeft een vijfcilinder 2,4-liter turbo-lijnmotor in het vooronder. Deze levert een vermogen van 260 pk bij 5.500 toeren en is goed voor een maximum koppel van 350 Nm tussen 2.100 en 5.000 toeren. De auto is uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Hij sprint binnen 6 seconden naar de '100' en heeft een (elektronisch begrensde) topsnelheid van 250 kilometer per uur.

Het studiemodel staat op Pirelli Corsa 225/35 R19-banden rond 19-inch lichtmetalen velgen. De rondom gemonteerde 4-zuiger Brembo-schijfremmen zijn geventileerd, hebben een diameter van 330 millimeter en zijn uitgerust met aluminium remblokhouders. "Sportieve rijeigenschappen zijn voor dit type auto essentieel. Een auto die er gespierd uitziet moet zijn verwachtingen natuurlijk ook - en op veilige wijze - waarmaken", besluit Håkan Abrahamsson, C30 Project Director.


De doelgroep van de Volvo C30
Dynamische klanten met een druk leven

* Introductie Volvo C30 Design Concept op Detroit Motor Show
* Sportieve vierzitter voor nieuwe, jonge doelgroep
* Dynamische lijnen en een spannend ontwerp
* Verkoop start eind 2006

Beesd, 4 januari 2006 - Door de introductie van de Volvo C30 Design Concept kunnen autoliefhebbers een blik in de keuken werpen van het C30-project. Een toekomstig model, dat zijn pijlen vooral richt op een jonge, dynamische doelgroep. Ook zij hebben immers recht op hun 'eigen' Volvo.

"Uit onderzoek weten we dat er een grote, jonge doelgroep is die zich aangetrokken voelt tot ons merk, maar tot op heden geen model kan vinden dat hen aanspreekt. De Volvo C30 moet hier verandering in gaan brengen." Aan het woord is Fredrik Arp, President en CEO van Volvo Cars. Om te weten of het nieuwe model aan de wensen van de doelgroep voldoet, zijn tijdens het hele ontwikkelingstraject in verschillende Europese landen clinics georganiseerd. Succesvolle jongeren met een druk leven konden hier hun mening geven over het ontwerp van de auto en zijn technische bagage.

Singles en stellen zonder kinderen
Volvo richt zich in eerste instantie met name op alleenstaanden en stellen zonder kinderen, die een auto voornamelijk beschouwen als middel om hun hectische leven prettiger en comfortabeler te maken. Merken en design spelen bij het kopen van kleren, meubels en elektronica voor hen een belangrijke rol. Dit geldt ook voor de keuze van hun auto's. "Deze klanten gaan in een rap tempo van hun huis naar hun werk, naar vergaderingen, de sportschool en naar hun favoriete restaurants en clubs. Velen van hen zien hun ideale auto als een auto die hen snel en behendig overal naartoe brengt. Ze letten op het design, rijeigenschappen en maar zelden hebben zij behoefte aan meer dan twee zitplekken", benadrukt Håkan Abrahamsson, C30 Project Director.


Opvallende nieuwkomer
De clinics met potentiële klanten bevestigden dat Volvo met het design op de juiste weg is. Een sportief ontwerp met twee deuren en een makkelijk toegankelijke bagageruimte, vier losse stoelen en dynamische lijnen die we eerder zagen bij de Volvo Safety Concept Car, maakt de Volvo C30 een geduchte concurrent in een moeilijk segment. "Tijdens de clinic in Milaan zei een van de deelnemers: 'Eindelijk eens een opvallende nieuwkomer in dit segment, en waarschijnlijk mijn eerste Volvo'. Deze woorden geven precies aan wat ons doel met de Volvo C30 is", aldus Håkan Abrahamsson.

De Volvo C30 Design Concept zal te zien zijn tijdens de Detroit Motor Show, begin januari. De uiteindelijke Volvo C30 zal tijdens de Autosalon van Parijs in september 2006 voor het eerst aan de wereld worden getoond, waarna hij tegen het einde van dat jaar op de markt komt. "De Volvo C30 speelt een belangrijke rol in ons streven een verkooptarget van 600.000 auto's per jaar te behalen", besluit Fredrik Arp. "Het is essentieel dat we ons modellenaanbod uitbreiden, zodat we een compleet nieuwe doelgroep kunnen bereiken."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')