Makrokranen ?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:01 schreef Sloper het volgende:
de 164 moet je gewoon met V6 hebben, die 2.0 zijn van die afgeragte (vul een etnische minderheid in)-bakken
Overigens is dit de super, niet de regular 164 he....quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:01 schreef Sloper het volgende:
de 164 moet je gewoon met V6 hebben, die 2.0 zijn van die afgeragte (vul een etnische minderheid in)-bakken
Ik heb al een keer eerder een wagen gehad, een kadett gsi...Staat er nu ook 1 in de garage (maar dan een 16v) die helemaal uit elkaar ligt en weer opgebouwt moet worden. Ik ben heel handig in sleutelen, daar gaat t niet om....Maar alfa is mij onbekend, en ik weet dat de onderdelen prijzig zijn...quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:10 schreef Hyperdude het volgende:
Valt me niet tegen. Maar je betaalt per 2-3 jaar wel bijna de waarde van je otoo aan premie! Ik zou er niet aan beginnen. Alleen als je tijd/gelegenheid en kennis hebt om er zelf aan te prutsen. Als je van A naar B wilt rijden kan je beter eerst iets simpelers kopen.
Ik rij nu een Alfa 145 1.9 td met 3 ton op de klok en geen centje pijn (tevens geen spatje roest te bekennen), ik ken iemand en die heeft een Alfa 2.0t Spark op LPG gehad met 3 ton op de teller, netjes starten op benzine en overschakelen op gas zonder probs.quote:Op donderdag 5 januari 2006 03:44 schreef StefanP het volgende:
Italiaan met 200000km = nee. Voor mij dan.
Had ik al gekeken, maar t aanmelden wil niet echt vlotten....Overigens bedankt aan de anderen voor de info...Ik vind het een mooie bak en zie buiten de reparaties niet echt problemen, dus ik denk dat ik er wel voor ga...Over het warmrijden van een aluminium blok: gsi gereden, dus bekendquote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef PeuRac het volgende:
De 164 is een héérlijke auto en onderhoudt hoeft niet duur te zijn, hangt af van je contacten. Maar kijk eens op www.alfaclub.nl en binnenkort komt er een aparte 164 club.
Ik heb ook wel een stel Alfa's gehad. Nooit echte problemen mee gehad, maar er is altijd wel iets kleins/electronisch waar je weer eens een zaterdagochtend mee kan pielen. Dat is prima als je dat leuk vindt, en voor het geld krijg je een prima rijdende bak, maar Alfa's zijn echt niet even goed/betrouwbaar/storingsvrij als een Toyota/Honda. Nu niet en 10-15 jaar geleden helemaal niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:00 schreef Dracar het volgende:
...
Mits goed onderhouden is een Alfa evengoed als een Jappenbak..
...
Gewoon lekker laten blaten. Heb weinig behoefte aan een Alfa op iedere hoek van de straat ala VW golfquote:Op vrijdag 6 januari 2006 07:30 schreef BoJo het volgende:
Toch jammer dat er zoveel kortzichtige mensen zijn die als door een ali geneukt schaap elkaar na praten maar ver van de werkelijkheid af zitten.
Daar heb je eigenlijk een heel goed punt!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:19 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Gewoon lekker laten blaten. Heb weinig behoefte aan een Alfa op iedere hoek van de straat ala VW golf, een van de redenen waarom ik een 145 gekocht heb, hoevaak kom je die nog tegen
![]()
Waarom zijn die er zo weinig dan? De jongsten zijn amper 5 jaar oud, en er zijn nieuw best veel van verkocht. toch? Ouwe 33 's zie je ook niet veel meer terwijl bv. de 33 1.7 een prima karretje was, en niet duur Dit is een serieuze vraag, niet om te zeiken ofzo!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:19 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
...een van de redenen waarom ik een 145 gekocht heb, hoevaak kom je die nog tegen![]()
Je kan beter zelf zonder kennis je remmen doen als naar de quickshitquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom zijn die er zo weinig dan? De jongsten zijn amper 5 jaar oud, en er zijn nieuw best veel van verkocht. toch? Ouwe 33 's zie je ook niet veel meer terwijl bv. de 33 1.7 een prima karretje was, en niet duur Dit is een serieuze vraag, niet om te zeiken ofzo!
My guess: omdat de techniek anders is/was bakt de gewone (niet-dealer)garage er vaak niet veel van. Of ze kunnen er niks van of ze hebben er geen belangstelling voor. (Achterschijven laten monteren op een 75 bij de Kwik-fit op vrijdagmiddag)
Echte Alfa dealers moet je ook met een vergrootglas zoeken, 90% is ex-FIAT-boer, die snappen ook niks van aluminium en boxermotoren. Dus als je een probleempje hebt en je kunt het zelf niet ben je snel de pineut.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
Dan rijden er dus wel heel veel crappy wagens rond als er zo weinig goeie verkocht worden.![]()
Als er maar een paar honderd van die toffe Alfa's worden verkocht moeten er wel duizenden Datsun Shitty's zijn verkocht, anders waren er toch ook geen filesquote:
Aah op die fietsquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als er maar een paar honderd van die toffe Alfa's worden verkocht moeten er wel duizenden Datsun Shitty's zijn verkocht, anders waren er toch ook geen files![]()
![]()
De oude Alfa Twinspark heeft 2 bougies per cylinder. Op deze manier hoeft de bougie niet in het midden van de verbrandingsruimte te zitten en kan je grotere kleppen monteren; meer zuurstof=meer vermogen. Alfa gebruikte deze techniek al eerder voor meer vermogen, nu was de voornaamste reden dat ze geen geld hadden om een 16 klepper te ontwikkelen.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:58 schreef DeeCruise het volgende:
Kan iemand me het principe van de twinspark motorblokken uitleggen? In vergelijking met een "gewone" dohc 16v dan...Ow, overigens nog 2 minpuntjes aan de 164 ontdekt:
- Hij heeft meer gelopen dan 2 ton, een flink stuk meer...teller staat op 280, maar de koppakking en de versnellingsbak is vervangen dus hoeveel zou ik er (denkbeeldig) af kunnen halen?
- Heeft een roestplekje linksachter bij de wielkast...Dit kan ik echter behoorlijk goedkoop laten uitflexen, nieuw stuk inlassen, en laten spuiten, dus daar hoef ik t dan weer niet voor te laten
En nu heeft ie ineens bijna een ton meer gereden dan jij dacht. Hoe goed ken je de vorige eigenaren, of was het slechts een misverstand?quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:30 schreef DeeCruise het volgende:
Ik krijg em voor rond de 1000 euro....Deze wagen is absoluut niet afgezeken, daar kan ik voor instaan aangezien ik de huidige eigenaar (van binnen en van buiten) ken en de eigenaar daarvoor ook..beide alfa liefhebbers..
De vorige eigenaar is mijn vriendin, dus die ken ik wel redelijk goed dacht ik zo....Nee, het abuis ligt bij mezelf. Ik dacht dat ie rond de 2 ton lag, iets erover, maar zag enkele dagen geleden dus dat t wel wat hoger lag...Maar geef svp eens antwoord op deze vraag?quote:Op zondag 8 januari 2006 09:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En nu heeft ie ineens bijna een ton meer gereden dan jij dacht. Hoe goed ken je de vorige eigenaren, of was het slechts een misverstand?
quote:Hij heeft meer gelopen dan 2 ton, een flink stuk meer...teller staat op 280, maar de koppakking en de versnellingsbak is vervangen dus hoeveel zou ik er (denkbeeldig) af kunnen halen
Zeker prima, maar ik vroeg t me gewoon af aangezien t geen boxter is...Zou anders nl wat mis kunnen zijn snappiequote:Op maandag 9 januari 2006 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
2 liter klinkt nog ouderwets als je ff doortrekt; prima toch?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |