Dat is waar, maar het wordt toch te gek? Ik denk dat een aantal mensen zometeen onverzekerd gaan rondlopen en wat zal dat kosten als ze toch medische zorg nodig hebben? Wie moet dat gaan betalen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:04 schreef Vipers het volgende:
Ach ja dat zag je natuurlijk van mijlen ver aankomen. Tuurlijk willen ze je nu lokken met allerlei mooie acties. Een beetje naief om te denken dat de premie zo zal blijven.
Wij natuurlijk,die wel netjes hun premie betalen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:26 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het wordt toch te gek? Ik denk dat een aantal mensen zometeen onverzekerd gaan rondlopen en wat zal dat kosten als ze toch medische zorg nodig hebben? Wie moet dat gaan betalen?
Een beetje belachelijk dat hele ziekenfonds weg is. 1200 euro kan ik nooit opbrengen. Dan werk ik per jaar 4 maanden alleen voor die kutpremie.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:04 schreef Vipers het volgende:
Ach ja dat zag je natuurlijk van mijlen ver aankomen. Tuurlijk willen ze je nu lokken met allerlei mooie acties. Een beetje naief om te denken dat de premie zo zal blijven.
Als we nu een inflatie van 18% hebben, maakt het weer niks uit nee.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:51 schreef sr_firewire het volgende:
Lekker boeiend allemaal. 2007 is nog lang.
En als we een inflatie van 50% hebben zijn we zelfs goedkoper uitquote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als we nu een inflatie van 18% hebben, maakt het weer niks uit nee.
Maar in vergelijking is het nu al duurder dan tot nu toe altijd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:43 schreef Natalie het volgende:
't Is toch niet gek dat de kosten dit jaar 'laag' zijn? Men wil mensen trekken, dat zie je ook elders gebeuren. Niets bijzonders.
Kijk dan naar Zwitserland.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:46 schreef Xtreem het volgende:
1) Bron is de telegraaf
2) Wat zijn de belangen van Bontje, directeur van Zorgverzekeraars Nederland?
3) Voor iedere wetenschapper die a zegt kan ik je er 3 aanwijzen die b zeggen.
4) Verzekeraars gaan volgend jaar echt niet met 18% omhoog, tenzij er sprake is van kartelvorming, en dan grijpt justitie in.
Leg mij dan eens uit wat daar de situatie was, is en waar de situatie hetzelfde is en waar die verschilt.quote:
grijpt justitie in.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:46 schreef Xtreem het volgende:
1) Bron is de telegraaf
2) Wat zijn de belangen van Bontje, directeur van Zorgverzekeraars Nederland?
3) Voor iedere wetenschapper die a zegt kan ik je er 3 aanwijzen die b zeggen.
4) Verzekeraars gaan volgend jaar echt niet met 18% omhoog, tenzij er sprake is van kartelvorming, en dan grijpt justitie in.
Nee, je ziet nu alleen een groter deel van de kosten. De totale zorg kosten zijn al jaren achtelijk aan het stijgen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Maar in vergelijking is het nu al duurder dan tot nu toe altijd.
Bij wegenbelasting leek me nou niet echt sprake van concurrentie?!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:49 schreef JohanV. het volgende:
[..]
grijpt justitie in.![]()
kijk eens naar de wegenbelasting voor grijs kenteken voertuigen die in het bezit zijn van particulieren. die zijn minimaal 500% gestegen. en ik denk niet dat justitie ingreep.
kijk eens naar je verzekering nu. en vergelijk de prijs met die van 2005. heb je justitie al gezien?
Neem je dan ook even fiscale maatregelen als een hogere heffingskorting mee in je beeldvorming?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:00 schreef Skv het volgende:
Wel aan privékosten die je kwijtbent.
je studeert? in dat geval: stufi is ook aangepast, ivm het zorgstelsel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:09 schreef Skv het volgende:
Ik heb bar weinig aan een hogere heffingskorting, ik verdien al geen reet.
3000 per jaar ofzo.
Voor dit jaar wel, ja.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:18 schreef Xtreem het volgende:
[..]
je studeert? in dat geval: stufi is ook aangepast, ivm het zorgstelsel.
Stufi wordt in principe volgend jaar gewoon geindexeerd, net als de zorgtoeslag.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Voor dit jaar wel, ja.
Als de premies volgend jaar weer omhoog gaan, zie ik echt niet nog een verhoging van mn stufi.
Hij gaat nu van 70 naar 85
Prijzen zijn iets lager dan verwacht, mar wel gelijk met de oude prijzen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:42 schreef Overlast het volgende:
Dus de prijzen zijn nu lager. Dat is toch alleen maar voordelig. Zo zie je maar dat verzekeraars alles zullen doen om klanten te winnen. De winnaar is dus de verzekerde.
Of moet de overheid volgens jullie meer meebetalen? En wie betaalt de overheid?
Extra stufi is dus 180 euro extra. daarnaast krijg je 400 euro zorgtoeslag.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Een beetje belachelijk dat hele ziekenfonds weg is. 1200 euro kan ik nooit opbrengen. Dan werk ik per jaar 4 maanden alleen voor die kutpremie.
Is toch niet normaal?
Volgens mij mag je helemaal niet onverzekerd rondlopen. Niet meer iig.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:26 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het wordt toch te gek? Ik denk dat een aantal mensen zometeen onverzekerd gaan rondlopen en wat zal dat kosten als ze toch medische zorg nodig hebben? Wie moet dat gaan betalen?
Nee en je mag ook niet uitgesloten worden als jeje premie niet betaalt. Dan moet de gemeente betalen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:02 schreef dewd het volgende:
[..]
Volgens mij mag je helemaal niet onverzekerd rondlopen. Niet meer iig.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ok, en als je nu eens de studenten-particuliere verzekering neemt. Of het ziekenfonds. Die maandelijks op nog geen 25-30 euro lag, maargoed, laten we eens 30 euro houden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:51 schreef Overlast het volgende:
[..]
Extra stufi is dus 180 euro extra. daarnaast krijg je 400 euro zorgtoeslag.
Dus dan hoef je nog maar 620 euro te betalen. En dus maar 2 maanden te werken voor je verzekering. Daarnaast weet je niet hoe hoog de premie volgend jaar wordt. Ik weet niet of je je de doemscenarios herinnert van vorig jaar? Dat de premies zo ontzettend hoog zouden worden.
Extra stufi 180 per maand extra??quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:51 schreef Overlast het volgende:
[..]
Extra stufi is dus 180 euro extra. daarnaast krijg je 400 euro zorgtoeslag.
Dus dan hoef je nog maar 620 euro te betalen. En dus maar 2 maanden te werken voor je verzekering. Daarnaast weet je niet hoe hoog de premie volgend jaar wordt. Ik weet niet of je je de doemscenarios herinnert van vorig jaar? Dat de premies zo ontzettend hoog zouden worden.
JA, EN?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:48 schreef Skv het volgende:
[..]
Prijzen zijn iets lager dan verwacht, mar wel gelijk met de oude prijzen.
En volgend jaar knallen ze de nieuwe prijzen gewoon omhoog, dus betaal je in verhouding veel meer.
Laat mij nou lekker doemdenken, daar is dit topic toch voorquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:08 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
JA, EN?
Dan ga je toch gewoon dan weer naar de goedkoopste verzekeraar? Is dat nou zo moeilijk, of is het gewoon leuker om lekker te doemdenken?![]()
Voor jou misschien niet zo relevant*, voor mij wel: het zakken van de bodem in 't groene hart in combinatie met de zeespiegelstijging en het komende onderstromen van zuid-holland vind ik een veel grotere bedreiging. De te verwachten kans op die gebeurtenis*de kosten en de hoeveelheid ellende zijn niet te verwaarlozen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:09 schreef Skv het volgende:
Laat mij nou lekker doemdenken, daar is dit topic toch voor
Whehe, ik moest even lachenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:59 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet zo relevant*, voor mij wel: het zakken van de bodem in 't groene hart in combinatie met de zeespiegelstijging en het komende onderstromen van zuid-holland vind ik een veel grotere bedreiging. De te verwachten kans op die gebeurtenis*de kosten en de hoeveelheid ellende zijn niet te verwaarlozen.![]()
*Hoewel: jullie krijgen dan natuurlijk last van duitsers die kuilen gaan lopen graven in het Enschedese strand.![]()
Hint: 15*12quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Extra stufi 180 per maand extra??
Zodra ik mn Stufi afschrift heb, zal ik 'm wel ff inscannen.
Ik ga van 70 naar 85 euro.
Niks 180 dr bij, 15 euro dr bijen een aanvullende beurs krijg ik niet omdat allebei mn ouders werken. En al die pauper huismoeders die de hele dag lui op de reet zitten zich vol te vreten en geen baan zoeken, de kinderen daarvan krijgen wel 200 extra per maand ofzo
Ja, of de NMAquote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:46 schreef Xtreem het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |