abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33729423
Ik werd vandaag gebeld door iemand die zei voor Bast USA vacations te bellen en dat ik een prijs gewonnen heb.

Ze kon mij voor 898 dollar een vakantie naar Florida aanbieden inclusief cruise naar de Bahamas voor 4 personen.

Ook werd mij gevraagd of ik een creditcard heb en ik heb bevestigd dat ik inderdaad een Mastercard heb. Daarna kreeg ik wat standaard vragen zoals of ik ooit in de VS ben geweest en dergelijke. Ook werden mijn adresgegevens en telefoonnummers gevraagd. Die heb ik gewoon gegeven. Zoals ik verwachtte werd het nummer van mijn creditcard gevraagd en ik heb gezegd dat ik die vandaag niet heb en of ik morgen kan bellen. Zij vertelde mij dat ze morgen rond hetzelfde moment terugbeld omdat het mij anders geld kost.

Ik ben benieuwd wat dit voor iets is want het aanbod is eigenlijk veel te goed en ik denk dat ze uit zijn op mijn creditcard gegevens.

Heeft iemand ervaring met zoiets dergelijks of met de zelfde organisatie?

P.S. De volgende gegevens heb ik

Naam van diegene die belde: Theresa Cole
Telefoonnummer: 001-9722509001
Website: www.bastusavacations.com
Ik kan deze site niet vinden, misschien dat er een spelfout in staat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:03:48 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33729481
Als je er ook maar over moet nadenken of je je gegevens moet geven, ben je nog dommer dan ik dacht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_33729529
Nee, dat is nep .. gister was er ook iemand gebeld die ik ken
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:05:05 #4
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33729532
bast zal wel best moeten zijn denkikzo

Verder zou ik er niet op ingaan. Volgens mij zijn dit soort scams wel vaker in het nieuws geweest. Wat precies de adder onder het gras is weet ik zo niet meer.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:06:19 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33729571
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:05 schreef _Flash_ het volgende:

Verder zou ik er niet op ingaan. Volgens mij zijn dit soort scams wel vaker in het nieuws geweest. Wat precies de adder onder het gras is weet ik zo niet meer.
Misschien dat ze je creditcardgegevens hebben?
pi_33729594
En wat kunnen ze daar mee?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33729597
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:05 schreef _Flash_ het volgende:

1. Je gegevens verkopen.
2. Veel geld afboeken van je creditcard en doen alsof je ermee ingestemt hebt.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:07:50 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33729614
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:07 schreef fernando_redondo het volgende:
En wat kunnen ze daar mee?
Wel eens iets besteld op internet en met creditcard betaald? Nou, dat kunnen ze er bijvoorbeeld mee.
pi_33729618
Is dat niet het risico van de creditcard maatschapij?
pi_33729621
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Misschien dat ze je creditcardgegevens hebben?
Da's best een flinke adder. Zeker in combinatie met de andere gegevens wordt het erg makkelijk om je creditcard helemaal te plunderen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:08:16 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33729625
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee.
pi_33729637
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wel eens iets besteld op internet en met creditcard betaald? Nou, dat kunnen ze er bijvoorbeeld mee.
Dat wordt geregistreerd en is het risico van de creditcardmaatschapij
pi_33729670
Je hebt een prijs gewonnen maar mag er nog wel 900 euro voor neertellen EN ze wil je CC nummer hebben .
Vraag der ff om haar adres, kan je de politie langs sturen .
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:10:14 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33729682
Ohja, als ik mijn cc kwijtraak, hoef ik zeker ook niet te betalen voor de dingen die anderen ermee kopen, is zeker ook risico voor de creditcardmaatschappij? Zo wordt frauderen wel een stuk makkelijker.
pi_33729702
Je moet hem laten blokkeren
pi_33729711
Je denkt toch niet dat dit risico van de CC maatschappij is als jij zo dom bent om telefonisch aan een huppeltrut je gegevens te geven .
Vanuit welk land bel je eigenlijk met 001??
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:11:10 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33729716
Uiteraard kom ik er pas 2 dagen later achter dat 'ie weg is.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:11:38 #18
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_33729732
Was dat die "Congratulations, you have won a cruise to the Caribbean, press 9 to continue"?

[edit]
Ja dus. Zie www.opgelicht.nl

Mooi Dan was m'n gevoel goed dat ik vast geen cruise gewonnen had en ik daarvoor beter op 'ophangen' dan op '9' kon drukken

[ Bericht 69% gewijzigd door Mappy op 05-01-2006 15:18:32 ]
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:12:02 #19
3767 Herald
Come get some
pi_33729745
dit is ooit bij Radar geweest, ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_33729748
Je CC is persoonsgebonden
pi_33729759
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee hoor jij bent verantwoordelijk voor je creditcard gegevens. Het nadeel van internetaankopen is dat je niet kunt bewijzen dat je die dingen niet hebt gekocht. Kijk als er met je cc iets wordt afrekend aan een kassa in de VS terwijl je gewoon aantoonbaar op school/werk zit is wat anders.
Supra Groningam Nihil
pi_33729781
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ohja, als ik mijn cc kwijtraak, hoef ik zeker ook niet te betalen voor de dingen die anderen ermee kopen, is zeker ook risico voor de creditcardmaatschappij? Zo wordt frauderen wel een stuk makkelijker.
Inderdaad, dit is zo. Mocht de handtekening op de bon niet kloppen/afwezig zijn dan is die winkel de klos, mocht de handtekening wel kloppen is het voor rekening van de CC maatschappij.

Dit is ook de reden waarom een winkel enkele procenten moeten afdragen aan de CC maatschappij.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:13:08 #23
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33729782
dude

dit is al lang en breed uitgemeten in de media, gisteren zelfs nog op TV bij Opgelicht!
dat zegt genoeg denk.

kan hier geen centraal topic voor komen?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:13:21 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33729786
Waarom reageer ik eigenlijk nog? Zoals altijd ben jij pas tevreden als je het antwoord krijgt dat je wilt hebben. Dus geef die gegevens maar, het is veilig, als het misgaat is dat het risico van de creditcardmaatschappij. Je hebt niets te vrezen. Veel plezier in de states, stuur even een kaartje.
pi_33729853
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:10 schreef blieblie het volgende:
Je denkt toch niet dat dit risico van de CC maatschappij is als jij zo dom bent om telefonisch aan een huppeltrut je gegevens te geven .
Vanuit welk land bel je eigenlijk met 001??
VS
Supra Groningam Nihil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')