Je kunt het 2005 programma downloaden sinds gisteren en op je laatste loonstrookjes staan meestal de cumultatieven (alles ogpeteld).quote:
je eigenwoningschuld, hypotheek dusquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:01 schreef sanger het volgende:
Weet iemand wat je moet invullen bij "eigenwoningschuld"?
Dus het totaalbedrag van de hypo en niet alleen de koopsom v/d woning?quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:02 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
je eigenwoningschuld, hypotheek dus
Lijkt me wel ja. Je hypotheek kan nl. groter zijn dan de koopsom (voor verbouwing, etc.), maar ook kleiner (in geval van overwaarde bij vorige woning, eigen geld in woning, etc.).quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus het totaalbedrag van de hypo en niet alleen de koopsom v/d woning?
Als het inkomen van de ene persoon in een hogere belastingschijf wordt belast dan het inkomen van de andere persoon.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:58 schreef horney_dorney het volgende:
Zal best wat terug krijgen i.v.m. eigen huis. Nu zou ik ook nog gezamenlijke aangifte kunnen doen; ik weet dat je dan met aftrekposten mag 'schuiven' en dergelijke maar verstand heb ik er niet van...kan iemand mij vertellen in welke gevallen dit interessant is? We werken beiden full-time; woning staat op mijn naam.
Jij gaat door voor de koelkastquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:44 schreef Rekkie het volgende:
TT klopt niet!
Reiskosten zijn niet aftrekbaar..... privé enzo
Kleding, indien boven de drempel wel... mits je kunt aantonen dat het voor het werk is en onderbouwd met bon
idd je zult je baar om een onbelaste onkostenvergoeding moeten vragen. deze kleding is dan aftrekbaar als het gaat om werkkleding of kleding met een bedrijfsembleem van tenminste 70 cm2.quote:Op donderdag 5 januari 2006 07:45 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Jij gaat door voor de koelkast
voorwaarden aftrek ziekenbezoek:
- de persoon moet tot de gemeenschappelijke huishouding behoren
- de verpleging heeft langer als 1 maand geduurd
- de enkele reisafstand bedraagt meer dan 10 km.
- minimaal 1x per week bezoek
- bij reizen per openbaar vervoer gelden de werkelijk gemaakte reiskosten. Bij vervoer per auto 0,19 cent per kilometer.
kleding voor werk is dus niet aftrekbaar (toch al gauw een jaar of vijf niet meer) . Eventueel kan je baas die belastingvrij vergoeden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |