Hij kan proeven en ruiken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar de beste man moet toch eerst op 1 of andere manier informatie tot zich nemen om iets dergelijks te kunnen beweren ?
De man is een wetenschapper en heeft dus kennelijke een academische opleiding gevolgd. Door te proeven en ruiken ?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:17 schreef bofneger het volgende:
[..]
Hij kan proeven en ruiken.
Dus hij kan zich een voorstelling maken van de strekking van zintuiglijk beleven. Maar hoe hij het doet, daarvan heb ik geen idee.
Wat een boude uitspraak. ħoquote:"If the theory is correct then this is not science fiction, it is science fact," Prof Hauser said.
Hij heeft fysica gestudeert aan een universiteit. Hij werd pas blind, doof na een ongeluk met springstoffen in een laboratorium toen hij 19 was, daarbij verloor hij ook zijn handen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar de beste man moet toch eerst op 1 of andere manier informatie tot zich nemen om iets dergelijks te kunnen beweren ?
Iemand die beide handen, z'n gezichtsvermogen en z'n gehoor verliest bij een experiment met springstoffen moet je niet al te serieus nemen denk ik. Nou ja, we zien het wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:29 schreef LSDsmurf het volgende:
[..]
Hij heeft fysica gestudeert aan een universiteit. Hij werd pas blind, doof na een ongeluk met springstoffen in een laboratorium toen hij 19 was, daarbij verloor hij ook zijn handen.
Ik heb ooit in een natuurkunde boek van de HAVO een zwevende kikker gezien die door sterke electro magneten in de lucht werd getilt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:58 schreef rashudo het volgende:
De andere kracht zou betekenen dat men kan wisselen tussen zwaartekracht en electromagnetisme. Op deze manier zou je met magnetische velden dus de werking van zwaartekracht kunnen beinvloeden.
Ik was helemaal niet goed in natuurkunde, maar ik denk dat het niet hetzelfde is. Anders kon die betreffende kikker sneller dan licht voortbewegen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:37 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ik heb ooit in een natuurkunde boek van de HAVO een zwevende kikker gezien die door sterke electro magneten in de lucht werd getilt.
Is dat niet hetzelfde als wat jij net zegt?
Nee want de zwaartekracht bestaat nog steeds, alleen wordt deze dan tegengewerkt door een andere kracht die even sterk is. In deze theorie zou de zwaartekracht moeten verdwijnen, of verzwakken, waardoor er bijna geen tegenwerkende kracht nodig is om iets te laten voortbewegen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:37 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ik heb ooit in een natuurkunde boek van de HAVO een zwevende kikker gezien die door sterke electro magneten in de lucht werd getilt.
Is dat niet hetzelfde als wat jij net zegt?
En toch is het mogelijk. Albert Einstein heeft ook nooit een experiment uitgevoerd. Het was louter zijn intuitie, en zijn genie natuurlijk, om dat uit te werken tot de relativiteitstheorie. Achteraf hebben andere wetenschappers zijn theorie bevestigd. Waarom zou dat niet een tweede keer kunnen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Iemand die beide handen, z'n gezichtsvermogen en z'n gehoor verliest bij een experiment met springstoffen moet je niet al te serieus nemen denk ik. Nou ja, we zien het wel.
Even offtopic maar Einstein was geen zuivere theoreticus.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:41 schreef Forno het volgende:
[..]
En toch is het mogelijk. Albert Einstein heeft ook nooit een experiment uitgevoerd. Het was louter zijn intuitie, en zijn genie natuurlijk, om dat uit te werken tot de relativiteitstheorie. Achteraf hebben andere wetenschappers zijn theorie bevestigd. Waarom zou dat niet een tweede keer kunnen?
Dus een ijskastpatent is toegepaste wetenschap? Oke het is techniek, maar niet vergelijkbaar met de RT en als werknemer bij een patentbureau voor de hand liggend. Het was denk ik een leuk zakcentje, niet meer dan dat. Einstein had nauwelijks tot geen commercieel inzicht, ook in de politiek is hij vaak voor andermans karretje gespannen. Szilard was waarschijnlijk het de initiator achter die patenten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:54 schreef Quarks het volgende:
[..]
Even offtopic maar Einstein was geen zuivere theoreticus.
Hij hield zich aanvankelijk vooral bezig met toegepast wetenschap.
Samen met Szilard heeft hij bijvoorbeeld 45 ijskastpatenten op zijn naam staan.
Veel geld heeft hij er niet mee verdiend.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:05 schreef Forno het volgende:
[..]
Dus een ijskastpatent is toegepaste wetenschap? Oke het is techniek, maar niet vergelijkbaar met de RT en als werknemer bij een patentbureau voor de hand liggend. Het was denk ik een leuk zakcentje, niet meer dan dat. Einstein had nauwelijks tot geen commercieel inzicht, ook in de politiek is hij vaak voor andermans karretje gespannen. Szilard was waarschijnlijk het de initiator achter die patenten.
De RT kwam als een redelijke donderslag bij heldere hemel.
Nog een laatste offtopic opmerking.quote:
Da's niet zo best. Want dat is bij lange na niet het enige wat hij in de theoretische natuurkunde heeft bewerkstelligt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:52 schreef Forno het volgende:
[..]
Zijn activiteiten naast de RT negeer ik, want zijn niet relevant.
Je verdraaid mijn punt Haus, ik wist dat een degelijke reactie zou komen. In de gehele context heb je gelijk, sjappoo! Maar je begrijpt mijn punt hopelijk wel?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's niet zo best. Want dat is bij lange na niet het enige wat hij in de theoretische natuurkunde heeft bewerkstelligt.
Haha, ik vind het al gewoon geweldig dat er zo licht over gepraat wordt met oplossing-denken, in plaats van de standaard negatieve probleem-denkwijze.quote:Professor Jochem Hauser..told ..that if ..a working engine could be tested in about five years.
However, Prof Hauser..cautioned it was based on a highly controversial theory that would require a significant change in the current understanding of the laws of physics.
..this thing is not around the corner; we first have to prove the basic science is correct..
"It's our job to prove we are right and we are working on that."
Ja, ik ben gewoon ff vervelendquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:35 schreef Forno het volgende:
[..]
Je verdraaid mijn punt Haus, ik wist dat een degelijke reactie zou komen. In de gehele context heb je gelijk, sjappoo! Maar je begrijpt mijn punt hopelijk wel?
de snaartheorie gaat toch veel verder dan alleen een brug tussen QM en R?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:00 schreef boduognat het volgende:
Ik heb het artikel in de new scientist eens goed gelezen. Indien dit zou blijken te kloppen dan zouden we over een unificatie theorie (brug tussen R en QF) beschikken. Dit zou een mijlpaal zijn die minstens zo belangrijk is als het werk van Einstein.
De vraag die zich ook stelt in dat geval, betekent dit het einde van de supersnaar theorie ?
Dan vraag ik mij af wat er in de 6e dimensie is... enige materie ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:41 schreef Jazoist het volgende:
Het idee lijkt te zijn dat er door een magnetisch veld een gravition-veld ontstaat waardoor het ruimteschip in de 6e dimensie komt en daar is de lichtsnelheid hoger, dus vliegt ie harder.. ofzo. Bizar.
En dat is zeker wel interresant, want dan krijg je van die star wars voertuigjesquote:Op zondag 8 januari 2006 01:35 schreef Vassili_Z het volgende:
Als de ruimtevaart ooit serieus het heelal wilt verkennen, met mensen ipv robots, dan moet er iets op de anti-zwaartekracht gevonden worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |