abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33729987
Wat zijn de voor en nadelen van het hebben van een geheim telefoonnummer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33730062
Voor: je kan lekker bellen zonder teruggebeld te kunnen worden.
Tegen: ik neem niet op.
pi_33730198
Ik bedoel meer als je je nummer niet in het telefoonboek laat zetten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:31:28 #4
3542 Gia
User under construction
pi_33730581
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:20 schreef kloon000 het volgende:
Hoe kun jij nou weten dat degene die belt een geheim nummer heeft?

Ik heb een geheim nummer en dat is gewoon te zien op de nummermelder als ik iemand bel.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:32:10 #5
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33730608
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe kun jij nou weten dat degene die belt een geheim nummer heeft?

Ik heb een geheim nummer en dat is gewoon te zien op de nummermelder als ik iemand bel.
Een echt geheim nummer is afgeschermd voor de nummermelder. dan staat er of <GEHEIM> of <ANONIEM>
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:33:33 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33730675
Nadeel: mensen kunnen je niet vinden in het telefoonboek.
Voordeel: mensen kunnen je niet vinden in het telefoonboek..
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:34:22 #7
3542 Gia
User under construction
pi_33730718
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:23 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik bedoel meer als je je nummer niet in het telefoonboek laat zetten
Ik heb een geheim nummer omdat ik een jaar heb samengewoond met iemand met losse handjes.
Ik heb liever niet dat hij mij kan bellen. Bovendien staat het adres erbij in het telefoonboek. Dus vandaar.

De meeste mensen die een geheim nummer hebben, hebben dat met een reden.

Nadeel is dat klasgenootjes van de kids niet even in het telefoonboek het nummer op kunnen zoeken. Zij moeten het dus ergens bewaren, als mijn kinderen het hebben doorgegeven.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:36:32 #8
3542 Gia
User under construction
pi_33730827
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:32 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Een echt geheim nummer is afgeschermd voor de nummermelder. dan staat er of <GEHEIM> of <ANONIEM>
Nee hoor. Een geheim nummer is een nummer dat niet in het telefoonboek staat.

Als je niet wilt dat iemand je nummer ziet op de nummermelder, dan kan je dat aanvragen. Maar dat kan met ieder nummer. Staat los van het al dan niet in het telefoonboek staan.

Verder kun je je nummer onderdrukken door *31* in te toetsen voordat je iemand belt. Dan is je nummer ook niet zichtbaar.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:37:33 #9
127956 Robbiej
pi_33730866
Waarom is het dan zo dat bij een maat. die een geheim nr van UPC kreeg ook niet op de nummermelder kwam? zonder dat dat aangevraagd was?
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:40:51 #10
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_33731025
Wij werden ook een tijdje lastig gevallen door een zooi buitelanders omdat ons nummer leek op nummer van een opvanghuis. en toen hebben wij een ander en meteen geheim nummer genomen. Nergens last meer van. KPN zet bij geheime nummers automatiche nummerweergave uit. Dus als wij iemand bellen ziet ie niet welk nummer wij hebben. Dit kun je ook uit laten zetten. Een ander groot voordeel is dat telemarketing bedrijven je niet weten te vinden heerlijk.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:41:15 #11
3542 Gia
User under construction
pi_33731044
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:37 schreef Robbiej het volgende:
Waarom is het dan zo dat bij een maat. die een geheim nr van UPC kreeg ook niet op de nummermelder kwam? zonder dat dat aangevraagd was?
Dan zal UPC dat misschien als extra service ongevraagd nummeronderdrukking ingesteld hebben.

Bij een klasgenootje van mijn zoon is dat ook zo, ook UPC.

Wij hebben een geheim nummer, al jaren, en we hebben nooit nummeronderdrukking aangevraagd, dus is ons nummer gewoon zichtbaar.
pi_33731055
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:34 schreef Gia het volgende:

Ik heb een geheim nummer omdat ik een jaar heb samengewoond met iemand met losse handjes.
Ik heb liever niet dat hij mij kan bellen. Bovendien staat het adres erbij in het telefoonboek. Dus vandaar.

De meeste mensen die een geheim nummer hebben, hebben dat met een reden.

Nadeel is dat klasgenootjes van de kids niet even in het telefoonboek het nummer op kunnen zoeken. Zij moeten het dus ergens bewaren, als mijn kinderen het hebben doorgegeven.
Merk je ooit dat iemand je niet kan bellen?
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:44:33 #13
3542 Gia
User under construction
pi_33731179
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:40 schreef -chefke- het volgende:
Wij werden ook een tijdje lastig gevallen door een zooi buitelanders omdat ons nummer leek op nummer van een opvanghuis. en toen hebben wij een ander en meteen geheim nummer genomen. Nergens last meer van. KPN zet bij geheime nummers automatiche nummerweergave uit. Dus als wij iemand bellen ziet ie niet welk nummer wij hebben. Dit kun je ook uit laten zetten. Een ander groot voordeel is dat telemarketing bedrijven je niet weten te vinden heerlijk.
Wij hebben ook kpn. Waarschijnlijk wordt ons nummer niet automatisch onderdrukt, omdat wij al een geheim nummer hebben voordat nummerweergave mogelijk was. Wij zullen het dus aan moeten vragen.

Bij nieuwe aanvragen wordt het blijkbaar voortaan meteen ook onderdrukt. Vind het wel vreemd dat dit dan niet aan de klant gevraagd wordt of hij dat ook wil.

Maar goed. Kort en bondig, je kunt niet weten dat iemand een geheim nummer heeft alleen omdat het nummer niet zichtbaar is. Ook niet-geheime nummers kunnen dat in laten stellen en oude geheime nummers worden niet onderdrukt tenzij het aangevraagd is.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:47:01 #14
3542 Gia
User under construction
pi_33731296
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:41 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Merk je ooit dat iemand je niet kan bellen?
Ja, maar dat zijn van die puber-mutsen die de moeite niet nemen in hun agenda te kijken, waar het nummer dan staat. Kijken ze in het telefoonboek en concluderen dan dat ze niet kunnen bellen en dus niet kunnen laten weten dat het eerste uur uitvalt. Maar ja, het komt dus voor!

Zelf hebben we sowieso het telefoonnummer van degene die door mijn zoon gebeld dient te worden, in de telefoon gezet. Kan dus niet kwijt.
pi_33732105
Stel dat je zeker wist dat je ex-man je niet meer zou lastigvallen zou je dan je nummer publiceren?
pi_33732203
---> [GC]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:07:01 #17
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_33732252
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij hebben ook kpn. Waarschijnlijk wordt ons nummer niet automatisch onderdrukt, omdat wij al een geheim nummer hebben voordat nummerweergave mogelijk was. Wij zullen het dus aan moeten vragen.

Bij nieuwe aanvragen wordt het blijkbaar voortaan meteen ook onderdrukt. Vind het wel vreemd dat dit dan niet aan de klant gevraagd wordt of hij dat ook wil.

Maar goed. Kort en bondig, je kunt niet weten dat iemand een geheim nummer heeft alleen omdat het nummer niet zichtbaar is. Ook niet-geheime nummers kunnen dat in laten stellen en oude geheime nummers worden niet onderdrukt tenzij het aangevraagd is.
wij hadden ons nummer ook al voordat nummerweergave mogenlijk was en wij werden automatische op niet weergeven gezet
pi_33732303
dan kunnen die callcenter zeikers je niet bellen
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:09:14 #19
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_33732376
Nadeel: als je zelf je nummer vergeet, kan je het niet terug vinden in de gids.
Mij mag je er voor wakker maken.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:09:41 #20
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_33732402
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:20 schreef kloon000 het volgende:
Let op: een geheim telefoonnumer wordt gewoon via nummerweergave doorgegeven, tenzijn je met *31 (of de permanente variant daarvan) belt!!

Geheim wil zeggen: niet in het telefoonboek en/of bij 118 bekend!

En als je met je geheime, afgeschermde telefoonnummer dan 112 gaat zitten lastigvallen, dan blijkt ineens dat zíj het weer wel kunnen zien...
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:40 schreef -chefke- het volgende:
[...]
KPN zet bij geheime nummers automatiche nummerweergave uit. Dus als wij iemand bellen ziet ie niet welk nummer wij hebben. Dit kun je ook uit laten zetten.
Dan hebben ze hun leven gebeterd!
quote:
Een ander groot voordeel is dat telemarketing bedrijven je niet weten te vinden heerlijk.
Is niet helemaal waar. Telemarketeers werken soms met (verboden) autodiallers die de nummers binnen een reeks afwerken. Als je daar 'toevallig' inzit dan krijg je ze gewoon aan de lijn. Heb ik eens gehad met een intern nummer van mijn werk (storingstelefoon), heb ze toen meteen uitgefoeterd dat ze mijn werk hinderden (omdat ik dacht dat ze gericht aan het bellen waren. Dit bleek achteraf dus zo'n 'toevalstreffer')
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:13:55 #21
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_33732594
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:07 schreef -Guppie- het volgende:
Alleen geheime callcenters.
Mij mag je er voor wakker maken.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:17:09 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33732733
Ik vind het voornamelijk lastig als mensen een geheim nummer hebben, maar aangezien ik zelf niet gestalkt wordt heb ik makkelijk praten. Veel mensen zullen er wel een reden voor hebben. Maar een tante van me heeft "gewoon" een geheim nummer omdat ze het "niet nodig" vindt dat ze in het telefoonboek staat. Dan sla je imho een beetje door.
Vampire Romance O+
pi_33732889
ik sta met mijn huistelefoonnr ook niet in het telefoonboek,omdat ik gewoon niet wil dat bepaalde mensen mijn nr hebben...
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:24:28 #24
127956 Robbiej
pi_33733027
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:07 schreef -Guppie- het volgende:
jawel hoor. ik werk er toevallig bij een ;')
pi_33733067
oow zou kunnen dan,maar ons hebben ze nog niet lastig gevallen ermee in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')