abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33669939
In navolging op dit topic: Pandora nu een apart topic over Trollbeads.
Er zijn inmiddels vele fabrikanten van bedels zoals Pandora, Tedora etc., maar Trollbeads was de eerste.

Trollbeads zijn unieke juwelen. Elke bedel heeft zijn eigen geschiedenis, die zijn inspiratie uit mythologie, astrologie, fairy verhalen, fauna, flora, culturele diversiteit haalt en zeker in het bijzonder, in de vertrouwde dingen van elke dag het leven.
Wat distinctiefst over Trollbeads, behalve het originele ontwerp is, het gebruik en de combinatie fascinerende materialen is. De bedels worden gemaakt van de hoogste kwaliteits grondstoffen met inbegrip van echt zilver, 18 karaat gouden, Italiaans glas Murano, natuurlijke parels en kostbare stenen. De originele modellen worden typisch gecreeerd in harde modelleringswas - die in metaal wordt gegoten en wordt beëindigd. Sommige modellen zijn dan plaatsen met stenen. En andere modellen worden gecreeerd direct in gesmolten, roodgloeiend glas.
Het concept charmes Trollbeads werd ontwikkeld in de loop van de afgelopen 25 jaar. Vandaag, creëren achttien Deense en internationaal renowned juwelenontwerpers de parels. Er zijn meer dan 200 verschillende modellen. De volledige inzameling kan altijd bij www.trollbeads.com worden bekeken.

(Met dank aan Babelfish).

Trollbeads verkooppunten zijn te vinden op http://www.dsigndenemarken.nl/Trollbeads_Home.html
Nederlandse webshop:
www.juwelierrobjansen.nl

Plaatjes!

pi_33669971
Mooi zijn vooral de bedels die je kan draaien en dan opeens iets anders zijn.
Vooral die engel/duivelbedel is zo mooi! En zo zijn er nog veel meer van.

Zo, ik heb een zilveren basisarmband besteld op de site van Rob Jansen. Ik kreeg 10% korting en gratis verzendkosten!

Deze heb ik besteld:

Deze wil ik ook graag hebben, helaas hadden ze die niet bij de webshop:

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 03-01-2006 19:55:50 ]
pi_33671074
Wat voorbeelden, niet helemaal mijn smaak, van mij mag het wat minder kleurig.

[ Bericht 76% gewijzigd door cinnamongirl op 03-01-2006 20:26:52 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:34:07 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33671513
een bevriende juwelier die ze verkoopt gaat ze binnenkort ook online verkopen, zal melden zodra ze online staan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33671907
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:34 schreef E.T. het volgende:
een bevriende juwelier die ze verkoopt gaat ze binnenkort ook online verkopen, zal melden zodra ze online staan
Goed nieuws, ik heb gemerkt dat er bijster weinig verkooppunten zijn in NL, en al helemaal geen online, op 1 na.
pi_33672010
bij http://www.juwelier-korse.nl/ kan je terecht voor unieke stoppers en voor de hele Trollbeads collectie. En zo als eerder gezegt staat er ook het 1 en ander op mijn weblog www.trollbeads.web-log.nl .

En vanuit mijn Trollbeads bron komen er dit jaar nieuwe beads ivm het 30 jaar bestaan.
De beads die al op internt verkocht worden zijn waarschijnelijk nep of van de vrachtwagen gevallen dus beter is gewoon om naar de juwelier te gaan.

In Rotterdam en Rosmale zitten twe hele goede juweliers.

Bedankt voor de aparte topic ik wist niet dat je dat zelf aan kon maken
Ik had het moeten weten als hoofd mod van een ander forum
groetjes Claudia
www.trollbeads.web-log.nl
pi_33672164
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:43 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Goed nieuws, ik heb gemerkt dat er bijster weinig verkooppunten zijn in NL, en al helemaal geen online, op 1 na.
weinig? op http://www.dsigndenemarken.nl/Salespoints.html staan ze allemaal en Trollbeads is niet zo massaal als Pandora en om eerlijk te zijn ben ik daar wl blij mee. 1 op de tien vrouwen in nederland heeft een padora als ik dat zo eens bekijk als ik op straat loop.
groetjes Claudia
pi_33672765
Ik vind die glaskralen belachelijk duur, ik maak zelf glaskralen en het maken van z'n kraal kost nog niet eens ¤ 0.25 en die van hun zijn niet eens handgemaakt

voor 6 kralen vragen ze ¤ 105

[ Bericht 28% gewijzigd door Loesj op 03-01-2006 21:38:15 ]
pi_33673494
hoe weet jij dat ze niet hand gemaakt zijn???
groetjes Claudia
pi_33673767
Deze wil ik ook! Maar ze zijn helaas wat prijzig..

[ Bericht 15% gewijzigd door cinnamongirl op 03-01-2006 22:16:49 ]
pi_33673861
Dit zijn de nieuwste bedels, collectie najaar 2005:

pi_33673937
ik heb de glazen troll van mijn vriend voor kerst gehad
groetjes Claudia
pi_33674003
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:52 schreef claudia007 het volgende:
hoe weet jij dat ze niet hand gemaakt zijn???
Omdat ze dat anders wel vermelden als dat zo is....en als handgemaakt zou zijn dan is niet elke kraal precies hetzelfde.
pi_33674269
Nou de kralen zijn dus ook niet allmaal het zelfde heb er namelijk een stuk of tien van glas waar van er twee van de zelfde soort zijn en di lijken dus helemaal niet op elkaar. En in de informatie folder staat dus wel dat ze handgemaakt zijn.
groetjes Claudia
pi_33674565
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:11 schreef claudia007 het volgende:
Nou de kralen zijn dus ook niet allmaal het zelfde heb er namelijk een stuk of tien van glas waar van er twee van de zelfde soort zijn en di lijken dus helemaal niet op elkaar. En in de informatie folder staat dus wel dat ze handgemaakt zijn.
Dan heb ik het fout....maar ik blijf het belachelijk duur vinden
pi_33674827
hmm oke dat kan ik niet helemaal ontkennen 21 en 29 is wel duur.
Heb je ze wel eens in het echt gezien? als kralen maker zou je dat eigenlijk eens motn doen want ze zijn wel hl mooi gmaakt al ben ik het wel hlemaal met je ee.ns dat ze duur zijn
groetjes Claudia
pi_33675056
Ze zijn duur....maar ze zijn veel gedetailleerder dan de Pandora's en de Tedora beads vind ik.
Mooier gemaakt. Misschien is bestellen uit Amerika wel voordeliger....de beads die hier 21 euro zijn, zijn daar 17 dollar, wat volgens de huidige koers 14 euro is.

Wel is het zo dat je naast verzendkosten overzees douanerechten en BTW moet betalen, dat is resp. 2,5% en dan 19% over dat totaal.
pi_33675396
Hallo, ik kom even binnen vallen, ik lees net al deze berichten over de trollbeads, maar ik ben het niet overal mee eens.

1. Trollbeads worden (voor zover ik het van de site begrijp) wel degelijk met de hand gemaakt, echter van het handgemaakte model worden mallen gemaakt om zodoende de kraal in massa productie te kunnen maken.

2. Die glazen kralen: een glazen kraal maken voor 25 cent is idd een koud kunstje, maar vergeet niet dat de kralen van trollbeads een zilveren bus bevatten. Tevens zou ik het bij (vooral) de kralen met goud (en andere metalen) erin toch heel erg knap vinden indien trollbeads 2 identieke kralen weet te produceren! Dit is met de gebruikte methode namenlijk totaal onmogelijk, het gebruikte goud vloeit bij iedere kraal die gemaakt wordt anders, vandaar dat het dus totaal onmogelijk is om 2 gelijke kralen te produceren, leg ze bij de juwelier maar eens naast elkaar.

Groetjes,

Mandy
pi_33677154
ben het helemaal met Mandy eens
groetjes Claudia
pi_33688041
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:37 schreef Mandy.v13 het volgende:
Hallo, ik kom even binnen vallen, ik lees net al deze berichten over de trollbeads, maar ik ben het niet overal mee eens.

1. Trollbeads worden (voor zover ik het van de site begrijp) wel degelijk met de hand gemaakt, echter van het handgemaakte model worden mallen gemaakt om zodoende de kraal in massa productie te kunnen maken.

2. Die glazen kralen: een glazen kraal maken voor 25 cent is idd een koud kunstje, maar vergeet niet dat de kralen van trollbeads een zilveren bus bevatten. Tevens zou ik het bij (vooral) de kralen met goud (en andere metalen) erin toch heel erg knap vinden indien trollbeads 2 identieke kralen weet te produceren! Dit is met de gebruikte methode namenlijk totaal onmogelijk, het gebruikte goud vloeit bij iedere kraal die gemaakt wordt anders, vandaar dat het dus totaal onmogelijk is om 2 gelijke kralen te produceren, leg ze bij de juwelier maar eens naast elkaar.

Groetjes,

Mandy
1. Dan is het toch massa productie dus een namaak van een handgemaakte? of begrijp ik het nu verkeerd.

2. Vergis je niet in dat het moeilijk is om kralen met de hand te maken. En dat zilver kost ook niet veel hoor! Er zullen wel zoveel bedrijven tussen zitten en zo word het wel duur ja
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:38:28 #21
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_33688526
wauw ze zijn leuk
wel beetje prijzig
an urge to help mankind overcomes me
pi_33690359
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:49 schreef claudia007 het volgende:

[..]

weinig? op http://www.dsigndenemarken.nl/Salespoints.html staan ze allemaal en Trollbeads is niet zo massaal als Pandora en om eerlijk te zijn ben ik daar wl blij mee. 1 op de tien vrouwen in nederland heeft een padora als ik dat zo eens bekijk als ik op straat loop.
Ik ken ook heel wat vrouwen met een Trollbeads armband, maar waarom is het meteen massaal? Ik vind het juist van niet, omdat iedereen een unieke armband heeft en dat is ook zo met Trollbeads.
Dus er zijn een hoop vrouwen met een armband, maar ze zijn allemaal verschillend.
pi_33690558
Jeetje als een zo'n dingetje gemiddeld 30 euro kost dan heb je al snel een fortuin aan je pols hangen!
pi_33700475
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik ken ook heel wat vrouwen met een Trollbeads armband, maar waarom is het meteen massaal? Ik vind het juist van niet, omdat iedereen een unieke armband heeft en dat is ook zo met Trollbeads.
Dus er zijn een hoop vrouwen met een armband, maar ze zijn allemaal verschillend.
Iedereen kan dan we ze eigen armband hebben maar overal waar je kijk zie je Pandora.
En persoonlijk hou ik daar niet van. Ik heb zelf ook een Pandora maar het lijk wel een strijd tussen sommige meiden wie het meest de echte heeft en wie wat heeft .
En dan heb ik het alleen over de mensen in me omgeving dus niet op internet. En idd met Trollbeads is dat heel anders maar die zie je toch minder vaak dan de Pandora buiten mijn schoonma en een goeie vriendin heb ik ze nog niet gezien bij andere meiden en ik zie heel veel mensen in me werk dus ook meiden van tussen de 20 en de 45 en dat zouden de geen moeten zijn die dat dragen.

Daarom vind ik Trollbeads dus leuker om dat je ze toch minder ziet dan Pandora en omdat het veel minder op elkaar lijkt als je vier armbanden van Trollbeads naast elkaar leg.
groetjes Claudia
pi_33702649
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:23 schreef Loesj het volgende:

[..]

1. Dan is het toch massa productie dus een namaak van een handgemaakte? of begrijp ik het nu verkeerd.

2. Vergis je niet in dat het moeilijk is om kralen met de hand te maken. En dat zilver kost ook niet veel hoor! Er zullen wel zoveel bedrijven tussen zitten en zo word het wel duur ja
1. Ja, duhhhh, als ze al die kralen op de hand inelkaar moeten zetten dan zou de prijs ineens wel HEEL goedkoop zijn!

2. Moeilijk of niet, kwa materiaal zullen de kosten er met de prijs wel dubbel en dwars uit gehaald worden maar jah, een goede zakenman/vrouw rekent het uurloon ook door, dat wordt vaak vergeten als mensen producten gaan waarderen, zo van: nou, ik maak het voor een paar euro, maar ze vergeten dat ze 2 uur a (is het tegenwoordig????) 50 euro loonkosten per uur moeten rekenen als je ze bedrijfsmatig wil produceren.

Gr.

M.V13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')