En om eens terug te komen op de Top Gear vs Fifth Gear discussie van een tijdje geleden, persoonlijk ken ik het 2de programma niet eens en kan ik het ook nergens zien , maar iemand wees mij toevallig op dit clipje hier van een van "dé" topdingen uit dat programma de laatste tijd schijnbaar
http://video.google.com/videoplay?docid=6756084931270105691&qWaarin Cliff dus een "challenge" mag doen met een F1 wagen van Williams.
Om te beginnen, is dit natuurlijk goeie televisie. Maar als je dit eens bekijkt valt je toch op waarom wij zo gelukkig mogen zijn dat de BBC nog Top Gear maakt.
Nu is 5th Gear schijnbaar "het van het" in de commerciele tv wereld wat een autoprogramma betreft, maar toch vind ik dit eigenlijk "schrikwekkend". Leuk dat ze zo'n challenge aannemen, maar in tegenstelling tot bv de Stig in de Renault F1 in Top Gear , staat er werkelijk overal BMW reclame langs dat circuit. Tot het mijn strot uitkomt eigenlijk ...
En dan denk je , zet er toch eens een goeie "supercar" naast om eens het verschil tezien tussen "het van het" in de gewone auto-sector en een F1, maar nee ... daar moet uiteraard door de sponsorovereenkomst een tamelijk ordinaire BMW tov staan.
"Iets" zegt mij dat ze in Top Gear dit soort "Challenge" aanbod gewoon geweigerd hadden als ze er niet een Pagani Zonda, of een Bugatti Veyron hadden mogen tegenover zetten ...