Het idee dat je met de natuur rotzooit vind je dan weer niet erg, meer het feit wie er de controle over krijgt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 07:26 schreef Megumi het volgende:
Ik zou het prima vinden. Zolang het maar ten goede zal worden gebruikt. Maar aangezien er een supermacht is die tolale idioten aan de macht heeft. Lijkt het me idd niet verstandig.
Wat bedoel je precies met "niet voor niets"? Bedoel je dat in de zin dat er een evenwicht is, of in de zin dat er een hoger plan is met de weersomstandigheden?quote:Op woensdag 4 januari 2006 07:23 schreef Metro2005 het volgende:
Belgen zorgen voor regen
Naar aanleiding van dit topic, wat vinden jullie hier nou van. Kunstmatig regen opwekken. Ik persoonlijk vind niet dat je met rotzooien met weersystemen en de natuur. Niet alleen omdat ik bijna zeker weet dat de mens nog totaal geen besef heeft wat het aan gevolgen kan hebben maar ook omdat ik geloof dat alles met een reden gebeurd. Droogte op een bepaalde plaats is niet voor niks. Regen op een bepaalde plaats is ook niet voor niets. De klimaatveranderingen die we nu hebben gebeuren ook met een reden (misschien gaan we wel ons eigen einde tegemoet doordat we nu al het milieu verzieken)
Ik vind het niet goed dat dit gebeurd, en jullie?
![]()
Ik denk dat er een evenwicht zit in de weersomstandigheden, die uiteindelijk ook weer voor balans op de aarde zorgt. Als je dat gaat verstoren kan dat wel eens hele nare gevolgen hebben die we nu niet kunnen overzien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met "niet voor niets"? Bedoel je dat in de zin dat er een evenwicht is, of in de zin dat er een hoger plan is met de weersomstandigheden?
Ik denk dat dat wel een reeele mogelijkheid is. Aan de andere kant komt er uiteindelijk wel een nieuw evenwicht. Zo makkelijk laat de natuur zich niet buitenspel zetten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een evenwicht zit in de weersomstandigheden, die uiteindelijk ook weer voor balans op de aarde zorgt. Als je dat gaat verstoren kan dat wel eens hele nare gevolgen hebben die we nu niet kunnen overzien.
Even een simpel voorbeeld: stel het gaat regenen in Afrika, doordat het land niet meer dor en droog is zal de vegetatie veranderen van dor grasland naar gras, boompjes etc. Dit trekt dieren aan, die dieren HOREN niet op die plaats te zijn waardoor het leven wat er al was verstoord wordt.
Dan krijg je bv plagen of sterven er bepaalde dieren uit. Misschien sterven er wel dieren uit waar de lokale bevolking nou net hun leven van afhankelijk is -> lokale bevolking sterft uit.
Even simplistisch gezegd he, ik weet natuurlijk niet wat de gevolgen zijn maar ik weet wel zeker dat het gevolgen gaat hebben.
Uiteraard zal er een nieuw evenwicht komen, waarschijnlijk zal er een nieuw klein ecosysteem ontstaan op die plaats. Vraag is natuurlijk of dat gewenst is en of het niet veel meer gevolgen heeft ook op andere plaatsen van de wereld, alle weer systemen beinvloeden elkaar.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel een reeele mogelijkheid is. Aan de andere kant komt er uiteindelijk wel een nieuw evenwicht. Zo makkelijk laat de natuur zich niet buitenspel zetten.
Dat lijkt me nu juist zo moeilijk te voorspellen.. Sowieso is het nog steeds niet bekend welke invloed we precies hebben op het klimaat, en in hoeverre klimaatsveranderingen natuurlijk zijn..quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uiteraard zal er een nieuw evenwicht komen, waarschijnlijk zal er een nieuw klein ecosysteem ontstaan op die plaats. Vraag is natuurlijk of dat gewenst is en of het niet veel meer gevolgen heeft ook op andere plaatsen van de wereld, alle weer systemen beinvloeden elkaar.
Beetje het butterfly effect.
Preciesquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu juist zo moeilijk te voorspellen.. Sowieso is het nog steeds niet bekend welke invloed we precies hebben op het klimaat, en in hoeverre klimaatsveranderingen natuurlijk zijn..
Ik weet niet of dat direct te concluderen is.. We weten eigenlijk niet in hoeverre we nu in onze onschuld er al mee klooien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Preciesen daarom vind ik het ook niet zo'n goed plan. De mens is gewoon nog steeds te onwetend om dat te kunnen overzien en daarom moeten we er ook niet mee klooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |