Meldtquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:05 schreef El_Rolando het volgende:
Misschien zijn er wel schele mensen op Fok?
'Scheelzien is een afwijking van de stand van de ogen, waarbij de ogen niet op hetzelfde punt gericht zijn. Hierdoor ontstaat normaal gesproken een dubbelbeeld.'quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:02 schreef Kebab het volgende:
Ja, ok, maar...hoe moet ik, een niet schele, me dat schele beeld nou voorstellen?
................................................................................................................................................................................Zie je dit?quote:
Met scheel naar buiten kijken dus nietquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:07 schreef Ali Salami het volgende:
Je ziet dus twee broodjes kebab in plaats van twee
Wel niet? Dus dat kan ook nog...quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Met scheel naar buiten kijken dus niet
(ik kan overigens wel niet 3D zien, geen idee of iedereen die scheel naar buiten kijkt dat heeft)
quote:
Rembrandt van Rijn had wellicht hetzelfde als jij: http://www.abc.net.au/science/news/stories/s1198105.htmquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef vosss het volgende:
Ofja, ik kán het wel, maar dan moet ik met 2 ogen recht vooruit kijken en daar moet ik me dan op concentreren zegmaar. Dus dat doe ik gewoon niet; kost alleen maar onnodig energie en ik zie zo ook alles prima![]()
Enige nadeel is dat ik bv met inhalen af en toe bij mn eigen denk: "nou, dat ging ook maar net! Of, nounou vosss, je had er al 5 keer langsgekunt" als er een tegenligger komt.......omdat ik geen 3D zie, kan ik wel enigsinds inschatten hoever de tegenligger weg is, maar totaal niet hoe hard dattie rijd)
Maargoed, zoals gezegd, ik heb geen idee of andere mensen die scheel naar buiten ipv naar binnen kijken daar ook "last" van hebben?
quote:What Does Strabismus Cause?
"What does my child see"?
If a person's two eyes are not aligned (strabismic) three different things can happen:
the patient will see double because the two eyes are not aimed at the same point;
one of the eyes can suppress or turn off (in the brain) to avoid double vision (technically called diplopia). This condition is called suppression.;
the brain can develop a new match with each eye so that fusion occurs even though the eyes are not aimed at the same spot. This last phenomenon is known as anomalous retinal correspondence. It occurs early in life and will almost never occur if the strabismus develops after four years of age.
Maar afstand inschatten IS toch diepte zien?quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:32 schreef Magistic het volgende:
Ben niet scheel, maar kan door een oogoperatie ook geen diepte meer zien.
Die operatie was als kind zijnde al, dus ik weet niet hoe diepte eruit ziet.
Ik kan ook gewoon alles, bal vangen, afstand schatten, op een file afrijden zonder te crashen.
Dus volgens mij lullen ze gewoon maar wat...
Als jij kan inschatten hoe hard een tegenligger op je af komt rijden dan zie je wel diepte.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:32 schreef Magistic het volgende:
Ben niet scheel, maar kan door een oogoperatie ook geen diepte meer zien.
Die operatie was als kind zijnde al, dus ik weet niet hoe diepte eruit ziet.
Ik kan ook gewoon alles, bal vangen, afstand schatten, op een file afrijden zonder te crashen.
Dus volgens mij lullen ze gewoon maar wat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |