abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36200970
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:29 schreef theSummoner het volgende:
We hebben op de terugweg met die 6 nog een paar 8-en ingehaald
De wedstrijd was niks, maar het oproeien hebben we gewonnen.
  FOK!fossiel maandag 20 maart 2006 @ 15:19:39 #152
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36201373

Gefeliciteerd trouwens the_bbk!
Chick on a mission
pi_36202430
Idd nog gefeliciteerd bbk. Ik mis julie foto op de nlroei.nl?
  maandag 20 maart 2006 @ 16:02:23 #154
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_36202752
De boeg en de nummer 7? Zat er een blok in de boot waardoor die niet op hetzelfde boord zaten?
Anders is het erg naar roeien en sturen denk ik.

Herrinnert zich een training waar een losgeslagen graspol het skegje zo verboog dat de nummer 1 moest uitvallen en de rest van stuurboord light-halen moest maken.
onwijze fluimtraining werd dat

Gefeliciteerd trouwens BBK (ja je roeiende naamgenoot uit delft en leiden)
pi_36204915
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:02 schreef paparia het volgende:
De boeg en de nummer 7? Zat er een blok in de boot waardoor die niet op hetzelfde boord zaten?
Anders is het erg naar roeien en sturen denk ik.
Excuseer, de nummer 2
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_36213164
Hee Onno, waar was je tijdens de ergathlon

Heb nog even 6:40.1 gedaan op de 2K, niet slecht voor een triathleet met een lichte afkeer voor ergometeren
pi_36238419
the_bbk, gefeliciteerd met jullie blik!!! geweldig die combi van de ouderejaarslichten in één 8!! Nu hopen dat alle wedstrijdroeiers van AV dit kunnen doorzetten!!
pi_36238804
Toch een foto gevonden van de enige forum bliktrekker. Kan de heer bbk even laten zien hoe hij er precies uitziet.

http://www.jan-edwin.nl/fotoalbum/roeien/index.php?bigimg=IMG_6254.jpg&nav=nav_head&main=gallery&gal=2006_head_3c
pi_36254274
Ergometeren is rugtechmnisch niet mijn ding zoals je wellicht wel weet.
pi_36255816
Dan moet je ook niet 200m onder de 1,20 gaan he
  FOK!fossiel woensdag 22 maart 2006 @ 11:11:11 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36258107
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:07 schreef nogeenmaarten het volgende:
Toch een foto gevonden van de enige forum bliktrekker. Kan de heer bbk even laten zien hoe hij er precies uitziet.

http://www.jan-edwin.nl/fotoalbum/roeien/index.php?bigimg=IMG_6254.jpg&nav=nav_head&main=gallery&gal=2006_head_3c
Ja the_bbk welke ben jij. (Die met dat blauwe mutsje? Dan wil ik met je trouwen )
Chick on a mission
pi_36281517
Volgens de blikkenlijst van asopos is the_bbk de nummer 2
http://www.asopos.com/index.php?module=Blikkenlijst&func=blikspec&blik_id=83
Je huwelijksaanzoek moet worden gericht aan de nummer 4. Naam op de blikkenlijst. We horen de afloop, chick on a mission.
pi_36289216
Dat klopt, ik ben de nummer 2 van die ploeg, dus niet die ene met het blauwe mutsje..
  FOK!fossiel donderdag 23 maart 2006 @ 09:57:17 #164
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36289318
Hmmm herinneren jullie me eraan dat ik niet op het forum moet komen in semi-melige buien...

De compo's van Orca gaan dit weekend op trainingsweekend. We vertrekken naar het rustieke Meppen (Duitsland) om daar een weekendje te gaan peddelen. (Okee we gaan hard trainen voor het Oocuz openingstoernooi). Ben benieuwd hoe het daar is, voorheen gingen we namelijk altijd naar Lelystad.
Chick on a mission
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:07:27 #165
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_36325759
@ summoner: he dan heb ik jullie wedstrijd gezien Heb nl. meegefietst met deze gasten. Overigens is het officieel een W3 acht, maar je mag 't ook een Skøll acht noemen aangezien de inhoud bestond uit de fameuze eerstejaars zware 8 'Empacher Strikes Back', tot op heden nog altijd de snelste eerstejaarsacht ooit in Nederland

'smiddags nog met EJL meegefietst, fenomenale race maar 2e op 36/100ste achter Triton.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_36331072
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:07 schreef horney_dorney het volgende:
@ summoner: he dan heb ik jullie wedstrijd gezien Heb nl. meegefietst met deze gasten. Overigens is het officieel een W3 acht, maar je mag 't ook een Skøll acht noemen aangezien de inhoud bestond uit de fameuze eerstejaars zware 8 'Empacher Strikes Back', tot op heden nog altijd de snelste eerstejaarsacht ooit in Nederland

'smiddags nog met EJL meegefietst, fenomenale race maar 2e op 36/100ste achter Triton.
Ik weet het hun 2K tijd is nog steeds de streeftijd van alle nieuwe zware eerstejaarsachten: ik dacht 5:43:22 (het staat op de rozenoordbrug) maar volgens Diederik de Boorder hebben ze dat wel geroeid met een orkaan mee...het zijn echt relaxte gasten trouwens! Ze zouden eerst door Anne Jitta (penningmeester) gestuurd worden maar die moest om drie uur op Schiphol zijn voor z'n vakantie naar China, dus dat werd wat krap met de start om één uur. Toen heeft hij gevraagd of ik ze wilde sturen, zat wel te trippen met al die vage Amstelbochten maar het is uiteindelijk wel goed gegaan Licht was inderdaad focking gefrustreerd, ze waren liever op 10 seconden tweede geworden. Maar ach, die gasten gaan echt wel veel blikken trekken dit jaar. Ze staan tweede het EY klassement zónder blik, gaan dus gewoon winnen dit jaar
is een arbeider.
pi_36389532
Dit weekend trainingsweekend bij Vidar gehad! Was echt gaaf, gezellige boel daar aan het Wilhelminakanaal. Alleen jammer dat de Vidar-mensen op bijna alle gedeelten van het gebouw bordjes met 'toegang alleen vidraten' hadden gehangen, lekker gastvrij dan Verder heel gezellig weekend, we hebben al een huisje gereserveerd voor de ZRB
is een arbeider.
  FOK!fossiel zondag 26 maart 2006 @ 23:45:07 #168
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36392678
Help! Blaren...

Okee, na een zeer geslaagd trainingsweekend (trainen met andere coaches werkt echt heel verhelderend af en toe) is mijn blaren probleem nog erger dan ever. Ik weet dat het waarschijnlijk komt omdat ik nog steeds teveel knijp en lekker loop te 'rukken' aan mijn riem in het laatste deel van de haal, maar daar werken we aan.

Probleem is na zo'n weekendje intensief roeien mijn binnenhand compleet in puin ligt. Wat te doen...

Zinkzalf zegt de wedstrijdroeiende huisgenoot. Intapen zegt iemand anders. Kampferspiritus heb ik ooit eens gehoord.

Wat is nou het beste om te doen, hoe tape ik fatsoenlijk mijn hand in (zodat het niet 'oprolt' tijdens het roeien en het nog weinig nut heeft) kortom, tips zijn even heel welkom nu het wedstrijdseizoen (ja ja ik ben maar een competitieroeier, maar toch) echt is begonnen...

(Op het moment neig ik echt naar wielrenhandschoentjes... weet dat het zwaar not-done is. Maar mijn huid moet toch ooit een keer even fatsoenlijk herstellen?)

Jongens, wees mijn held. Kom met de winnende tip
Chick on a mission
pi_36397219
Handschoenen an sich zijn inderdaad not done, maar er zijn van die speciale roeihandschoentjes (heb ze alleen op afstand gezien en ervan gehoord) die je wel 'mag'/kan dragen bij het roeien. Zou je even op Orca moeten vragen of op site van concept 2 kijken, misschien verkopen die ze wel.
Update: http://www.concept2.nl/shop/product.php?open=97 volgens mij bedoel ik deze.
is een arbeider.
  FOK!fossiel maandag 27 maart 2006 @ 13:37:49 #170
1455 Keroppi
kool kikker
pi_36402832
Ah, ze lijken trouwens wel verdacht veel op wielrenhandschoentjes.

Maar goed, om te beginnen heb ik nu sporttape gekocht. Wat is nou de beste manier om in te tapen zodat de boel niet 'oprolt'? De gebruiksaanwijzing van hansaplast geeft namelijk alleen maar tips over hoe vingers te spalken.

( volgens mij heb ik trouwens -net als voorgaand jaar- op dit trainingweekend een ontsteking aan mijn vinger opgelopen. Alhoewel minder dramatisch. Toch zo even langs de huisarts )
Chick on a mission
pi_36439995
Keroppi, voor wat nu het handigste is met je blaren daar kan ik je geen antwoord op geven, maar zodra ze dicht zijn, kan je je handen insmeren met kamferspiritus (het liefst zonder glycerine) om je huid wat steviger te maken. Ik heb gemerkt dat dit echt helpt, niet aan mijn handen, maar aan mijn voeten, omdat ik intensief heb gedanst en veel op spitzen danste. Mijn tenen waren een en al blaar en na verloop van tijd ging ik merken dat het steeds minder werd. Af en toe had ik nog wel een blaar, dus het haalt het niet helemaal weg, maar het helpt wel. Let wel op dat je dit niet op open wondjes smeert, want dan spring je de hele (bad)kamer door!!!

Enne, zijn er nog mensen die mee gaan doen met de OOCUZ opening in Tilburg dit weekend? Wij starten zondag, weet nog niet hoelaat. Jammergenoeg kan ik niet roeien, want ik heb iets raars in mijn rug en moet er nog mee naar fysio! Maar met sturen ben ik er ook altijd nog bij!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:34:46 #172
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_36441354
Ben als lid van de organisatie zaterdag op t water. Zaterdagavond ga ik weer eens proberen de ochtendzon te pakken en als het lekker weer is ga ik daarna ergens op t gras mn roes uitslapen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_36451029
Kamferspirit ca 2 uur voor het roeien toepassen.
plakken:gewoon ff kijken (goed voor je bandage skills als je toch diergeneeskunde doet, moet je dat later wellicht ook nog eens toepassen ) meestal begin en eindig ik het tapen boven op de vinger/hand, dus waar er het miste slijtage plaats vindt tijdens het roeien, en let ik erop dat de vingers nog goed kunnen buigen en strekken. (door tijdens het tapen aan de palmzijde je vinger te strekken en bij het tapen van de buitenzijde de vinger iets te buigen. Lastiger is het als je bij je knokkels moet tapen, dan lijkt het net op een soort first aid constructie met stukjes tape afwisselend boven en onder en wellicht een keer wikkelen met tape (hoe leg ik dit nou goed uit )
zinkzalf hept ook goed na het roeien.
Dat is wel een beetje het magische trio.
Handschoentjes heb ik geen ervaring mee, maar ik heb wel eens met handschoenen auto gereen, en je mist toch wel controle door het verlies van tastzin. Ik kan me voorstellen dat dat bij het roeien ook zo is.
pi_36496217
wat grappig dat jij zegt dat kamferspiritus goed werkt als je het 2 uur voor het roeien aanbrengt....ik smeerde mijn tenen destijds 2x per dag in ('s ochtends en 's avonds) en dat hielp gewoon al onwijs goed....

ow, als je dat spul gebruikt, let er op dat het stinkt!!!
pi_36516908
Het effect van kamferspiritus is dat je huid uitdroogt. Ik heb gemerkt dat las je het vlak voor het roeien aanbrengt je huid er nog mee bezig is, dus ik doe het meestal ca .1,5 à 2 uur van te voren op. (soms is dat echter niet praktisch vanwege de geur)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')