Ik heb NET grizlly man gezien en ik moet zeggen...ik ben toch onder de indruk.
Waarom? Omdat Timothy ECHT van die dieren hield en spectaculaire beelden op video 8 heeft weten te krijgen...kan je nagaan hoe die beelden in het eggie gevoeld moeten hebben.
Natuurlijk heeft hij alle realiteit uit het oog verloren, was hij min of meer schizofreen en heeft hij een soort heldenrol willen spelen (zelfs treadwell heeft hij bedacht; als een soort indianennaam = loopt goed o.i.d.). Maar als je daar omheen kijkt (wat veel mensen niet kunnen of willen) dan zie je een heeeeeeeel emotionele man die duidelijk geen enkel doel in zijn leven had (vandaar ook het afglijden in drank en drugs in zijn jeugd). En dat hij een soort doel maakte (hoe nutteloos en onwerkelijk dan ook) vind ik dat toch mooi. Hij hield van die beren, vossen en wilde natuur....en dat zie je terug in de Docu.
Pro's: mooie beelden, insight in de psyche van Timothy treadwell, redelijke goede opbouw en verhaallijn door Herzog.
Cons: Accent van de filmmaker, de vrij negatieve houding van de filmmaker ten opzichte van timothy treadwell en uiteraard het missen van de audiotape...vrij morbide om te zeggen, het is natuurlijk op een bepaald niveau best smakeloos om dit te willen horen maar toch.....ik zou het willen horen...alleen al om de shock-value maar het verhaal lijkt zo niet af. De boodschap van de filmmaker is duidelijk dat de natuur niet met zich laat sollen maar hij kopt de bal niet in...jammer maar toch ook weer niet...
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...