Rotterdamquote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:16 schreef Erosjuhhh het volgende:
pfff zitten mooie steden tussen qua skyline
Ja. En die top is ook alleen maar nutteloze ruimte eigenlijk, een soort verkapte mast.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:27 schreef LostFormat het volgende:
[afbeelding]
Vind die hoftoren uiteindelijk zo jammer geworden. Ze hadden problemen met de afbouw. Als je de top ziet dan zie je dat die twee kanten uit elkaar lopen. Heel zonde, vind de twee gebouwen erg mooi maar zo is heel het gebouw verpest.
Ook dat. Vorm moet voor mij functie hebben. Wat ik wel mooi vind aan het complex zijn de aflopende kanten van de twee gebouwen. Jammer dat je niet echt op het binnenpleintje kan komen. De ingang vanaf het stationsplein stelt iig niet echt veel voor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja. En die top is ook alleen maar nutteloze ruimte eigenlijk, een soort verkapte mast.
GEBRUIK GEEN IMAGESHACK!!!#%@#!%!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:35 schreef keezy het volgende:
Ik ben 3 en 4 januari in London geweest. Hierbij een aantal foto's
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
quote:
Een van mijn favorieten, ben benieuwd welke stuntvlieger hem zal gaan gebruikenquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:12 schreef zjroentje het volgende:
Shanghai World Financial Building
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwachte opleverdatum is ergens in 2008.
Weet je zeker dat het maar 70 verdiepingen is? Delfse Poort heeft er al 42, en die is 150 meter. Deze is bijna vier keer zo hoog. Of ze hebben daar hoge verdiepingen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 07:09 schreef TLC het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost is, maar goed....
Dit moet het hoogste gebouw ter wereld worden ;
De Freedom Tower ;
een uitroepteken dat eraan herrinert dat vrijheid altijd wint van terrorisme.
Hoogte ; 1776 voet (541 m). --> 70 verdiepingen hoog.
De hoogte verwijst naar het jaar waarin de VS onafhankelijk werd.
Architect ; David Childs, naar een plan van Daniel Libeskind.
[afbeelding]
Komt die niet op de plek van het wtc in new york? Ziet er echt niet uitquote:Op vrijdag 6 januari 2006 07:09 schreef TLC het volgende:
De Freedom Tower ;
[afbeelding]
Ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:19 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Komt die niet op de plek van het wtc in new york?
Die hadden we het vorige deel ook al.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:31 schreef Leatherface het volgende:
[afbeelding]
Turning Torso in Malmo, ontworpen door Santiago Calatrava.
Ik dacht dat de tweede toren niet door ging.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zelfs in Leeuwarden is er hoogbouw:
[afbeelding]
Achmeatoren, 115 m.
Tweede toren volgt misschien (140 m.)
Daarom staat er ook misschien.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:41 schreef TC03 het volgende:
Ik dacht dat de tweede toren niet door ging.
Niet zo gek!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de tweede toren niet door ging.
Dat was toch niet ibj de Achmea toren? Maar bij het Hilton in Rotterdam?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Niet zo gek!
Die platen blijven er maar vanaf flikkeren
Ik zag dat gebouw laatst die al af is, met die inkepingen er in, zeg maar. Erg mooi gebouw.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:16 schreef TimmyAsd het volgende:
Impressie van hoe de Zuid-As er in Amsterdam uit zal komen te zien. Of we dan nog leven, wet ik niet
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze is bijna af:
[afbeelding]
Gebied van de rembrand-toren:
[afbeelding]
Alhoewel ik calatrava fan ben, vind ik die wolkenkrabber niet echt bepaald mooi. Hij verbaast me op geen moment, terwijl ik dat wel van calatrava gewend ben. De constructieve kant van z'n werk komt er ook niet echt in terug.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:31 schreef Leatherface het volgende:
[afbeelding]
Turning Torso in Malmo, ontworpen door Santiago Calatrava.
Reken er maar niet op. De toren staat nog steeds voor een deel leeg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zelfs in Leeuwarden is er hoogbouw:
[afbeelding]
Achmeatoren, 115 m.
Tweede toren volgt misschien (140 m.)
Deze skyline had ik nog nooit gezien maar die lijkt zo uit één of andere sience fiction film te komen. Erg cool.quote:
Dat plan is weer veranderd. Het nieuwe plan is inderdaad gebaseerd op het winnende concept van Daniel Libeskind, maar toch wat anders. Voornamelijk de hoofdtoren en de het grote voorliggende plein.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 07:09 schreef TLC het volgende:
De Freedom Tower ;
[afbeelding]
Gegevens van die 2e foto ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:01 schreef Hammet het volgende:
Nog meer bekend en onbekend hoogbouw uit NYC:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ook!quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:41 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Hier kijk ik tegen aan vanuit ons school gebouw. Heb al een heel stuk van de bouw kunnen vorlgen. Mooi Topic trouwens. Ga hem wel in de gaten houden.
Geen idee. Hij staat op het zuidelijke puntje van Manhattan, bij Battery Park. Hoogte, naam of architect zijn mij onbekend helaas.quote:
Goede foto, bij mij pastte het gebouw niet er niet helemaal op (omdat ik er te dicht op stond, en te lui was om een stukje verder te lopenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:21 schreef BrauN het volgende:
[afbeelding]
VN gebouw in New York. Foto afgelopen zomer genomen.![]()
Gecheckt en gedubbelcheckt ; Freedom Tower telt 70 verdiepingen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het maar 70 verdiepingen is? Delfse Poort heeft er al 42, en die is 150 meter. Deze is bijna vier keer zo hoog. Of ze hebben daar hoge verdiepingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |