abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33711119
wat je ook eens moet proberen is met je ogen dicht een (bekende) trap oplopen. als je dan overtuigd bent wanneer je al boven bent dat je nog een trede moet en dan zo in de lucht stapt, dat is echt vet!1! ! want je gelooft het echt hé!

semi-oft
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:57:06 #27
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_33711182
ik maakte van elke auto een denkbeeldige cabrio.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:57:14 #28
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_33711186
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:54 schreef furious het volgende:

[..]

als ik nu ineens godverredomme kuthoer zeg. begrijp je het dan?

serieus bedoelt overigens.
tourette is niet alleen met schelden.
quote:

enkelvoudige tics:
-motorisch: oogknipperen, schudbewegingen van het hoofd, schoudertrekkingen, grimassen van het gelaat, e.a.
-vocaal: keelschrapen, kreten of andere geluiden, snuiven, tongklakken, lipsmakken e.a.

meervoudige tics:
-motorisch: steeds bukken, ronddraaien, sprongetjes maken, zichzelf slaan, e.a. (deze bewegingen lijken soms een doel te hebben).
-vocaal:
- echolalie: het meermaals herhalen van een woord of zin die men juist gehoord heeft.
- palilalie: het meermaals herhalen van een woord of zin die men zelf gezegd heeft (lijkt soms op hakkelen).
- coprolalie: sociaal onaanvaardbare taal gebruiken, grof zijn.

de verscheidenheid aan tics is enorm. tics zijn ook bij ieder individu weer anders. de complexiteit van sommige symptomen is vaak verbijsterend voor familieleden, vrienden, leerkrachten en werkgevers die soms moeilijk kunnen geloven dat de gebaren of vocale uitbarstingen ongewild zijn.

naar boven
maar da's offtopic.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_33711208
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:57 schreef bupatih het volgende:

[..]

tourette is niet alleen met schelden.
maar het is wel meteen voor iedereen duidelijk.
Ik post om het posten.
pi_33711209
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:35 schreef missbliss het volgende:
als ik iets met links doe, moet het ook met rechts (dat heb ik nu dus nog steeds ), altijd de treden van de trap tellen, ook al zijn het er 13.

dat soort dingen

ik zag trouwens gisteren bij oprah iets over kinderen met tourette en die hadden vaak ook een andere storing: iets compulsiefs, en dat was dus zo'n beetje dat met symmetrie wat ik beschreef, dat je bepaalde dingen móet doen... maar beetje offtopic misschien.
ik heb dat nu nog bij sommige dingen . vroeger was 't iets erger, moest ik bepaalde handelingen altijd 5 of 10 keer doen .
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:57:51 #31
81237 releaze
best of both worlds
pi_33711216
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:47 schreef missbliss het volgende:

[..]

ja, dat dus

veel kinderen met tourette hebben dat dus, maar zo te zien 'normale' kinderen ook
er zit wel een verschil tussen rituelen en het obsessive compulsive.. als je het moet doen want anders, en dat heb je jaren, dan is het meer dan een gewoon "ritueel" .. het liedje klonk wel zo.

overigens kan ik me herinneren dat we als kind altijd spelletjes deden als niet op de strepen, niet onder een trap doorlopen, hinkelspel alleen maar op een been, etc...
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:57:51 #32
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_33711217
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:55 schreef paltos het volgende:
wat je ook eens moet proberen is met je ogen dicht een (bekende) trap oplopen. als je dan overtuigd bent wanneer je al boven bent dat je nog een trede moet en dan zo in de lucht stapt, dat is echt vet!1! ! want je gelooft het echt hé!

semi-oft
ja, dat heb ik wel eens per ongeluk gehad (met mijn ogen open. )
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:59:00 #33
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_33711264
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:57 schreef dwc_ruffryder het volgende:

[..]

ik heb dat nu nog bij sommige dingen . vroeger was 't iets erger, moest ik bepaalde handelingen altijd 5 of 10 keer doen .
dat had ik vroeger dus ook!

nu niet meer...gelukkig.
pi_33711291
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:50 schreef bupatih het volgende:

[..]

ik weet het. het is een ritueel...euh..een gave...euh...
zo'n topic heb ik al meerdere malen gezien hoor .
pi_33711328
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:59 schreef bupatih het volgende:

[..]

dat had ik vroeger dus ook!

nu niet meer...gelukkig.
was irritant man, zat je elke keer 5x met je hand in en uit de zak chips voordat je iets 'mocht' pakken .
pi_33711351
of niet door plassen rijden of over een rioolput maar erom heen. anders vibreer je zo bij een rioolput
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:00:50 #37
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_33711355
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:59 schreef dwc_ruffryder het volgende:

[..]

zo'n topic heb ik al meerdere malen gezien hoor .
ja, bedankt!
nu moet ik eerst 5 nieuwe, prachtige topics openen, voordat ik verder mag posten van mezelf!
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:01:21 #38
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_33711375
is ook wel een beetje obsessive-compulsive, maar bij kinderen is het waarschijnlijk een normale fase in de ontwikkeling.

ik heb het in ieder geval zelf ook wel gehad vroeger, dat soort tics, maar als "volwassene" echt helemaal niet meer.
---verdwijnt---
pi_33711385
maar als er nu zo van die hoge drempels zijn, of springbare paaltjes, dan is het toch gewoon leuk daarover te lopen? .
pi_33711388
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:55 schreef paltos het volgende:

semi-oft
hehe en jij dacht dat dat alleen leuk is als je de trap op loopt?
denken dat je nog verder naar beneden moet terwijl je al beneden bent kan ook pijnlijk zijn
en ik spreek uit ervaring
I'm not just a guy with a big dick.. I'm an artist!
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:02:01 #41
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_33711407
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:00 schreef dwc_ruffryder het volgende:

[..]

was irritant man, zat je elke keer 5x met je hand in en uit de zak chips voordat je iets 'mocht' pakken .
whehe. !
dat had ik niet.
wel 4x naar de wekker-tijd kijken, alvorens ik mijn ogen definitief dichtdeed om te gaan slapen.

deed ik dan per ongeluk mijn ogen open (vanwege lawaai of licht), moest ik wéér 4x naar de tijd kijken.
pi_33711418
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:01 schreef infra-roodborstje het volgende:

[..]

hehe en jij dacht dat dat alleen leuk is als je de trap op loopt?
denken dat je nog verder naar beneden moet terwijl je al beneden bent kan ook pijnlijk zijn
en ik spreek uit ervaring
ja, die ken ik ook. maar dan val je sneller.
pi_33711459
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:01 schreef clourhide het volgende:
is ook wel een beetje obsessive-compulsive, maar bij kinderen is het waarschijnlijk een normale fase in de ontwikkeling.

ik heb het in ieder geval zelf ook wel gehad vroeger, dat soort tics, maar als "volwassene" echt helemaal niet meer.
ik heb heel veel trekjes nog steeds
pi_33711552
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:40 schreef p8 het volgende:
owjah, ik ging ook altijd als we in de auto zaten, en het regende, de ruitenwissers volgen.
elke keer als ze "neer kwamen" moest ie weer op zo'n honderd meter paaltje vallen zeg maar

en ook al ging het heel vaak mis, ik bleef kijken
heel herkenbaar
dat doe ik nog steeds

of als je fiets, elke keer als je rechter/linker trapper neerkomt je voet precies tussen de twee zijwielen van een auto zit.
dus als je voet op het laagste punt zit mag ie niet parallel staan aan een autoband.
die doe ik ook nog wel is onbewust...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_33711649
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:02 schreef bupatih het volgende:

[..]

whehe. !
dat had ik niet.
wel 4x naar de wekker-tijd kijken, alvorens ik mijn ogen definitief dichtdeed om te gaan slapen.

deed ik dan per ongeluk mijn ogen open (vanwege lawaai of licht), moest ik wéér 4x naar de tijd kijken.
zó herkenbaar .

echt raar man .
pi_33711772
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef dwc_ruffryder het volgende:

[..]

zó herkenbaar .

echt raar man .
dat heb ik nou nooit meegemaakt

wel hele dagen op de stoeprand lopen (en de grond is natuurlijk dodelijke lava )
paardensprongen op de stoep
niet de lijntjes raken van de stoep
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_33711804
quote:
op woensdag 4 januari 2006 22:38 schreef bupatih het volgende:
dat had ik vroeger ook. dat ik van mezelf bepaalde 'rituelen' móest doen..maar nu niet meer, hoor.
ik ook, najib beschreef dat wel mooi trouwens in zijn show. met dat stukje dat hij die boete niet mag verscheuren maar een stem in zijn hoofd zeg: "jaweeel!! scheureeeeeeee!!". dat soort gevoelens heb/had ik ook weleens ja.
pi_33711841
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:10 schreef agiath het volgende:

[..]

wel hele dagen op de stoeprand lopen (en de grond is natuurlijk dodelijke lava )
paardensprongen op de stoep
niet de lijntjes raken van de stoep

ik had ook iets als ik niet kon slapen, maar dat is echt ziekelijke fantasie. ik denk dat ik het maar voor mezelf houd.
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:12:45 #49
81237 releaze
best of both worlds
pi_33711912
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:02 schreef bupatih het volgende:

[..]

whehe. !
dat had ik niet.

wat ik tegenwoordig nog heb is dat ik ga raden hoeveel seconden het nog duurt voordat de minuut verspringt. dan doe ik mn ogen dicht, of keer ik me af van de klok en denk ik, als ik mn ogen open doe dan is het de volgende minuut!
en zo leuk wanneer de tijd dan net verspringt als je je ogen open doet, en zo balen wanneer ie dat niet doet, want dan moet je de volle minuut dat spelletje blijven spelen

[ Bericht 1% gewijzigd door releaze op 04-01-2006 23:14:07 (verspringd! Foei!) ]
pi_33711931
quote:
op woensdag 4 januari 2006 23:11 schreef fokkedop het volgende:

[..]

ik had ook iets als ik niet kon slapen, maar dat is echt ziekelijke fantasie. ik denk dat ik het maar voor mezelf houd.
ziekelijk? vertel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')