abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33676797
Mediteren is een soms lastige zaak. Om goed te mediteren is disipline vereist. Nu is mijn vraag: is er iemand die een product of een methode kent dat een mens onheroepelijk diep in meditatie kan laten gaan?

Bijvoorbeeld bepaalde muziek, stenen, planten, etc etc

Ik ben benieuwd!
Vrij van de maatschappelijke normen ontdekken we nieuwe wegen. De vrouw haar vrijheid, geeft de man het meeste plezier
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:11:42 #2
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_33676832
Bier.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_33677252
Bepaalde drugs, paddo's bijvoorbeeld. Wel slim om goed te informeren van tevoren en begeleiding erbij hebben.

[ Bericht 59% gewijzigd door Eluabi op 03-01-2006 23:34:04 ]
Think of them not as failures, but as works in progress.
pi_33677304
Ad Visser's Brainsessions?

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_33678245
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:23 schreef Biancavia het volgende:

En ik maar denken dat ik de enige was
pi_33678345
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:23 schreef Biancavia het volgende:

Die is inderdaard erg lekker om te "mediteren"..... Ik ben er bijna 3 kwartier mee "van de kaart" en voel me daarna echt wel erg goed .....
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:33:55 #7
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33679907
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:22 schreef Eluabi het volgende:
Bepaalde drugs, paddo's bijvoorbeeld. Wel slim om goed te informeren van tevoren en begeleiding erbij hebben.
wat een onzin.
meditatie op paddo's
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33685298
Enya - Earth and fire...
Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
pi_33686392
Muziek van Enya, Vangelis...
pi_33686722
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:10 schreef monogawie het volgende:
Mediteren is een soms lastige zaak. Om goed te mediteren is disipline vereist. Nu is mijn vraag: is er iemand die een product of een methode kent dat een mens onheroepelijk diep in meditatie kan laten gaan?
vermoeidheid
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 16:11:02 #11
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33697670
Zonnebril en oordopjes.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:37:52 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33698716
Ik verkeer soms gewoon in meditatie omdat ik van nature rustig voel, rust inlassen in je zelf zorgt voorzelf voor een soort reinheit en weerstand tegen stress. Heb ik rust ingelast dan hoef ik niet meer te mediteren.

Ben nu ook helemaal kalm, of moet ik zeggen moe?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33739646
TT iets veranderd zodat het onderwerp duidelijker is
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:53:50 #14
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33740446
Ik ga volgende week beginnen met een Meditatiecursus; Chi Neng Qigong. Een chineze meditatievorm met eenvoudige bewegingen. Hier kun je lezen wat het precies inhoudt: http://www.abc-van-meditatie.nl/meditatietechnieken/beweging2.asp

Zijn er hier mensen die mediteren??
En welke meditatietechnieken passen jullie hier meestal voor toe?? Of doen jullie gewoon maar wat en gaat dat allemaal ook verder goed??

Ben benieuwd!

(Ik had ook een topic geopend, maar die was gesloten omdat ie dubbel was als het ware dankzij dit topic. Dus ik heb t even overgekopieerd)

BTW:
quote:
Nu is mijn vraag: is er iemand die een product of een methode kent dat een mens onheroepelijk diep in meditatie kan laten gaan?
Paddo's kunnen inderdaad heel goed helpen. Alhoewel je dan soms juist je gedachtenstroom al helemaal niet kan stillen. Maar het is wel een uitermate goed middel uiteraard om bij jezelf naar binnen te gaan. Dit kan uitermate Spiritueel zijn!

Verder natuurlijk wierrook! Meditatiebevorderende wierook. Geschikt soorten hiervoor zijn: Sandelhout, zuiveringshout, Nag champa, Ylang Ylang, lavendel geloof ik ook.. En nog wel meer soorten maar kan er ff niet opkomen...
En uiteraard de brainwave cd's van Ad visser!

Ik zelf heb het gedachten stilzetten geleerd via: http://www.abc-van-meditatie.nl/meditatietechnieken/lichaam.asp
Hopelijk hebben hier mensen wat aan. Maar dat zal vast wel
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:08:13 #15
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_33752550
paddo's
pi_33755757
Ik denk dat al die hulpmiddelen leuk of handig kunnen zijn als je "er in " wilt komen, maar verder lijken ze mij overbodig.
Zeker de drugs.

Zoals bij veel dingen gaat ook mediteren de eerste paar keer niet zoals het uiteindelijk zou kunnen, maar betekend dat dat het niet goed gaat ?
Tuurlijk niet !
Een kind zwemt bij z'n eerste zwemles toch ook niet meteen 8 meter onder water ?
Voor een eerste zwemles is het watertrappelen al uitzonderlijk goed, terwijl dat op het uiteindelijke zwemniveau 0,01 ( ) is.

Ik denk dat als je regelmatig de tijd neemt om te ontspannen en even echt stil te worden van binnen, je deze toestand steeds makkelijker kan oproepen/vasthouden. Ik denk trouwens dat je gedurende de hele dag een stuk meer beheerst zal zijn.
Het zal vanzelf komen allemaal, de enige discipline die je op zal moeten brengen is het iedere dag (?) even tijd maken.
Het ritme wordt dan vanzelf geaccepteerd door je lichaam.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:23:47 #17
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_33756198
http://video.google.com/videoplay?docid=2946319443935651320&q=Jedi

Yoga / Meditatie video. Hij helpt met het regulieren van je ademhaling en dat is het begin van alle meditatie.
Voor de rest vond ik 'm erg grappig, omdat hij op het net staat als Jedi instructievideo
(het heeft echter niks 'jedi' in zich om die naam waar te maken)
¡ Experience Everything !
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:06:43 #18
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33799371
quote:
Ik denk dat al die hulpmiddelen leuk of handig kunnen zijn als je "er in " wilt komen, maar verder lijken ze mij overbodig.
Zeker de drugs.
Eiigenlijk zie ik Paddo's niet echt als drugs. Ik zie paddo's eigenlijk meer zoals de oorspronkelijke indianen die ook zien.
pi_35704518
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nature op 04-03-2006 11:03:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')