SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het dier is dan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed.
Nu dus serieus.
BEKENDE NEDERLANDER
1. In de hole slaan.
2. Almost the Answer to The Ultimate Question Of Life, the Universe and Everything! Shift + 5.
3. Het rendier met de rode neus.
4. Jood volgt rapper zodat hij niet op PD aanwezig is.
5. Een terugkerende droom.
ik wist het voorbeeld nieteensquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:48 schreef WAT het volgende:
BEKENDE NEDERLANDER
1. In de hole slaan.
2. Almost the Answer to The Ultimate Question Of Life, the Universe and Everything! Shift + 5.
3. Het rendier met de rode neus.
4. Jood volgt rapper zodat hij niet op PD aanwezig is.
5. Een terugkerende droom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:58 schreef Agiath het volgende:
Peter R. De Vries?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik wist het voorbeeld nieteensNee het zijn niet cryptische omschrijvingen voor de bekende nederlander of het dier. Eerst moet je die 5 dingen oplossen en dan pas kun je met die bekende nederlander of dier beginnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, dat ontdekte ik nu ook.. maar toch blijft het vaagquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:21 schreef WAT het volgende:
[..]
Nee het zijn niet cryptische omschrijvingen voor de bekende nederlander of het dier. Eerst moet je die 5 dingen oplossen en dan pas kun je met die bekende nederlander of dier beginnen.
1.-quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:51 schreef WAT het volgende:
LAND
1. Made in Los Alamos.
2. Het geloof is stomdronken.
3. Land in een klein diagrammetje.
4. Toen waren de avonden klaar.
5. Ledemaat.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:51 schreef WAT het volgende:
LAND
1. Made in Los Alamos.
2. Het geloof is stomdronken.
3. Land in een klein diagrammetje.
4. Toen waren de avonden klaar.
5. Ledemaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:30 schreef WAT het volgende:
EUROPESE STAD
1. Christelijke gemeenschap voor dames.
2. Het achternazitten bevat een politieke ideologie.
3. Luiden.
4. Dansfeest na 0,2753 meter vind ik sportief.
5. Bloody Sunyear.
[ Bericht 3% gewijzigd door Biancavia op 06-01-2006 13:08:50 ]Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:00 schreef WAT het volgende:
Tip: Land -> Google eens op Los Alamos en probeer dan een verband te zien met de antwoorden van Agiath. Google ook op de avonden en aangezien er gezegd wordt "toen waren de avonden af" zal het wel over een tijdstip gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]Nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Warm, warm ...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:07 schreef Agiath het volgende:
Zal wel iets met voetbal temaken hebben... Berlijn?
Koud, koud ...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:08 schreef Agiath het volgende:
Ohh, het land, is dat misschien Israel ?
quote:
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:09 schreef Biancavia het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:15 schreef WAT het volgende:
[..]
Ik wist alleen 3. en 4.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
Nee. Kijk naar je andere antwoorden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:17 schreef Agiath het volgende:
of Mexico... Want het was in New Mexico
1. diploma?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:27 schreef Biancavia het volgende:
Mag ik ook een keer?
Wel wat makkelijker hoor.
Het is een DING.
1. Haal het onderweg bij docenten
2. Dozijn
3. De vierde dimensie?
4. Alle delen van de buitenkant op gelijke afstand van het middelpunt hebbend
5. Een handschoen zonder aparte vingers met thee.
Uit mijn duim.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Hammet het volgende:
Goed topic. Hoe kom je aan de raadsels?
Een klokquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:29 schreef Hammet het volgende:
[..]
1. diploma?
2. 12
3. tijd
4 cirkel?
5. want
Natuurlijk. Daar wachtte ik zelfs op.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:27 schreef Biancavia het volgende:
Mag ik ook een keer?
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:27 schreef Biancavia het volgende:
Mag ik ook een keer?
Wel wat makkelijker hoor.
Het is een DING.
1. Haal het onderweg bij docenten
2. Dozijn
3. De vierde dimensie?
4. Alle delen van de buitenkant op gelijke afstand van het middelpunt hebbend
5. Een handschoen zonder aparte vingers met een d.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:33 schreef Agiath het volgende:
uitleg
diploma - ?
12 - 12 getallen
tijd - spreekt voorzich
cirkel - een klok is meestal rond
wand - hij hangt tegen een wand
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:34 schreef Agiath het volgende:
oh en voor hint 1.
Haal het onderweg bij docenten
Onderwijzers... - onder = wijzers...
Nieuwjaar?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:30 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hm.
Atoombom, Islam, Nieuwjaar, arm.
analoge klok ?quote:
Ik ben scherp vandaagquote:
Nee. Doe iets met de avonden. Wanneer waren de avonden af. Maar misschien is dat ook wel een kuthint.quote:
Oooh, zo. Ja, ik dacht op nieuwjaar was dat afgelopen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:41 schreef WAT het volgende:
[..]
Nee. Doe iets met de avonden. Wanneer waren de avonden af. Maar misschien is dat ook wel een kuthint.
En wat gebeurde er allemaal in dat jaar met een land dat met armoede, kernwapens en islam te maken heeft.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:43 schreef Hammet het volgende:
De Avonden van Reve kwam uit in 1947. Misschien doel je daar op?
Wat zou dat met 1947 te maken hebben?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:48 schreef SNArky het volgende:
Afgaande op atoombom (komt uit Los Alamos) en stomdronken geloof (=lam), zou ik zeggen: Iran.
Kloptquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:46 schreef Hammet het volgende:
Het is Pakistan. Dat land werd in '47 door de Moslim Liga gesticht
1. In, tel, li, gentquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:05 schreef Agiath het volgende:
1. In,Sec,li,gent...Zal wel inteligent zijn
2. ?
3. dol
4. fijn
5. water
Dolfijn!
Barcelona?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:14 schreef Agiath het volgende:
oh zoogdier idd..
Ik maar er zelf nog eentje en dan ga ik weg
STAD
1. Koelte aan bomen
2. Doe het maar kalpjes-aan, maar vergeet de thee! -land
3. "Verschikkelijk" mooie kerk
4. Veel gekleurde stenen
5. Pet met twee bolle oren
Ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef Hammet het volgende:
is die spelfout in Redy opzettelijk?
Valt mee, vind ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:50 schreef Hammet het volgende:
2.Kaal?
Ik had mn post al ge-editquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:51 schreef WAT het volgende:
[..]
Valt mee, vind ik.
[afbeelding]
Nee dus.
Moskou?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:14 schreef Agiath het volgende:
oh zoogdier idd..
STAD
1. Koelte aan bomen
4. Veel gekleurde stenen
Ik kom er niet uit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:39 schreef WAT het volgende:
LAND
1. Huidige minister van Defensie van een Zuid-Europees land.
2. Ze waren het: Pim Fortuyn, Youp van 't Hek, Ronald Plasterk. Jan Wolkers, Ayaan Hirshi Ali en Leon de Winter waren het niet.
3. Baby, I'm redy to go.
4. Het is schadelijk zonder Gé, dus kan het nu doorelkaar.
5. Dat is geen Grolsch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door WAT op 06-01-2006 15:15:52 ]![]()
Gebeurtenis
1. Letterlijk 1221.
2. Met een andere ruimte is sla geen hint.
3. 15 augustus was hij jarig.
4. Toen was de Tambora Vulkaan uitgebarsten.
5. Hier is een leeuw te bezichtigen.Ja, die met de ballen in de bek.![]()
Hmmm ... nu zie ik pas hoe moeilijk mijn dingen eigenlijk zijn. Maar volgens mij is het dit, het zinken van het schip Medusa.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:21 schreef Biancavia het volgende:
Gebeurtenis
1. Letterlijk 1221.
5. Hier is een leeuw te bezichtigen.![]()
Nope.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:29 schreef WAT het volgende:
[..]
Hmmm ... nu zie ik pas hoe moeilijk mijn dingen eigenlijk zijn. Maar volgens mij is het dit, het zinken van het schip Medusa.Ja, die met de ballen in de bek.![]()
1. Martinez?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:39 schreef WAT het volgende:
LAND
1. Huidige minister van Defensie van een Zuid-Europees land.
2. Ze waren het: Pim Fortuyn, Youp van 't Hek, Ronald Plasterk. Jan Wolkers, Ayaan Hirshi Ali en Leon de Winter waren het niet.
3. Baby, I'm redy to go.
4. Het is schadelijk zonder Gé, dus kan het nu doorelkaar.
5. Dat is geen Grolsch.
2. katholieke joden?
3. Republiek
4. gevaar? evare... ravea... arave:{
5. BierJa, die met de ballen in de bek.![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
1. Martinez? -> nee ja dat is hem. maar op wikipedia kreeg ik een andere naam.
2. katholieke joden? -> zoiets
3. Republiek -> ja
4. gevaar? evare... ravea... arave:{ -> nee
5. Bier -> ja![]()
quote:![]()
Ieren zijn oa bekend om hun speciale bier.
Ieren zitten op een eiland. (nadelig -> nadeli -> eiland)
Ieren zijn katholiek.
Ieren leven in een republiek. (Ready to go is van Republica, dus Republic, republiek)
Bono van U2 is Iers. Bono is ook de naam van een minister uit Spanje. (dat was een stomme hint![]()
)
[ Bericht 22% gewijzigd door WAT op 06-01-2006 15:47:58 ]![]()
1. iets met palindromenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:21 schreef Biancavia het volgende:
Gebeurtenis
1. Letterlijk 1221.
5. Hier is een leeuw te bezichtigen.
2. -
3. Ben Affleck
4. 11 april 1815, maar je bedoelt was niet de datum zelf. Anders is het niet echt kriptisch
5. dierentuin, circus, de VARA
ik ben hier slecht in![]()
![]()
3. Nee, een historisch figuurquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:43 schreef Hammet het volgende:
[..]
1. iets met palindromen
2. -
3. Ben Affleck
4. 11 april 1815, maar je bedoelt was niet de datum zelf. Anders is het niet echt kriptisch
5. dierentuin, circus, de VARA
ik ben hier slecht in
4. het jaartalJa, die met de ballen in de bek.![]()
Ah.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:49 schreef WAT het volgende:
2. Senegal.
Daarom dacht ik dat ook met die Medusa.
Ja, je zit wel een beetje met die letters in de goeie richting te denken.Ja, die met de ballen in de bek.![]()
Mijnes is nog niet geradenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:14 schreef Agiath het volgende:
STAD
1. Koelte aan bomen
4. Veel gekleurde stenen
5. Pet met twee bolle orenBuy it, use it, break it, fix it,
Snap it, work it, quick - erase it,![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah, er was al iemand eerder. Ik al er ook even netjes een spoiler om doen.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:07 schreef blue.eyes het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben al een beetje naar kerken wezen zoeken in Russische steden, maar na Jekaterinenburg dacht ik: het zal wel...![]()
![]()
BEROEP
1. blue.eyes
2. Eslegne setter.
3. De gele trui.
4. Corneel en nog drie anderen hebben het.
5. Edurfd.
[ Bericht 8% gewijzigd door WAT op 06-01-2006 16:35:50 ]![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:12 schreef WAT het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.![]()
1. Geschiedenis?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:29 schreef WAT het volgende:
BEROEP
1. blue.eyes
2. Eslegne setter.
3. De gele trui.
4. Corneel en nog drie anderen hebben het.
5. Edurfd.
2.
3. Tour de France leider
4. Baarden
[ Bericht 33% gewijzigd door Biancavia op 06-01-2006 18:04:19 ]Ja, die met de ballen in de bek.![]()
1. kou.. bos..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:14 schreef Agiath het volgende:
oh zoogdier idd..
STAD
1. Koelte aan bomen
4. Veel gekleurde stenen
2. rusland
3. Kazan kathedraal in Sint Petersburg?
4. De Russische tarot van Sint Petersburg?
5. Mickey Mouse?
[ Bericht 3% gewijzigd door Biancavia op 06-01-2006 18:10:33 ]Ja, die met de ballen in de bek.![]()
Geselen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:25 schreef WAT het volgende:
"Eslegne" is niet alleen een anagram van "Engelse" ...
Anagrammen als hints zijn wel wat flauw. Ik dacht dat het hier om kryptische omschrijvingen ging?
Bovendien is eslegne niet echt een angram van engelse, aangezien het geen bestaand woord is. Slecht gevonden dus.
De eerste paar raadsel waren wel ok, maar dit is bullshit![]()
In cryptogrammen zitten vaak zat anagrammen. En waarom is engelse geen bestaand woord?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:52 schreef Hammet het volgende:
Anagrammen als hints zijn wel wat flauw. Ik dacht dat het hier om kryptische omschrijvingen ging?
Bovendien is eslegne niet echt een angram van engelse, aangezien het geen bestaand woord is. Slecht gevonden dus.
De eerste paar raadsel waren wel ok, maar dit is bullshit
Bovendien gaat het dus niet eens om engelse begrijp ik.
Het is trouwens 'engelse' achterstevoren geschreven, maar daar kan ik verder ook geen betekenis uithalen.
Het gaat niet om de anagrammen in het raadsel. Eigenlijk zitten er geen anagrammen in het raadsel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:52 schreef Hammet het volgende:
De eerste paar raadsel waren wel ok, maar dit is bullshit
Eslegne is technisch gesproken een anagram, maar het gaat ergens anders om.![]()
'Eslegne setter' kan ook 'Eslegne spaniel' of 'Eslegne terriër'. Of gewoon 'Eslegne hond'.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:57 schreef Biancavia het volgende:
[..]
In cryptogrammen zitten vaak zat anagrammen. En waarom is engelse geen bestaand woord?
Bovendien gaat het dus niet eens om engelse begrijp ik.
Het is trouwens 'engelse' achterstevoren geschreven, maar daar kan ik verder ook geen betekenis uithalen.![]()
Overige hints:
1. Wat was blue.eyes van mij op het moment dat ik die post gezet had?
3. Biancavia had deze goed.
4. Deze was ook al geraden.![]()
Goedquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef WAT het volgende:
[..]
Ik kan echt niets anders bedenken dan Moskou.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buy it, use it, break it, fix it,
Ok ... dus God, voorganger, baard, leider ....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:55 schreef Biancavia het volgende:
Voorganger!
En daar een beroep van maken. Plus die andere aanwijzing, als je die nog oplost. Edurfd lijkt op een woord, maar mist een letter.![]()
Hulp-sinterklaas?Buy it, use it, break it, fix it,
Niet helemaal. Een hulp-sinterklaas is ook geen voorganger.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:46 schreef Agiath het volgende:
Hulp-sinterklaas?![]()
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:30 schreef WAT het volgende:
[..]
Ok ... dus God, voorganger, baard, leider ....
En daar een beroep van maken. Plus die andere aanwijzing, als je die nog oplost. Edurfd lijkt op een woord, maar mist een letter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.![]()
Ik geef hem maar weg:
IMAM
Bedenk me net dat het net zo goed "rabbi" oid had kunnen zijn.
Alhoewel je dan met het woord "leider" zit. "Imam" is Arabisch voor "leider".
Forum Opties Forumhop: Hop naar: