abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33686071
En vertel eens.. krijgen jullie wat terug?

Ik heb één baantje gehad en vijf maanden betaald stage, krijg 150 Euro terug
Wartaal.
pi_33686081
Hoe moet ik dat nu al weten?
pi_33686104
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:04 schreef Keiichi het volgende:
Hoe moet ik dat nu al weten?
Je kunt het 2005 programma downloaden sinds gisteren en op je laatste loonstrookjes staan meestal de cumultatieven (alles ogpeteld).
Wartaal.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:18:05 #4
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33686333
Ik moet nog even kijken, maar door een aankoop van een nieuw huis zal de teruggave wel weer leuk zijn.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_33686713
ik mag flink schuiven richting de "vrienden",
lease auto 133 maal 10,5
VT hypotheekrente die ik per ongeluk 2x te hoog heb ingeschaald (gelukkig maar 6 maanden) 400 * 6
dus ik mag iig 1398 + 2400 = 3800 euro.
wellicht dat er nog wat afgaat aan belasting die ik teveel heb betaald, maar ik reken er niet op.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_33687134
Rond de 300 euro krijg ik terug .
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:58:14 #7
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_33687294
Werk het hele jaar, verdien 26.400 perjaar.. krijg niets terug
:r Patty Brard :r
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:01:21 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33689162
Weet iemand wat je moet invullen bij "eigenwoningschuld"?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33689196
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:01 schreef sanger het volgende:
Weet iemand wat je moet invullen bij "eigenwoningschuld"?
je eigenwoningschuld, hypotheek dus
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:02:39 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33689201
Ik krijg vast niets terug. Afgelopen jaar ook niet, gewoon hele jaar gewerkt, normaal afgedragen en geen aftrekposten.

En eigenwoningschuld is dat niet gewoon het bedrag waarvoor je een hypotheek hebt?
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:09:24 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33689381
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:02 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

je eigenwoningschuld, hypotheek dus
Dus het totaalbedrag van de hypo en niet alleen de koopsom v/d woning?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:12:28 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33689448
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus het totaalbedrag van de hypo en niet alleen de koopsom v/d woning?
Lijkt me wel ja. Je hypotheek kan nl. groter zijn dan de koopsom (voor verbouwing, etc.), maar ook kleiner (in geval van overwaarde bij vorige woning, eigen geld in woning, etc.).

http://www.belastingdiens(...)aangifte2005-89.html
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:17:26 #13
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33689582
¤ 874 door veel autokosten goedkopere auto's en een voorlopige aanslag van ¤ 1898

Zelf zou ik ¤ 250 moeten betalen maar dat klopt niet niet gewerkt en uitkeringen gekregen dus inweze moet ik alles netjes hebben afgedragen. Dus maar even wachten op de jaaropgaven.
pi_33695940
Heb gisteren met behulp van de loonstroken van December 2005 alvast de aangifte zo goed mogelijk ingevuld.....ziet er naar uit dat ik nog zo'n 800 Euro tegoed heb. Had al een VT ingediend waar in 2005 al+/- 3000 op is uitgekeerd, had wel verwacht nog iets terug te krijgen, maar 800 euro is toch wel een welkome verrassing.....eerst maar eens de jaaropgaven afwachten voordat we feest gaan vieren ;-)
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:58:38 #15
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_33697153
Zal best wat terug krijgen i.v.m. eigen huis. Nu zou ik ook nog gezamenlijke aangifte kunnen doen; ik weet dat je dan met aftrekposten mag 'schuiven' en dergelijke maar verstand heb ik er niet van...kan iemand mij vertellen in welke gevallen dit interessant is? We werken beiden full-time; woning staat op mijn naam.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_33697574
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:58 schreef horney_dorney het volgende:
Zal best wat terug krijgen i.v.m. eigen huis. Nu zou ik ook nog gezamenlijke aangifte kunnen doen; ik weet dat je dan met aftrekposten mag 'schuiven' en dergelijke maar verstand heb ik er niet van...kan iemand mij vertellen in welke gevallen dit interessant is? We werken beiden full-time; woning staat op mijn naam.
Als het inkomen van de ene persoon in een hogere belastingschijf wordt belast dan het inkomen van de andere persoon.
Zu hause ist alles besser
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:15:00 #17
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_33697845
mja inkomens en daarmee tarief scheelt niet veel. Heb nog wel te maken met een behoorlijk bedrag aan schenkingen en vermogen in box 3, valt daar nog wat mee te doen? In verband met vrijstellingen dus?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_33715313
Owkee
de programma van 2005 is al te downloaden www.belastingdiesnt.nl

Nu heb ik zelf een paar vragen omtrend sommige aftrekposten.
ik heb voor mijn werk sommige dingen zelf moeten aanschaffen
stomerijkosten , werkschoenen en kleding bv.
deze kan ik aftrekken neem ik aan?

en ook heb ik veel reiskosten gemaakt omdat mijn moeder lang in de ziekenhuis heeft gelegen.
treinkaartjes van rdam-nijmegen zijn niet goedkoop.
zijn deze aftrekbaar? ik heb gehoord van wel.

alvast bedankt.
pi_33715755
TT klopt niet!

Reiskosten zijn niet aftrekbaar..... privé enzo

Kleding, indien boven de drempel wel... mits je kunt aantonen dat het voor het werk is en onderbouwd met bon
pi_33719857
tsja, als de een niet aan het heffingsvrij vermogen van box III komt, kun je dat natuurlijk bij de partner benutten.
pi_33719889
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:44 schreef Rekkie het volgende:
TT klopt niet!

Reiskosten zijn niet aftrekbaar..... privé enzo

Kleding, indien boven de drempel wel... mits je kunt aantonen dat het voor het werk is en onderbouwd met bon
Jij gaat door voor de koelkast

voorwaarden aftrek ziekenbezoek:
- de persoon moet tot de gemeenschappelijke huishouding behoren
- de verpleging heeft langer als 1 maand geduurd
- de enkele reisafstand bedraagt meer dan 10 km.
- minimaal 1x per week bezoek
- bij reizen per openbaar vervoer gelden de werkelijk gemaakte reiskosten. Bij vervoer per auto 0,19 cent per kilometer.

kleding voor werk is dus niet aftrekbaar (toch al gauw een jaar of vijf niet meer ) . Eventueel kan je baas die belastingvrij vergoeden
  donderdag 5 januari 2006 @ 08:19:10 #22
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33720049
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 07:45 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Jij gaat door voor de koelkast

voorwaarden aftrek ziekenbezoek:
- de persoon moet tot de gemeenschappelijke huishouding behoren
- de verpleging heeft langer als 1 maand geduurd
- de enkele reisafstand bedraagt meer dan 10 km.
- minimaal 1x per week bezoek
- bij reizen per openbaar vervoer gelden de werkelijk gemaakte reiskosten. Bij vervoer per auto 0,19 cent per kilometer.

kleding voor werk is dus niet aftrekbaar (toch al gauw een jaar of vijf niet meer ) . Eventueel kan je baas die belastingvrij vergoeden
idd je zult je baar om een onbelaste onkostenvergoeding moeten vragen. deze kleding is dan aftrekbaar als het gaat om werkkleding of kleding met een bedrijfsembleem van tenminste 70 cm2.
of je baas moet het ter beschikking stellen en mag het de werkplek niet verlaten.
pi_33720321
TT aangepast.
pi_33720528
Kzal wel een en ander terugkrijgen, heb dit jaar een huis gekocht....wat kun je allemaal aftrekken wat dat betreft?
Ik ben van pindavlees
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:30:48 #25
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33720700
Ik ga de taxatiekosten voor mijn huis (voorwaarde voor hypotheek) aftrekken en de hypotheekrente over stukje november en heel december (28 november huis gekocht).

Verder nog even kijken of ik wat studiekosten en laptop van mijn studerende vriendin kan aftrekken. (We zijn fiscaal partner.)

Maar een vraagje heh, volgens mij kan je de notariskosten en kosten van het kadaster ook aftrekken. Echter ik heb deze in de hypotheek meegenomen, dus ik trek de rente over deze kosten al af. Kan ik nu voor 2005 het hele bedrag van de notaris en het kadaster aftrekken? Lijkt me niet, maar aan de andere kant, ik weet het niet zeker en het is toch een fiks bedrag.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:35:42 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33720748
hmmmm ik zal ook eens gaan kijken..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:07:57 #27
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33721208
hier ook maar een tvp dan..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33722119
teeveepee
Ik ben van pindavlees
pi_33722929
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik ga de taxatiekosten voor mijn huis (voorwaarde voor hypotheek) aftrekken en de hypotheekrente over stukje november en heel december (28 november huis gekocht).

Maar een vraagje heh, volgens mij kan je de notariskosten en kosten van het kadaster ook aftrekken. Echter ik heb deze in de hypotheek meegenomen, dus ik trek de rente over deze kosten al af. Kan ik nu voor 2005 het hele bedrag van de notaris en het kadaster aftrekken? Lijkt me niet, maar aan de andere kant, ik weet het niet zeker en het is toch een fiks bedrag.
Ik vind het altijd erg vervelend naar websites te verwijzen, maar deze is echt heel voor de hand liggend: http://www.belastingdiens(...)aangifte2005-86.html
De belastingdienst heeft echt de meest informatieve overheidssite in NL.

Maar goed, voor de makkelijke mens:

Aftrekbare rente en kosten

Aftrekbare rente over en kosten van geldleningen zijn:

* rente over en kosten van de eigenwoningschuld voor uw eigen woning. Als u rente heeft ontvangen op een bouwdepot, dan moet u die rente aftrekken van de betaalde rente;
* notariskosten en de kadastrale rechten voor de hypotheekakte;
* bouwrente die betrekking heeft op de periode nadat de voorlopige koopovereenkomst werd gesloten;
* afsluitprovisie. Hiervoor geldt: u mag niet meer dan 1,5% van de schuld en maximaal ¤ 3.630 aftrekken. Als u meer afsluitprovisie betaalde, dan kunt u van het meerdere het deel dat betrekking heeft op 2005 in 2005 aftrekken. Het overgebleven deel kunt u vanaf 2006 tijdens de looptijd van de lening jaarlijks in gelijke delen aftrekken;
* taxatiekosten (alleen voor het verkrijgen van een lening);
* bemiddelingskosten en de kosten van de aanvraag van Nationale Hypotheek Garantie;
* rente van schulden voor de afkoop van rechten van erfpacht, opstal of beklemming;
* rente van leningen voor financiering van kosten die samenhangen met de koop, verbouwing of onderhoud van uw woning, bijvoorbeeld notariskosten;
* betaalde boeterente;
* rente van leningen voor financiering van kosten die samenhangen met het aangaan van de lening voor de koop van uw woning, bijvoorbeeld voor afsluitprovisie.

Niet aftrekbaar zijn bijvoorbeeld:

* aflossing van de eigenwoningschuld;
* overdrachtsbelasting en omzetbelasting;
* notariskosten en kadastrale rechten voor de koopakte;
* bouwrente die betrekking heeft op de periode voordat de voorlopige koopovereenkomst werd gesloten;
* kosten van onderhoud en verbetering. Voor een rijksmonumentenpand kunt u onder bepaalde voorwaarden een aftrek krijgen;
* rente van leningen voor de eigen woning, afgesloten tussen fiscale partners of huisgenoten onderling;
* rente van leningen die u bent aangegaan voor een woning die u van uw fiscale partner of huisgenoot heeft gekocht. Dit geldt alleen voor het deel van de schuld dat hoger is dan de oorspronkelijke schuld op die woning;
* rente van leningen die u bent aangegaan om aftrekbare rente over en kosten van geldleningen te betalen. Bijvoorbeeld een lening om de boeterente of bouwrente te betalen. Rente over een lening die u voor 1 januari 2001 bent aangegaan om aftrekbare oversluitkosten te betalen, mag u wel aftrekken.
pi_33723178
Wat echter niet echt duidelijk hieruit blijkt is dat die geen bezwaar is als die kosten zijn meegefinancieerd. Dus voor de volledigheid;

.3.6.k. Rente over financiering van kosten die direct samenhangen met de aanschaf van de eigen woning (herziene vraag en antwoord ten opzichte van het besluit CPP2000/1313M)
Vraag

Indien een deel van de opbrengst van een geldlening wordt gebruikt om kosten te betalen die direct samenhangen met de aanschaf c.a. van de eigen woning, is de over dat deel van de lening betaalde rente dan aftrekbaar?

Antwoord

Schulden die zijn aangegaan in verband met aankoop, onderhoud of verbetering van de eigen woning, worden aangemerkt als een schuld ter zake waarvan de rente in box 1, bij de eigen woning, in aftrek kan worden gebracht. Tijdens de parlementaire behandeling van de Veegwet is aangegeven dat er geen bezwaar tegen bestaat kosten die direct verband houden met het aangaan van deze schulden, mee te financieren. Concreet betekent dit dat de rente die wordt betaald over bij aankoop meegefinancierde taxatiekosten, afsluitprovisie en notariskosten (voor zover deze kosten verband houden met het aangaan van de hiervoor bedoelde schulden) bij de eigen woning in aftrek kan worden gebracht. Voor alle duidelijkheid wordt opgemerkt dat hetzelfde geldt voor de rente over meegefinancierde makelaarskosten, meegefinancierde overdrachtsbelasting (bij bestaande woningen), meegefinancierde BTW (bij nieuwbouwwoningen) en meegefinancierde vergoedingen aan de bouwer of projectontwikkelaar die onderdeel uitmaken van de koopsom van de woning. Het meefinancieren van kosten die geen direct verband houden met het aangaan van deze schulden, als voorbeeld kan worden genoemd meegefinancierde boeterente wegens de vervroegde aflossing of omzetting van een bestaande lening, leidt niet tot rente-aftrek in box 1. Ook rente over meegefinancierde bouwrente (die betrekking heeft op de periode na het sluiten van de koopovereenkomst) leidt niet tot rente-aftrek in box 1. Ter voorkoming van misverstand merk ik op dat de hiervóór bedoelde bouwrente zelf wel aftrekbaar is. Voor gevallen, waarbij de aankoopdatum van de eigen woning vóór 1 januari 2001 ligt, keur ik echter goed - vooruitlopend op wetswijziging - dat de rente over deze meegefinancierde bouwrente in aftrek kan komen.

linkje min. v. Financien
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:23:35 #31
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33724339
Thanks Martin2005 en kaputwiehund.
Het aftrekken van de rente voor de kosten die voor het verkrijgen van het huis gemaakt zijn en meegefinancieerd zijn had ik al zo gedacht. Maar wat ik vroeg is of ik het bedrag (dus niet de rente) ook mag aftrekken. Ook al zijn ze meegefinancierd en trek ik de rente al af.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_33724716
Ik moet toch betalen, wij krijgen belasting per maand terug en dat berekenen ze toch altijd te veel.....
pi_33724789
Dat was al duidelijk. Alleen ons antwoord jou nog niet dus voor de duidelijkheid dus:

Met de in mijn stuk genoemde kosten mag je dus zowel de kosten als de rente erover aftrekken
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:57:47 #34
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33725321
Hmm dat is wel grappig dan.
Stel die kosten van notaris en kadaster zijn 1200 euro,
Je hebt deze meegefinancierd in de hypotheek. De rente van de volledige hypotheek trek je af van de belastingen. Vervolgens kan je dus nu de 1200 euro ook nog aftrekken over 2005 zodat het je een teruggave van bijvoorbeeld 400 zou kunnen opleveren?

Dus aftrek van de rente én aftrek van het bedrag (wat ik niet cash betaald heb maar waarvoor mijn hypotheek 1200 euro hoger is geworden.)?

(Sorry dat ik er over doorzeur, ik wil het voor mezelf ff duidelijk maken.)
pi_33725607
Je hebt het voor jezelf kei duidelijk
pi_33725770
Pfff, zo had ik er nog niet over nagedacht.

Maar volgens mij is dat bij ons in 2003 idd zo gegaan. De faktuur van de notaris heb ik nooit zelf betaald, e.e.a. is verrekend met de hypotheek, d.w.z. meegefinancierd.

Vervolgens de bedragen van die faktuur die betrekking hadden op de financiering/hypotheek ook nog eens apart opgevoerd bij de aangifte van dat jaar. En omdat ik daar ook nog controle op heb gehad van de belastingdienst en zij derhalve alle stukken hebben ingezien -waarbij zij zelfs aangeven dat ik een item vergeten was, en ik dus (nog) meer terugkreeg (!)- concludeer is dat jouw stelling correct is.
pi_33726012
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:13 schreef Flappekz het volgende:
Kzal wel een en ander terugkrijgen, heb dit jaar een huis gekocht....wat kun je allemaal aftrekken wat dat betreft?
Check het andere topic
pi_33726026
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:20 schreef Martin2005 het volgende:

[..]

Check het andere topic
Er is al een merge onderweg
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33726058
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:37 schreef Koningin het volgende:
Ik moet toch betalen, wij krijgen belasting per maand terug en dat berekenen ze toch altijd te veel.....
Heb je dan geen fout gemaakt of een te hoog bedrag ingevuld op je aanvraag voor VT (voorlopige teruggaaf) ?
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:33:14 #40
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_33726427
Ok cool
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:56:21 #41
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33727277
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef Martin2005 het volgende:

[..]

Heb je dan geen fout gemaakt of een te hoog bedrag ingevuld op je aanvraag voor VT (voorlopige teruggaaf) ?
Bij mij is dat ook hoor.. ik rij al jaren een lease auto.. dus de belastingdienst gaat dan een aanname maken. Zo heb i het afgelopen jaar alvast betaald (voorlopige aanslag 2005) voor een Leon van 25.000, terwijl ik dit jaar een polo van 19.000 heb gereden..

ikke dus terugkrijg nog ff deze gebruiken voortie straks weg is
pi_33728749
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef Martin2005 het volgende:

[..]

Nee, ze doen een aanname en van daaruit wordt het maandelijks bedrag berekend.
Die aanname is meestal wat veel.
pi_33729559
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Bij mij is dat ook hoor.. ik rij al jaren een lease auto.. dus de belastingdienst gaat dan een aanname maken. Zo heb i het afgelopen jaar alvast betaald (voorlopige aanslag 2005) voor een Leon van 25.000, terwijl ik dit jaar een polo van 19.000 heb gereden..

ikke dus terugkrijg nog ff deze gebruiken voortie straks weg is
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:41 schreef Koningin het volgende:

[..]

Nee, ze doen een aanname en van daaruit wordt het maandelijks bedrag berekend.
Die aanname is meestal wat veel.
Ik niet meer snappe

Ik heb VT ingevuld voor zowel mijn hypotheekrente als leasewagen. Voor beide gevallen heb ik zelf het bedrag mogen aangeven. Als e.e.a. wijzigt (bijvoorbeeld een goedkopere (of duurdere) leasewagen met minder (of meer) bijtelling) kun je dat ook halverwege het jaar wijzigen. Sterker nog, dat heb ik afgelopen voorjaar gedaan.

Het lijkt me best leuk iets teveel te krijgen, maar dat is toch wel een sigaar uit eigen doos, als je het later terug moet betalen....
pi_33732149
Ik heb ook een vraagje: ik moet mijn 'loon' invullen. Is dat mijn Brutojaarsalaris of tellen de vakantie- en de eindejaarsuitkering ook mee hierbij?
pi_33732232
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:04 schreef the_bbk het volgende:
Ik heb ook een vraagje: ik moet mijn 'loon' invullen. Is dat mijn Brutojaarsalaris of tellen de vakantie- en de eindejaarsuitkering ook mee hierbij?
Alles, maar dat staat ook op je jaaropgaaf.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:11:44 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33745958
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:05 schreef Martin2005 het volgende:

[..]

[..]

Ik niet meer snappe

Ik heb VT ingevuld voor zowel mijn hypotheekrente als leasewagen. Voor beide gevallen heb ik zelf het bedrag mogen aangeven. Als e.e.a. wijzigt (bijvoorbeeld een goedkopere (of duurdere) leasewagen met minder (of meer) bijtelling) kun je dat ook halverwege het jaar wijzigen. Sterker nog, dat heb ik afgelopen voorjaar gedaan.

Het lijkt me best leuk iets teveel te krijgen, maar dat is toch wel een sigaar uit eigen doos, als je het later terug moet betalen....
Leasewagen gaat niet werken waarschijnlijk. Per 1/1 is het zo dat je werkgever de belasting die je zou moeten betalen over je leasewagen gaat inhouden.

Je netto-loon gaat hiermee dus omlaag.
pi_33746213
hmm ja, ik heb vandaag ook eens gekeken. Ik woonde heel het vorige jaar in een huis met mijn vriend. hij werkt, ik had slechts een vakantiebaantje in dat jaar. Als ik ons niet als fiscaal partners invul dan krijg ik iets van 300 euro terug; zijn we wel fiscaal partner dan 1400. kan dat echt zomaar, zoveel?
pi_33755460
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:11 schreef avotar het volgende:

[..]

Leasewagen gaat niet werken waarschijnlijk. Per 1/1 is het zo dat je werkgever de belasting die je zou moeten betalen over je leasewagen gaat inhouden.

Je netto-loon gaat hiermee dus omlaag.
Ja, duh! Het topic gaat over 2005, niet over dit jaar.
pi_33755590
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:16 schreef SilverStar het volgende:
hmm ja, ik heb vandaag ook eens gekeken. Ik woonde heel het vorige jaar in een huis met mijn vriend. hij werkt, ik had slechts een vakantiebaantje in dat jaar. Als ik ons niet als fiscaal partners invul dan krijg ik iets van 300 euro terug; zijn we wel fiscaal partner dan 1400. kan dat echt zomaar, zoveel?
Dat kan ja, als je voldoet aan de voorwaarden voor fiscaal partnerschap dan kan je recht hebben op de verhoging van de gecombineerde heffingskorting bij de minstverdienende partner.
Die komt er grofweg op neer dat ondanks dat je zelf weinig/geen inkomen hebt om je heffingskortingen te verrekenen, gekeken wordt of het inkomen van je partner voldoende is om de heffingskortingen te verrekenen.
pi_33772672
Wat je kan aftrekken van de belasting als je een huis hebt gekocht?

Rente hypotheek of lening ouders;
Kosten NHG;
Taxatiekosten financiering;
Afsluitprovisie hypotheek;
Notariskosten voor de financiering (hypotheekakte + kadastrale kosten)

dat was het volgens mij...

Oops er is al een topic over.... Nou ja...

Wij krijgen in ieder geval bijna 700 terug na een VT van bijna 3000.

[ Bericht 6% gewijzigd door fortunate_son op 06-01-2006 17:48:58 (overbodige info) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')