abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33696412
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:56 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Waarom ook nog geld trekken van de staat als je blijkbaar zoveel extra kan verdienen naast je studie?
Omdat het niet eerlijk is dit niet te geven aan mensen die veel bijverdienen, en wel aan anderen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:42:50 #32
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_33696521
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Omdat het niet eerlijk is dit niet te geven aan mensen die veel bijverdienen, en wel aan anderen.
Ik vind juist van wel
Ook geen sig dus
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:21:22 #33
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_33698099
Dat je meer geld verdient, bewijst dat je gemotiveerd bent. Dat moet beloond worden en niet afgestraft.
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:21:43 #34
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_33698117
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hangt helemaal van de constructie af.
welke constructie?
pau·per·to·pic = TVP
pi_33702739
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:21 schreef .Tarzan. het volgende:

[..]

welke constructie?
niet uitbetalen en dus direct investeren.
pi_33703024
ik loop ook al jaren met het idee om een eigen bedrijf te starten, maar wat komt daar nou zoal bij kijken?
ik organiseer regelmatig inkoopacties, waarmee ik dan zo'n 1000 euro winst maak per keer.
Hoe zou dat nou werken als ik een onderneming start? bijvoorbeeld een eenmanszaak?

heb ik dan een accountant nodig? moet ik per pakje een factuur gaan maken? (nog al veel werk als je 250 pakketjes hebt) hoeveel belasting moet ik van die 1000 euro winst gaan afdragen?
pi_33703332
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef atlonxp1800 het volgende:
ik loop ook al jaren met het idee om een eigen bedrijf te starten, maar wat komt daar nou zoal bij kijken?
ik organiseer regelmatig inkoopacties, waarmee ik dan zo'n 1000 euro winst maak per keer.
Hoe zou dat nou werken als ik een onderneming start? bijvoorbeeld een eenmanszaak?

heb ik dan een accountant nodig? moet ik per pakje een factuur gaan maken? (nog al veel werk als je 250 pakketjes hebt) hoeveel belasting moet ik van die 1000 euro winst gaan afdragen?
als je dat vaker doet zou ik een boekhouder nemen. Ik doe zelf niet de boekhouding, maar je moet dus wel BTW gaan afdragen. De kosten ervan af halen en dan heb je je winst, als je EZ blijft. Over die winst hoef je geen belasting af te dragen tot, nat vingerwerk voor mij, dacht 3000E.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:38:29 #38
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33706659
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef Broodbeleg het volgende:

[..]

niet uitbetalen en dus direct investeren.
Dat werkt volgens mij niet bij een eenmanszaak
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:39:41 #39
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33706704
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef atlonxp1800 het volgende:

Ik zou er pas over nagaan denken als je flink groot bent of link wilt groeien. Tot die tijd zou ik het niet bedrijfsmatig doen in ieder geval
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:19:17 #40
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_33712234
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:38 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Dat werkt volgens mij niet bij een eenmanszaak
Wat is direct investeren en wat werkt wel bij een eenmanszaak?
pau·per·to·pic = TVP
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:29:34 #41
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_33712743
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 23:19 schreef .Tarzan. het volgende:

[..]

Wat is direct investeren en wat werkt wel bij een eenmanszaak?
Ik kan het mis hebben hoor, maar inkomsten van je eenmanszaak zijn ook direct je eigen inkomsten. Dus het heeft niet zozeer te maken dat je het niet hoeft vrij te geven. Investeren gewoon moet wel lukken lijkt me

Ik weet niet of IB uitgaat van je daadwerkelijk inkomen of van je belastbaar inkomen
pi_33712840
Beetje leeg topic zo. Ik doe wat met hosting en ja, ik maak winst
pi_33722431
Wat ik mij nou altijd afgevraagd heb is het volgende:

Stel je bent ondernemer en je hebt een B.V. de bv is een rechtsentiteit op zich en kan jou als eigenaar van de B.V. aannemen als personeelslid.

Als je er dan vervolgens voor zorgt dat je niet meer aan jezelf uitbetaalt dan dat je mag bijverdienen als student. En alle winst vervolgens in de B.V. laat zitten om rente te trekken als spaarpotje voor na je studie.

Zou dit werken?
Profiel opgeheven.
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:44:15 #44
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_33723378
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:06 schreef Bierie het volgende:
Wat ik mij nou altijd afgevraagd heb is het volgende:

Stel je bent ondernemer en je hebt een B.V. de bv is een rechtsentiteit op zich en kan jou als eigenaar van de B.V. aannemen als personeelslid.

Als je er dan vervolgens voor zorgt dat je niet meer aan jezelf uitbetaalt dan dat je mag bijverdienen als student. En alle winst vervolgens in de B.V. laat zitten om rente te trekken als spaarpotje voor na je studie.

Zou dit werken?
Je kunt jezelf niet aannemen, omdat je namelijk al aangenomen bent, j ebent directeur, en moet jezelf iets van 3600 in de maand uitkeren geloof ik.

Ik heb een beetje hetzelfde, maar hoe ik het doe, ik verhuur mijzelf en mijn personeel voor een bepaalde uurprijs. dus 4 mensen werken op een project, 3 daarvan moet ik uitbetalen, het bedrag wat de opdrachtgever voor mij moet betalen, keer ik niet uit aan mijzelf, maar laat ik in het bedrijf zitten.

Ik denk dat dit is wat jij bedoeld. zolang je het niet aan jezelf uitkeert komt jou StuFi ook niet in het geding
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_33723665
Als ik nou een idee had.. .

Ben wel van plan om *ooit* een soort reisbureau op te starten, maar k ga het dan gelijk goed aanpakken en er full time mee bezig zijn.
pi_33737742
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:44 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Je kunt jezelf niet aannemen, omdat je namelijk al aangenomen bent, j ebent directeur, en moet jezelf iets van 3600 in de maand uitkeren geloof ik.

Ik heb een beetje hetzelfde, maar hoe ik het doe, ik verhuur mijzelf en mijn personeel voor een bepaalde uurprijs. dus 4 mensen werken op een project, 3 daarvan moet ik uitbetalen, het bedrag wat de opdrachtgever voor mij moet betalen, keer ik niet uit aan mijzelf, maar laat ik in het bedrijf zitten.

Ik denk dat dit is wat jij bedoeld. zolang je het niet aan jezelf uitkeert komt jou StuFi ook niet in het geding
Maar in welke rechtsvorm doe je dat dan is de vraag...
Profiel opgeheven.
pi_33739865
Ook als je jezelf niet aanneemt kun je toch jezelf een uursalaris geven. Of geld wegzetten voor 'incidentele uitgaven' ofso.
pi_33741545
Ben op het moment bezig een butlerbedrijfje op te starten, ben nog net geen student
6 VWO.

Wanneer de site eindelijk klaar is, 'gaan we los'
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:58:42 #49
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_33742983
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:37 schreef Bierie het volgende:

[..]

Maar in welke rechtsvorm doe je dat dan is de vraag...
Dat maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit, dat geld blijft ergen, lod je daar mee openstaande schulden af? koop je daat matterialen voor? dat maakt verder niet zoveel uit.
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_33746647
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ben op het moment bezig een butlerbedrijfje op te starten, ben nog net geen student
6 VWO.

Wanneer de site eindelijk klaar is, 'gaan we los'
Kijk eens op de site van mijn werkgever; rentabutler.nl, voor wat ideetjes. Of een bijbaantje natuurlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33749529
jouw werkgever wordt een van onze grootste concurrenten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')