Ik denk dat je voor een RTS-spel eerder afhankelijk bent van de besturingsmogelijkheden dan van de resolutie van je scherm. Natuurlijk biedt een hogere resolutie meer mogelijkheden, maar er zijn vast oplossingen of workarounds te bedenken om ook op een lagere resolutie een overzichtelijk RTS-spel te maken. De vroegere PC-spellen moesten het ook doen met een resolutie van 640x480 of lager (Civilization op een CGA-kaartquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:21 schreef Retuobak het volgende:
RTS-games zijn alleen goed mogelijk in hogere resoluties, anders verlies je te snel het overzicht in de grotere spelwerelden met veel units.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:48 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Nou, waar wil je al die gedownloade retro games op gaan zetten dan? 25 rete dure memory cards?
Complexiteit hoeft toch niet afhankelijk te zijn van het aantal units?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:56 schreef Retuobak het volgende:
Ja, en sindsdien zijn RTS games toegenomen in complexiteit
En waarom zou je achteruitgang willen tov de RTS-games die er al zijn?
Deels wel natuurlijk, je kunt beter troepenformaties opsplitsen en zo pincer movements ed. maken. Grotere veldslagen bieden gewoon meer tactische mogelijkheden dan kleine.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:59 schreef chibibo het volgende:
[..]
Complexiteit hoeft toch niet afhankelijk te zijn van het aantal units?
Ach, je hebt geen gigantisch aantal units nodig om taktisch te spelen. Bij bijvoorbeeld een Total War game heb je dan 5 ofzo die je eigenlijk bestuurt als 1, kan je er net zo goed gewoon 1 neerzetten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Deels wel natuurlijk, je kunt beter troepenformaties opsplitsen en zo pincer movements ed. maken. Grotere veldslagen bieden gewoon meer tactische mogelijkheden dan kleine.
Of je gaat bij RTS games gewoon ietsje dichterbij zitten? En ik zie weinig problemen met de Revo controller straks in RTS games. Jammer dat de rest van de console imho afdoet (iig als wat er nu over bekend is enige indicatie is) aan de mogelijkheden van de controller.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Volgens mij zou een hogere resolutie misschien niet eens helpen als je een RTS game wilt op je console. Je zit namelijk vrij ver van de scherm af in tegenstelling tot PC (RTS) gaming. Hoe wil je dan alle kleine dingen zien die je wel ziet als je dicht op de scherm zit met RTS games op de PC als je op een afstand zit van 3 meter met console gaming? Dan heb je een hogere resolutie scherm nodig en een vrij grote scherm.
De beperkende factor van RTS games op consoles ligt in ieder geval voornamelijk bij controle, niet bij resolutie.
Je moet ook geen klein TVtje hebben als je goed wilt gamen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Volgens mij zou een hogere resolutie misschien niet eens helpen als je een RTS game wilt op je console. Je zit namelijk vrij ver van de scherm af in tegenstelling tot PC (RTS) gaming. Hoe wil je dan alle kleine dingen zien die je wel ziet als je dicht op de scherm zit met RTS games op de PC als je op een afstand zit van 3 meter met console gaming? Dan heb je een hogere resolutie scherm nodig en een vrij grote scherm.
De beperkende factor van RTS games op consoles ligt in ieder geval voornamelijk bij controle, niet bij resolutie.
Je vergeet dat tv's doorgaans een stuk groter zijn dan pc-schermen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef Ruzbeh het volgende:
Volgens mij zou een hogere resolutie misschien niet eens helpen als je een RTS game wilt op je console. Je zit namelijk vrij ver van de scherm af in tegenstelling tot PC (RTS) gaming. Hoe wil je dan alle kleine dingen zien die je wel ziet als je dicht op de scherm zit met RTS games op de PC als je op een afstand zit van 3 meter met console gaming? Dan heb je een hogere resolutie scherm nodig en een vrij grote scherm.
De beperkende factor van RTS games op consoles ligt in ieder geval voornamelijk bij controle, niet bij resolutie.
Hier, hoezo, wilde je nieuwe informatie melden of gewoon weer aandacht trekken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef mordradead het volgende:
hoi, waar kan ik het Revolution topic vinden?
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar bij een lage resolutie zou je, in geval van een totaaloverzicht van het slagveld, een unit kunnen visualiseren door een sprite van 8x8 pixels. Zo kun je er toch aardig wat kwijt op je scherm, terwijl je de mogelijkheid behoudt onderscheid te maken tussen de verschillende soorten unit.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:01 schreef Retuobak het volgende:
Deels wel natuurlijk, je kunt beter troepenformaties opsplitsen en zo pincer movements ed. maken. Grotere veldslagen bieden gewoon meer tactische mogelijkheden dan kleine.
Probleem is dat er maar een select aantal PS3 gamers zal zijn met een tobo+muis.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:07 schreef Retuobak het volgende:
PS3 heeft alles opzich, ze moeten alleen nog RTS developers aantrekken.
* peristilius loopt naar pc, pakt tobo + muis, plugt ze in de PS3, gaat spelenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:10 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Probleem is dat er maar een select aantal PS3 gamers zal zijn met een tobo+muis.
Ik verwacht dat RTS games sowieso maar mondjesmaat (if at all) hun weg zullen vinden richting de Revolution. De doelgroep is in de eerste plaats de platform, RPG en non-game liefhebber natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:09 schreef chibibo het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar bij een lage resolutie zou je, in geval van een totaaloverzicht van het slagveld, een unit kunnen visualiseren door een sprite van 8x8 pixels. Zo kun je er toch aardig wat kwijt op je scherm, terwijl je de mogelijkheid behoudt onderscheid te maken tussen de verschillende soorten unit.
Dit is natuurlijk geen mooie oplossing, maar ik ga er vanuit dat een ervaren developer wel iets beters kan bedenken dan wat ik hier even opdreun.
RTS = leukquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:12 schreef peristilius het volgende:
[..]
* peristilius loopt naar pc, pakt tobo + muis, plugt ze in de PS3, gaat spelen
Maar waarom willen we eigenlijk RTS op een console.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je vergeet dat tv's doorgaans een stuk groter zijn dan pc-schermen.
Ik ging net weer achter de TV zitten in de woonkamer, jullie hebben gelijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je moet ook geen klein TVtje hebben als je goed wilt gamen.
Ik zeg ook niet van niet, maar ik denk de controle de meest beperkende factor is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef peristilius het volgende:
Controle en resolutie zijn allebei beperkende factoren, zou het mooist zijn als beide beperkingen werden verholpen.
quote:So, it's finally here - the year that will see the battle of the next-gen consoles truly get underway as Sony and Nintendo throw their shiny new consoles into the ring. But since launch details have yet to be announced, there's still no telling exactly when it'll all kick off or how much it'll all cost.
That hasn't stopped even the biggest of bigwigs dropping tantalising hints, however. Sony's Ken Kutaragi has been banging on for months now about how the PS3 will be hugely expensive but we'll all want one anyway, and now Nintendo president Satoru Iwata has taken a different tack.
Speaking to Yahoo Japan, Iwata confirmed rumours that the Revolution will carry a price point below that of the PS3 and Xbox 360. In fact, he specified that it will cost less than the price of a 360 Core system - which retails for $299 (around £170) in the US.
Advertisement
This is hardly jaw-dropping news, since it's often been suggested that the Rev will undercut its rivals - but it's nice to know that at least one next-gen console will be of the affordable variety. Happy new year!
Een RTS spelen op de bank is gewoon vreemd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
RTS = leuk
Console = goedkoop (stukken goedkoper dan een PC iig)
RTS + Console =
Dat dacht men ook ooit van FPS games, nu ist een erg populair genre op consolesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:17 schreef peristilius het volgende:
[..]
Een RTS spelen op de bank is gewoon vreemd.
Bij RTS zie ik altijd gelijk een mannetje met bril die te dicht op het scherm zit en ondertussen druk bezig is met hotkeys rammen en units verplaatsen, als ik me dat voorstel op een bank wordt het raar.![]()
RTS = Een mannetje met bril die te dicht op het scherm zit en ondertussen druk bezig is met hotkeys rammen en units verplaatsen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:17 schreef peristilius het volgende:
[..]
Een RTS spelen op de bank is gewoon vreemd.
Bij RTS zie ik altijd gelijk een mannetje met bril die te dicht op het scherm zit en ondertussen druk bezig is met hotkeys rammen en units verplaatsen, als ik me dat voorstel op een bank wordt het raar.![]()
FPS speelt ook gewoon fijn met controller.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat dacht men ook ooit van FPS games, nu ist een erg populair genre op consoles
Je vergeet 'met de armen zwaaien'quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:21 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo Revolution = Een mannetje met bril die te dicht op het scherm wilt zitten en ondertussen druk bezig is met hotkeys rammen en units verplaatsen, maar dan op de bank.
En RTS misschien ook wel met de revo controllerquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:21 schreef peristilius het volgende:
[..]
FPS speelt ook gewoon fijn met controller.
Ik ontken alles, het is niet mogelijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:22 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En RTS misschien ook wel met de revo controller
Als er nieuws is kun je beter naar http://games.fok.nl/ gaan, IMO. In Revolution topic gaan we gewoon wat uitgebreider op de nieuwe info in en discussiëren we enzo.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:28 schreef Mr.BomBastique het volgende:
Bij het zien van de TT dacht ik dat er nieuws was.![]()
Je moet maar zo denken. Geen nieuws is goed nieuws.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:28 schreef Mr.BomBastique het volgende:
Bij het zien van de TT dacht ik dat er nieuws was.![]()
Wow, dan moet die Phantom wel erg goed wordenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken. Geen nieuws is goed nieuws.
Maar als er echt revolutinair nieuws is zal ik het hier ook wel vinden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:37 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Als er nieuws is kun je beter naar http://games.fok.nl/ gaan, IMO. In Revolution topic gaan we gewoon wat uitgebreider op de nieuwe info in en discussiëren we enzo.
Geen nieuws is gewoon geen nieuws.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken. Geen nieuws is goed nieuws.
iddquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:42 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Geen nieuws is gewoon geen nieuws.Irritante spreuken toch ook.
Jij kan ook alleen maar met irri smillies reageren he. Beetje gebrek aan enig nuttige taal.quote:
Komt die ook dit jaar uit? Dan wordt het pas echt een 'battle of the next gen'.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:40 schreef Retuobak het volgende:
Wow, dan moet die Phantom wel erg goed worden
Hij komt 2 jaar geleden uitquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:34 schreef chibibo het volgende:
[..]
Komt die ook dit jaar uit? Dan wordt het pas echt een 'battle of the next gen'.
Wat had ik daar anders op moeten zeggen dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:30 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Jij kan ook alleen maar met irri smillies reageren he. Beetje gebrek aan enig nuttige taal.
Helemaal niks, er werd namelijk al normaal en informatief gereageerd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:52 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat had ik daar anders op moeten zeggen dan?
Het was denk ik ook beter als jij niets had gezegd en wat beter had nagedacht, dan hoefde je nu niet zo zielig te doenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:24 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Helemaal niks, er werd namelijk al normaal en informatief gereageerd.
Maar ja, je hebt die Luigi award niet voor niets gekregen natuurlijk.
Oeh oeh rustig aan Tomassotje, beetje op je pikkie getrapt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:29 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het was denk ik ook beter als jij niets had gezegd en wat beter had nagedacht, dan hoefde je nu niet zo zielig te doen
*uitdeeltquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:32 schreef Retuobak het volgende:
Kunnen we nu ophouden met kinderachtig doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |