abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 11:29:39 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34115296
Zie nieuwe post van 18-01-2006!

[ Bericht 27% gewijzigd door sanger op 17-01-2006 21:21:40 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 16 januari 2006 @ 11:33:55 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34115411
Jezus wat een onwijs werk zeg!

Respect zeg maar!
  maandag 16 januari 2006 @ 11:45:59 #43
65960 sanger
pi_34115733
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Jezus wat een onwijs werk zeg!

Respect zeg maar!
En dan zijn we nog niet eens op de helft ben ik bang.

Nu eerst maar het beton storten, dan ligt dat maar vast!
pi_34115898
Damn man, ziet er goed uit. Houd je nu nog een kruipruimte over of moet je dan erg slank zijn.

Voor zover ik weet heeft mijn broer de hele vloer gevuld met geelzand en daarna beton gestort(met issolatie). Was die oplossing niet goedkoper/beter of ???
  maandag 16 januari 2006 @ 11:59:34 #45
65960 sanger
pi_34116169
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:51 schreef ranzige_pad het volgende:
Damn man, ziet er goed uit. Houd je nu nog een kruipruimte over of moet je dan erg slank zijn.

Voor zover ik weet heeft mijn broer de hele vloer gevuld met geelzand en daarna beton gestort(met issolatie). Was die oplossing niet goedkoper/beter of ???
Indd blijft er nu ruimte onder de betonlaag. Dit is ongeveer 30 cm. Je moet dus heel slank zijn wil je eronder kunnen, mij lukt het iig niet. Ook de toegang tot de "kruipruimte" is erg smal, dus je moet ook nog eens heel lenig zijn.

Daar hebben we ook serieus over nagedacht alleen die optie viel af.

In de aanbouw van de keuken hebben ze dat 25 jaar geleden ook zo gedaan. Echter doordat het grondwater hier soms vrij hoog komt gaat de vloer dan verzakken. In de keuken is zo ongeveer een cm verzakt.

En dat willen we in de woonkamer dus absoluut niet hebben. Vandaar dat we gekozen hebben voor een oplossing rustend op de bestaande fundering, aangezien de grond hieronder allang gezet is.

Wat kosten betreft zal het ongeveer op hetzelfde neerkomen denk ik. Maar ik betaal liever het dubbele dat het goed is, dan dat ik goedkoop doe dat het klote is. Want dan is het zo en zo weggegooid geld.
pi_34118407
Het is zelfs een heel eind goedkoper, omdat eer een behoorlijke hoeveelheid minder beton in gaat. +/-3 cm i.p.v 10cm-15cm. Beton is erg duur.

En daarnaast is dit veel beter. Wat sanger nog niet heeft gehad, maar kan wel is dat bij een hoge waterstand de hele vloer op de isolatie platen gaat drijven. Bij deze oplossing komt de vloer gewoon onder water te staan.

Edit: Deze vloer is zelf constrcutie sterker, door het voorgespannen beton in de liggers.
  maandag 16 januari 2006 @ 13:24:36 #47
65960 sanger
pi_34118885
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:09 schreef tnimble het volgende:
Het is zelfs een heel eind goedkoper, omdat eer een behoorlijke hoeveelheid minder beton in gaat. +/-3 cm i.p.v 10cm-15cm. Beton is erg duur.

En daarnaast is dit veel beter. Wat sanger nog niet heeft gehad, maar kan wel is dat bij een hoge waterstand de hele vloer op de isolatie platen gaat drijven. Bij deze oplossing komt de vloer gewoon onder water te staan.

Edit: Deze vloer is zelf constrcutie sterker, door het voorgespannen beton in de liggers.
Ik heb het net even nagerekend tnimble! Indd is dit zelfs goedkoper

Er komt in ons geval een laag beton van 5 cm boven de T-liggers. Op het dikste deel is het dan ca. 11 cm en gemiddeld 6cm. We hebben de ruimte dus waarom niet.

De andere voordelen had ik nieteens over nagedacht, maar daar heb je een goed punt!
pi_34124320
Oh wat gaaf zeg! Goed werk hoor!! En hard doorgewerkt..

Maarreh...zie ik op een foto nou een verwarmingsleiding onder een t ligger liggen?

En, gewoon uit nieuwsierigheid.. Waarom zou je de gaten opvullen met puin & cement, en niet gewoon met het beton / cementdeklaag?
En waarom purschuim aan de randen? Omdat de vloer de buitenmuur raakt? Dan moet er toch folie tussen?

Ik wil niet nosey zijn, maar wil wel alles weten
  maandag 16 januari 2006 @ 16:08:07 #49
65960 sanger
pi_34124536
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:01 schreef arithaterhorst het volgende:
Oh wat gaaf zeg! Goed werk hoor!! En hard doorgewerkt..

Maarreh...zie ik op een foto nou een verwarmingsleiding onder een t ligger liggen?

En, gewoon uit nieuwsierigheid.. Waarom zou je de gaten opvullen met puin & cement, en niet gewoon met het beton / cementdeklaag?
En waarom purschuim aan de randen? Omdat de vloer de buitenmuur raakt? Dan moet er toch folie tussen?

Ik wil niet nosey zijn, maar wil wel alles weten
Indd loopt er (nu nog) een verwarmingsleiding onder een T-ligger. We zijn nog in dubio of we deze laten zitten of door het plafond van de gang laten lopen.

In eerste instantie om de balken te hechten aan de fundering. Is weliswaar geen vereistte maar toch. Ten tweede omdat de betonlaag lager uitkomt dan de gaten hoog zijn. Het benedenste gedeelte wordt ook gewoon met beton volgestort.
Dat het niet gevuld wordt met de zandcement afwerklaag komt omdat deze niet tegen de muur aan mag liggen ivm krimp/uitzetten. Daar komt indd folie of piepschuim tussen.

Purschuim hebben we gedaan omdat de broodjes niet overal even netjes op de fundering aansluiten. De fundering is nogal "hobbelig". Dus je hebt kans dat daar beton weg gaat lopen/zakken.
pi_34124806
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:24 schreef sanger het volgende:
Er komt in ons geval een laag beton van 5 cm boven de T-liggers. Op het dikste deel is het dan ca. 11 cm en gemiddeld 6cm. We hebben de ruimte dus waarom niet.
De producthandeling van VBI zegt dat de vloer het sterkst is bij een laag van 2 of 3 (afhankelijk van het type ligger) cm. En het is goedkoper dan 5 cm.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:01 schreef arithaterhorst het volgende:
Ja idd, VBI enzo hebben zelfs specile rollen isolatie meteriaal voor de randen, die weer netjes in de elementen vallen enzo.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:08 schreef sanger het volgende:
In eerste instantie om de balken te hechten aan de fundering. Is weliswaar geen vereistte maar toch. Ten tweede omdat de betonlaag lager uitkomt dan de gaten hoog zijn. Het benedenste gedeelte wordt ook gewoon met beton volgestort.
Dat het niet gevuld wordt met de zandcement afwerklaag komt omdat deze niet tegen de muur aan mag liggen ivm krimp/uitzetten. Daar komt indd folie of piepschuim tussen.

Purschuim hebben we gedaan omdat de broodjes niet overal even netjes op de fundering aansluiten. De fundering is nogal "hobbelig". Dus je hebt kans dat daar beton weg gaat
lopen/zakken.
Weer volgende de VBI product informatie, moeten de liggers los op vilt leggen zodat deze vrij kunnen werken, De randisolatie zorgt er voor dat het beton op zijn plek blijft, en de gaten van de ligger moesten dacht ik met putschuim worden opgevult omdat ander door de druk van het beton daar de rand isolatie kapot gedrukt wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')