Mooi!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:16 schreef djengizz het volgende:
Experimentje met het samenvoegen van verschillende belichtingen:
[afbeelding]
HDR is coolquote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:58 schreef djengizz het volgende:
M.b.v. Photoshop kun je verschillende foto's met verschillende belichtingen samenvoegen (File-->Automate-->Merge to HDR).
De foto's heb ik genomen m.b.v. bracketing.
Kan dit ook met de nikon d50? Zit wel een bracket-iets functie op maar misschien is dat weer iets anders..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:14 schreef djengizz het volgende:
Met veel camera's kun je met één druk op de ontspanknop meerdere foto's nemen met verschillende belichtings-compensaties. Zo maak je in één keer bv. een foto 1 stop onderbelicht, goed belicht, 1 stop overbelicht. Dit heet auto-bracketing.
En door die samen te voegen krijg je dit effect/resultaat?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:14 schreef djengizz het volgende:
Met veel camera's kun je met één druk op de ontspanknop meerdere foto's nemen met verschillende belichtings-compensaties. Zo maak je in één keer bv. een foto 1 stop onderbelicht, goed belicht, 1 stop overbelicht. Dit heet auto-bracketing.
Yep! heb zelf de D50quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:27 schreef ableton het volgende:
[..]
Kan dit ook met de nikon d50? Zit wel een bracket-iets functie op maar misschien is dat weer iets anders..
Wow, dat klinkt alsof ik het me voorlopig nog niet kan veroorloven. Toch maar eens rondkijken voor zo'n voorzetgeval, en mezelf eerst goed inlezen natuurlijk.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:13 schreef Schanulleke het volgende:
Ik gebruik een Nikon D70, een sigma APO Macro 180 mm F5.6 en een Soligor extension tube. En een Sigma EG-500 super flitser.
Dat klinkt dan toch nog wel een beetje aantrekkelijk dan. Ik weet niet meer wie het zei, maar het is echt zo: Als je eenmaal begint, dan wil je steeds meer. Fatsoenlijke flitser staat ook nog op mijn lijstje.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Macrolensje heb ik vorig jaar 2de hands voor ¤ 60 op de kop getikt, en dat moet nog goedkoper kunnen. Alleen al daarmee kan je hele fijne resultaten halen. Mijn inzending voor 'de mooiste van 2005' was daarmee gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |