Pas als de Zuid-As af is die volgorde gerechtvaardigd imo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:35 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Er zijn 3 hoge kantoren, die heb ik in mijn buurt ook nog wel
Skyline in NL is er eigenlijk alleen in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag. In die volgorde.
20 tot 40 van dat soort gebouwen is een behoorlijke skyline voor Europees formaat. Maar ik denk niet dat er nog 20 bijgebouwd gaan worden in 10 jaar. Dat is namelijk twee per jaar, en dat redt Eindhoven nooit. Zelfs Rotterdam redt dat niet. Rotterdam heeft nu ook pas krap net iets meer dan 10 gebouwen boven de honderd meter, en dat is in 15 jaar tijd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:40 schreef bosnerd het volgende:
klopt, maar het is toch van een naar... meer gegaan in een jaartje ofzo. Als het zo doorgaat hebben we hier over tien jaar 20 tot 40 van dat soort gebouwen (tjes) staan en dat is al een kleine skyline, niet?![]()
Den haag heeft er slechts 1 als ik em niet vergis. Amsterdam kent er meerdere. De Zuid-as is net zo ''indrukwekkend'' als Den Haag, en dan laat ik het Amstelgebied, Sloterdijk en ZuidOost nog achterwege..quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Pas als de Zuid-As af is die volgorde gerechtvaardigd imo.
Den Haag heeft een kleinschalige maar sierlijke skyline in het midden van de stad. De Zuid-As is meer een soort La Défense. Dat vind ik toch wat minder dan een 'centrum'skyline, en ik vind dan ook dat A'dam wat meer moet brengen dan Den Haag om 'boven' DH te staan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:08 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Den haag heeft er slechts 1 als ik em niet vergis. Amsterdam kent er meerdere. De Zuid-as is net zo ''indrukwekkend'' als Den Haag, en dan laat ik het Amstelgebied, Sloterdijk en ZuidOost nog achterwege..
Rotterdam staat op eenzame hoogte, ''mede mogelijk gemaakt door de bombardementen"
Ze redden dat niet, dat is zeker. Maar dit jaar hadden ze er 3.5 in 1 jaar. Dasnie slecht imhoquote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
20 tot 40 van dat soort gebouwen is een behoorlijke skyline voor Europees formaat. Maar ik denk niet dat er nog 20 bijgebouwd gaan worden in 10 jaar. Dat is namelijk twee per jaar, en dat redt Eindhoven nooit. Zelfs Rotterdam redt dat niet. Rotterdam heeft nu ook pas krap net iets meer dan 10 gebouwen boven de honderd meter, en dat is in 15 jaar tijd.
Prachtigquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:41 schreef BlaZ het volgende:
In Hong Kong zijn ze ook begonnen aan een nieuwe superhoge toren.
De international commerce tower 118 floors, 484m.
Onderdeel van project union square waar verder nog 15 andere torens inzitten.
6x 142m
2x 265m
2x 255m
en 5x 206-236m
[afbeelding]
Weet je wanneer die klaar is? Ik ga namelijk in maar naar HongKong.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:41 schreef BlaZ het volgende:
In Hong Kong zijn ze ook begonnen aan een nieuwe superhoge toren.
De international commerce tower 118 floors, 484m.
Onderdeel van project union square waar verder nog 15 andere torens inzitten.
6x 142m
2x 265m
2x 255m
en 5x 206-236m
[afbeelding]
ben er eind december een weekje geweest, er staat je een geweldig mooie stad te wachten!quote:Op maandag 23 januari 2006 18:55 schreef keezy het volgende:
Van 13 tm 21 Juli ben ik in New York City te vinden!![]()
http://static.flickr.com/30/90618298_acc79f0e49_b.jpgquote:Op zondag 22 januari 2006 14:07 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Weet je wanneer die klaar is? Ik ga namelijk in maar naar HongKong.
Trouwens ik ga ook naar Beijing maar daar zijn zeker niet zulke mooie gebouwen, in Shanghai heb je de moderne en oude gebouwen naast elkaar, echt heel mooi is. Zal is proberen fotos te maken.
Waar moet je op letten als je grote gebouwen wilt fotograferen.
De skyline van Shanghai bestaat ook nog niet zo lang.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:24 schreef Stansfield het volgende:
Deze skyline had ik nog nooit gezien maar die lijkt zo uit één of andere sience fiction film te komen. Erg cool.
Wat een gedrochtquote:Het allerhoogste gebouw van Nederland moet in Utrecht komen. Er zijn plannen voor een kantoor- en woontoren van 262 meter hoog in Leidsche Rijn in Utrecht. Het gebouw lijkt een beetje op de Eiffeltoren die zich aan de top weer splitst in verschillende uitlopers.
Ontwikkelaar Burgfonds heeft de 'Belle van Zuylen' bedacht in nauwe samenwerking met Architekten Cie. Het hoogste gebouw van Utrecht is nu de Domtoren. Die is 112 meter hoog.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:49 schreef blieblie het volgende:
Van de FP:
[..]
Wat een gedrocht![]()
.
En daarnaast zou ik niet graag daarboven in zoon overhangend ding wonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |