abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33748546
Armoede bestaat nu ineens wel?
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:15:52 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33748940
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:06 schreef SCH het volgende:
Armoede bestaat nu ineens wel?
Wijs mij de post waar ik dat ontkende, maar dat ga je niet doen, en dan ga je weer draaien, ach gus, waar kennen we dat toch van?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33748984
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wijs mij de post waar ik dat ontkende, maar dat ga je niet doen, en dan ga je weer draaien, ach gus, waar kennen we dat toch van?
Nee, da's mooi, dan stellen we dat vast
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:15:07 #54
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33769454
Ik heb de rest van de berichten die hier stonden verwijderd. Het is nu (nogmaals) vastgesteld dat Pietverdriet van mening is dat armoede wel bestaat en dat hoeft in het vervolg dus ook niet meer betwijfeld te worden door bv. SCH. Dit lijkt een mooi aanknopingspunt om verder te kunnen gaan.
pi_33769828
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33772519
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:48 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Klopt, deze rechtse regering zorgt voor krapte en volgens jouw theorie dus voor armoede
Deze rechtse regering....
Hoelang ligt hier al aan ten grondslag.... paars en coalities waar links een te grote bek heeft
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:25:06 #57
132947 Hoopman
Be your own guest
pi_33777993
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Linkse politici hebben de armoede ontdekt, stomtoevallig, net voor de verkiezingen.
Er zijn een paar items over een voedselbank op twee vandaag en hup, Linkse lokale politici zijn ineens bewust dat er armoede is, en dat daar hoognodig wat aan moet gebeuren.

Maar, laten we nu eens kijken wat de oorzaak is dat mensen met een laag inkomen, dat wat we in NL Armoede noemen, in de problemen komen.

Iemand met een laag inkomen wordt vooral hard getroffen door belastingen, en hoe intressant voor gemeenteraadsverkiezingen, lokale lasten.
Lokale overheden hebben de laatste jaren de lasten enorm doen stijgen. Veel overheid moet betaald worden. Nu zijn klassiek gezien de linkse partijen vooral de partijen van belasten en uitgeven. Kortom, de mensen die in de armoede zitten, hebben problemen door het beleid van de gemeentes.

Verder is werkeloosheid een probleem. Hoe ontstaat werkeloosheid in een gemeente? Als er bedrijven sluiten of wegtrekken en er geen andere bedrijven voor terug komen. Wanneer is dit het geval? Als een gemeente een ondernemer onvriendelijk beleid voert, of industrie gebieden niet in ontwikkeling brengt omdat er een goudrat zit, geen nieuwe wegen aanlegt (het milieu) of een hard parkeerbeleid voert (Nijmegen is een beroemd voorbeeld)

Kortom, de traditionele linkse stokpaardjes als grote overheid, ondernemertje pesten, automobilistje pesten en een overdreven milieupolitiek zijn belangrijke oorzaken waarom mensen arm zijn.

Denk daar eens over na als je je opwind over de armoede in NL en bij de gemeenteraadsverkiezingen links wilt stemmen.
We doen inderdaad aan ondernemertje pesten. Armoede is een keuze. Alleen niet alleen van de armen, het is een gezamenlijke keuze, die niet noodzakelijk is, wanneer we daarvoor kiezen.

Wat willen ondernemers?
Wat willen armen?

Zekerheden gecombineerd met creativiteit. Dat maakt het spannend en zinvol.

Ondernemen tegen de armoede misschien een creatieve oplossing voor alle betrokkenen.

En het maakt de overheid een stuk kleiner en doeltreffender. Drie vliegen in één klap!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:28:49 #58
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_33778123
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:48 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Klopt, deze rechtse regering zorgt voor krapte en volgens jouw theorie dus voor armoede
De 3 jaar en een beetje dat deze regering zit heeft echt nog geen effect op de krapte van de woningmarkt. De woningmarkt heeft ook niet zo'n enorm effect op armoede in een gemeente.
pi_33779150
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schaarste op de woningmarkt drijft de prijzen hoog, dat klopt.
Maar zoals gewoonlijk kijk jij, en met jou veel linksgeorienteerde mensen alleen naar gevolgen en niet naar oorzaken.
Hoe komt het dat de woonlasten zo hoog zijn?
Nou?
Doordat er een schaarste is, die wordt veroorzaakt door het te weinig bouwrijp maken van grond. De gemeentes hebben in NL het monopolie op het bouwrijp maken van grond, en zij houden de markt krap want dan krijg je per vierkante meter meer euro's.
Als vrij ondernemersschap huizen bouwt, bv een vakantie park zoals dat dan heet, dan zijn de huizen ineens stukken goedkoper, en gaan er mensen permanent wonen. Iets wat gemeentes weer tegen willen gaan, met het excuus van milieu enzo.
Terwijl er wel voortdurend onnodige kantoorruimte uit de grond wordt gestampt, zeiken dat er te weinig grond bouwrijp gemaakt wordt?
pi_33779339
Waar zoal?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:19:16 #61
45206 Pietverdriet
pi_33779758
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Terwijl er wel voortdurend onnodige kantoorruimte uit de grond wordt gestampt, zeiken dat er te weinig grond bouwrijp gemaakt wordt?
Waarmee je wijst op het probleem van een monopolie..
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:34:16 #62
138370 krijtrots
Een bij is een insekt
pi_33780214
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:

Nu zijn klassiek gezien de linkse partijen vooral de partijen van belasten en uitgeven.
Het is toch echt het kabinet Wiegel met Van Agt geweest dat enorm met geld heeft gesmeten dat we daar nu nog last van hebben. Kun je links wel gaan stigmatiseren als zijnde geldverkwistend maar dat is niet helemaal eerlijk.
Hoe laat is het
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:38:10 #63
45206 Pietverdriet
pi_33780330
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:34 schreef krijtrots het volgende:

[..]

Het is toch echt het kabinet Wiegel met Van Agt geweest dat enorm met geld heeft gesmeten dat we daar nu nog last van hebben. Kun je links wel gaan stigmatiseren als zijnde geldverkwistend maar dat is niet helemaal eerlijk.
Ach, als ik zie hoe linkse gemeenten jaar op jaar de lokale lasten weten verlagen dan moet ik me een potje gaan schamen..
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:52:58 #64
138370 krijtrots
Een bij is een insekt
pi_33780775
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, als ik zie hoe linkse gemeenten jaar op jaar de lokale lasten weten verlagen dan moet ik me een potje gaan schamen..
Jij doet net alsof links de schuld is van de armoede. Ook ben je tegen een grote overheid omdat dat veel geld kost. Vreemd dat juist een land als de VS (rechts met een kleine overheid) veel meer armoede kent dan de scandinavische landen (hebben trraditioneel een grotere en linkse overheid). En waar een kleine overheid ook toe leidt hebben we kunnen zien in New Orleans (gebrekkig onderhoud aan dijken).
Hoe laat is het
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:56:11 #65
45206 Pietverdriet
pi_33780878
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:52 schreef krijtrots het volgende:

[..]

Jij doet net alsof links de schuld is van de armoede. Ook ben je tegen een grote overheid omdat dat veel geld kost. Vreemd dat juist een land als de VS (rechts met een kleine overheid) veel meer armoede kent dan de scandinavische landen (hebben trraditioneel een grotere en linkse overheid). En waar een kleine overheid ook toe leidt hebben we kunnen zien in New Orleans (gebrekkig onderhoud aan dijken).
Ach ja , everything AND the kitchen sink.
ipv de hele wereld en zijn tante erbij te halen, ga liever eens op de argumentatie in.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:34:03 #66
138370 krijtrots
Een bij is een insekt
pi_33782322
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mag ik de cijfers zien?
Hoe laat is het
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:40:24 #67
45206 Pietverdriet
pi_33782562
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef krijtrots het volgende:

[..]

Mag ik de cijfers zien?
Dat was sarcasme
Lokale lasten stijgen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:47:04 #68
138370 krijtrots
Een bij is een insekt
pi_33782817
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was sarcasme
Lokale lasten stijgen.
Ik weet ook wel dat het sarcasme is.Maar zet nou eens de linkse en rechtse gemeenten op een rijtje met de bijbehorende lasten. Je moet je info toch ergens vandaan hebben.
Hoe laat is het
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:02:22 #69
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_33783337
'Armoede' bestaat wel degelijk in Nederland, alleen heb ik serieus twijfels of Balkenende en zijnen arme mensen het extra moeilijk maakt. Ja, de oppositie zegt van wel, maar die hebben weinig keus: zeker de PvdA kan zelf niet beginnen over gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid en integratie omdat ze op die punten het totaal verzaakt hebben toen de PvdA nog in de regering zat. Dit probleem, 'armoede', komt in ieder geval prima uit en past natuurlijk goed bij de oppositie.

Je hebt het gewoon niet breed als je bijvoorbeeld op een vroege leefdtijd goed ziek wordt. Een geesteziekte is het ergst, want mensen vinden dat je dan aanstelt. Anderzijds zie ik ook mensen verkeerde keuzes maken, bijvoorbeeld samenwonen en dan uitelkaar gaan, geen woning meer (want partners eist hem op) en dan voor een hoge prijs particulier huren zonder dat je inboedel hebt.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:10:41 #70
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33805339
Hij is weer open en ik heb wat berichten verwijderd. Kunnen die persoonlijke toespelingen en clonehunting eens achterwege blijven? Graag verder slechts ontopic en gewoon "normaal" reageren.
pi_33805459
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:02 schreef Flumina het volgende:
'Armoede' bestaat wel degelijk in Nederland, alleen heb ik serieus twijfels of Balkenende en zijnen arme mensen het extra moeilijk maakt.
Ik ben van mening van wel. Er worden enorm veel maatregelen in te korte tijd genomen. En veel maatregelen die relatief de onderkant zwaarder treffen.
quote:
Ja, de oppositie zegt van wel, maar die hebben weinig keus: zeker de PvdA kan zelf niet beginnen over gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid en integratie omdat ze op die punten het totaal verzaakt hebben toen de PvdA nog in de regering zat. Dit probleem, 'armoede', komt in ieder geval prima uit en past natuurlijk goed bij de oppositie.
Dat is nogal algemeen gesteld natuurlijk. Dat de PvdA 'verzaakt' zou hebben op al deze punten. Op sommige punten wel en op andere niet en sommige punten werden destijds ook door regeringspartner VVD bemoeilijkt. Het is algemeen om te stellen dat de PvdA geen recht van spreken zou hebben.

Dat het de oppositie prima uitkomt, vind ik echt een rare gedachte. Alsof de linkse partijen graag zouden willen dat mensen in slechte omstandigheden leven?
quote:
Je hebt het gewoon niet breed als je bijvoorbeeld op een vroege leefdtijd goed ziek wordt. Een geesteziekte is het ergst, want mensen vinden dat je dan aanstelt. Anderzijds zie ik ook mensen verkeerde keuzes maken, bijvoorbeeld samenwonen en dan uitelkaar gaan, geen woning meer (want partners eist hem op) en dan voor een hoge prijs particulier huren zonder dat je inboedel hebt.
Armoede heeft altijd een oorzaak maar dat maakt het niet minder erg. Die oorzaak kan simpelweg zijn omdat je in het verkeerde gezin bent geboren of inderdaad een wat wankel lichaam hebt meegekregen.
pi_33856745
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:14 schreef SCH het volgende:
Armoede heeft altijd een oorzaak maar dat maakt het niet minder erg. Die oorzaak kan simpelweg zijn omdat je in het verkeerde gezin bent geboren of inderdaad een wat wankel lichaam hebt meegekregen.
Er zijn inderdaad maar 16 miljoen mensen in Nederland en 6 miljard wereldbewoners
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')