verklaar verder hoe kun je in godsnaam twee dagen tijdwinst halenquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:34 schreef SolidArt het volgende:
Wat lul je nou @ ts
op de meeste autosnelwegen is het verboden in te halen voor vrachtvervoer, tussen 06:00 en 10:00.
Het probleem zit hem in Duitsland.
In duitsland is het verboden om in te halen, (bij 2 baans) en ze hebben zich ook aan bepaalde tijden te houden volgens mij.
Dus als je internationaal rijdt, dan kan het een dag of twee schelen als je de andere vrachtwagen in Nederland passeerd, omdat deze trager rijdt.
Dat zeg ik tochquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:35 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
verklaar verder hoe kun je in godsnaam twee dagen tijdwinst halen
1800/ 78 is 23 uur, 1800 / 80 is 22, 5 uur en veel verder kom je in europa nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:36 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch
Door het doorgaanse inhaalverbod, en de reistijden.
Het is wel verboden, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurtquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:34 schreef SolidArt het volgende:
op de meeste autosnelwegen is het verboden in te halen voor vrachtvervoer, tussen 06:00 en 10:00.
Wat is daar nu hypocriet aan, ik vind het hypocriet om een vrachtwagen in te halen om tien meter verder weer achter de volgende te zitten. En het maakt geen drol uit of je 78 of 80 rijdt, harder mag je toch niet en half nederland zit op je hielen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:37 schreef HenkieSpankie het volgende:
Dus een vrachtwagenchauffeur moet dus altijd maar naar de achterkant van een andere vrachwagen kijken?
hypocriete lul
Kijkt naar nickname.. Denkt meisje.... ff opmerking bedenken...quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:39 schreef almeersmeisje het volgende:
[..]
Het is wel verboden, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt![]()
Ik ben het met TS eens, het is verdomd irritant als je met 120 aankomt rijden en een vrachtwagen haalt even een andere vrachtwagen in![]()
Verbieden die zooi!
Dan ga je toch lekker met de treinquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:34 schreef Jikpunth het volgende:
als je elke maand bijna zeven uur naar de achterkant van een vrachtwagen kijkt wordt je er inderdaad wel redelijk ziek van
quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:41 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Kijkt naar nickname.. Denkt meisje.... ff opmerking bedenken...
Hoor jij niet uit angst voor het snelle verkeer, juist achter de vrachtwagen te rijden?
Zou ik best willen als het ov in nederland van iets hoger niveau was. Daarnaast denk ik dat iedereen die elke maand binnen nederland meer dan 5000 kilometer reist het wel met me eens is dat het absoluut geen alternatief vormt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker met de trein!
Dan ga je toch met de fietsquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:44 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Zou ik best willen als het ov in nederland van iets hoger niveau was. Daarnaast denk ik dat iedereen die elke maand binnen nederland meer dan 5000 kilometer reist het wel met me eens is dat het absoluut geen alternatief vormt.
Per maand... da's meer dan 200km per dag. Tijd voor een nieuwe baan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:44 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Zou ik best willen als het ov in nederland van iets hoger niveau was. Daarnaast denk ik dat iedereen die elke maand binnen nederland meer dan 5000 kilometer reist het wel met me eens is dat het absoluut geen alternatief vormt.
vergeleken met de zomer inderdaadquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:53 schreef jitzzzze het volgende:
5000 per maand is echt weinig, aansteller
Maar je moet wel 10 hele minuten per dag achter een vrachtautotje aanrijden? Nou nou, wat zal jij het zwaar hebben zegquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:55 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
vergeleken met de zomer inderdaad
Waarom niet, ze kiezen er toch zelf voor om vrachtwagenchauffeur te worden. Mensen die aan de lopende band werken kijken ook wel de hele dag naar hetzelfde. Ik zit ook wel de hele dag achter hetzelfde bureau. Die lui mogen toch niet harder dus inhalen heeft geen enkel nut en ze zijn er veel mensen mee tot last.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:37 schreef HenkieSpankie het volgende:
Dus een vrachtwagenchauffeur moet dus altijd maar naar de achterkant van een andere vrachtwagen kijken?
200 km per dag is niet schokkend veel hoor, als je buiten de randstad woont zit je daar al gauw aan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:50 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Per maand... da's meer dan 200km per dag. Tijd voor een nieuwe baan?
10 minuten heen, tien minuten terug over de A67 stukje waarover ik 's avonds na tienen 24 minuten klokquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar je moet wel 10 hele minuten per dag achter een vrachtautotje aanrijden? Nou nou, wat zal jij het zwaar hebben zeg![]()
Dus?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:58 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom niet, ze kiezen er toch zelf voor om vrachtwagenchauffeur te worden. Mensen die aan de lopende band werken kijken ook wel de hele dag naar hetzelfde. Ik zit ook wel de hele dag achter hetzelfde bureau. Die lui mogen toch niet harder dus inhalen heeft geen enkel nut en ze zijn er veel mensen mee tot last.
Punt is dat het inhalen van vrachtwagens volkomen zinloos is, ze lopen dus mensen onnodig te irriteren terwijl dit helemaal 0,0 oplevert. Volgens mij doen ze het opzettelijk om automobilistjes te pesten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:05 schreef ijsmeis het volgende:
Je kiest er ook zelf voor om met je auto op de snelweg te rijden waar nou eenmaal wel eens een vrachtwagen gaat inhalen.
Dat lijkt me dan weer niet zo'n goed idee, ik zie meer in een wet die het legaal maakt met automatische wapens en raketwerpers op vrachtwagens te schieten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:31 schreef Jikpunth het volgende:
Ik stel voor om per direct een inhaalverbod door heel nederland in te stellen voor vrachtauto's.
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Punt is dat het inhalen van vrachtwagens volkomen zinloos is, ze lopen dus mensen onnodig te irriteren terwijl dit helemaal 0,0 oplevert. Volgens mij doen ze het opzettelijk om automobilistjes te pesten.
En ik kan er om lachen dat er daadwerkelijk mensen zijn die zich er druk om makenquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Punt is dat het inhalen van vrachtwagens volkomen zinloos is, ze lopen dus mensen onnodig te irriteren terwijl dit helemaal 0,0 oplevert. Volgens mij doen ze het opzettelijk om automobilistjes te pesten.
Laat me raden, jij hebt geen rijbewijs/autoquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En ik kan er om lachen dat er daadwerkelijk mensen zijn die zich er druk om maken!
Hihihquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:03 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Laat me raden, jij hebt geen rijbewijs/auto
quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erger me ook altijd dood aan inhalende vrachtwagens, maar het is nog niet zo erg als tractors die in de spits gebruik maken van 80 km/uur-wegen. Daar is in het geheel niet voorbij te komen.
Daar kunnen ze ook zoveel aan doenquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:04 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
![]()
Dat doen ze dan bij voorkeur op een weg met heel veel bochten en doorgetrokken strepen.![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:05 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daar kunnen ze ook zoveel aan doen!
"kort lontje"quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:31 schreef Vipers het volgende:
kort lontje?
Door die mensen krijg jij je brood op de plank.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:06 schreef Aaargh! het volgende:
[..]Thuisblijven Af en toe ff de trekker in de berm zetten zodat de enorme rij auto's er langs kan.
Pleur op, boeren zijn in Nederland totaal overbodig, het enige wat ze doen is een beetje van de subsidies leven. In een vrije markt zouden ze 't niet overleven. En maar klagen dat boeren het zo zwaar hebben...quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Door die mensen krijg jij je brood op de plank.
Dat is allemaal de schuld van die kut overheidquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Pleur op, boeren zijn in Nederland totaal overbodig, het enige wat ze doen is een beetje van de subsidies leven. In een vrije markt zouden ze 't niet overleven. En maar klagen dat boeren het zo zwaar hebben...
En zonder te kijken, tijdje geleden nog gaat er eentje gewoon naar links terwijl ik er naast rijd. Gelukkig doet mijn claxon het anders had ik in de vangrail gezeten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:08 schreef marcel348 het volgende:
Bovendien is het echt asociaal hoe ze hun combinatie's in één keer naar links slingeren zonder richting aan te geven.
Betweterdquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Pleur op, boeren zijn in Nederland totaal overbodig, het enige wat ze doen is een beetje van de subsidies leven. In een vrije markt zouden ze 't niet overleven. En maar klagen dat boeren het zo zwaar hebben...
Inderdaad!quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
En zonder te kijken, tijdje geleden nog gaat er eentje gewoon naar links terwijl ik er naast rijd. Gelukkig doet mijn claxon het anders had ik in de vangrail gezeten.
We hebben het hier over vrachtwagen chauffeurs, als ze enige intelligentie hadden waren ze wel iets anders gaan doen. De enige reden dat dat beroep nog bestaat is omdat het nog net goedkoper is dan de vrachtwagens automatisch laten rijden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef Marzocchi het volgende:
Als elke chauffeur zich irriteert om naar de achterkant van een andere vrachtwagen aan te kijken en ook nog eens weet dat het automobilisten enorm irriteert als ze elkaar met 1km verschil gaan lopen inhalen, waarom is degene die ingehaald wordt dan niet zo slim om even van z'n gas af te gaan en eventjes 75km te gaan rijden.
Oh, het gaat me niet om de tijd, dat maakt helemaal geen reet uit. Het gaat om controle, ik heb er een hekel aan als er mensen voor me rijden die langzamer gaan dan ik wil, want dan ben ik dus niet degene die de snelheid bepaald.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:11 schreef ijsmeis het volgende:
Ga huilen over dat je er 5 minuutjes langer over doet ofzo. Pfft.
Dat zeg jij...rij eens een paar dagen met een vrachtwagen mee,je zult dan wel anders piepen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, echt een wereld van verschil of je nu 80 rijdt of 82.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:15 schreef survivor het volgende:
[..]
Dat zeg jij...rij eens een paar dagen met een vrachtwagen mee,je zult dan wel anders piepen.
En dat voor ongeveer 5 minuutjes.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Oh, het gaat me niet om de tijd, dat maakt helemaal geen reet uit. Het gaat om controle, ik heb er een hekel aan als er mensen voor me rijden die langzamer gaan dan ik wil, want dan ben ik dus niet degene die de snelheid bepaald.
Dat bedoel ik nu net,daar gaat het dus niet om......daarvoor zeg ik rij eens mee als je de kans krijgt dan zul je er wel anders over denken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, echt een wereld van verschil of je nu 80 rijdt of 82.
Waar gaat het dan WEL om ?quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:19 schreef survivor het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu net,daar gaat het dus niet om......daarvoor zeg ik rij eens mee als je de kans krijgt dan zul je er wel anders over denken.
Er zijn zoveel omstandigheden in het verkeer,allemaal veel te veel om uit te leggen....maar als je eens met zo'n ding hebt meegereden weet je dat het allemaal heel anders is dan met een auto.quote:
Dit doe je met opzet hèquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:22 schreef marcel348 het volgende:
Rij je hier op de A73 ofzo, en dan die kut crx'jes nog met die petjes erin, die lui durven ook niet harder als 160, die lopen ook iedereen op te houden.
schrale kut auto's...
Right. Dus eigenlijk heb je geen concrete reden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:23 schreef survivor het volgende:
[..]
Er zijn zoveel omstandigheden in het verkeer,allemaal veel te veel om uit te leggen....
Zie je wel,dat wil die vrachtwagenchauffeur dus ook.......niks is zo irritant als je er één hebt voor je rijden die 2 km/u trager gaat,je haalt hem telkens weer in ook al probeer je er afstand van te houden....het is zeer stresserend geloof me.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Oh, het gaat me niet om de tijd, dat maakt helemaal geen reet uit. Het gaat om controle, ik heb er een hekel aan als er mensen voor me rijden die langzamer gaan dan ik wil, want dan ben ik dus niet degene die de snelheid bepaald.
Die zit er voor z'n werk, niet voor de lol.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:28 schreef survivor het volgende:
[..]
Zie je wel,dat wil die vrachtwagenchauffeur dus ook.......
Daar heb je dus cruise control voor, moet wel een hele paupere vrachtwagen zijn als dat er niet op zit.quote:niks is zo irritant als je er één hebt voor je rijden die 2 km/u trager gaat,je haalt hem telkens weer in ook al probeer je er afstand van te houden....het is zeer stresserend geloof me.
De meesten hebben nu cruise control,en het is heel handig maar zeker niet aan te raden bij druk verkeer omdat je dan de neiging hebt om met je voet verder van het pedaal te zijn dan goed is om een goed reactievermogen te hebben als er wat gebeurd dat niet te voorzien is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:31 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Die zit er voor z'n werk, niet voor de lol.
[..]
Daar heb je dus cruise control voor, moet wel een hele paupere vrachtwagen zijn als dat er niet op zit.
Je hebt tegenwoordig ook cruise control die automagisch je snelheid aanpast aan je voorligger en die automatisch een noodstop maakt als een crash anders onvermijdelijk lijkt. Vrachtwagens lijken mij de eerste kandidaten voor zo'n systeem.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:34 schreef survivor het volgende:
[..]
De meesten hebben nu cruise control,en het is heel handig maar zeker niet aan te raden bij druk verkeer omdat je dan de neiging hebt om met je voet verder van het pedaal te zijn dan goed is om een goed reactievermogen te hebben als er wat gebeurd dat niet te voorzien is.
Er zal in ieder geval iets moeten gebeuren want het wordt altijd maar drukker en drukker,maar daar moeten we voor het moment wel leren mee leven want die dingen die jij daar voorspelt zijn er nog niet.We leven in een welvaartstaat met een consumtie ekonomie en dat brengt natuurlijk veel traffiek mee van goederen,je mag niet vergeten dat al je kleren,je eten dat in de koelkast staat,de koelkast zelf en de stenen van je huis,zelfs die kraan die de grond heeft afgegraven dat die allemaal op één of andere manier met een vrachtwagen zijn gekomen.Het voordeel van een vrachtwagen is dat hij overal geraakt,maar heeft dan het nadeel dat hij dan ook overal in de weg rijdt.Daarom zeg ik rij eens mee als je de kans hebt,dat zal het wederzijds begrip alleen maar bevorderen.Ik ben nu toevallig vrachtwagenbestuurder maar heb zelf ook een auto,ik heb begrip voor al hetgeen je daar al hebt aangehaald want dat klopt wel,ik maak dat ook mee als ik zelf met de auto rijd....maar langs de andere kant kan ik dan ook wel begrip opbrengen voor die vrachtwagen ook al gaat ie voorbij met een verschil van 2 of 3 Km/u.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:40 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook cruise control die automagisch je snelheid aanpast aan je voorligger en die automatisch een noodstop maakt als een crash anders onvermijdelijk lijkt. Vrachtwagens lijken mij de eerste kandidaten voor zo'n systeem.
De volgende grote stap is dan het volledig automatisch laten rijden van vrachtauto's, dit zal waarschijnlijk ook de eerste groep voertuigen zijn waarmee dit gaat gebeuren omdat hier veel winst te halen valt en dit, op snelwegen, weinig risico met zich meebrengt. Dan zal je hooguit nog een chauffeur nodig hebben om van en naar de snelweg te rijden.
Maar daar kiezen ze dan toch zelf voor? Ik kan toch ook niet lopen klagen dat ik 8 uur naar een beeldschermpje moet koekeloeren en om er maar even vanaf te zijn andere mensen ga lopen irriteren. Dan ga je maar een ander beroep zoekenquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:33 schreef _Denker het volgende:
Heb je wel eens op een vrachtwagen gereden? Enig idee hoe vermoeiend en ergerlijk het is om 4 uur lang naar dezelfde achterkant te kijken? Als het rustig is, ben je blij dat je even kunt inhalen.
Als er iets onnodig is in Nederland, dan ben jij het wel. Jij stemt voor een wet die het goedkeurt om met raketwerpers op vrachtwagens te schieten als ze inhalen, hoe kinderachtig ben jij zeg.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:53 schreef DeKeuv het volgende:
En als we dan toch nieuwe wetten aan het verzinnen zijn, dan is het een goed idee om het open laten vallen van je laadklep op bumperklevers toe te staan. Want zo'n figuur ben je vast wel.
Helemaal mee eens wordt er gek van. Al 3x aangereden toen ik inhaalde en hun ineens woude inhale.. nou tegen vrachtwage kan je niet veel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:31 schreef Jikpunth het volgende:
Ik stel voor om per direct een inhaalverbod door heel nederland in te stellen voor vrachtauto's ze mogen gvd allemaal maar 80. als je van rotterdam tot in duitsland 81 rijdt in plaats van 80 scheelt het je 2 minuten. Ik verlies elke dag 10 minuten heen en terug doordat ik achter die kl**tz*kken zit. dus of mijn belastingsaanslag met 250 (dagen)*.33(uren)*21(uurloon)= 1750 euro verlagen of invoeren die hap.
Oh ja hoor. Gewoon een lading knikkers in je auto die je tegen de voorruit van de inhalende trucker tieft. Raampje open en hopsaaaa!quote:Op zondag 8 januari 2006 13:14 schreef xim0tje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens wordt er gek van. Al 3x aangereden toen ik inhaalde en hun ineens woude inhale.. nou tegen vrachtwage kan je niet veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |