quote:Gerk sluit aan bij selectie
Woensdag 4-1-2006 - Mastho
Het heeft even geduurd maar het is rond: Anatoli Gerk is officieel Twentenaar. De 21-jarige Russische schaduwspits sloot dinsdagavond na een vermoeiende reis aan bij de selectie van Rini Coolen. 's Ochtends onderging de nieuwe aanwinst in Enschede de medische keuring met goed gevolg en vervolgens tekende hij een contract voor 2,5 jaar met een optie voor nog eens 2 jaar. Daaraan voorafgaand vierde Gerk de jaarwisseling in Rusland. Na de tussenstop in Enschede en een stop in Brussel streek hij tenslotte via Barcelona neer in Mijas, alwaar Twente haar trainingskamp heeft georganiseerd. Vandaag zal Gerk zijn eerste training meemaken. We vertrouwen erop dat landgenoot Dmitri Shoukov hem alvast warm welkom heet.
volgens cziommer ligt het aan plagemanquote:Je speelde lange tijd voor Twente. Was een derde terugkeer geen optie?
,,Afgelopen zomer heb ik aangegeven bij Twente te willen blijven. Schalke, dat me al aan die club had verhuurd, beloofde mee te werken. Schalke deed Twente ook een aanbieding, maar ineens was er van Twente kant geen interesse meer. En ook onlangs zei directeur Plageman dat ze me wilden hebben. Maar opnieuw hoorde ik niks meer. Twente betekent heel veel voor mij, wat er afgelopen zomer gebeurd is deed me veel pijn."
quote:FC Twente verslaat Volendam
05-01-2006
Het oefenduel met FC Volendam heeft FC Twente vanmiddag met 4-1 winnend afgesloten. De wedstrijd werd gespeeld in het Spaanse Marbella. Afonso scoorde na rust tweemaal, nadat N’Kufo en Gakhokidze voor rust het net al wisten te vinden.
De wedstrijd werd gespeeld op het voetbalcomplex van het hotel waar FC Twente deze week in Marbella op trainingskamp is. FC Volendam verblijft in Torremelinos en beide clubs vonden elkaar voor een oefenwedstrijd.
Trainer Rini Coolen wilde iedereen speeltijd geven en koos daarom voor twee verschillende elftallen in beide helften. Hij kon niet beschikken over Sharbel Touma, die 's middags in verband met zijn blessure naar Nederland vloog en Kennedy Bakircioglu die uit voorzorg met een bovenbeenblessure toeschouwer was langs de zijnlijn. Eveneens bleef Dmitri Shoukov aan de kant met een enkelblessure, waar hij al enkele weken last van heeft.
Aan Twentse zijde speelde Anatoli Gerk zijn eerste minuten. Na een kwartier droeg hij zijn steentje bij aan de eerste treffer. Van N'Kufo kreeg hij de bal goed aangespeeld mee en vanaf de rechterkant van het veld legde Gerk de bal panklaar voor de voeten van N'Kufo, die van dichtbij de 1-0 binnentikte. Na de wedstrijd liet de Russische aanwinst weten dat hij nog niet tevreden was over zijn conditie. Daar wordt dus nog aan gewerkt. Maar in de eerste 45 minuten fleurde de Rus het duel op met enkele knappe acties. Voordat Gakhokidze de stand op 2-0 bracht, kwam Gerk aan de rechterkant goed door, maar kreeg, nadat hij door FC Volendam-doelman Van der Geest neer werd gehaald, geen strafschop van de scheidsrechter.
FC Volendam kreeg enkele mogelijkheden, maar wist pas na rust te scoren. Quasten maakte met een volley op schitterende wijze de 2-1. In een fase waarin FC Twente met een elf nieuwe spelers aantrad en Volendam beperkt wisselde. In het laatste half uur van de wedstrijd bleef Twente overeind en wist het via Afonso, tweemaal, verder uit te lopen. Een mooie opsteker in een week waarin FC Twente het trainingskamp belegde in Marbella.
FC Twente - FC Volendam 4-1 (2-0)
Scoreverloop:
16' 1-0 N’ Kufo
35' 2-0 Gakhokidze
51' 2-1 Quasten
62' 3-1 Afonso (penalty)
75' 4-1 Afonso
Opstelling FC Twente:
Eerste helft:
Boschker, Schuurman, Majstorovic, Rahim, Heubach, El Ahmadi, Gerk, Brama, Bouchiba, N'Kufo en Gakhokidze.
Tweede helft
Pasveer, Wellenberg, Zomer, Niemeyer, Loumpoutis, Touzani, El Ahmadi, Sibum, Bouchiba, Afonso en Gerritsen.
Want?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Rahim 'gewoon' in deze basis, belachelijk.
Al was de enorm saaie wedstrijd tegen [geen idee meer wie (Vitesse?)] wel één van de hoogtepunten van de carriere van Rahim, toen was die ook niet erg slecht dacht ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:53 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind hem Twente onwaardig, echt bij gebrek aan beter. Schuurman en Wellenberg stellen me nog wel meer teleur. Rahim doet eigenlijk gewoon z'n ding.
Tegen Willem 2 was dat. Was ie man van de wedstrijdquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:57 schreef Merson het volgende:
[..]
Al was de enorm saaie wedstrijd tegen [geen idee meer wie (Vitesse?)] wel één van de hoogtepunten van de carriere van Rahim, toen was die ook niet erg slecht dacht ik.
Toen die de hele tijd werd toegezongen en Man van de wedstrijd werd! Hoe die na de wedstrijd uit z'n dak ging voor het vak met z'n mooie witte tanden!
Een echte FC Twente man.![]()
www.fctwente.nlquote:FC Twente heeft onlangs met RSC Anderlecht contact opgenomen over het aantrekken van de Belgische-speler Walter Bassegio. De internationale transfermarkt sluit op 31 januari en voor deze tijd wil FC Twente haar selectie nog versterken met een of meerdere spelers. Naast Bassegio besaat de kans dat Pablo Cacares voor deze periode naar Enschede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |