abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel dinsdag 20 juni 2006 @ 11:32:08 #276
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39029743
Ah zo werkt het bij ons helaas niet... Moeten we allemaal maar zelf regelen.

Maar ik heb dit jaar een aantal keer de boot van mijn coaches gestuurd, dus ik denk dat ik een van hun ga vragen om me de beginselen van het skiffen bij te brengen.
Chick on a mission
pi_39029919
Heel fok! aan de skiff
  FOK!fossiel dinsdag 20 juni 2006 @ 11:40:43 #278
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39029964
Maar het is ook ideaal skiff-weer!

(Waar het niet dat ik binnen moet zitten en leren....)
Chick on a mission
pi_39034369
Ik moet ook binnen zitten en stage-opdracht maken voor morgen! Dan nog 3 dagen stage en dan bijna klaar met dit jaar!!!

Ow, wat jammer dat dat bij jullie niet wordt geregeld. Bij ons is het overigens voor maar 3x hoor, die skiffcursus!!

En ja, ocf81, fok aan het skiffen! Maar voorlopig ben ik nog niet zover dat ik daar wedstrijdje in zou willen starten. Mixed2x wel hoor! Jammer dat de Jopenrace niet doorgaat, anders zou ik daar nog een keer gemixed hebben! Volgend jaar beter!
pi_39075386
Hier ook weer een aspirant-skiffeur Ik had er na al die omsla-horrorverhalen maar alvast rekening meegehouden dat ik om zou gaan dus me expres heel licht gekleed en handdoek en verschoning meegenomen naar t vlot. Aangezien ik niet omging heb ik echt zitten klappertanden van de kou tijdens het roeien, dacht dat het wel zo warm zou zijn dat een trui niet nodig was Skiffen ging verder echt goed! Vandaag en gister dus niet omgeslagen en vandaag zelfs al stukjes hele haal heen-en-weer gevaren over de Amstel. Voorlopig vind ik strijken moeilijker dan halen
Het voelt zo vet aan een skiff dat je meteen druk heb, ook als je helemaal niet zo goed kan roeien. Nu nog een beetje watervrij en niet meer elke keer kramp in m'n handen van het knijpen en ik ben klaar voor de zomertochten naar Ouderkerk

[ Bericht 1% gewijzigd door theSummoner op 21-06-2006 14:32:50 (typo) ]
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_39081441
keroppie, zorg dat je die sjoerd hamburger aan de haak slaat, die kan je vast een en ander leren over skiffen.
na rugblessure gaat het skiffen wel weer lekker. gisteravond een spannend skiffmomentje gehad bij het inhalen van een binnenvaarder door de buitenbocht, door het bakboordgat van de hoornbrug. binnenvaarder pakte het openstaande stuurboordbruggat (binnenbocht), maar zwenkte met de boeg nogal richting de bakboordwal waar ik hem dus net aan het inhalen was en toen was er ook ineens nog een dukdalf, waardoor het allemaal wel heel smal werd. kon net op tijd mijn riem even intrekken en daarna ervooruit sprinten. altijd uitkijken met die binnenvaart. stond er een tijdje geleden niet een bericht van een 2x die werd overvaren, waarbij 1 van de roeiers zich redde door aan het anker! te gaan hangen? je wilt het niet meemaken.
  FOK!fossiel woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:17 #282
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39081665
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
keroppie, zorg dat je die sjoerd hamburger aan de haak slaat, die kan je vast een en ander leren over skiffen.
Ik weet ook nog wel andere redenen om Sjoerd aan de haak te willen slaan. (Maar goed, met mij heel vrouwelijk Orca...)

Maar leuk en aardig dat skiffen, de 4+ blijft ook leuk!

Niet te zien op de foto, maar deze stuur mocht er ook wezen

(En NEE ik roei niet alleen om het mannelijk schoon )
Chick on a mission
pi_39103163
Als ik coach was van deze boot zou ik het e.e.a. te zeggen hebben na het zien van deze foto, maar ik ben geen coach an deze boot

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2006 10:05:58 ]
pi_39104401
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:59 schreef ocf81 het volgende:
Als ik coach was van deze boot zou ik het e.e.a. te zeggen hebben na het zien van deze foto, maar ik ben geen coach an deze boot
  FOK!fossiel donderdag 22 juni 2006 @ 12:58:07 #285
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39108804
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:59 schreef ocf81 het volgende:
Lieve ocf81,

Als jij de illusie hebt dat je met 2x trainen in de week, eenzelfde prachtige techniek weet neer te zetten als menig wedstrijdroeier, dan leef jij in een mooie sprookjeswereld .

Tuurlijk is hier het een en ander (misschien wel heel veel) aan op te merken. Maar ik weet ook dat we technisch niet de beste roeisters zijn. (En sowieso he, hoe vaak zie je ploegen in een basishaal prachtig roeien en op het moment dat het hard moet alle techniek overboord gooien ).
Chick on a mission
pi_39129766
Misschien moet ik het eens uit mijn hoofd laten om perfectie na te steven
Als ik fouten zie ben ik meestal een van de eersten om ze daar op te wijzen, geheel met goede bedoelingen overigens.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2006 22:31:16 ]
pi_39139031
Dan is de dvd 'De Perfecte Haal' van Co Rentmeester misschien iets voor jou. Vanaf morgen te koop bij de kon. hollandbeker op de bosbaan.
(ook mooie beelden van hamburger keroppi)
  FOK!fossiel vrijdag 23 juni 2006 @ 12:03:27 #288
1455 Keroppi
kool kikker
pi_39144291
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:28 schreef ocf81 het volgende:
Misschien moet ik het eens uit mijn hoofd laten om perfectie na te steven
Als ik fouten zie ben ik meestal een van de eersten om ze daar op te wijzen, geheel met goede bedoelingen overigens.
Maar er is in principe ook niks mis met feedback hoor Maar deze foto was meer neergezet omdat het een 'leuke roeifoto' was, en niet met doel om onze techniek onder de loep te nemen.

Want plaatjes kijken is over het algemeen een vermakelijke bezigheid, dus sowieso mogen er van mij meer foto's geplaatst worden.:)

(wanneer zijn we al aan deeltje 4 toe eigenlijk?)
Chick on a mission
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:14:35 #289
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_39144696
Nog 13 12 posts Wie maakt er een nieuwe OP ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_39149127
iemand anders mag het doen van mij
pi_39166962
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen met al die foto's....dus ik pas denk ik voor die OP!

Enne, ik heb kan nog wel een foto plaatsen, maar volgens mij kan dat niet vanaf een bestand op mijn computer toch? moet ik hem toch van een link op i-net hebben....???? Iemand die het uit kan leggen (ben heel blond als het om dit soort dingen gaat !!!)

Vanmiddag trouwens ge2x'd....ging niet echt geweldig, jammer, maar helaas, volgende keer beter. kwam ook omdat ik toch wel moe was. heb 3 weken stage gelopen als verpleegkundige en dan merk ik in de roeiboot toch dat het er in gehakt heeft! Morgen herkansing met skiffen!

[ Bericht 33% gewijzigd door nanana op 24-06-2006 00:02:36 (nog een toevoeging) ]
pi_39185976
Nou, het moest er een keer van komen bij het skiffen....vandaag omgegaan! Erin komen is echt lastig en me nog steeds niet gelukt !

Verder hele leuke dingen gedaan om gewoon wat gevoel te krijgen voor het skiffen, onder andere staan in de skiff! Had zelf ook niet gedacht dat me dat zou lukken!!!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:11:22 #293
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_39186635
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:50 schreef nanana het volgende:
Nou, het moest er een keer van komen bij het skiffen....vandaag omgegaan! Erin komen is echt lastig en me nog steeds niet gelukt !

Verder hele leuke dingen gedaan om gewoon wat gevoel te krijgen voor het skiffen, onder andere staan in de skiff! Had zelf ook niet gedacht dat me dat zou lukken!!!
Same here, donderdagmiddag omgegaan... volledig mijn eigen schuld want ik was vergeten mijn dol dicht te draaien Ik was nog geen 5 meter het water op en daar ging ik al.... het is mij ook niet gelukt om de boot in te komen, maar dat komt omdat ik het niet heb geprobeert
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_39190070
Bij mij was het ook echt mijn eigen schuld, was niet naar stuurboord aan het overhellen toen ik aan bakboord aan het uitzetten was en ik was net ver genoeg uit de kant of ik ging aan bakboord het water in!!!

Enige probleem nu is dat mijn armen steeds blauwer worden en op mijn benen ook enige blauwe plekken te ontdekken zijn.....moet echt eens kijken hoe ik er nou effectief in kan komen. bij anderen ziet het er altijd zo makkelijk uit, maar waarom lukt het mij nou toch niet???
pi_39191599
gedraag je als een zak aardappelen die over de boot hangt en draai pas dan je kont in het kuipje. probeer je niet omhoog te werken, maar probeer je zwaartepunt, namelijk je heupen/buik over de kuip te krijgen. blauwe plekken zijn volgens mij onvermijdelijk als je het niet veel oefent en dat wil volgens mij niemand. geloof me dat je na een aantal keer skiffen steeds zekerder in de boot zit en je bijna niet meer bent om te krijgen. onthoud dat de stabiliteit ligt in de bladen aan het eind van je riemen, niet in de boot zelf.
pi_39199802
nogeenmaarten....volgens mij leek ik wel een zak aardappelen, maar ik krijg dus mijn zwaartepunt niet ver genoeg over de boot heen ....

voor afskiffen moet ik volgens mij in de boot kunnen klimmen, dus ik blijf dat ook nog wel ff oefenen....verder ben tijdens het roeien nog niet omgegaan, alleen gister dus met uitzetten, maar daar heb ik daarna ook op geoefend....kan natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat ik dan morgen wel goed kan uitzetten..... , maar ik ga mijn best doen
pi_39200316
Ik ben vaak genoeg omgegaan, maar nog nooit met uitzetten geloof ik.
ik leun altijd wat in de richting waar ik naar afzet. (bij Euros stappen we aan bakboordzijde in)

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2006 10:47:02 ]
pi_39200464
Stappen jullie dan altijd aan bakboordzijde in??? Onafhankelijk van hoe de wind staat? wij moeten namelijk tegen de wind in wegvaren, houdt in dat je ook wel aan stuurboordzijde in moet stappen...
pi_39201024
wij varen altijd aan stuurboordwal, ongeacht de wind.
pi_39202945
tuurlijk, wij varen ook altijd stuurboordwal....maar ik bedoel, als ik bootje in water leg, dan moet ik die met de boegbal richting wind leggen. dit houdt in dat je soms dus eerst moet rondmaken en soms niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')