abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33714343
Ik ben net 18 geworden, en ben nu toch aan het overwegen een beugel te nemen,
ik ben heel tevreden met mn gebit, alles staat perfect, behalve dat er een spleet van 1,5 mm a 2 mm tussen mn voortanden staat. Ik ben benieuwd naar andere mensen met een soortgelijke ervaring, qua tijd die de beugel in moest, wat je ervaringen waren, of het de moeite waard was. Ik weet al dat dit geen garanties zijn voor mijn toestand met mijn gebit, maar ben gewoon benieuwd naar andere mensen hun ervaring daarmee.
Santos
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:07:44 #2
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33714401
spleten tussen de tanden zijn fijn.
makkelijk bij het poetsen
minder kans op gaatjes.

je gebid is niet beter als alles strak tegen elkaar staat. staat misschien wel leuk. maar handig is anders
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:09:36 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_33714475
Ik had hetzelfde.
De oorzaak was dat ik verkeerd slikte en met mijn tong mijn tanden naar voor duwde waardoor ze uiteen kwamen te staan.
Heb daar dus een jaar een beugel voor gedragen en wat logopedie gevolgd. Eerst blokjes, dan een nachtbeugel. Allemaal erg pijnlijk en vervelend.
Ondertussen staan mijn voortanden weer uit elkaar.
Maar het hangt natuurlijk van jke eigen situatie af.
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:13:19 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_33714633
Ik heb al jaren een spleet :p nooit moeite mee gehad.. Ik kan me geen situatie bedenken waarin ik me daardoor belemmerd voel
pi_33714818
Ik heb ook een speet tussen mn voortanden gehad.
Ik dacht toendertijd ook: ooow klein spleetje, no problemo, klein beugeltje en tis klaar.
Maar mn gehemelte moest verbreed worden, blokjesbeugel, nachtbeugel, tis nogal wat pijn en ja bij mij staat het onderhand ook al wel weer uit elkaar, maar als ik mn nachtbeugel een week elke nacht indoe staan ze weer recht....
Ik zou als je het wil ff goed informeren, want er is altijd meer aan de hand dan een spleetje...
Enne trouwens... spleetjes zijn toch sexy?
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_33714882
Ik heb het in mijn jonge jaren gehad... ging bij mij vanzelf weer over eigenlijk.
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:22:54 #7
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_33715024
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:17 schreef Kings het volgende:
Ik heb ook een speet tussen mn voortanden gehad.
Ik dacht toendertijd ook: ooow klein spleetje, no problemo, klein beugeltje en tis klaar.
Maar mn gehemelte moest verbreed worden, blokjesbeugel, nachtbeugel, tis nogal wat pijn en ja bij mij staat het onderhand ook al wel weer uit elkaar, maar als ik mn nachtbeugel een week elke nacht indoe staan ze weer recht....
Ik zou als je het wil ff goed informeren, want er is altijd meer aan de hand dan een spleetje...
Enne trouwens... spleetjes zijn toch sexy?
Weet je, mijn nachtbeugel deed na een eind zoveel pijn dat ik hem niet meer indeed omdat ik toch niet kon slapen, en als het me wel lukte te slapen lag hij er de volgende dag gewoon uit. Nu past hij gewoon niet meer in mijn mond.

Maar ik zou alleszins eerst goed informeren voor je er aan begint, en zeker ook de oorzaak aanpakken (dat is bij mij onvoldoende gebeurd). Het is niet alleen pijnlijk maar ook heel erg kostelijk.
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:22:55 #8
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_33715028
ik had vroeger ook een spleet tussen mn 2 voortanden en heb toen ook een beugell gehad. inmiddels is de spleet weer terug en boeit het me verder niet.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_33715041
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:13 schreef Bill_E het volgende:
Ik kan me geen situatie bedenken waarin ik me daardoor belemmerd voel
De F en V niet duidelijk uit kunnen spreken
Erg irritant
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:24:48 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_33715093
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:23 schreef SlimShady het volgende:

[..]

De F en V niet duidelijk uit kunnen spreken
Erg irritant
heb ik geen last van.
Mijn enige probleem ermee is dat ik het gewoon lelijk vind.
pi_33715570
-edit: offtopic geneuzel verwijderd

Een vriendelijk doch dringend verzoek om ontopic te reageren.
pi_33718316
Ik heb ook een behoorlijke spleet tussen mn voortanden gehad, maar in tegenstelling tot andere verhalen hier heb ik geen hele drama's met beugels mee hoeven maken. Ik heb alleen een plaatje en daarna sterretjes (wat de rest blokjes noemt volgens mij) gehad (samen een jaar of 2) en daarna nog een half jaartje weer een plaatje om het mee af te bouwen. Dat laatste plaatje moest ik in het begin de hele dag in, maar na een maand of 3 hoefde dat alleen nog maar s nachts.

Persoonlijk heb ik nooit last gehad van mijn beugels, ook nooit pijn gehad.
Het is het mij zeker allemaal waard geweest; nu zo'n 5 jaar later staan mijn tanden nog steeds netjes.
Succes in ieder geval met je beslissing
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:42:05 #13
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_33718410
Ik heb het niet, maar ik heb een vriendin die ook een spleet tussen haar tanden heeft, en het maakt haar stiekum alleen maar schattiger. Ik weet niet hoe het komt, maar als ik aan haar denk is het eerste wat bij mij opkomt dat spleetje tussen haar tanden.

Ik weet dat het je helemaal niets helpt met oplossen, maar ik wilde het toch even kwijt. Ik vind het schattig staan.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_33718447
Bij mij is vroeger het lipbandje weggehaald (geen idee wat het precies is)maar ik heb nu dus geen spleetje meer tussen mijn tanden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_33720207
Ik heb ook jarenlang een spleetje tussen mijn voortanden gehad. Ook na jaren een beugel te hebben gehad is deze weg gegaan. Maar nadat mijn blokjesbeugel erit was gehaald kwam dit spleetje iedere keer terug, en nu heb ik een draadje achtermijn tanden zodat zeniet uit elkaar kunnen groeien.
People are all the same
And we only get judged by what we do
Personality reflects name
And if I'm ugly then so are you
pi_33723846
Ik heb (had) dus ook een spleetje tussen mn voortanden..

Heb een tijd een beugel gehad, maar dat heeft daarvoor niks geholpen.. De rest staat allemaal super recht natuurlijk

Omdat ik dat spleetje nou ook niet het mooiste vond, ben ik ermee naar mn tandarts gegaan, en die heeft vervolgens het spleetje dichtgemaakt! Vraag me niet waarmee, maar je ziet er echt niks van, en het ziet er supernetjes uit.. Het zit er nu ook al een jaar of 5 in...
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:24:04 #17
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33724349
Ik heb vroeger ook een spleetje tussen mijn tanden gehad maar met de komst van 'volwaasen' tanden is er nu nix meer van over bijna
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:28:25 #18
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_33724478
bij madonna is het haar handelsmerk
don't give me that fucking bullshit
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:32:40 #19
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33724587
kun je er ook frietjes doorheen duwen?

OT: ik zelf heb ook blokjes beugel gehad, en zit nu met zo'n spalkje achter mijn tanden, maar omdat ik laatste tijd haast geen tijd heb om afspraak te maken met Ortho (dat sluit vaak niet aan op mijn dageljikse bezigheden) zit het al een tijdje acter een paar taden los, door dat het lijm er af is geslagen..
ik zie nu toch echt een spleetje ontstaan ..

en nu mijn vraag: is het mogelijk dat wanneer ze dat weer goed lijmen het weer bijelkaar gaat staan, of moet ik opnieuw een beugel? Ik denk dat het om 0,75 milimeter gaat, maar toch storend als de rest van je tanden wel goed staan...
niets
pi_33725246
Ach ja, ik heb een beugel gehad en sinds ik die kwijt ben zit er weer een spleetje tussen mijn voortanden. Beugel zegt ook niet alles.
pi_33725779
Ik heb ook een spleetje tussen mijn tanden en ik vind het totaal niet storend. Het hoort gewoon bij mij. Toen de orthodontist vroeg of ik daar ook nog wat aan wilde laten doen heb ik geweigerd. Overigens, Madonna is er ook beroemd mee geworden, zoals haagse_elfje al aangaf:

pi_33732872
Een spleet kun je gewoon laten dichtmetselen bij de tandarts hoor. Als je tanden verder niet scheef staan dan is een beugel volstrekt overbodig
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_33733627
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:20 schreef Thisbe het volgende:
Een spleet kun je gewoon laten dichtmetselen bij de tandarts hoor.
verdwijnt het niet tijdens het eten of tandenpoetsen
pi_33734214
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:20 schreef Thisbe het volgende:
Een spleet kun je gewoon laten dichtmetselen bij de tandarts hoor. Als je tanden verder niet scheef staan dan is een beugel volstrekt overbodig
Dit is inderdaad waar, informeer hier eerst eens naar. Ik heb 1 tand die wat verder naar achteren staat dan de rest en ik ging naar de tandarts met ideeën over beugels, kronen etc. In plaats daarvan heeft hij er met soort klei een laagje opgemetseld, hardgemaakt, gladgeslepen etc.
Kostte 85 euro, was in 20 minuten klaar en nu - 3 jaar later - zit het er nog op! Je ziet er niks van en ik had het jáááren eerder moeten doen!!
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:55:48 #25
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_33742872
Ik heb ook een spleetje tussen mijn voortanden en die blijft daar ook lekker zitten, geen beugel voor mij.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')