http://www.telegraaf.nl/binnenland/article31290421.ece?rssquote:WARSCHAU - De voormalige Sovjetunie wilde Nederland veroveren. Tankdivisies moesten oprukken tot de Noordzee na een aanval met kernwapens op het toenmalige West-Duitsland.
Dit blijkt uit uiterst geheime documenten die door de Poolse regering openbaar zijn gemaakt. De papieren komen uit het archief van het Warschaupact, de verdwenen communistische tegenhanger van het NAVO-bondgenootschap.
In 1979 oefende de commandostaf van het pact een atoomaanval op de NAVO. Alle grotere West-Duitse steden moesten in de as worden gelegd, meldde de Duitse televisie woensdag. Daarna zouden tankdivisies het nucleair vervuilde gebied, inclusief Nederland en België, gaan bezetten.
Dan zinken we door de klap.quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:04 schreef FoXje het volgende:
Ik zou hier weleens kaarten oid van willen zien. Zijn die beschikbaar? En waarom wel kernwapens gebruiken in Duitsland, maar niet in Nederland?
Bovendien zijn we zo klein, dat een a-bom op Nederland (en dan Den Haag of A'dam natuurlijk) R'dam gelijk voor jaren onbruikbaar zou maken als haven..quote:
Als de wind goed staat, zal je Amsterdam ook wel verpesten denk ik.quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien zijn we zo klein, dat een a-bom op Nederland (en dan Den Haag of A'dam natuurlijk) R'dam gelijk voor jaren onbruikbaar zou maken als haven..
Die zijn er wel, gewoon even met google aan de gang gaan.quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:04 schreef FoXje het volgende:
Ik zou hier weleens kaarten oid van willen zien.
[open deur]quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:16 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Als de wind goed staat, zal je Amsterdam ook wel verpesten denk ik.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[open deur]
Amsterdam is niet te verpesten
[/open deur]
Alsof RDE Russisch ondersteuntquote:Op donderdag 5 januari 2006 08:23 schreef flipsen het volgende:
Maar, zoals ik ook al op de frontage zei, (en ik ben dronken), we zullen nooit weten of dat misschien wel een goede zet zou zijn geweest voor Nederland...
Gut zeg, dus als West-Europa veroverd werd, dan werd Nederland niet overgeslagen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 07:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Russen wilden Nederland veroveren
[..]
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article31290421.ece?rss
Opmerkelijk bericht, des de meer omdat hoe langer er meer bekend wordt gemaakt door de Poolse overheid hoe minder er overblijft van de debiele "eenzijdige ontwapenings" doctrine die vooral onder linksen vrij populair is / was.
You got a point.quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:31 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Alsof RDE Russisch ondersteunt.
Niet alleen Rotterdam, geheel Nederland zou van de aarkloot zijn weggevaagd!quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien zijn we zo klein, dat een a-bom op Nederland (en dan Den Haag of A'dam natuurlijk) R'dam gelijk voor jaren onbruikbaar zou maken als haven..
idd die plannen waren ook bekend bij de navo het zelfde dat als NL in opdracht van de navo een landing moest uitvoeren op oostduitsland omdaar de marine van de sovjets te ontregelenquote:Op donderdag 5 januari 2006 08:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gut zeg, dus als West-Europa veroverd werd, dan werd Nederland niet overgeslagen?SCHOKKEND!
En over dat "linksen" riedeltje van je: pssst de communisten waren extreem-links![]()
Ja FET, we hebben het hier over agressieve geitenwollen sokken, die alvorens de boom te knuffelen, eerst even flink om zich heen rosten met dit kostbare organisme.![]()
Dit hebben de Hollanders (Nederlanders) altijd al gedaan, land onder water zetten om het de vijand moeilijker te maken. Niet zo verrassend. Net zoals dit bericht, en de OP.quote:
Dit is heel erg oud nieuws eigenlijk.quote:
quote:Warschaupact had plan voor kerninval in Europa
BERLIJN - Het Warschaupact, het militair bondgenootschap van de voormalige Oost-Europese volksrepublieken, heeft eind jaren zeventig plannen ontwikkeld voor een nucleaire overrompeling van West-Europa.
De strategische blauwdruk voorzag in de vernietiging van alle grote steden in de Bondsrepubliek, gevolgd door een bliksemactie van de Sovjet-Russische cavalerie. Die zou, via de nucleair vergiftigde Bondsrepubliek, moeten oprukken tot de Noordzeekust van Nederland en België.
De militaire strategieën gingen er op voorhand van uit dat communistisch Midden-Europa door een nucleaire tegenaanval van de NAVO zou worden getroffen. Dit weerhield hun er echter niet van het concept tot doctrine te verheffen. In 1979 vormde het de grondslag van een oefening van de commandostaf van het Warschaupact.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |