abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33751861
Ik zag net bij de Wondere Wereld op Talpa iets over de Bijbelcode, deze code heeft al verschillende dingen voorspeld en voorspelt voor 2006 een oorlog met atoomwapens. Dit vind ik echt vreselijk en ik geloof het ook.

Meer over de bijbelcode:
http://www.skepsis.nl/drosnin.html

Uhm... nou ik weet niet precies hoe ik de bijbelcode moet uitleggen, want ik snap het zelf niet eens helemaal. Het is in elk geval een soort combinatie van letters in woorden van de bijbel die een zin vormen.
Met de Bijbelcode zijn meerdere dingen voorspeld en ze zijn allemaal uitgekomen. Denk bijvoorbeeld aan 11 september 2001 en een of andere wiskundige heeft dus een nieuwe code gekraakt die vertelt dat er in 2006 een atoomoorlog zal komen.

Ik geloof erin. Jullie ook?
tvp!
pi_33751941
Het klinkt wel eng en het is allemaal wel erg toevallig.. Maar ik weet nog steeds niet 100% zeker of ik het wel geloof, ik wil het niet geloven denk ik
pi_33752036
welke vertaling?
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_33752060
Ik zal je eens wat erover vertellen. The bibblical code is opgesteld uit het Hebreeuws. Dan krijg je dus een lap tekst op 1 pagina dat je kunt vergelijken met een woordzoeker. De bijbelcode kunnen ze dan per pagina om de 6 letters bijvoorbeeld of om de 18, wat je ook maar wilt, net zolang doorspeuren dmv een computer totdat ze er complete woorden of zinnen uit kunnen halen die te maken hebben met de geschiedenis.

Nu komt het: Ze hebben exact dezelfde methode gebruikt op een ander boek, War of the nogwat geloof ik. Het boek was in het Hebreeuws geschreven. Wat denk je? Zelfde resultaat als uit de bijbel. Statistisch verhaal dus.
pi_33752077
Heb je het ook afgekeken? Er werd gezegd dat je met elk dik boek zulke voorspellingen kan doen op de manier dat hij doet
pi_33752106
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:49 schreef babba het volgende:
Heb je het ook afgekeken? Er werd gezegd dat je met elk dik boek zulke voorspellingen kan doen op de manier dat hij doet
Precies wat ik zei
pi_33752280
Ja maar het bijzondere vond ik dus dat de voorspellingen waren voorspeld en niet later opgezocht. eerst werd het voorspeld en daarna gebeurde het. dat vind ik toevallig.
tvp!
pi_33752321
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:56 schreef Otmed het volgende:
Ja maar het bijzondere vond ik dus dat de voorspellingen waren voorspeld en niet later opgezocht. eerst werd het voorspeld en daarna gebeurde het. dat vind ik toevallig.
Dat maakt het idd erg interessant...
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:59:30 #9
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33752353
Lady Diana, a member of the British royal family, died in a car accident together with her boyfriend Dodi and the driver Henri Paul.
As the text says, she was at last mortal in these jaws of death.

Kennedy

Rabin

War on Terorrism

Oja, dit is uit Moby Dick
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33752389
tvp!
pi_33752437
Ja dat moby dick verhaal snap ik wel, maar Otmed had het over voorspellingen doen en dan afwachten tot ze uitkomen. Da's toch wel hele andere koek.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:03:35 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33752452
Nostradamus heeft voor 1999 een kernoorlog voorspeld. We zouden eigenlijk al dood moeten zijn
Vampire Romance O+
pi_33752471
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:03 schreef MouseOver het volgende:
Nostradamus heeft voor 1999 een kernoorlog voorspeld. We zouden eigenlijk al dood moeten zijn
Open je daar ook een topic over?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:04:47 #14
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33752487
Is er ook bewijs dat 9/11 voorspeld is door de bijbelcode?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33752501
Zucht....... sommige mensen geloven echt alles.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:07:04 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33752534
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:04 schreef Integrity het volgende:

[..]

Open je daar ook een topic over?
Nee, ik heb ondertussen leren relativeren.
Vampire Romance O+
pi_33752564
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:04 schreef Knarf het volgende:
Is er ook bewijs dat 9/11 voorspeld is door de bijbelcode?

De bijbel
pi_33752597
verrassend is wel dat o.a de uitvinder van de bijbelcode bij het nagaan van alle leiders van israel kwam hij erachter dat Yitzhak Rabin vermoord zou worden.

deze wilde dit echter niet geloven, en werd dan ook binnen een jaar vermoord.

ik weet niet wat ik moet geloven gezien het idd zo is dat in elke grote lap tekst dingen kunnen worden ontcijferd. toch enigsinds frapant met de 'voorspellende' dingen.

voor de geinteresseerden, Secrets of the Bible Code is een goede docu over de bijbelcode en alles wat er bij komt kijken.
you and I ain't done Zeke!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:14:32 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33752671
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:10 schreef Johnns het volgende:
verrassend is wel dat o.a de uitvinder van de bijbelcode bij het nagaan van alle leiders van israel kwam hij erachter dat Yitzhak Rabin vermoord zou worden.

deze wilde dit echter niet geloven, en werd dan ook binnen een jaar vermoord.

ik weet niet wat ik moet geloven gezien het idd zo is dat in elke grote lap tekst dingen kunnen worden ontcijferd. toch enigsinds frapant met de 'voorspellende' dingen.

voor de geinteresseerden, Secrets of the Bible Code is een goede docu over de bijbelcode en alles wat er bij komt kijken.
Misschien zegt dat wel meer over de voorspellende gaven van die kerel zelf dan over de bijbelcode.

Het zou best slim zijn:
1) je bent helderziende
2) je hebt ontdekt dat je uit een brij letters kunt halen wat je maar wil

Dan is het "lenen" van de bijbel natuurlijk een prachtige dramatische manier om je voorspellingen onder de aandacht te brengen.
Vampire Romance O+
pi_33752771
nee, zo ging het niet. door te 'zoeken' op de namen van de leiders van Israel, en te kijken welke woorden te voorschijn kwamen bij die interval van woorden kwamen er een aantal woorden uit

yitzhak rabin, leider, vermoord, etc

precieze woorden weet ik niet, maar iig woorden die duiden op de moord / aanslag van Rabin.

heb zelf geen idee wat te geloven, maar raar is het wel.
you and I ain't done Zeke!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 02:00:53 #21
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33753525
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:14 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Misschien zegt dat wel meer over de voorspellende gaven van die kerel zelf dan over de bijbelcode.

Het zou best slim zijn:
1) je bent helderziende
2) je hebt ontdekt dat je uit een brij letters kunt halen wat je maar wil

Dan is het "lenen" van de bijbel natuurlijk een prachtige dramatische manier om je voorspellingen onder de aandacht te brengen.
Precies.

Leuk die Michael Drosnin.
Volgens hem bevat de Bijbel dus gecodeerde voorspeliingen over de jodenvervolging, het presidentschap van Clinton, de moord op premier Rabin en verder bijna alle belangrijke 20ste-eeuwse gebeurtenissen en catastrofen.

In werkelijkheid is het mogelijk om met de methode van Drosnin dergelijke voorspellingen te destilleren uit iedere williekeurige tekst, vooropgesteld dat deze lang genoeg is.

Wie geduldig zoekt in het Burgerlijk Wetboek, de encyclopedie of een volstrekt willekeurige opeenvolging van letter op de computer.

Niets vreemds aan, maar het feit dat hij het uit de Bijbel haalde is natuurlijk een teken en maakt het extra dramatisch.

Dat voorspellen gebeurt op dezelfde manier als Nostradamus.
Zo veel mogelijk voorspellingen en het liefst erg vaag.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33755185
Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niet in, ik bedoel ;

als je wat wilt vinden vindt je meestal ook wat
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_33755186
En trouwens, het zijn altijd erge dingen die voorspeld worden.... staat nooit wat leuks in, euhm bv dat Nederland het WK in Duitsland zal gaan winnen of zo
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_33755212
Nou ja in het jaar 1000 werd er door de toenmalige paus voorspeld dat de aarde zou eindigen. Toen dat niet gebeurde, verklaarde hij dit door dat hij zo veel had gebeden dat God het had uitgesteld.
In mijn ogen valt de bijbelcode samen met het bovenstaande onder de noemer "Geblaat van de hoogste orde"
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  vrijdag 6 januari 2006 @ 07:24:49 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33755352
mouseover > nee nostradamus heeft nooit zoiets voorspelt voor 1999 , hij heeft enkel voorspelt dat de antichrist in dat jaar ten tonele zou verschijnen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')