Dat van die vrouwen is vanaf hier besproken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:15 schreef STORMSEEKER het volgende:
Zou ik een onderbouwing mogen zien van de volgende twee punten? :
Jezus is niet in Bethlehem geboren
Vrouwen vinden het niet leuk om bloemen te krijgen.
Het moet natuurlijk niet, maar een matras vervormt natuurlijk wel als je het al lang hebt en altijd hetzelfde hebt liggen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:14 schreef Etcetera het volgende:
verzoekje: moet je een matras nu wel of niet regelmatig omdraaien? dacht dat het onzin is, m'n schoonmoeder zegt dat het moet.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:06 schreef Quarks het volgende:
De Kanaaltunnel is niet de langste spoorwegtunnel te wereld.
De langste spoorwegtunnel ter wereld is de in 1988 geopende Saikantunnel in Japan die de eilanden Honshu en Hokkaido met elkaar verbind; hij is 54 kilometer lang, de Kanaaltunnel onder het Nauw van Calais is 4 kilometer korter.
De langste autotunnels gaan door de St. –Gotthard in Zwitserland (16 kilometer) en door de Arlberg in Oostenrijk (14 kilometer).
De langste tunnel ter wereld is noch voor auto’s noch voor treinen bedoeld, maar voor water: de 4 meter brede, tussen 1937 en 1944 aangelegde waterleidingtunnel tussen New York City en West-Delawarel deze is 169 kilometer lang.
Ok dank je, bron was wat verouderd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:40 schreef Karoger het volgende:
Even een misverstand uit de wereld helpen, de langste autotunnel is de Laerdalstunnel (noors: laerdalstunnelen) met een lengte van ong. 24,5km van Laerdal naar Aurland. Open sinds 2000.
[..]
Wat zijn de misverstanden?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:26 schreef steeg het volgende:
ik ken nog wel wat leuke feiten.
er zijn bepaalde parasieten bij dieren (bv vogels en mieren) die het gedrag in het brein doen veranderen zodat het organisme gedrag gaat vertonen wat hem in gevaar brengt maar voor de parasiet juist gunstig is. (gericht op overleving)
LASER, SCUBA, MODEM: het zijn allemaal acronymen: light amplification by stimulated emission of radiation, self contained underwater breathing apparatus, modulator - demodulator
(FEBO: ferdinand bolstraat, eerste filliaal)
later leukere
Open een leuke-feiten-topic, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:26 schreef steeg het volgende:
ik ken nog wel wat leuke feiten.
er zijn bepaalde parasieten bij dieren (bv vogels en mieren) die het gedrag in het brein doen veranderen zodat het organisme gedrag gaat vertonen wat hem in gevaar brengt maar voor de parasiet juist gunstig is. (gericht op overleving)
LASER, SCUBA, MODEM: het zijn allemaal acronymen: light amplification by stimulated emission of radiation, self contained underwater breathing apparatus, modulator - demodulator
(FEBO: ferdinand bolstraat, eerste filliaal)
later leukere
Het komt er dus op neer dat bij het stemmen bij resoluties alle 5 permanente leden voor moeten stemmen om er iets door heen te krijgen. Bij onthouden van stemmen gaat ie er dus ook niet doorheen. Het is dus geen absoluut veto-recht, maar meer een middel wat er min of meer op neer komtquote:1. Each member of the Security Council shall have one vote.
2. Decisions of the Security Council on procedural matters shall be made by an affirmative vote of nine members.
3. Decisions of the Security Council on all other matters shall be made by an affirmative vote of nine members including the concurring votes of the permanent members; provided that, in decisions under Chapter VI, and under paragraph 3 of Article 52, a party to a dispute shall abstain from voting.
Indien een verdachte op heterdaad wordt betrapt, mag iedereen hem aanhouden, zowel burgers als opsporingsambtenaren. Als de aanhouding van de verdachte geschiedt door een burger die in het dagelijks leven niets heeft uit te staan met de politie, moet deze burger de verdachte zo spoedig mogelijk overdragen aan de politie. Buiten 'heterdaad' mogen alleen opsporingsambtenaren een verdachte aanhouden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:00 schreef Quarks het volgende:
Iedereen mag aanhoudingen verrichten:
Niet alleen de politie, maar iedereen mag een verdachte aanhouden, dus van zijn of haar vrijheid beroven en voorlopig gevangennemen.
Een veiligheidsbeambte van een warenhuis die een winkeldief in de kraag grijpt, mag dat zelfs met gepast geweld doen.
Wat jij doet is weetjes presenteren en achteraf redeneren dat mensen misscshien iets anders denken waardoor het een misverstand is.quote:Op zondag 8 januari 2006 09:29 schreef steeg het volgende:
de misverstanden zijn er toch zo in te zien?!?!?
als je denkt dat je brein van jou is dan heb je het mis. Het kan door een parasiet misleid worden om jezelf in gevaar te brengen. Laat dit gewoon eens rustig bezinken
En veel mensen denken dat woorden als LASER en SCUBA geen acronymen zijn maar echte "woorden"
Al onze hersencellen worden op een of andere manier ingezet tijdens denk- en geheugenfuncties (dat blijkt onder meer uit het feit dat op het moment dat een deel van de hersens wegvalt, altijd wel een deel van het gehugen daaronder lijdt).quote:Je gebruikt maar tien procent van je hersenen.
right en de andere 90% wordt nooit gebruikt? je hersenen zijn onderverdeeld in functiegebieden; als er ook maar tien procent zou uitvallen van je hersenen zou je de ergste dingen kunnen missen: een plant zijn, geen intenties meer bezitten, dood gaan, geen spiercontrole, geen geheugen (bv mementogeen inhibitie ga maar door.
De struisvogel staat bekend als een van de domste vogels ter wereld, maar hij is nu ook weer niet zo dom dat hij zijn kop in het zan steekt voor zijn vijanden.quote:struisvogels steken hun kop niet/nooit in het zand. Maar dat wist hopelijk iedereen al. Lemmings storten zich bij overbevolking ook niet in zee.
Gedeeltelijk waar.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:37 schreef Quarks het volgende:
De vleugels van een vliegtuig zorgen door hun gewelfde bovenkant niet voor de nodige stijgkracht:
In schoolboeken lezen we vaak de volgende uitleg: de lucht die zich aan de voorkant van de vliegtuigvleugels deelt, komt aan de achterkant weer samen.
Vanwege de bolling in de vleugel stroomt de luncht aan de bovenzijde sneller, waardoor de stijgkracht wordt opgewekt die het vliegtuig verhindert gehoor te geven aan de zwaartekracht, “De stijgkracht wordt met name veroorzaakt door de zuigkracht van boven,” heet het dan.
Er is reden te twijfelen aan deze uitleg, want hoe zit het bijvoorbeeld met al die vliegtuigen die op de kop kunnen vliegen?
Als bovenstaande uitleg zou kloppen, zou een dergelijk kunststukje niet mogelijk zijn.
De “zuigkracht van boven” is bij het vliegen niet van belang, vliegtuigen blijven in de lucht vanwege de helling, de hoek die hun vleugels maken, en niet vanwege de welving van de vleugels.
De in een hoek geplaatste vleugels drukken de lucht afhankelijk van de snelheid van het vliegtuig meer of minder sterk naar beneden en daarmee het vliegtuig naar boven.
Bron: O. von Höfling, ‘Lexicon der Schulpphysik’, 1970
Er staat ook niet dat het niet van belang is, maar dat het enkel niet de nodige liftkracht opwekt.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:44 schreef cheukert het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar.![]()
Een vliegtuig wat ondersteboven vliegt zakt zonder motorvermogen op een gegevenmoment gewoon als een baksteen. Bij een beginnende rugvlucht heb je nog energie in de vorm van snelheid, maar die energie heb je dus ook nog nodig om boven te blijven. Zonder een energie-input (motorvermogen) kan je dus niet lang ondersteboven vliegen.
De onderdruk aan de bovenkant van de vleugels is wel degelijk van belang. Bij invalshoek van 0 graden, kan je door het vleugelprofiel alsnog lift opwekken. en vaak ook nog zelfs tot een bepaalde negatieve invalshoek. Bij een plank als vleugelprofiel zou je bij een invalshoek van 0 graden dus geen lift opwekken.
Zie de liftformule: Fl=Cl x ρ x (v2/2) x A
Fl= Liftkracht
Cl= Liftcoëfficiënt (naar het vleugelprofiel)
ρ= Luchtdichtheid
v= Luchtsnelheid
A= Oppervlakte
Cl wordt dus bepaald door het vleugelprofiel, waar de bolling dus wel degelijk een rol speelt.
Overigens bestaat er ook nog een kritieke invalshoek. De kritieke invalshoek is de hoek waarbij de luchtstroming rond de vleugels gaat loslaten, en waardoor je dus zakt als een baksteen.
Maar dat kan je zeggen van alle elementen in de liftformulequote:Op zondag 8 januari 2006 17:00 schreef Quarks het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat het niet van belang is, maar dat het enkel niet de nodige liftkracht opwekt.
Bij een te hoge invalshoek raakt de vleugel overtrokken ja.
En natuurlijk zakt het vliegtuig zonder motorvermogen, lijkt me nogal logisch.
Dat klopt, maar het ging om het misverstand, dat in best veel schoolboeken staat, dat de vorm van de vleugel de nodige liftkracht opwekt.quote:Op zondag 8 januari 2006 17:07 schreef cheukert het volgende:
[..]
Maar dat kan je zeggen van alle elementen in de liftformule
En dat is dan modquote:Op zondag 8 januari 2006 17:33 schreef buzzer het volgende:
schaamteloze tvp... interessant topic dit
Mod's mogen best tvp's plaatsen, het zijn ook maar mensen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |