quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:52 schreef ladurance het volgende:
Vlees is het lekkerste van de hele maaltijd!![]()
Eet ze dan bijna elke dag hetzelfde?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:59 schreef Slarioux het volgende:
Een vriendin van me is veganist. Dat is pas kewl.
Nee, gevarieerder dan ik meestal.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:00 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Eet ze dan bijna elke dag hetzelfde?
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:52 schreef ladurance het volgende:
Vruchtvlees is het lekkerste van de hele maaltijd!![]()
Ja, ik heb 'm ook het liefst dood op mijn bord, maar dan wel in de vorm van een stukje vlees.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:03 schreef teamlead het volgende:
dood beest moet er op mijn bord liggen
Het is maar net waar die mensen voor zichzelf de grens trekken toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:39 schreef ladurance het volgende:
Wat ik wel een beetje raar vind zijn de mensen die geen vlees eten maar wel vis. Natuurlijk is vis hardstikke gezond, maar het is een beetje raar als je vanwege respect voor dieren geen vlees uit. Zelf werk/studeer ik in de horeca waar dus ook rekening met dieėten, vegetariers/veganisten en geloof gehouden moet worden (menuleer), maar verder ken ik geen vegetariers/veganisten.
Wel vreemd; "ik vind het zielig voor koeien, varkens en kippen, maar vis eet ik gewoon op"quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:43 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is maar net waar die mensen voor zichzelf de grens trekken toch?
Ik ben zelf nu iets van 8 į 9 jaar veggie. Ik eet zelf geen vis trouwens
.
Ik vind het zelf ook lichtelijk vreemd hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:46 schreef Quarks het volgende:
[..]
Wel vreemd; "ik vind het zielig voor koeien, varkens en kippen, maar vis eet ik gewoon op"
quote:
Jawel, heb er wel een paar. Gezien ik kan koken, kan ik ook zonder vlees iets smakelijks op tafel brengen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:58 schreef Martijn_fijn het volgende:
Kennen jullie wel vegatariėrs in je vriendengroep/ familie? Houden jullie er bijv. rekening mee, wanneer ze bij je komen eten?
Ja hoor. Zeker nog noooit ziek geworden van vlees?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:17 schreef schatje het volgende:
Eén keer van die vegetarische Tipall balletjes van de Appie geprobeerd. Ik ben er meteen twee weken lang ziek van geweest![]()
,
Doe mij dus maar gewoon een lekker stukje vlees![]()
.
dat geldt voor mij ook wel eigenlijk, ik vind het toch de hoofdmoot van het avondeten.quote:
zou je dan niet meer vlees moeten eten? zodat er minder vlees vernietigd hoeft te wordenquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook lichtelijk vreemd hoor. Maar er zijn nog steeds heel veel mensen die beweren dat vissen geen pijn hebben.
Ik zelf ben trouwens niet fundamenteel tegen vlees eten, ik vind alleen dat in de vorm hoe in het in de westerse maatschappij gebeurt, veschrikkelijk. Als je alleen al bedenkt hoeveel vlees er wordt doorgedraaid (<--op een veiling niet verkocht dus vernietigd), is het voor mij al een teken dat er ergens iets flink fout zit.
Om het maar een beetje simpel te houden.
Neequote:Op donderdag 5 januari 2006 09:14 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja hoor. Zeker nog noooit ziek geworden van vlees?
Idem, en idem.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:55 schreef Ericr het volgende:
13 jaar vegetarisch, moet er niet meer aan denken om een rottend stuk lijk in mijn maag te hebben.
Ik heb niet meer veel vegatariėrs in mijn vriendenkring/familie (meesten zijn toch weer vlees gaan eten), maar ik pas mijn menu altijd aan aan degene die komt eten. Een vriendin lust bijv. geen champignons, dus die gebruik ik niet als ze komt eten. Zo ook voor een vegatariėr: diegene eet geen vlees, dus zal ik zonder vlees koken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:58 schreef Martijn_fijn het volgende:
Kennen jullie wel vegatariėrs in je vriendengroep/ familie? Houden jullie er bijv. rekening mee, wanneer ze bij je komen eten?
Ook daar worden de kalfjes nog weggehaaldquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:31 schreef beestjuh het volgende:
Ik ben dus geen veganist, biologische zuivel gaat er bij mij best in.
Tsja typerend voor de mens.. de mens heeft er ook moeite mee met dat er zelfs mensen sterven voor hun kleding of producten....quote:Stiekem vind ik het ook raar dat maar zo weinig mensen er moeite mee lijken te hebben.
Dan eet je alleen theoretisch koequote:Op donderdag 5 januari 2006 10:34 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik eet alleen vegetarische dieren![]()
In mijn familie niet.. ken enorm veel veganisten en vegetariers. Vroeger kende ik niet zoveel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:58 schreef Martijn_fijn het volgende:
Precies, dat is in bv Aziatisch landen zo mooi : daar koop je je kip, eend etc levend en wordt ie ter plekke voor je geslacht.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:31 schreef beestjuh het volgende:
de herkomst van mijn eten, nu bijna 12 jaar terug.
Stiekem vind ik het ook raar dat maar zo weinig mensen er moeite mee lijken te hebben.
Ik sta boven jouw, dus ik heb het recht om alles met jou te doen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:21 schreef Solitarias het volgende:
De mens staat boven aan de voedselketen, dus heeft het recht om beesten op te eten.
Misschien een Fok!UItje om de hele route mee te gaan van waar je stuk vlees vandaan komt?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:25 schreef Solitarias het volgende:
Kortom: als je vlees wilt eten, dan moet je ook de moed hebben om te zien waar het vandaan komt....
Ja, we zouden er spontaan allemaal vegetarier van worden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:34 schreef TechXP het volgende:
[..]
Misschien een Fok!UItje om de hele route mee te gaan van waar je stuk vlees vandaan komt?
Van opfok!bedrijven tot de slachthuis?
Als iemand durft...
Ik vraag me wat dat betreft inderdaad ook wel af of juist vleeseters die dat beweren niet iets missen.. Als alleen het vlees de maaltijd maakt, dan moet de rest wel ongelofelijk smerig zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Wat me in deze discussies wel een beetje tegenstaat is dat vleeseters doen alsof vegetariers iets missen. Een goed klaargemaakte vegamaaltijd is evenlekker als een vleesmaaltijd.
Kwestie van smaak. Ik vind vlees gewoon erg lekker, en daarom maakt het voor mij de maaltijd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me wat dat betreft inderdaad ook wel af of juist vleeseters die dat beweren niet iets missen.. Als alleen het vlees de maaltijd maakt, dan moet de rest wel ongelofelijk smerig zijn.
Bij bami en nasi is het vaak niet de bami en nasi zelf die de smaak maakt, maar het gerecht/de gerechten daardoor heen.. Maar dat is je enige ervaring met vegetarisch eten?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:20 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Kwestie van smaak. Ik vind vlees gewoon erg lekker, en daarom maakt het voor mij de maaltijd.
Ik heb ook wel vegetarische gerechten op (bami en nasi bijv) maar ik vind eigenlijk de varianten MET vlees lekkerder.
Maar dat lijkt me ook sowieso met namaak.. Eet dan het echte.quote:Ook vind ik van die nep hamburgers niet te vreten..
Ja, da's pas vrijheid.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:58 schreef Dipollo het volgende:
VLEESCH![]()
Voor elke koe die jullie niet opeten, eten wij er 2 meer![]()
Nee dat is niet mijn enige ervaring.. Mn moeder heeft op een gegeven moment een vegetarisch-eten-kick gehad..(ze was geen vegetarier though) Het meeste vond ik niet zo (ik weet alleen niet precies meer wat we allemaal gegeten hebben, is een tijd geleden).quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij bami en nasi is het vaak niet de bami en nasi zelf die de smaak maakt, maar het gerecht/de gerechten daardoor heen.. Maar dat is je enige ervaring met vegetarisch eten?
[..]
Maar dat lijkt me ook sowieso met namaak.. Eet dan het echte.
Het is wel zo dat het vaak niet lekker/compleet is om bijv. vlees weg te laten uit een maaltijd met vlees.. Misschien dat dat gebeurd is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:24 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Nee dat is niet mijn enige ervaring.. Mn moeder heeft op een gegeven moment een vegetarisch-eten-kick gehad..(ze was geen vegetarier though) Het meeste vond ik niet zo (ik weet alleen niet precies meer wat we allemaal gegeten hebben, is een tijd geleden).
Nee, dat zijn weer rokersquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:26 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Veganisten, zijn dat niet van die grauwige mensen met een kuchje![]()
Een dag niet gevleesd is een dag niet geleefd![]()
Sorry, ik heb het geprobeerd, maar er wordt niet gehapt.....quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:38 schreef Frollo het volgende:
Overigens valt het me op dat er in dit topic weinig domme generalisaties over tafel vliegen en dat men netjes naar elkaars mening luistert
Volgende keer beter hčquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:52 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Sorry, ik heb het geprobeerd, maar er wordt niet gehapt.....
Bij sommige maaltijden inderdaad wel, maar ze heeft ook speciaal vegetarische maaltijden gemaakt, en dan mis ik toch iets zegmaar.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is wel zo dat het vaak niet lekker/compleet is om bijv. vlees weg te laten uit een maaltijd met vlees.. Misschien dat dat gebeurd is?
Ik heb er zelf minder moeite mee.. Hoewel er wel weinig gevallen zijn waarin ik geen noten of champignons gebruik (buiten vlees en vis)..quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Bij sommige maaltijden inderdaad wel, maar ze heeft ook speciaal vegetarische maaltijden gemaakt, en dan mis ik toch iets zegmaar.
Er zijn maar weinig maaltijden waarvan ik vind dat ze zonder vlees ook compleet kunnen zijn
quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:12 schreef MouseOver het volgende:
Ik eet weinig vlees, wel wat dus. eens in de 3-4 dagen ofzo. Ik ben niet principeel tegen het opeten van dieren maar wel tegen de gewoonte cq. onnadenkendheid waarmee dat gebeurd. Als ik eens vlees eet dan smaakt me dat ook erg goed.
Wat me in deze discussies wel een beetje tegenstaat is dat vleeseters doen alsof vegetariers iets missen. Een goed klaargemaakte vegamaaltijd is evenlekker als een vleesmaaltijd.
Dit zegt meer iets over jouw culinaire fantasie..... (of liever: gebrek daaraan)quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef Jeff89 het volgende:
Er zijn maar weinig maaltijden waarvan ik vind dat ze zonder vlees ook compleet kunnen zijn
Je hoeft niet meteen zo neerbuigend te doen.. Tis gewoon een kwestie van smaak, ik vind vlees gewoon erg lekker...quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:31 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Dit zegt meer iets over jouw culinaire fantasie..... (of liever: gebrek daaraan)
Ik ook hoor!quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:34 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen zo neerbuigend te doen.. Tis gewoon een kwestie van smaak, ik vind vlees gewoon erg lekker...
De mens is nu eenmaal het slimste dier van deze planeet en dat geeft hem een voorsprong op andere dieren (waaronder het bejagen en voor consumptie houden van dieren...)quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:32 schreef TechXP het volgende:
wat een denkwijze...Denk maar eens over deze zin na van Alice Walker: Animals were not made for humans any more than black people were made for whites or women for men.
Er bestaan natuurlijk groentenkroketjes.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:11 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik echt zal missen is het kroketje van de snackbar en pepersteak
Dan hoop ik dat jou religie nooit de norm wordt. Zou er slecht voor de mensheid uitzienquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk erover om vegetariėr te worden en dan meer uit religieuze overwegingen, zoals ik ook drugs, alcohol en seks uit mijn leven zou willen bannen.
[blaat]
true. Maar je lijf helemaal zuiveren van dat gore vet is nog het bestequote:Op donderdag 5 januari 2006 15:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er bestaan natuurlijk groentenkroketjes.
of goed, want de groeperingen die seks uit hun leven bannen doen dat niet voor niets natuurlijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:30 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jou religie nooit de norm wordt. Zou er slecht voor de mensheid uitzien![]()
Dan leg je weer een heel andere norm.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
true. Maar je lijf helemaal zuiveren van dat gore vet is nog het beste
Volgens mij functioneert je lichaam zonder dat gore vet niet helemaal 100%quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
true. Maar je lijf helemaal zuiveren van dat gore vet is nog het beste
Mjah dat is ook persoonlijke smaak...quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:24 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Nee dat is niet mijn enige ervaring.. Mn moeder heeft op een gegeven moment een vegetarisch-eten-kick gehad..(ze was geen vegetarier though) Het meeste vond ik niet zo (ik weet alleen niet precies meer wat we allemaal gegeten hebben, is een tijd geleden).
Is snap het gebruik van het woord 'vleesvervanger' nooit: alsof vlees een onmisbare, onvervangbaar voedingsmiddel zou zijn.... Er hoeft helemaal niets 'vervangen' te worden.....quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:57 schreef 61neorej het volgende:
Vleesvervangers zijn er genoeg soorten.
Veel mensen denken nog wel dat het onmisbaar is, daar komt het misschien van.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:10 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Is snap het gebruik van het woord 'vleesvervanger' nooit: alsof vlees een onmisbare, onvervangbaar voedingsmiddel zou zijn.... Er hoeft helemaal niets 'vervangen' te worden.....![]()
![]()
We noemem vlees toch bv ook geen 'notenvervanger'.....
idemquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:25 schreef t0y het volgende:
Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen
Poll: Ben jij een vegatariėr?
Je hebt gestemd op: Nee, ik hou van vlees eten.
Doe es niet dat gespam!quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:27 schreef fullrune.tk het volgende:
P.S. ga naar <spam> voor nog meer geweldigre menings uitingen en games
Ik weet dat in de Islam en het Jodendom bepaalde vleessoorten niet worden gegeten omdat deze als niet rein of niet kosher worden beschouwd, zoals varkensvlees. Ik weet ook dat de hindu's de koe als een heilig dier beschouwd en geen rundvlees eet. Echter, volgelingen van deze wereldreligies eten wel andere soorten vlees.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:38 schreef Viking84 het volgende:
Je kunt ook om religieuze redenen geen vlees eten
Nou.. durf je het aan dan? Of niet?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, we zouden er spontaan allemaal vegetarier van worden.![]()
Ex-collega van me is Boedist. Die doen geen vlieg (letterlijk) kwaad. En zijn vegetarier. Maar gebruiken wel melk enzo.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:44 schreef maartena het volgende:
Ik weet dat in de Islam en het Jodendom bepaalde vleessoorten niet worden gegeten omdat deze als niet rein of niet kosher worden beschouwd, zoals varkensvlees. Ik weet ook dat de hindu's de koe als een heilig dier beschouwd en geen rundvlees eet. Echter, volgelingen van deze wereldreligies eten wel andere soorten vlees.
Zijn er religies waarbij helemaal geen vlees wordt gegeten? Volgens mij is vlees van oudsher altijd een onderdeel van religie geweest, hetzij in bijbelse feestmalen, hetzij in offer rituelen, etc, etc.... er is voor de Islam en het Jodendom zelfs een speciale slager gewenst die volgens een religieus ritueel het dier slacht. In Nederland zie je de kosher slager niet zo omdat er weinig Joden zijn, maar hier in de VS kom je die nog wel eens tegen.
Goedzo.. Tsja.. het is eigenlijk heel simpel. Gewoon vlees weglaten. Als je gewoon al gevarieerd eet, dan hoef je het niet te 'vervangen'. Het vervangen slaat vooral op de voedingsstoffen. Vlees is nou niet echt bepaald een superbron ofzo in een dieet. Het is meer een 'bron'. En vaak nog niet eens een bepalende bron. Echter wanneer men sowieso al niet erg gevarieerd eet, dan krijgt men bij gewoon vlees weglaten vaak wel bloedarmoede ofzo. Maar dat kan je ook krijgen als je vlees eet en niet gevarieerd eet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk erover om vegetariėr te worden en dan meer uit religieuze overwegingen, zoals ik ook drugs, alcohol en seks uit mijn leven zou willen bannen. Wat het eten van vlees betreft, is mijn eerste streven om niet dagelijks vlees te eten. Ik ben op zoek naar alternatieven, maar het is de bedoeling dat ik tussen nu en binnenkort nog hooguit 2 keer per week vlees eet en dan op een gegeven moment helemaal niet meer. Wat ik echt zal missen is het kroketje van de snackbar en pepersteak
Verder kan je ook de hollandse hap nemen. Gewoon groente, aardappelen en eventueel een vegaburger ofzo. De beste zijn te vinden in natuurwinkels.quote:Gerecht voor 3 personen
Ingrediėnten:
2 blikjes tomatenpuree.
1 groot blik doperwtjes en worteltjes.
3 grote uien
3/4 bak champignons
2 paprika's(geel en rood)
1 mespuntje zout
Snij de ui, de champignons en de paprika's in kleine stukjes.
Zet een koekepan op het vuur, en bak de ui en de champignons.
Voeg daarna de paprika's toe en bak dit in het geheel 5 minuutjes op matig vuur.
Voeg daarna de tomatenpuree en de doperwtjes en worteltjes toe.
Maak een papje van 6 grote eetlepels maizena aangemaakt met een halve liter water.
Roer net zolang tot het papje glad is.
Roer het mengsel door de rest van de groente, en laat dit even sudderen tot het mengsel dik wordt.
Voeg daarna de zout toe en klaar is de goulash.
Serveren met witte rijst.
Lekker met een beetje witte peper!!!
Tsja.. op welke kwaliteiten mag je jezelf heerser noemen? Is de mens de slimste? Of vind de mens zich de slimste? Is dat doordat we technologisch vooruit zijn op andere dieren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:12 schreef Solitarias het volgende:
De mens is nu eenmaal het slimste dier van deze planeet en dat geeft hem een voorsprong op andere dieren (waaronder het bejagen en voor consumptie houden van dieren...)
Daarbij zeg ik echter wel: doe dit diervriendelijk - iets wat bv in de Westerse wereld nogal ontbreekt iha
Wild is niet altijd wild...quote:Als ik een mooie verse wilde eend op mijn bord heb liggen, goed glas rode wijn en vrinden erbij etc, dan bedank ik dat beest toch echt voor bewezen diensten en vreugde!![]()
Boeddhisme is eigenlijk vleesloos. Maar het probleem is dat het net als andere religies verzwakt is in de vorm. Echter zijn er nog wel strikte mensen. Ook hinduisme is toch wel redelijk vegetarisch ingesteld.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:44 schreef maartena het volgende:
Zijn er religies waarbij helemaal geen vlees wordt gegeten? Volgens mij is vlees van oudsher altijd een onderdeel van religie geweest, hetzij in bijbelse feestmalen, hetzij in offer rituelen, etc, etc.... er is voor de Islam en het Jodendom zelfs een speciale slager gewenst die volgens een religieus ritueel het dier slacht. In Nederland zie je de kosher slager niet zo omdat er weinig Joden zijn, maar hier in de VS kom je die nog wel eens tegen.
ja die zijn er, onder meer de Rozenkruisers.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:44 schreef maartena het volgende:
Zijn er religies waarbij helemaal geen vlees wordt gegeten?
Een paar soorten zijn van de natuurwinkels lekkerder ja, maar ik vind dat albert heyn het toch ook erg goed doet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
[..]
Verder kan je ook de hollandse hap nemen. Gewoon groente, aardappelen en eventueel een vegaburger ofzo. De beste zijn te vinden in natuurwinkels.
Ligt een beetje welke natuurwinkel. Sommige hebben grotere keuze dan anderen. Daarnaast zijn er iig genoeg producten waarmee je zelf lekkere dingen kan makenquote:Op donderdag 5 januari 2006 21:32 schreef 61neorej het volgende:
Ook heb je daar vooral goede producten voor roerbakschotels. zoals kleine voorgesneden blokjes, verschillend gekruid. Bij de natuurwinkel zijn het meer de tradiotionele burgers, al komt daar ook wel wat verandering in merk ik.
Ben je geen vegetarierquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:20 schreef Schubbekut het volgende:
Ik ben een vegetarier die wel kip eet en als het moet gehakt...![]()
Vind je jezelf dan wel een vegetariėr?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:20 schreef Schubbekut het volgende:
Ik ben een vegetarier die wel kip eet en als het moet gehakt...![]()
Zo jij hebt een boel levensvragen te beanwoorden voor jezelf. Succes.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:33 schreef marsterretje het volgende:
Ik weet niet wat ik ben.
Ben een veganist die vis eet. Oftwel: geen zuivel, wel vis.
Shit zeg, pas ook in geen enkel hokje. Qua wat ik eet, seksuele voorkeur, zelfs niet qua beroep. Ik ben mislukt voor de marketing
![]()
Welnee, lastiger voor anderen dan mezelf. Ik ben er al lang uitquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Zo jij hebt een boel levensvragen te beanwoorden voor jezelf. Succes.
nee, meer semi-vegatarischquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:26 schreef Quarks het volgende:
[..]
Vind je jezelf dan wel een vegetariėr?
Gehakt is afkomstig van kippe-, schaaps- rund- en van varkensvlees.
Je hebt altijd een keus. En als die er niet is, dan moet je afvragen wat je principes en idealen voor je betekenen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:40 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
nee, meer semi-vegatarisch
Ik zou zelf geen gehakt kopen hoor , maar soms heb je geen keus en moet je eten wat de pot schaft.
Ik heb wel principes , alleen als ik moet kiezen tussen geen eten (dus honger) eet ik liever wat chilli con carne , maargoed ik ben ook niet vegetarisch maar semi-vegetarisch .quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:43 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Je hebt altijd een keus. En als die er niet is, dan moet je afvragen wat je principes en idealen voor je betekenen.
Maar waarom eet je dan wel kip en geen/weinig koei? Wat is daar het verschil tussenquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:40 schreef Schubbekut het volgende:
[..]
nee, meer semi-vegatarisch
Ik zou zelf geen gehakt kopen hoor , maar soms heb je geen keus en moet je eten wat de pot schaft.
Daarnaast ben ik 2,5 helemaal vegetarisch geweest , toen ermee gestopt en sinds kort dus tjah..
semi-vergatarisch ?
Ik ben nog wel van plan om ook te stoppen met kip eten , maar ik wacht daar nog even mee (mede door protest van mijn vriend en andere huisbewoners.
Nee bespoten plantjes zijn lekker. Jij noemt het sla denk ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:35 schreef nietzman het volgende:
Ik vind beesten smerige dingen en vlees goor.
Dus ik vreet 't niet.
Vind ik ook smerig.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:45 schreef Camplo het volgende:
Nee bespoten plantjes zijn lekker. Jij noemt het sla denk ik.
Behalve hondjes en katjes? Wat is dat nou weer voor gelul? Zolang je zo'n beest meteen afmaakt, en hem niet onnodig laat lijden, mag je die ook best slachten en opeten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:24 schreef fullrune.tk het volgende:
Zoals Solitarias al zei, WIJ MENSEN STAAN ^^^^^^BOVEN DIEREN en we hebben dus het recht om ze:
-Zonder probleem dieren elektrocuteren en ze dan slachten.
-Dieren levend slachten ( zoals mijn opa dat doet, en ik ga altijd kijken, laatst nog zelf geprobeerd )
Alle dieren mogen geslacht worden behalve hondjes en katjes.
Wetboek van strafrecht verbiedt dat. Diefstal / Vernieling.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:01 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Behalve hondjes en katjes? Wat is dat nou weer voor gelul? Zolang je zo'n beest meteen afmaakt, en hem niet onnodig laat lijden, mag je die ook best slachten en opeten.
Je mag overigens ook de kat van de buren laten inslapen, is geen wet die dat verbied bij mijn weten...
Vrij weinig , ik houd mezelf nu nog voor dat ik kip gevogelte vind en geen vleesquote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Maar waarom eet je dan wel kip en geen/weinig koei? Wat is daar het verschil tussen
graag even een reactie hieropquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:38 schreef Viking84 het volgende:
Je kunt ook alleen biologisch vlees eten, maar dat vind ik dan weer zo half. Het stukje vlees belandt dan toch op je bordje, wat maakt het dan uit wat voor leven het dier geleid heeft? Zie ik het nut niet van in. Misschien kan iemand anders het me uitleggen?
Als er meer biologisch vlees wordt verkocht, betekent dat dat er minder industrievlees wordt gebruikt. Uiteindelijk kan er dan een trend in werking worden gezet waarbij biologisch vlees betaalbaar wordt, want dat is het grootste struikelblok bij de keuze voor biologisch vlees.quote:
Vergeet niet de ruimte die de boeren nodig hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als er meer biologisch vlees wordt verkocht, betekent dat dat er minder industrievlees wordt gebruikt. Uiteindelijk kan er dan een trend in werking worden gezet waarbij biologisch vlees betaalbaar wordt, want dat is het grootste struikelblok bij de keuze voor biologisch vlees.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:51 schreef Shark.Bait het volgende:
Als je veganist bent, en je doet aan orale seks...dan ben je eigenlijk geen veganist meer
Veganisten doen vooral aan orale sex. Hoe denk je dat ze anders die b12 binnen krijgen joh?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:51 schreef Shark.Bait het volgende:
Als je veganist bent, en je doet aan orale seks...dan ben je eigenlijk geen veganist meer
Biologisch vlees vind ik zelf haske lekker. Het vlees is beter omdat het dier beter geleefd heeft, en er zijn bovendien geen stoffen in gespoten. Het is alleen 3 keer zo duur als industrievlees.quote:
Dat is o.a. wat de kosten hoger maakt. Aan de andere kant eten de meeste mensen veels te veel vlees.De meeste mensen eten 10 keer zoveel vlees dan op basis van onze levensstijl en spijsvertering goed zou zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:38 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Vergeet niet de ruimte die de boeren nodig hebben.
Ik denk dat dat nog een groter probleem is.
Ik denk dat niet onbelangrijk is om te melden dat we veel meer vlees eten dan we nodig zou hebben (Het is logisch om vlees te eten met ons spijsverteringsstelsen), en dat veel mensen geneigd zijn om voor de minder gezonde vleessoorten te kiezen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:57 schreef LedZep het volgende:
Vlees eten hoort bij het leven op aarde. Eet of wordt gegeten. Zo is het nu eenmaal, kan geen veganist iets aan veranderen. Neemt niet weg dat dieren zeer onrechtmatig behandeld worden en er nog al scheef gedacht wordt (Zo walgt iedereen van kannibalisme, maar waarom is dat eigenlijk zo anders?) Vegatariers zijn trouwens wel gezonder, minder ziektes, leven langer etc. Ik eet in ieder geval wel vlees, maar zou ook best zonder kunnen.
Dus zijn het geen veganisten. Tis immers geen groente die je binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:17 schreef TechXP het volgende:
Veganisten doen vooral aan orale sex. Hoe denk je dat ze anders die b12 binnen krijgen joh?
![]()
Nee, je mist niets in een gevarieerd dieet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:55 schreef Nuna het volgende:
Zonder vlees mis je wel belangrijke eiwitten,
Tofu en bonen zijn lekkerquote:maar die zijn aan te vullen natuurlijk door tofu, bonen of supplementen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Dus zijn het geen veganisten. Tis immers geen groente die je binnenkrijgt.
Als iedereen veganist zou zijn, zouden kinderen dus ook aan orale seks moeten doen
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:07 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee, je mist niets in een gevarieerd dieet.
[..]In vlees zitten eiwitten die nergens anders inzitten en die kan je lichaam ook niet aanmaken. Dus je mist wel wat, mits je daar goed op let. (dus een gevarieerd dieet)
Maar zoals ik al zei, in bonen zitten ze geloof ik wel. Weet ik niet eens zeker. En er zullen vast nog wel meer dingen zijn. Daar ben ik niet echt in thuis.quote:Tofu en bonen zijn lekkerMaar er zijn nog genoeg lekkere dingen
Het gaat vooral om dat je bronnen hebt van eiwit. Dierlijk eiwit is eigenlijk niet zo goed eiwit. Het meeste krijg je toch ook wel door de gevarieerde voeding. Dus door ook veel groente enzo.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:24 schreef Nuna het volgende:
Maar zoals ik al zei, in bonen zitten ze geloof ik wel. Weet ik niet eens zeker. En er zullen vast nog wel meer dingen zijn. Daar ben ik niet echt in thuis.
Ja, maar dat is het probleem. Je lichaam kan namelijk ook wel vetten omzetten in eiwitten. Andere eiwitten krijg je ook wel binnen, maar er zijn een paar die je lichaam niet zelf kan aanmaken en via je voeding binnen moet krijgen. Deze zitten alleen in vlees (en volgens mij ook in tofu, bonen en dat soort voedsel).quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:45 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het gaat vooral om dat je bronnen hebt van eiwit. Dierlijk eiwit is eigenlijk niet zo goed eiwit. Het meeste krijg je toch ook wel door de gevarieerde voeding. Dus door ook veel groente enzo.
Bonen enzo is wel goed om regelmatig te eten.
Nu doe je nog alsof vlees erg belangrijk er voor is.. Zoals je zegt zit het ook in andere bronnen.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:00 schreef Nuna het volgende:
Ja, maar dat is het probleem. Je lichaam kan namelijk ook wel vetten omzetten in eiwitten. Andere eiwitten krijg je ook wel binnen, maar er zijn een paar die je lichaam niet zelf kan aanmaken en via je voeding binnen moet krijgen. Deze zitten alleen in vlees (en volgens mij ook in tofu, bonen en dat soort voedsel).
Nee, vlees is niet zo belangrijk. Ik heb het hier ook niet over ijzer, maar over eiwitten die alleen in vlees zitten. (Vast ook wel in bonen ofzo, maar dat weet ik dus niet). Als je daar op let kun je best zonder vlees, maar dan moet je daar wel goed op letten dat je die eiwitten binnenkrijgt. Dan is er niks mis mee en kun je heel goed zonder vlees.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:23 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nu doe je nog alsof vlees erg belangrijk er voor is.. Zoals je zegt zit het ook in andere bronnen.
In een goed gevarieerd dieet haal je die dingen gewoon uit plantaardig voer. En als je dan vlees weglaat zou je nog gewoon genoeg binnen krijgen. Echter mensen eten gemiddeld denk niet goed gevarieerd. En ook niet genoeg. Dus wat krijg je vaak met mensen die vegetarier worden?
Dat ze snel last krijgen van bloedarmoede. In een gevarieerd dieet zou men genoeg ijzer binnenkrijgen en zelfs met vlees weg te laten (wat niet eens een heel erg grote ijzerbron is) zou het genoeg zijn. Maar doordat men gemiddeld niet goed eet krijg je dat soort dingen. Zelfs mensen met vlees in de voeding krijgen last van bloedarmoede. Wat ik vaak zie is dat men doet alsof vlees de ijzerbron is, maar dat is niet zo. In een goede voeding is dat niet de ijzerbron. En het ligt ook enorm aan wat voor soort vlees je eet.
Als vlees belangrijk zou zijn, dan zouden we niet zonder kunnen. Feit is echter dat we zonder kunnen. Feit is dat we in principe totaal zonder dierlijke voeding kunnen.
Als je gevarieerd eet hoef je er denk ik niet eens op te letten.quote:Op zondag 8 januari 2006 12:28 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nee, vlees is niet zo belangrijk. Ik heb het hier ook niet over ijzer, maar over eiwitten die alleen in vlees zitten. (Vast ook wel in bonen ofzo, maar dat weet ik dus niet). Als je daar op let kun je best zonder vlees, maar dan moet je daar wel goed op letten dat je die eiwitten binnenkrijgt. Dan is er niks mis mee en kun je heel goed zonder vlees.
In heel veel plantaardige producten zitten verschillende eiwitten die belangrijk zijn. Het is belangrijk dat je bonen e.d. neemt inderdaad. Die zitten er goed vol meequote:Op zondag 8 januari 2006 12:28 schreef Nuna het volgende:
Nee, vlees is niet zo belangrijk. Ik heb het hier ook niet over ijzer, maar over eiwitten die alleen in vlees zitten. (Vast ook wel in bonen ofzo, maar dat weet ik dus niet). Als je daar op let kun je best zonder vlees, maar dan moet je daar wel goed op letten dat je die eiwitten binnenkrijgt. Dan is er niks mis mee en kun je heel goed zonder vlees.
jep..quote:Op zondag 8 januari 2006 12:31 schreef Alicey het volgende:
Als je gevarieerd eet hoef je er denk ik niet eens op te letten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |