Wat verwacht je dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:12 schreef SamStar het volgende:
ow ja en om nu in de reacties iets over mijn taal gebruik te zeggen is gewoon zielig... dat je dat weet alvast
taal-puristquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Nexxennium het volgende:
Het is 'taalpurist'.
En 'sollicitatiebrieven' is 1 woord.quote:Kijk dat de taal verloedert ...
Taalpuristen zijn geen spellingsfetisjisten. Die laatste groep probeer jij nu aan de schandpaal te nagelen, topicstarter!quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:11 schreef SamStar het volgende:
Kijk, dat de taal verloederd is, is tot daar aan toe. Maar om te gaan zeiken als er net een lettertje verkeerd staat (wat net zo goed een typefout kan zijn, ik noem maar iets), vind ik echt irritant worden, vooral hier op Fok!.
Kijk, als iemand zo praat:
"Wa gij vuile, gaat 'n end heen wanne"
of zo, van:
"Ik ben niet so goet in tal..."
dan snap ik misschien nog wel dat je er iets van kunt gaan zeggen...
Maar als de tekst leesbaar is en goed te begrijpen, moet je niet zeiken. We typen hier geen sollicitatiebrieven.
Jouw beargumentatie is pas kansloosquote:
is is het werkwoord, verloederd krijgt dus geen +Tquote:
Dude, het is dus het voltooid deelwoord, niet de pv.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Jouw beargumentatie is pas kansloos
Het is zeker de pvquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:48 schreef Paltos het volgende:
[..]
Dude, het is dus het voltooid deelwoord, niet de pv.![]()
jezus, als je dat niet zietquote:Kijk dat de taal verloederd is tot daar aan toe
Meen je dat nu?quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:49 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het is zeker de pv
[..]
jezus, als je dat niet ziet
Wablief?quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:49 schreef Blaxje het volgende:
Men hoort geen fouten te maken in de Nederlandse taal. Mensen die worden verkeerd spellen of zich vergissen in het gebruik van d en dt dienen zich automatisch aan te melden voor een cursus Nederlands. Je zou jezelf moeten schamen.
Zeker. Ik denk dat degene bij het woordje "is" de fout maakt. Er staat geen komma achter, dus het is de pv.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:49 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Het is zeker de pv
[..]
jezus, als je dat niet ziet
dan hadden we al de hele "discussie" (*kuch*) rondom het woordje verloederd al moeten missen.quote:Kijk, dat de taal verloederd is, is tot daar aan toe.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:51 schreef Paltos het volgende:
[..]
Meen je dat nu?
Kijk, dat de taal verloederd IS. De taal is verloederd. ,...
![]()
KIJK, DAT DE TAAL VERLOEDERD ***KOMMA*** IS TOT DAAR AAN TOEquote:Kijk dat de taal verloederd is tot daar aan toe
Dat ja...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:54 schreef whoops het volgende:
"Kijk dat de taal verloederd is tot daar aan toe"
"Kijk, dat de taal verloedert, is tot daar aan toe"
"Kijk, dat de taal verloederd is, tot daar aan toe"
Ze zouden er een apart subforum voor moeten maken...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:55 schreef Blaxje het volgende:
Schitterend; debatteren over de Nederlandse taal.
Kan best leuk zijn, totdat de hopeloze gevallen zich ermee gaan bemoeien. Je weet wel, mensen die in staat zijn om in een mum van tijd 100 zinnen te produceren die zo kunnen worden voorgelezen in het Nationale Dicteequote:Op woensdag 4 januari 2006 21:55 schreef Blaxje het volgende:
Schitterend; debatteren over de Nederlandse taal.
Op straffe van...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:55 schreef Dovenwereld het volgende:
Ga verhuizen naar belgie waar strenge toezicht op taal heeft ... In Belgie is engelse woorden in reclames of winkels streng verboden.
Of wacht, dat klinkt eigenlijk wel!quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:59 schreef Paltos het volgende:
Ja hoi!.
"Goh, ik had gisteren geen bier. Dat is tot daar aan toe."
Niet dus?
"Goh, ik had gisteren geen bier. Tot daar aan toe."
Toch?![]()
Kijk, dat de taal verloedert, is één ding. Maar om nu te gaan zeiken over een verkeerd geplaatste letter, wat overigens ook gewoon een typefout kan zijn, slaat nergens op. Ik erger me hier ontzettend aan, vooral als het op FOK! voorkomt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:11 schreef SamStar het volgende:
Kijk dat de taal verloederd is tot daar aan toe, maar om dan te gaan zeiken als er dan net een lettertje verkeerd staat (wat net zo goed een typo kan zijn, ik noem maar iets.) vind ik echt irritant worden, vooral hier op fok.
Kijk als iemand zo praat:
Wa gij vuile, gaat 'n end heen wanne
ofzo van:
Ik ben niet so goet in tal...
dan snap ik misschien nog wel dat je er iets van kunt gaan zeggen...
maar als de tekst leesbaar is en goed te begrijpen moet je niet zeiken.. we typen hier geen sollicitatie brieven..
Dat wilde ik ook al zeggen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Nexxennium het volgende:
Het is 'taalpurist'.
Je vertaling is taalkundig misschien wel beter, maar je hebt echt teveel aan de inhoud veranderd... Sorry, volgende keer beter...quote:
quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:09 schreef buzzer het volgende:
abonimabele
quote:Correctness in language is a precondition for moral clarity and honesty. As Karl Kraus, the apocalyptic Viennese writer, never tired of saying, dishonesty and breaches of trust are the inevitable result when people start playing with grammar and syntax, putting the subject in the accusative or the object in the nominative, shuffling the cards and switching roles between victims and guilty parties, altering the order of things and attributing events to causes or movers that are different from their actual ones, abolishing distinctions and hierarchies and producing instead a misleading juble of concepts and sentiments that deform the truth.
En 'sollicitatiebrieven' is één woord.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Nu we toch bezig zijn:
[..]
En 'sollicitatiebrieven' is 1 woord.![]()
En 'sollicitatiebrieven' is een woord.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:32 schreef The.Lizard.King het volgende:
[..]
En 'sollicitatiebrieven' is één woord.
Als we dan toch bezig zijn......
Nieuwe spelling?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
En 'sollicitatiebrieven' is een woord.
Dan bestaat een beletselteken doorgaans uit drie punten ...quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
En 'sollicitatiebrieven' is een woord.
Nee, volgens mij is dat gewoon zo nuquote:
Het getal 1 wordt over het algemeen als "één" geschreven en het lidwoord "een" wordt als "een" geschreven.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dat gewoon zo nu
Daar heb je me ...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:56 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Dan bestaat een beletselteken doorgaans uit drie punten ...
Overigens is hier betekenisverschil tussen een en één en zijn beide mogelijke dus schrijft men wel één. Voor het beletselteken komt een spatie. In HTML zitten ze ook als …
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |