abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33712845
Ik als Pers. M.a.w. weer veel rondhangen in de Doelen op de 2de etage waar het VIP restaurant/bar is gevestigd voor genodigen en Pers en waar je netzo als vorig jaar bagger champagne krijgt ( echt dan is elke sekt nog lekkerder) en smaakloos voedsel en een hoop van die kunst-academie types ziet rondlopen met heel veel paperassen en die het heel druk hebben ( om wat??).En dan vanaf 15:00 uur een of andere panel bijeenkomst met regisseurs bijwonen en om 23:00 uur het enige echte leuke aan het Festival, Freddy Kruger Wilfred De Jong met zijn Late Nite Show.

[ Bericht 91% gewijzigd door SaintOfKillers op 20-01-2006 16:40:56 ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:51:49 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_33800872
Het zegt denk ik genoeg dat in je hele verhaal het woord Film niet een keer voorkomt...
pi_33803994
Meeste films die daar vertoont worden hoef jezelf niet eens te bezoeken want genodigden & Pers kunnen in een aparte screening-room alle films op video zien.(zogenaamde film-boots)
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:22:36 #4
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_33805692
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:26 schreef i-spy24 het volgende:
Meeste films die daar vertoont worden hoef jezelf niet eens te bezoeken want genodigden & Pers kunnen in een aparte screening-room alle films op video zien.(zogenaamde film-boots)
Ja, wat heeft dat te maken met het feit dat je het niet één keer over film hebt in dat hele verhaal van je.
pi_33819958
Nou als je goed tussen de regels doorlas dan kon je zien dat ik dus het hele Festival kwa films elke keer 1 grote overdreven poppenkast vindt. Van de vele inzendingen zijn er maar enkelen waarvan je zegt " Mja.. ". Het meeste wat aan bod komt is echt te erg om uberhaupt film te worden genoemd. Het lijkt ook elke keer alsof diegenen die het bezoeken(en echt hele ritsen kaartjes kopen)normaal nooit naar de commerciele films gaan die je hier ook op FOK ziet. Echt... moet je voor de gein er maar eens heengeen als het begint. Echt dat VPRO/Volkskrant - alternatieve/geitenwolle sokken types - slag wat je ook in die aparte cafe's ziet rondlopen. Moet je ook voor de gein eens die gesprekken aanhoren. Echt van die luchtledige en klinkt heel interessant maar het gaat helemaal nergens over semi-filosofische gesprekken die je in de beginjaren 70 ook hoorde van die hippies.

Tis dat ik uitgenodigd ben anders had je mij er ook niet gezien.

[ Bericht 1% gewijzigd door i-spy24 op 08-01-2006 02:15:12 ]
pi_33820045
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:02 schreef i-spy24 het volgende:
Tis dat het allemaal gratis voor mij is anders had je mij er ook niet gezien.

Een slechtere zelfpromotie ben ik nimmer tegengekomen...
pi_33823786
De mensen die op IFFR enkel naar de VPRO/Volkskrant dag gaan zijn inderdaad aparte types die je de rest van het jaar niet ziet.

Maar de meeste IFFR bezoekers zijn toch echt wel cinefielen. Die juist speciaal in R'dam aan hun trekken komen (bijv. Aziatisch aanbod), uitgekeken op de gemid. films die de rest van het jaar in de bioscoop draaien.

De ergste bezoekers blijven echter de mensen met PERS kaarten (en filmbobo's met INDUSTRY passen, en de allerergste: Pathe GOLDCARD houders), die het durven om alle films te zien in besloten persscreeningen (in kleine rotzalen in Cinerama om 10:00 's ochtends) en op video in de filmboots. Wat ben je nou voor filmliefhebber dat je een film zo ziet, als ik hem op het festival ook kan zien in een volle Pathe Schouwburgplein zaal 1? (met Q&A regisseur)

Programma 2006: (voor zover bekend)

Tijger Competitie:
Langer Licht (Nederland)
Walking on the Wild Side (China)
La leyande del tiempo (Spanje)
Ode to Joy (Polen)
The Dog Pound (Uruguay)
Song of Songs (UK)

Sturm und Drang:
Play (Chili, Dir: Alicia Scherson)
Writing on the Earth (Iran, Dir: Ali Mohammad Ghasemi)
Linda Linda Linda (Japan, Dir: Yamashita Nobuhiro)
Look Both Ways (Australie, Dir: Sarah Watt)
Me and You and Everyone We Know (USA, Dir: Miranda July)
Batalla en el Cielo (Mexico, Dir: Carlos Reygadas)
13 (Tzameti) (Frankrijk, Dir: Géla Babluani)

Kings and Aces:
Three Times (Taiwan, Dir: Hou Hsiao-hsien)
Sileni (Czech, Dir: Jan Svankmajer)
Cache (Frankrijk, Dir: Michael Haneke)
Operetta tanuki goten (Japan, Dir: Suzuki Seijun)
Yôkai daisensô (Japan, Dir: Miike Takashi)
Takeshis (Japan, Dir: Takeshi Kitano)
Tideland (UK, Dir: Terry Gilliam)
Breakfast on Pluto (UK, Dir: Neil Jordan)

Cinema of the World:
What is it Worth? (Brazilie, Dir: Sergio Bianchi)
The Death of Mister Lazarescu (Roemenie, Dir: Cristi Puiu)
The Silent Holy Stones (Tibet, Dir: Wanma Cedai)
Havana Blues (Spanje, Dir: Benito Zambrano)

Hubert Bals Fonds:
Heremias (Filipijnen, Dir: Lav Diaz)
Gie (Indonesia, Dir: Riri Reza)
Quatro Mujeres Descalzas (Argentinie, Dir: Santiago Loza)
Monobloc (Argentinie, Dir: Luis Ortega)
Glue (Argentinie, Dir: Alexis Dos Santos)
Full or Empty (Iran, Dir: Abolfazl Jalili)

In Focus - Nagasaki Shunichi:
Heart Beating in the Dark (1982)
Heart Beating in the Dark (2005) (openingsfilm)

In Focus - Stephen Dwoskin:
Oblivion

Cinema Regained:
Mughal-e-Azam (India, 1960)

White Light:
Stoned (UK, Dir: Stephen Woolley)
Pusher (1996) (Denemarken, Dir: Nicolas Winding Refn)
Pusher II (2004)
Pusher 3 (2005)
Les Amants Reguliers (Frankrijk, Dir: Philippe Garrel)
Yaji and Kita - THE MIDNIGHT PILGRIMS (Japan, Dir: Kankuro Kudo)
SPIELE LEBEN (Oostenrijk, Dir: Antonin Svoboda)

Vita Brevis:
Good Night and Good Luck (USA, Dir: George Clooney)
Solntse (Rusland, Dir: Aleksandr Sokoerov)
Return of the Poet (Armenie, Dir: Harutyun Khachatryan)
Figner: The End of the Silent Century (Nederland, Dir: Nathalie Alonso Casale)

Vrijwel zeker OOK:
Shanghai Dreams (Dir: Xiaoshuai Wang)
The Wayward Cloud (Ming-liang Tsai)
Sympathy for Lady Vengeance (Zuid-Korea, Dir: Chan-wook Park)

Ik word nog niet heel erg opgewonden van het programma, maar ik ben zeker van de partij. Waarom? om van die kleine films -als eerste- te kunnen zien op een groot scherm, met publiek (bestaande uit voornamelijk filmliefhebbers), en hopelijk een paar bijzondere films die hier nooit de bioscoop zullen halen. (op zoek naar die speciale films, neem je vaak een gok bij onbekende films waardoor je ook veel rotzooi ziet, want er draait veel (pretentieuze, artsy-fartsy troep! maar dat is het alles meer dan waard als tussen die onbekende films een topper zit.

De slogan van IFFR: "Discover directors before they are famous" gaat elk jaar op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Patvs op 09-01-2006 18:15:35 ]
pi_33824947
Vind je uitleg wel plausibel maar de reden dat men de films liever gaat zien in een filmboot. ( nee niet Cinerama maar gewoon in De Doelen screening/video boot op de 2de etagel waar je je voor moet legitimeren) is gewoon omdat men als Pers in dit geval een recensie moet schrijven/kunnen geven over hetgeen is gezien. En dan kan niet als je van die praatlustige ( ja..ook dit publiek is zoals het gemiddelde commerciele filmpubliek niet echt stil) types in de Zaal hebt. Daarnaast kun je de videoband af en toe nog even stilzetten/doorspoelen om onnodige scene's over te slaan zeker als je weet dat het aanbod aan films zo groot is dat je never nooit een bepaalt aantal films per dag haalt.

T.a.v. het soort films klopt het dat men meestal op heresay verhalen afgaat t.a.v. de kwaliteit van de films op het Film Festival.Het meeste is echt oersaai en van dat - zoals jij noemt artsy-fartsy troep - waar een filmpje van de blauwe zee of een brandende haard nog boeiender zou zijn. Dus mooie films zoals Sideways of Le Blue zie je amper nog

[ Bericht 3% gewijzigd door i-spy24 op 08-01-2006 09:59:02 ]
pi_33832921
Ik ga als het goed is ook. Over de titels kan ik nu niet veel zeggen, want wil ook wel de verhalen erover lezen. Komt binnen kort. Sympathy wil ik wel zien
pi_33833014

Verbazingwekkend hoe TS zichzelf steeds weer profileert op fok.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 8 januari 2006 @ 15:58:15 #11
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33833951
Ik ga ook en vooral naar Asian cinema.Hopen dat er weer leuke films komt als Survive Style5+
  zondag 8 januari 2006 @ 15:59:41 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33833987
Ik ben er..onze productiemaatschappij geeft ook een feestje voor insiders op een niet nader te noemen lokatie
  zondag 8 januari 2006 @ 16:03:31 #13
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33834089
quote:
Op zondag 8 januari 2006 09:53 schreef i-spy24 het volgende:
omdat men als Pers in dit geval een recensie moet schrijven/kunnen geven over hetgeen is gezien.
quote:
Daarnaast kun je de videoband af en toe nog even stilzetten/doorspoelen om onnodige scene's over te slaan
*proest*

Goede recensent die de films niet eens volledig bekijkt maar gewoon lukraak vooruit spoelt .

Heb je geen foto van je uitnodiging eigenlijk?
  zondag 8 januari 2006 @ 16:08:17 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_33834230
Ik ben weer van de partij voor de horrorfilms denk ik.
Abnormal beauty was echt gaaf afgelopen jaar . Het al te pretentieuze spul hoeft voor mij ook niet. Leer eerst maar eens een film met plezier maken denk ik dan meestal
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_33836229
Ik schijn vrijwilliger te zijn.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 8 januari 2006 @ 17:20:56 #16
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33836621
Ik wil wel, maar moet nog even kijken of ik iemand vind die mee wil en wellicht nog wel belangrijker; iets te slapen regelen.
pi_33838570
Ik ga er zeker een zaterdag heen, dit keer wel eens wat eerder kaarten regelen, want de troep die ik vorig jaar gezien heb.......
  zondag 8 januari 2006 @ 19:58:53 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33841681
quote:
Op zondag 8 januari 2006 01:02 schreef i-spy24 het volgende:
Nou als je goed tussen de regels doorlas dan kon je zien dat ik dus het hele Festival kwa films elke keer 1 grote overdreven poppenkast vindt. Van de vele inzendingen zijn er maar enkelen waarvan je zegt " Mja.. ". Het meeste wat aan bod komt is echt te erg om uberhaupt film te worden genoemd. Het lijkt ook elke keer alsof diegenen die het bezoeken(en echt hele ritsen kaartjes kopen)normaal nooit naar de commerciele films gaan die je hier ook op FOK ziet. Echt... moet je voor de gein er maar eens heengeen als het begint. Echt dat VPRO/Volkskrant - alternatieve/geitenwolle sokken types - slag wat je ook in die aparte cafe's ziet rondlopen. Moet je ook voor de gein eens die gesprekken aanhoren. Echt van die luchtledige en klinkt heel interessant maar het gaat helemaal nergens over semi-filosofische gesprekken die je in de beginjaren 70 ook hoorde van die hippies.

Tis dat ik uitgenodigd ben anders had je mij er ook niet gezien.
Ik denk dat jij bij de verkeerde crowd hangt...sterker nog, ik weet het wel zeker. Niet elke regisseur is een self proclaimed kunstenaar, niet elke producent is narcistisch...er zijn ook een hoop boeiende, interessante mensen uit de scene aanwezig die het ontmoeten waard zijn.

Maar goed, wij organiseren de afterparty, voor de chosen few uiteraard ...als jij nou ff een toontje lager gaat zingen en je oogkleppies een klein stukje naar buiten klapt, dan kan ik je wellicht voorzien van een plekje op de lijst. Dan heb je wellicht ECHT iets om over te schrijven
pi_33855035
Hebben jullie die afterparty vorig jaar ook georganiseerd? Als het antwoordt JA is dan benik er vorig jaar bijgeweest.
  maandag 9 januari 2006 @ 14:43:01 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33865899
NEE

Wij doen het voor het eerst dit jaar ; onze toko: www.revolver.nl
pi_33867274
Weet dat je iemand uitnodigt die een verzorger/oppasser bij zich hoort te hebben.
  maandag 9 januari 2006 @ 17:48:40 #22
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33872225
Ik geloof geen snars van het verhaal voordat ik een screenshot van je Perspas heb gezien.
Voor welke pers werk je eigenlijk? Of beter gezegd voor welke pers kopieer je je stukjes van anderen?

Of ik ga weet ik nu nog niet. Wanneer is het?
  maandag 9 januari 2006 @ 18:31:17 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33873621
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:23 schreef Mudman het volgende:
Weet dat je iemand uitnodigt die een verzorger/oppasser bij zich hoort te hebben.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:41:16 #24
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_33873964
Na het doorlezen van dit topic weet ik weer waarom ik zo'n dikke stronthekel heb aan de meeste filmfestivals.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:58:47 #25
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_33874630
ach het brusselse fantastische filmfestival blijf ik ieder jaar weer geweldig vinden, vele malen leuker dan het amsterdamse (al vind ik die ook wel grappig) maar dat kan ook wel aan het publiek liggen het merendeel gaat niet naar het festival om hoer te roepen maar omdat ze net als ik fan zijn van horror/sci-fi films... over de TS en zijn verhaal heb ik zo de twijfels het zal wel weer nep wezen net als de foto's van rental DVD's posten in het laatst gekochte dvd topic haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')