abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:47:25 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33720894
Linkse politici hebben de armoede ontdekt, stomtoevallig, net voor de verkiezingen.
Er zijn een paar items over een voedselbank op twee vandaag en hup, Linkse lokale politici zijn ineens bewust dat er armoede is, en dat daar hoognodig wat aan moet gebeuren.

Maar, laten we nu eens kijken wat de oorzaak is dat mensen met een laag inkomen, dat wat we in NL Armoede noemen, in de problemen komen.

Iemand met een laag inkomen wordt vooral hard getroffen door belastingen, en hoe intressant voor gemeenteraadsverkiezingen, lokale lasten.
Lokale overheden hebben de laatste jaren de lasten enorm doen stijgen. Veel overheid moet betaald worden. Nu zijn klassiek gezien de linkse partijen vooral de partijen van belasten en uitgeven. Kortom, de mensen die in de armoede zitten, hebben problemen door het beleid van de gemeentes.

Verder is werkeloosheid een probleem. Hoe ontstaat werkeloosheid in een gemeente? Als er bedrijven sluiten of wegtrekken en er geen andere bedrijven voor terug komen. Wanneer is dit het geval? Als een gemeente een ondernemer onvriendelijk beleid voert, of industrie gebieden niet in ontwikkeling brengt omdat er een goudrat zit, geen nieuwe wegen aanlegt (het milieu) of een hard parkeerbeleid voert (Nijmegen is een beroemd voorbeeld)

Kortom, de traditionele linkse stokpaardjes als grote overheid, ondernemertje pesten, automobilistje pesten en een overdreven milieupolitiek zijn belangrijke oorzaken waarom mensen arm zijn.

Denk daar eens over na als je je opwind over de armoede in NL en bij de gemeenteraadsverkiezingen links wilt stemmen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33721351
De lage inkomens krijgen vrijstelling/kwijtschlding van gemeentelijke belastingen, en kunnen dus met een gerust hart links stemmen, dacht je dat de PvdA achterlijk was ofzo? Hun eigen electoraat laten betalen, ze passen wel op hoor. De lokale overheid wordt toch vooral gefinancierd door de midden inkomens, mensen die hun auto willen parkeren en boze bedrijven die de werknemers uit de gemeente voor een schamel loontje slavenarbeid laten doen.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:20:23 #3
45206 Pietverdriet
pi_33721442
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:15 schreef Musketeer het volgende:
De lage inkomens krijgen vrijstelling/kwijtschlding van gemeentelijke belastingen, en kunnen dus met een gerust hart links stemmen, dacht je dat de PvdA achterlijk was ofzo?
Nee, alleen de allerlaagste inkomens op bijstandsnivo krijgen voor sommige lokale lasten kwijtschelding.
En als er in een gemeente veel mensen in de bijstand zitten komt dat omdat er niet genoeg werk is voor deze mensen. En een belangrijke oorzaak daarvoor is overheidsbeleid.
quote:
Hun eigen electoraat laten betalen, ze passen wel op hoor. De lokale overheid wordt toch vooral gefinancierd door de midden inkomens, mensen die hun auto willen parkeren en boze bedrijven die de werknemers uit de gemeente voor een schamel loontje slavenarbeid laten doen.
Jep, ondernemertje wegpesten, das een goed plan als je veel mensen met een laag tot zeer laag inkomen hebt in je gemeente
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:21:24 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33721459
Je kunt als iemand met een laag inkomen beter rechts stemmen, vooral lokaal. Waar die partijen vaak gedomineerd worden door het bedrijfsleven (vastgoed) waardoor er lekker geïnvesteerd kan worden in dure woonprojekten en sociale woningbouw tot een minimum beperkt wordt, zodat je als laag inkomen lekker in een verpauperde buurt kan wonen met weinig mogeliujkheid om te verhuizen. En als starter kun je dan lekker 15 jaar op een wachtlijst gaan staan omdat er geen betaalbare woningen meer gebouwd worden en de bestaande vaak gesloopt worden om plaats te maken voor duurdere huizen.

Ja, goed plan Piet
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:27:53 #5
45206 Pietverdriet
pi_33721572
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kunt als iemand met een laag inkomen beter rechts stemmen, vooral lokaal. Waar die partijen vaak gedomineerd worden door het bedrijfsleven (vastgoed) waardoor er lekker geïnvesteerd kan worden in dure woonprojekten en sociale woningbouw tot een minimum beperkt wordt, zodat je als laag inkomen lekker in een verpauperde buurt kan wonen met weinig mogeliujkheid om te verhuizen. En als starter kun je dan lekker 15 jaar op een wachtlijst gaan staan omdat er geen betaalbare woningen meer gebouwd worden en de bestaande vaak gesloopt worden om plaats te maken voor duurdere huizen.

Ja, goed plan Piet
Schaarste op de woningmarkt drijft de prijzen hoog, dat klopt.
Maar zoals gewoonlijk kijk jij, en met jou veel linksgeorienteerde mensen alleen naar gevolgen en niet naar oorzaken.
Hoe komt het dat de woonlasten zo hoog zijn?
Nou?
Doordat er een schaarste is, die wordt veroorzaakt door het te weinig bouwrijp maken van grond. De gemeentes hebben in NL het monopolie op het bouwrijp maken van grond, en zij houden de markt krap want dan krijg je per vierkante meter meer euro's.
Als vrij ondernemersschap huizen bouwt, bv een vakantie park zoals dat dan heet, dan zijn de huizen ineens stukken goedkoper, en gaan er mensen permanent wonen. Iets wat gemeentes weer tegen willen gaan, met het excuus van milieu enzo.
pi_33721629
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doordat er een schaarste is, die wordt veroorzaakt door het te weinig bouwrijp maken van grond. De gemeentes hebben in NL het monopolie op het bouwrijp maken van grond, en zij houden de markt krap want dan krijg je per vierkante meter meer euro's.
Het woningbouwcontingent (dat wat gemeenten aan woningen mogen bouwen) wordt in Den Haag bepaald en niet door een gemeente. De meeste gemeentes zouden veel meer woningen willen bouwen
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:32:28 #7
45206 Pietverdriet
pi_33721658
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:31 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Het woningbouwcontingent (dat wat gemeenten aan woningen mogen bouwen) wordt in Den Haag bepaald en niet door een gemeente. De meeste gemeentes zouden veel meer woningen willen bouwen
Kortom, de overheid veroorzaakt de krapte en de hoge prijzen..
pi_33722004
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, de overheid veroorzaakt de krapte en de hoge prijzen..
Klopt, deze rechtse regering zorgt voor krapte en volgens jouw theorie dus voor armoede
pi_33722050
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:48 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Klopt, deze rechtse regering zorgt voor krapte en volgens jouw theorie dus voor armoede
Een links regering zou precies hetzelfde doen. Eerlijk gezegd is er op dit moment geen enkele politieke partij die die issues op hun programma hebben staan die IK belangrijk vind.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:54:26 #10
45206 Pietverdriet
pi_33722132
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:48 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Veel overheid veroorzaakt armoede.
pi_33722235
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:50 schreef Seneca het volgende:

[..]

Een links regering zou precies hetzelfde doen.
Weet ik, maar Piet heeft in z'n OP zoveel ongefundamenteerde 'links-bashing' staan, dat ik dit even niet kon laten
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:59:45 #12
45206 Pietverdriet
pi_33722267
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:58 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Weet ik, maar Piet heeft in z'n OP zoveel ongefundamenteerde 'links-bashing' staan, dat ik dit even niet kon laten
Heb je anders nog geen een van die "ongefundeerde" zaken onderuitgehaald zien worden.
pi_33722365
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je anders nog geen een van die "ongefundeerde" zaken onderuitgehaald zien worden.
1 gek kan meer onzin beweren, dan 10 wijzen kunnen weerleggen

moet weg helaas.
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:04:15 #14
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_33723835
Ik ben wel van mening dat die 'armoede' inderdaad opeens is gevonden om stemmen te winnen. Onder het mom van 'o kijk hoe Balkenende zo hard is tegen de armen'.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:12:12 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33724045
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:15 schreef Musketeer het volgende:
De lage inkomens krijgen vrijstelling/kwijtschlding van gemeentelijke belastingen, en kunnen dus met een gerust hart links stemmen, dacht je dat de PvdA achterlijk was ofzo? Hun eigen electoraat laten betalen, ze passen wel op hoor. De lokale overheid wordt toch vooral gefinancierd door de midden inkomens, mensen die hun auto willen parkeren
maar als ze een product in de vrije markt kopen moeten ze indirect wel volop dokken.
quote:
en boze bedrijven die de werknemers uit de gemeente voor een schamel loontje slavenarbeid laten doen.
iedereen wil zo veel mogelijk vangen en zo weinig mogelijk uitgeven. Schandalig he
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:14:10 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33724093
.

[ Bericht 99% gewijzigd door McCarthy op 05-01-2006 12:14:43 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33724639
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:03 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

1 gek kan meer onzin beweren, dan 10 wijzen kunnen weerleggen

moet weg helaas.
Sorry hoor, maar dat vind ik wel een zwaktebod. Als je het ergens niet mee eens bent, kom dan met argumenten. Ga niet op de persoon spelen, dat komt de discussie niet ten goede.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:05:16 #18
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_33725527
Infinite growth is unsustainable. Toch drijft de hele economie erop en daardoor ook het beleid van elke overheid. Zowel links en rechts schipperen wat in de marge maar veel zal het uiteindelijk niet uitmaken.

Het komt allemaal terug op de inflatie door de schuldeneconomie. Als deze er niet was dan zouden de producten niet elk jaar duurder worden en zouden de lonen niet elk jaar omhoog hoeven om de inflatie te corrigeren. Productie in andere landen wordt daardoor steeds aantrekkelijker en bedrijven laten het productiewerk dan ook liever in derdewereldlanden uitvoeren voor veel minder geld. Totdat de welvaart natuurlijk daar ook gestegen is en het weer elders goedkoper wordt.

Lang leve het monetaire systeem en de vrije wereldmarkt...
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:13:10 #19
45206 Pietverdriet
pi_33725781
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:05 schreef OpenYourMind het volgende:
Infinite growth is unsustainable.
een mening gepresenteerd als een feit
quote:
Toch drijft de hele economie erop en daardoor ook het beleid van elke overheid. Zowel links en rechts schipperen wat in de marge maar veel zal het uiteindelijk niet uitmaken.
Oh, er is dus geen verschil tussen de Engelse economie en de Duitse?
quote:
Het komt allemaal terug op de inflatie door de schuldeneconomie.
UK en NL bouwen schulden af
quote:
Als deze er niet was dan zouden de producten niet elk jaar duurder worden en zouden de lonen niet elk jaar omhoog hoeven om de inflatie te corrigeren.
weer een mening gepresenteerd als een feit. Vooralsnog worden zaken alleen maar goedkoper, daarom heeft zelfs de bijstandsmoeder een TV, CD speler, etc..
quote:
Productie in andere landen wordt daardoor steeds aantrekkelijker en bedrijven laten het productiewerk dan ook liever in derdewereldlanden uitvoeren voor veel minder geld.
wat er toe lijdt dat die landen welvarender worden en weer onze producten kunnen kopen.
quote:
Totdat de welvaart natuurlijk daar ook gestegen is en het weer elders goedkoper wordt.

Lang leve het monetaire systeem en de vrije wereldmarkt...
Jij zou liever zien dat alle productie hier bleef en de derde wereld landen afhankelijk zijn van de aalmoezen die je ze toewerpt?
pi_33725885
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:12 schreef McCarthy het volgende:

[..]

maar als ze een product in de vrije markt kopen moeten ze indirect wel volop dokken.
[..]

iedereen wil zo veel mogelijk vangen en zo weinig mogelijk uitgeven. Schandalig he
errr ik snap deze reply niet.....

tuurlijk moet iemand die op de vrije makt iets koopt dokken, maar wat heeft dat met de financiering van de lokale overheid te maken?

Het woningbouwbeleid van Nederland is een van de hoofdredenen voor de "armoede" en slechte economische tijden imho, maar dat is slechts tot op zekere hoogte door "links" bedacht, de bad guys op dat gebied zijn de boerenlobbies en vastgoedmafia, maar dat is meer iets van een ander topic.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
pi_33726362
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

een mening gepresenteerd als een feit
[..]

Oh, er is dus geen verschil tussen de Engelse economie en de Duitse?
[..]

UK en NL bouwen schulden af
[..]

weer een mening gepresenteerd als een feit. Vooralsnog worden zaken alleen maar goedkoper, daarom heeft zelfs de bijstandsmoeder een TV, CD speler, etc..
[..]

wat er toe lijdt dat die landen welvarender worden en weer onze producten kunnen kopen.
[..]

Jij zou liever zien dat alle productie hier bleef en de derde wereld landen afhankelijk zijn van de aalmoezen die je ze toewerpt?
kijk de documenatire money makers op video.google.com eens, zit wat erg interessante weliswaar licht paranoia getinte info over het huidige bankwezen in, hoe het werkt en waar het vandaan komt.

AL ons geld is geleend van een bank, individuele personen of bedrijven kan het wel goed gaan maar de samenleveing als geheel komt constant exponentieel dieper in de schulden van de banken te staan, daarom zijn de banken ook zo blij met de in de lucht schietende vastgoedprijzen, hierdoor kunnen zij probleemloos telkens meer geld in de economie pompen waardoor zij ook constant meer gaan verdienen zonder dat dit geld direct uitgegeven wordt aan goederen of diensten waar werk voor nodig is, en een enorme inflatie zou veroorzaken.

Verder is die theorie over de lage lonen landen correct, ze worden er vanzelf rijker van als we daar laten produceren. Vergeet alleen China en India niet, daar zijn zo idioot veel mensen dat wij als een insectje doodgestampt kunnen worden op het moment dat zij zich economisch ontwikkeld hebben. Zelfs nu al, als China de leveringen van kleding aan het westen stop zou zetten het westen een enorm probeem heeft omdat al onze weefgetouwen, naaimachines en competente textielmensen op de schroothoop liggen of verkocht zijn aan de Chinezen. Kopen we toch nieuwe naaimachines en weefgetouwen? ow die worden tegenwoordig ook in China gemaakt.... wat kunnen wij dan wel? IT-dienstverlening.... en transport regelen van goederen van china naar duitsland.
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:35:28 #22
45206 Pietverdriet
pi_33726482
Open er maar een topic over, Musketeer, je gaat steeds verder OT.
pi_33726933
I am the master of going off topic!

P|-|33r /\/\e

ontopic: errr ja, ik denk dat het wel een open deur is dat partijen met de verkiezingen in zicht op soms slinkse wijze hun eigen stokpaartjes nog wat extra willen profileren.

maar daar is iedereen het wel over eensch
pi_33727003
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schaarste op de woningmarkt drijft de prijzen hoog, dat klopt.
Maar zoals gewoonlijk kijk jij, en met jou veel linksgeorienteerde mensen alleen naar gevolgen en niet naar oorzaken.
Hoe komt het dat de woonlasten zo hoog zijn?
Nou?
Als vrij ondernemersschap huizen bouwt, bv een vakantie park zoals dat dan heet, dan zijn de huizen ineens stukken goedkoper, en gaan er mensen permanent wonen. Iets wat gemeentes weer tegen willen gaan, met het excuus van milieu enzo.
Ach, over een tijdje als de babyboomers doodgan is er ruimte zat en zal de prijs ook gaan dalen. Tegen die tijd zal er wel een topic worden geopend dat het aan de linkse partijen ligt dat er zoveel woningen leegstaagn terwijl die ook ergens anders voor gebruikt hadden kunnen worde. etc.. etc..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:51:01 #25
45206 Pietverdriet
pi_33727058
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ach, over een tijdje als de babyboomers doodgan is er ruimte zat en zal de prijs ook gaan dalen. Tegen die tijd zal er wel een topic worden geopend dat het aan de linkse partijen ligt dat er zoveel woningen leegstaagn terwijl die ook ergens anders voor gebruikt hadden kunnen worde. etc.. etc..
oh, dus jij vindt dat de woningnood nog wel tot pak hem beet 2030 mag blijven voortmodderen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')