abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:33:39 #1
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33645827



Wat vinden jullie nou van deze auto?

Ik en een maat zijn van plan allebei er eentje te halen. ze zijn er al voor zo rond de ¤1400,-

En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)

Onze lijstje als de Calibra het toch niet word.

1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk )
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk

We zitten al een beetje te speculeren over wat auto's maar de Calibra is toevallig beide onze favoriet. omdat we de vorm gewoon echt zo mooi vinden. en er zit een leuke motor in. met leuke opties.

Ervaringen zijn uiterst welkom!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33646077
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken
pi_33646273
zie bovenstaande reactie, en voor 1400 euries zijn ze helemaal afgeragt, misschien dat je met een complete motor revisie, en nieuwe ophanging/remmen/carroserie er nog wat aan hebt maar dan is je auto gelijk 5x zo duur
namaste
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:47:42 #4
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33646313
Neem een 318iS in plaats van een 318i, die hebben 140PK in plaats van 113PK.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33646528
dat stickertje kan echt niet .

Haha, nee hoor. Ik ben persoonlijk geen fan van Opels, en bij Calibra's denk ik altijd aan foute piratenboeren die indruk willen maken met hun autootje. Dus ik zou zeggen, kijk even verder.

Helaas zijn de auto's in je lijstje van dezelfde categorie.
pi_33646627
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:53 schreef Henkmanz het volgende:
dat stickertje kan echt niet .

Haha, nee hoor. Ik ben persoonlijk geen fan van Opels, en bij Calibra's denk ik altijd aan foute piratenboeren die indruk willen maken met hun autootje. Dus ik zou zeggen, kijk even verder.

Helaas zijn de auto's in je lijstje van dezelfde categorie.
pi_33646631
voor die calibra, dat blok (c20xe) is geleverd met verschillende cilinderkoppen. 2 fabrikanten: KS (kolbenschmidt) en Coscast (te zien aan de zijkant van de cilinderkop)

De coscast is goed, maar bij echt blaasgebruik wil de KS kop wel haarscheurtjes krijgen tussen olie en koelvloeistof kanaal. Let dus op de koelvloeistof of daar geen drab in zit.

Voor echt goede info over de calibra: check www.opel-forum.nl, daar zitten de echte kenners van calibra, ik heb namelijk een Manta dus ben er niet echt expert in wat carosserie van calibra betreft. (blok wel een beetje want dat ligt er bij mij nu ook in )
And then there were syntax-errors
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:57:40 #8
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33646645
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken
je moet er trouwens wel 20 inch velgen onderzetten van ¤300 p. st. dan gaatie sneller.
pi_33646655
daar staat ook fotos van hoe je een KS en coscast kop herkent
And then there were syntax-errors
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:00:23 #10
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33646742
Zou er mischien serieus gereageerd kunnen worden?
dat het sjonnie bakken zijn is ons bekend.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33646747
Zelf ervaringen met een '92 er CRX 1.6 16V. Is heel anders als de calibra, maar een fenomenale PK/gewicht verhouding ('t ding weegt een goeie 800 kg), en een fel motortje op toeren, voor prestaties moet je 'm dus wel hoog in toeren houden, maar dat maakt 't plezier alleen maar groter. Voor allemaal geldt dat ze een erg hoog "afrag" gehalte hebben in gebruikte toestand, en dus een goeie kans dat 't een olieboot is, of gewoon ram-versleten (motor en bak). Ook in gedachten houden dat ze meestal meerdere (flinke) schade's achter de rug hebben. De gemiddelde eigenaar van zo'n ding staat nou niet echt bekend om zijn goede rijkwaliteiten.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_33646787
Reserveonderdelen zuin ruim verkrijgbaar.. je wilt niet weten hoeveel exemplaren er al total loss gereden zijn door mensen die niet met zo'n auto om kunnen gaan
pi_33646921
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:00 schreef Robbiej het volgende:
Zou er mischien serieus gereageerd kunnen worden?
dat het sjonnie bakken zijn is ons bekend.
Waarom wil je er dan een?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:08:10 #14
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33646969
Omdat smaken verschillen en ons het geen ene moer kan schelen of ze een slechte reputatie hebben of niet.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:08:36 #15
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33646982
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Reserveonderdelen zuin ruim verkrijgbaar.. je wilt niet weten hoeveel exemplaren er al total loss gereden zijn door mensen die niet met zo'n auto om kunnen gaan
Thanks zet ik op het lijstje
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33647009
De goedkoopsten zijn vaak het beste.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:09:40 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33647011
Ik vind het op zich wel mooie auto's.. maar rekenen er idd maar op dat de goedkopere exemplaren afgetrapt zijn en waarschijnlijk aardig roesten.

Eigenlijk is er dan maar 1 minpunt en dat is dan de hele auto.
Vampire Romance O+
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:12:49 #18
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33647108
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:09 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het op zich wel mooie auto's.. maar rekenen er idd maar op dat de goedkopere exemplaren afgetrapt zijn en waarschijnlijk aardig roesten.

Eigenlijk is er dan maar 1 minpunt en dat is dan de hele auto.
Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:17:11 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33647227
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:12 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..
Een beetje automonteur heeft geen forum nodig om achter sterke en zwakke punten te komen.
Vampire Romance O+
pi_33647267
Letten op:

Roest in de ruitrubbers,
Alle knopjes proberen,

Als je start, laat een maatje even achter de auto kijken wat er precies uit de uitlaat komt zetten.. normale rook is OK.. Vettig Blauw of Echt Wit

Daarna even een flinke zakdoek op de uitlaat leggen.. heb je daar moeite mee..hoor je geen gesis aan andere delen van de pijp? dan is je uitlaat waarschijnlijk dicht.

Nu naar de voorkant van de auto, de motor is nog koud, draai de dop van de koelvloeistof open en kijk naar binnen. Geen bubbels.. mooi dan lekt de cilinderruimte niet naar het koelcircuit... geen rare drab of oliedruppels.. mooi.. dan lekken de oliekanalen ook niet naar de waterkanalen.

Oliepeilstok bekijken... grijs.. weglopen.. het watercircuit lekt naar het oliecircuit....

Eventueel kan je ook de olievuldop eraf nemen (doe dit als de motor uit staat) zit er allemaal kek aan de onderzijde van de dop.. dan heb je of black, of white sludge.. ook niet in orde.

Vervolgens ga je in de auto zitten, je trekt de handrem aan, zet de auto in 1 en laat langzaam de koppeling opkomen.

Slaat de auto af?.. TOP
Blijft de motor draaien, maar hij rijdt niet vooruit? Koppelingsplaat rot
Blijft de motor draaien, en hij rijdt vooruit? Handrem afstellen

Vraag naar de laatste vervangdatum van de distributieriem en spanrol.. dure grap.
Kijk naar het profiel en de wang van de banden.

En daarna als alles OK is kan je gaan proefrijden.

Gewoon opwarmen.. stukje door de versnellingen gaan.. kijken of er scherp geschakelt kan worden.. beetje wapperen met het stuur.. stuur los, vol op de remmen (moet rechtuit blijven gaan)

Hoogste versnelling, stationair en dan plankgas.. kijken of ie er goed doorkomt...

Ook even de Klinker of B-weggetjes proberen en luisteren naar overdreven ggerammel...


En verder.. tja. goed geluk enne.. het blijft ene opel...
Ah...dat was het...
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2006 @ 01:23:13 #21
137066 fokkieslim
pi_33647389
1 keer een opel gehad(vectra2002 ) ik ben genezen,jij wil een oude opel proberen te rijden?
dure hobby,opel gaat vaak stuk.
persoonlijk vindt ik een calibra een lelijk ding,in deze classe zou ik eens een toyota celica proberen.
pi_33647439
Jappaners in die prijsklasse zijn ook duur.... maareh.. 200 sx...

BMW heeft wel aardige auto's en als ik me niet vergis vanaf 1994 ook geen distributieriemen meer.. is een ketting geworden...

Verder ook goed op het inerieur letten.. en eventueel NAP aanvragen.. voor wat het waard is...
Ah...dat was het...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:26:43 #23
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33647486
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)
Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebt

Voordeel: er zijn er al een hoop plat gereden!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_33647591
zware bakken allemaal.. behalve de crx dan.. Als je de CRX standaard houdt is ie best te pruimen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:30:33 #25
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33647614
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:26 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebt

Voordeel: er zijn er al een hoop plat gereden!
Jij snapt het verschil tussen serieus en debiel niet he?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')