Zekerder dan ze ooit geweest is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:51 schreef Rasje het volgende:
Ook al is ze helaas daardoor haar leven niet meer zeker![]()
Toen in 2004 Recep Erdogan gekozen werd was iedereen enthousiast, erkenning.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:44 schreef SCH het volgende:
Maar goed - beetje onzinnige prijs natuurlijk en verder niet veelzeggend. Net zoals dat gedoe van haar met Time of het gedoe van Time met Cohen.
Succes in 2006quote:De genomineerden voor de verkiezing zijn geselecteerd door een groep van politici, professoren en journalisten. De winnaar wordt gekozen via publieksstemmen. Iedereen kan een stem uitbrengen via de website www.ev50.com.
BansheeBoy wen er maar aan Hirsi heeft miljoenen aanhangers over de hele wereld.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, vind ik ook, Hirsi Ali probeert het zo te laten lijken, vandaar dat ik het juist wel opnoem, terwijl ik het juist nooit heb over iemand zijn bedgeheimen. Hirsi Ali is verminkt, het heeft haar lust gesloopt, maar met het haar ideeën en "beleid" ontneemt ze de lust van het leven van veel Moslima's. Laat haar naar Somalië gaan waar ze misschien wel meer aanhangers heeft dan 3 mensen (Pim Fortuyn, Theo van Gogh en Efshin Ellian).²
Saddam Hoessein, Adolf Hitler, Peter Jan Rens, allemaal hadden ze veel aanhangers, wilt dit automatisch zeggen dat haar visie, voor zover ze die heeft, juist is? Nee, de geschiedenis heeft uitgewezen van niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
BansheeBoy wen er maar aan Hirsi heeft miljoenen aanhangers over de hele wereld.
Ik heb wel degelijk een punt, en wel meer dan je denkt. Als Hirsi Ali werkelijk mensen wil helpen en ze claimt rechtvaardig te zijn, laat ze dan de mensen helpen met het zelfde probleem, het probleem wat haar richting deze hetze heeft gestuurd, en waar kan ze dat beter doen dan in Somalië, een land waar ze zelf vandaan komt en waar haar geslachtsdeel tot het minimum is gebracht, ze zal daar denk ik wel aanhang vinden, mits ze niet op de proppen komt met een ridicule film.quote:Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar dat kinderachitge gemekker van je dat ze terug moet naar Somalie slaat nergens op.
Maar amper onder de moslima's voor wie ze zogenaamd opkomt. Voor alle progessieve moslima's schopt ze alleen maar deuren dicht ipv. dat ze die opentquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
BansheeBoy wen er maar aan Hirsi heeft miljoenen aanhangers over de hele wereld.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb wel degelijk een punt, en wel meer dan je denkt. Als Hirsi Ali werkelijk mensen wil helpen en ze claimt rechtvaardig te zijn, laat ze dan de mensen helpen met het zelfde probleem, het probleem wat haar richting deze hetze heeft gestuurd, en waar kan ze dat beter doen dan in Somalië, een land waar ze zelf vandaan komt en waar haar geslachtsdeel tot het minimum is gebracht, ze zal daar denk ik wel aanhang vinden, mits ze niet op de proppen komt met een ridicule film.²
Bron: http://www.groene.nl/2003/0309/mf_ayaan.htmlquote:U krijgt het verwijt dat u uw eigen ervaring projecteert op de moslimgemeenschap als geheel.
Ayaan Hirsi Ali: «Dat vind ik een drogreden. In mijn essays schreef ik nooit over mezelf. Wat ik slechts constateerde, was een onmiskenbare ongelijkheid tussen man en vrouw binnen de niet-westerse allochtone groep. Ik zag dat het veel te maken had met het geloof. Ik herkende dat. Journalisten vroegen telkens naar mijn verleden en dat werd vermengd met mijn denkbeelden. Boze conservatieve moslims gingen daar dan weer op reageren en plakten mijn zogenaamde frustraties, voortvloeiend uit mijn jeugd, op mijn uitspraken. Iedereen begint bijvoorbeeld altijd over de besnijdenis. Daar ben ik nooit zelf over begonnen. Het gaat steeds over andere aspecten dan de inhoud. Het gaat een eigen leven leiden. Je hebt daar geen vat op.»
Wil je ook voorbeeld geven??quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar amper onder de moslima's voor wie ze zogenaamd opkomt. Voor alle progessieve moslima's schopt ze alleen maar deuren dicht ipv. dat ze die opent![]()
Geen steekhoudende argumenten zie ik, maar dat ben ik ook niet van haar gewend. Ik ben een man van het debat, dat kan iedereen beamen, maar dat ze nu verstoppertje speelt onder het mom van "veiligheid" om zo niet het debat hoeft aan te gaan waarvan iedere intellectueel weet dat zij met gemak zal worden weerlegd, vind ik beneden pijl en laf.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:05 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.groene.nl/2003/0309/mf_ayaan.html
je hebt het niet in de gatenquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Saddam Hoessein, Adolf Hitler, Peter Jan Rens, allemaal hadden ze veel aanhangers, wilt dit automatisch zeggen dat haar visie, voor zover ze die heeft, juist is? Nee, de geschiedenis heeft uitgewezen van niet.
[..]
Ik heb wel degelijk een punt, en wel meer dan je denkt. Als Hirsi Ali werkelijk mensen wil helpen en ze claimt rechtvaardig te zijn, laat ze dan de mensen helpen met het zelfde probleem, het probleem wat haar richting deze hetze heeft gestuurd, en waar kan ze dat beter doen dan in Somalië, een land waar ze zelf vandaan komt en waar haar geslachtsdeel tot het minimum is gebracht, ze zal daar denk ik wel aanhang vinden, mits ze niet op de proppen komt met een ridicule film.²
Ze schoffeert alleen maar degene waarmee ze de dialoog aan wil.quote:
Politieke geloofwaardigheid ? Daar hebben de politici hier in Nederland niet bepaald veel van : D66 * wij willen geen deel uitmaken van de regering * en * Wij stappen op als de gekozen burgermeester niet doorgaat * en ga zo maar door. Ik niet in waarom het nou zo vreemd is dat Hirsi Ali is weggegaan, ze heeft een bepaald doel voor ogen gehad en dacht dat ze meer kon bereiken bij de VVD en daar had ze m.i. gelijk in óók. Ik vind iemand die gáát waarvoor ze staat nou juist wél erg * geloofwaardig * . Het verdiend iig respect.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:36 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Op het moment dat je lid wordt van de PvdA dan teken je ervoor om deel uit te maken van een draaikont-festival. Neemt niet weg dat het niet bepaald je politieke geloofwaardigheid ten goede komt om van een politiek-centrale partij als de PvdA over te stappen naar een rechtse partij als de VVD alsof het niets is.
Een discussie aan zwengelen over een onderwerp waar over werd gezwegen terwijl het dringend aandacht behoefde vind ik een goede zaak. Ze heeft er veel resultaat mee gehadquote:En een discussie aanzwengelen is nou niet bepaald een noemenswaardig resultaat. Dat is zelfs de ADO-supporters, Lonsdale-neo-nazi's, rel-Marokkaantjes en bovenal Patty Brard gelukt...
quote:
Voor mij als niet moslim was het leerzaam. Dat diegene waar zij "tegenaan schopt"quote:Kijk alleen eens maar Submission. Denk je dat er ook maar één moslim is die een wijze les aanneemt uit een film waarin zijn/haar complete geloof tot op het bot beledigt word?
Blijkbaar komt de boodschap aan. Een teken dat ze nog een lange weg te gaan heeft.quote:Zij worden alleen maar tegengewerkt door een Hirsi Ali die met haar beledigingen de deur naar een dialoog over dit soort zaken binnen de gemeenschap keihard dichtschopt. Doordat zij symbool wordt voor de vrouwenbeweging binnen moslimgemeenschappen krijgen die gemeenschappen een godsgruwelijke hekel aan die vrouwenbeweging
Dat geeft alleen maar aan dat ze gelijk heeft.quote:Ze breekt alleen maar sympatie voor de beweging af binnen de gemeenschappen waar de beweging zou moeten plaats vinden....
Maak jij eens een leuk filmpje waarin je Christen tot op het bot beledigt en ze vervolgens oproept om iets te veranderen. Weinig kans dat ze luisteren. Vertel een Jood dat Auswitch best oke was en vraag hem vervolgens om een wat liever te doen tegen de Palestijnen. Of loop de F-side binnen met je Feyenoordshirt en roep "Hamas, hamas Joden aan het gas en vraag ze vervolgens of ze geen oerwoudgeluiden meer willen maken naar Kalou. Noem je buurman een kankerlijer en vraag hem of hij voortaan zijn kankermuziek niet zo kankerhard wil aanzetten want je wil slapen. Geef iemand een klap in z'n gezicht en een schop in z'n klote en zeg hem dat een rode broek uit de mode is.....quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:25 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
En dat ze nu veel mensen tegen de haren strijkt, geeft naar mijn mening niet aan dat zij iets verkeerts zegt. Nee het geeft aan het ontwikkelings stadium van sommige moslims gemeenschappen.
In het verleden zijn dergelijke filmpjes vaak genoeg gemaakt.. dan bedoel ik filmpjes die joden of christenen tot op het bot beledigden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maak jij eens een leuk filmpje waarin je Christen tot op het bot beledigt en ze vervolgens oproept om iets te veranderen. Weinig kans dat ze luisteren. Vertel een Jood dat Auswitch best oke was en vraag hem vervolgens om een wat liever te doen tegen de Palestijnen. Of loop de F-side binnen met je Feyenoordshirt en roep "Hamas, hamas Joden aan het gas en vraag ze vervolgens of ze geen oerwoudgeluiden meer willen maken naar Kalou. Noem je buurman een kankerlijer en vraag hem of hij voortaan zijn kankermuziek niet zo kankerhard wil aanzetten want je wil slapen. Geef iemand een klap in z'n gezicht en een schop in z'n klote en zeg hem dat een rode broek uit de mode is.....
Niets vreemds aan hoor, dat moslimgemeenschappen niet zo zitten de wachten op de verlichte boodschap van Ayaan.
Maar ze wil de mentaliteit onder de Moslims veranderen, niet onder "verheven geesten" als jij. Voor jouw was het misschien leerzaam. Voor degene die ze wil veranderen was het alleen maar meer een rede om het niet te doen....... Wat is dan in godsnaam de waarde geweest? Wil ze eigenlijk wel wat veranderen? Of roept ze dat alleen maar.......quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:28 schreef Clairvaux het volgende:
Voor mij als niet moslim was het leerzaam. Dat diegene waar zij "tegenaan schopt"
beledigd zijn is niet echt vreemd te noemen.
Niet degenen die haar moeten steunen. De vrouwen binnen de desbetreffende moslimgemeenschappen zijn alles behalve blij met AHA, die de hele vrouwendialogen weer naar beneden heeft geschopt door het te koppelen aan "ontheiliging van Allah". Ze heeft het verbannen tot een non-issue binnen de gemeenschap. En dat had ze van te voren kunnen weten. En dat wist ze. Het beledigen is haar volgens mij meer waard dan het verbeteren. Of ze is heel dom en heel blind....quote:Blijkbaar komt de boodschap aan. Een teken dat ze nog een lange weg te gaan heeft.
Gelukkig steunen wereldwijd veel mensen AHA.
Voor die vrouwen is er jaren van opgebouwd krediet en gehoor in 10 minuten afgebrokenquote:Voor vrouwen bij wie de deur dichtgeschopt wordt kan het een
reden zijn om door te gaan, ze staan niet alleen.
Ze heeft gelijk met haar boodschap. Dat zullen weinigen ontkennen, ook ik niet. Haar middelen zijn alleen destructief....quote:Dat geeft alleen maar aan dat ze gelijk heeft.
Wat wil je daar mee zeggen??quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:34 schreef NorthernStar het volgende:
"The University of Guelph stated publicly that its library carries the magazine only as an example of propaganda."
http://en.wikipedia.org/wiki/Reader's_Digest
Moslims hoeven het niet met haar eens te zijn, maar ze is wel een voorbeeld. dat als je anders denkt dat het kan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar ze wil de mentaliteit onder de Moslims veranderen, niet onder "verheven geesten" als jij. Voor jouw was het misschien leerzaam. Voor degene die ze wil veranderen was het alleen maar meer een rede om het niet te doen....... Wat is dan in godsnaam de waarde geweest? Wil ze eigenlijk wel wat veranderen? Of roept ze dat alleen maar.......
[..]
Niet degenen die haar moeten steunen. De vrouwen binnen de desbetreffende moslimgemeenschappen zijn alles behalve blij met AHA, die de hele vrouwendialogen weer naar beneden heeft geschopt door het te koppelen aan "ontheiliging van Allah". Ze heeft het verbannen tot een non-issue binnen de gemeenschap. En dat had ze van te voren kunnen weten. En dat wist ze. Het beledigen is haar volgens mij meer waard dan het verbeteren. Of ze is heel dom en heel blind....
[..]
Voor die vrouwen is er jaren van opgebouwd krediet en gehoor in 10 minuten afgebroken![]()
Wat zal dat een reden zijn om door te gaan. Vergelijk het met Hitler die zich inzet voor de Palestijnse kwestie.....
[..]
Ze heeft gelijk met haar boodschap. Dat zullen weinigen ontkennen, ook ik niet. Haar middelen zijn alleen destructief....
Dat haar plaats in de Time top 100 een nu deze titel me weinig verbaast.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |