quote:Op maandag 2 januari 2006 19:41 schreef moussy het volgende:
Die schelpen/slakkenhuizen die er in liggen, zijn die echt?
Lost kalk op in waterquote:Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef moussy het volgende:
Je kan ze er beter uit halen, kalk zorgt er voor dat je water harder wordt, hebben die sluierstaarten niet nodig, vinden ze niet fijn
Er zit sowieso al heel veel kalk hier in het water.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef moussy het volgende:
Je kan ze er beter uit halen, kalk zorgt er voor dat je water harder wordt, hebben die sluierstaarten niet nodig, vinden ze niet fijn
schelpen geven helaas kalk aan het water af ja.quote:
en daar kunnen veel vissen niet tegen. Chiclide's juist weer wel, maar die heb je nietquote:Op maandag 2 januari 2006 19:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Er zit sowieso al heel veel kalk hier in het water.
Schep er anders wat koud uit en wat warm er bij. Niet te vaak al het water verversen, dan krijg je iedere keer hetzelfde met de bacteriën en zo.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:02 schreef Biancavia het volgende:
Nou ja, we laten de schelpen er toch maar uit en we gaan het water even verversen.
Het zijn autochtone vissen.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:24 schreef Dark_Killah het volgende:
Die namen. Noem ze dan Mo en Fatima.
Het zijn idd wel moslimguppenquote:Op maandag 2 januari 2006 20:24 schreef Dark_Killah het volgende:
Die namen. Noem ze dan Mo en Fatima.
Ik heb er geloof ik 30 seconden over gedaan voor ik snapte wat 'ultralief' betekende.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:10 schreef Stofje het volgende:
Dit is echt een ultralief topic. Je hebt geen ruk aan deze post, maar lief is het wel
.
Ultralief is ook wel een beetje een kutwoord, eigenlijk. Ik zal het op z'n Conflicts zeggen. Keilief topicquote:Op maandag 2 januari 2006 21:13 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb er geloof ik 30 seconden over gedaan voor ik snapte wat 'ultralief' betekende.
Goed bezig!quote:Op maandag 2 januari 2006 21:17 schreef Stofje het volgende:
[..]
Ultralief is ook wel een beetje een kutwoord, eigenlijk. Ik zal het op z'n Conflicts zeggen. Keilief topic.
Wie koopt er dan ook autotochtone vissen.quote:
zeg, die foto is net iets voor TRU er zweeft wat.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:14 schreef Biancavia het volgende:
Dus zo'n bak is te klein voor vijf visjes?
(Let even niet op de buitenruimtelijke entiteit,)
[afbeelding]
Dat zal toch zeker niet?
Nee het is eerlijk waar.. niemand die zich er aan houdt. maar iig is je bak zowiezo te klein voor 5 goudvissen. Goudvissen zijn nu nog klein maar groeien en groeien. Oke omdat de ruimte zo klein is stopt hun natuurlijke groei (dat is natuurlijk al slecht). En dat wordt altijd als argument gebruikt.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:14 schreef Conflict het volgende:
37 liter water per vis
Ben je helemaal gek joh?![]()
Weet je wel hoe groot een bak van 185 liter is eigenlijkquote:Op maandag 2 januari 2006 22:18 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Nee het is eerlijk waar.. niemand die zich er aan houdt. maar iig is je bak zowiezo te klein voor 5 goudvissen. Goudvissen zijn nu nog klein maar groeien en groeien. Oke omdat de ruimte zo klein is stopt hun natuurlijke groei (dat is natuurlijk al slecht). En dat wordt altijd als argument gebruikt.
Maar goed ben iig al blij dat je ze niet in een kom hebt zitten....
Daarom is het eigenlijk niets om goudvissen in aquaria te houden. Ze hebben het veel beter in een vijver. Voor een aquarium zijn tropische kleinblijvende visjes veel geschikter. Het enige wat je moet hebben dan is een verwarmingselement en een filter.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:19 schreef Conflict het volgende:
[..]
Weet je wel hoe groot een bak van 185 liter is eigenlijk
Zie je hoeveel ruimte die vijf vissen hebbenIk kan er nog wel 5 bij zetten volgens mij!
ik heb al jaren vissen in dit aquarium, alleen de ene keer tropisch en de andere keer gewoon goudvissen.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:23 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Daarom is het eigenlijk niets om goudvissen in aquaria te houden. Ze hebben het veel beter in een vijver. Voor een aquarium zijn tropische kleinblijvende visjes veel geschikter. Het enige wat je moet hebben dan is een verwarmingselement en een filter.
mijn vissen gaan niet dood omdat ze geen 37 liter water per stuk hebbenquote:Op maandag 2 januari 2006 23:12 schreef inkie1010 het volgende:
Nou ja dan luister je niet naar adviezen, maakt mij niet uit, maar niet gaan huilen als je vissen straks allemaal dood zijn.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:18 schreef Conflict het volgende:
Ik heb net trouwens ook nog een filter gekocht en spul om het water te neutraliseren.
En ik heb er een thermostaat inngehangen die zorgt dat het water continu 18 graden blijft, warmer is voor goudvissen niet goed volgens de verkoper, een constante temperatuur is blijkbaar erg goed.
Edit: ik vraag me af hoe het zit met stroming, veel of juist een beetje?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:26 schreef Conflict het volgende:
Beetje troebel maar dat komt door dat spul!
Rechts het nieuwe filter en (niet echt zichtbaar) het thermostaatje
Ik denk niet dat dat mag van Biancavia!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:33 schreef inkie1010 het volgende:
1 tip om de visjes te verwennen! Koop bij een aquariumzaak/dierenwinkel een zak levende watervlooien
Uitpuilende ogen zijn eng!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat mag van Biancavia!
Ik mocht ook al geen vissen met uitpuilende ogen, die zijn juist zo lief!![]()
linkjequote:Sluierstaart of Ryukin
Oorsprong: China
Bouw: eivormig gedrongen.
Vinnen: alle vinnen verlengd, de rugvin staat als een uitgestoken vaandel op de rug, de staartvin vormt een lange sleep en is over de gehele lengte in tweeën gedeeld, de achterkant van de staartvin verloop recht of in de vorm van een boog (boog heeft vier lobben).
Kleur: eenkleurig rood, oranje, wit en zwart of tweekleurig gevlekt, ook driekleurige Ryukin.
Tancho: de naam voor een witte vis met een rode vlek op de kop (roodkapje).
*sluierstaarten bereiken hun mooiste schoonheid pas op een leeftijd van 4 jaar.
* Het zijn echt gevoelige dieren die minstens op 15 gr.C, eigenlijk 18 gr.C moeten worden gehouden. Pas vanaf 20 gr.C worden ze levendig.
*Sluierstaarten kunnen alleen in de zomer in een ondiepe vijver gehouden worden, maar ze voelen zich het prettigst in een aquarium (pas op voor reigers en katten; doordat ze langzaam zwemmen zijn ze een makkelijke prooi).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |