quote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef Tokay het volgende:
Dè zei ik, pyl!
Yeah, peace man!quote:
Een Nederlandse meneer, welzeker, maar hij zat niet in de politiek. Hij adviseerde de politiek weer wel - en deed op ander vlak baanbrekend werk, dat ook de politiek ten goede kwam.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:55 schreef Tokay het volgende:
Een Nederlandse meneer die in de politiek zat?
Kijk, een waar woord peace!quote:Op maandag 2 januari 2006 16:56 schreef peaceman het volgende:
Kan er niks aan doen, maar als ik dit plaatje zie, moet ik helaas aan Ted de Braak denken...en dat vind ik eigenlijk erger dan dat ik het antwoord niet weet.
Nobelprijswinnaartje?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:58 schreef pyl het volgende:
Een Nederlandse meneer, welzeker, maar hij zat niet in de politiek. Hij adviseerde de politiek weer wel - en deed op ander vlak baanbrekend werk, dat ook de politiek ten goede kwam.
Winnaartje trouwens.![]()
En nog wel op het gebied van de Vrede.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:00 schreef Tokay het volgende:
Nobelprijswinnaartje?
quote:was een jurist zoals er maar weinig bestaan zullen hebben. Zijn veelzijdigheid bij het bedenken van oplossingen van internationale conflicten is onvoorstelbaar: deskundige in internationaal privaat- én publiekrecht; man van de praktijk én wetenschapper; vredesactivist én diplomaat.
begon zijn carrière als jurist aan de universiteit van Leiden op 9 februari 1856 en studeerde in 19 april 1860 af in het Romeins en hedendaags recht. In 1860 volgde bij prof. S. Vissering zijn promotie te Leiden in de beide rechten op Geschiedenis der beginselen van het Nederlandsche Staatsregt, omtrent het bestuur der buitenlandsche betrekkingen.
In 1862 werd, die zich na zijn promotie als advocaat te Amsterdam had gevestigd, aan het Athenaeum aldaar benoemd tot hoogleraar in het hedendaags recht, d.w.z. in het burgerlijk- en handelsrecht, straf- en strafprocesrecht.
Tot 1893 was hij als hoogleraar werkzaam, sinds 1877 als buitengewoon hoogleraar in het handelsrecht en het internationaal privaatrecht. Als docent werd hij zeer gewaardeerd. Zijn onderwijs was sterk op de praktijk gericht. Zo organiseerde hij pleitcolleges. Zijn Schets van het Nederlandsche handelsregt (1873) bleef lang een standaardwerk, zijn Schets van het internationaal privaatrecht (1880) was het eerste Nederlandse leerboek op dit gebied. Hoogst ongebruikelijk was datnaast zijn professoraat de advocatuur bleef uitoefenen.
, die intensieve internationale contacten onderhield, behoorde tot de oprichters van de Revue de droit international et de législation comparée (1868) en, te zamen met de bekende Italiaanse jurist P.C. Mancini, van het Institut de Droit International (1873). Sinds 1875 was hij als raadadviseur aan het ministerie van Buitenlandse Zaken verbonden. Hij maakte o.a. deel uit van de Nederlandse delegatie op de Congoconferentie (1884/1885) en op de Suezkanaalconferentie (1885) en was van 1888 tot 1895 lid van de Rijnvaartcommissie. Bekendheid kreeg hij vooral door zijn aandeel in de codificatie van het internationaal privaatrecht. Op zijn voorstel nam de Nederlandse regering het initiatief tot het bijeenroepen van een internationale conferentie. Deze, door
voorgezeten conferentie, kwam in 1893 in Den Haag bijeen en legde de grondslag voor een vruchtbare internationale samenwerking. Het succes van 1893 leidde tot een reeks conferenties over het internationaal privaatrecht in Den Haag (1894, 1900,1904) onder
s voorzitterschap. Hij presideerde ook de beide conferenties over het wisselrecht (1910, 1912). Sinds 1893 was
lid van de Raad van State. Als Nederlands afgevaardigde op de beide Haagse Vredesconferenties nam hij deel aan het ontwerpen van de verdragen over de vreedzame beslechting van geschillen. In 1902 trad hij op als arbiter in een Russisch-Amerikaans geschil.
genoot nationaal en internationaal grote waardering, zoals bleek uit zijn benoeming tot minister van Staat (1904) en uit de Nobelprijs voor de Vrede die hij in 1911 ontving. Hij leek erg veel op Ted de Braak.
Denk jij dat ook?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:15 schreef peaceman het volgende:
Die laatste - door Pyl toegevoegde- zin
![]()
quote:
Ik weet het inmiddels, pyl...quote:Op maandag 2 januari 2006 17:18 schreef pyl het volgende:
Vele straten zijn naar hem vernoemd, trouwens.
quote:Op maandag 2 januari 2006 17:24 schreef Tokay het volgende:
Ik weet het inmiddels, pyl...
Mijn beste vriendinnetje woonde in de Asserstraat.
Ah, meneer station?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:18 schreef pyl het volgende:
Vele straten zijn naar hem vernoemd, trouwens.
Dè verstoa ik nie.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:24 schreef brother52 het volgende:
Iedereen nog folle lok en seine in 2006
Dat lijkt me een vraag voor peaceman.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:29 schreef Tokay het volgende:
Loopt die hulpactie voor Congo eigenlijk nog?
Trek bedoel je.....quote:Op maandag 2 januari 2006 17:30 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vraag voor peaceman.![]()
Afijn, ik heb er honger van gekregen, Tokay, en verdwijn spoorslags richting keuken.![]()
Ow ja?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:33 schreef Tokay het volgende:
Ja, die weet dat vast wel, want peaceman is de ware peaceman van Fok!
Ja, peaceman is okayman!quote:
"Mevrouw"?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:45 schreef Tokay het volgende:
Is mevrouw Charlotte Rampling?
Dat is eigenlijk alles wat ik wilde weten.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:47 schreef fotoloog het volgende:
Meneer is Dirk Bogarde
Huh?quote:
Uiteraard....quote:Op maandag 2 januari 2006 19:48 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk alles wat ik wilde weten.![]()
Maar de film ken je ook, neem ik aan?
Mooi hoor, die verwarring. "Mevrouw" is de knappe jongeling Tadzio in Dood in Venetië van Visconti (zoals Fotoloog zo goed "weet"quote:
"t"? Jij durft!quote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef Scrutinizer het volgende:
t
Sondral bedoel je..quote:Op maandag 2 januari 2006 20:04 schreef pyl het volgende:
Ja, da's Geir Karlstad met achter hem die 1500 meterkoning............ uhm.......
Ja, hoe weet jij dat nou?quote:Op maandag 2 januari 2006 20:05 schreef peaceman het volgende:
Sondral bedoel je..
Kijk/keek wel eens schaatsen....quote:
Dat was ook mijn eerste associatie.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Of is het Isaac van The Love Boat?
In dat geval: Albert Ayler?quote:Op maandag 2 januari 2006 20:15 schreef Z het volgende:
Hij speelde op de begrafenis van Coltrane.
Ik gokte nav het hoedjequote:Op maandag 2 januari 2006 20:40 schreef fotoloog het volgende:
Geen Lester
Ah gelukkig, nu weet ik in ieder geval zeker dat ik het niet weetquote:Op maandag 2 januari 2006 21:02 schreef fotoloog het volgende:
Sonny is het niet,nog maar een plaatje'
Ik zou er niet op gekomen zijnquote:Op maandag 2 januari 2006 21:11 schreef fotoloog het volgende:
Dexter Gordon
'Die hard II' zou ook nog kunnen.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:30 schreef dartfanaat het volgende:
Coming to America, hij speelde MacDowell
Nopequote:Op maandag 2 januari 2006 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
Benji ?
Nopequote:Op maandag 2 januari 2006 21:41 schreef Berkery het volgende:
Is dat jouw hond?
Neuh, ouder en doder dan Paulquote:Op maandag 2 januari 2006 22:02 schreef Treinhomo het volgende:
Paul de Munnik ?
Groninger, zanger.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:04 schreef Tokay het volgende:
Nederlander? En wat deed-ie?
Jawel, het zal alleen niet helpen denk ikquote:Op maandag 2 januari 2006 22:09 schreef Tokay het volgende:
Een duidelijker plaatje is zeker niet mogelijk?![]()
Goh. Je hebt gelijk!quote:Op maandag 2 januari 2006 22:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Jawel, het zal alleen niet helpen denk ik![]()
[afbeelding]
Natuurlijk. Heb jij ook zo'n onderbroek?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:26 schreef Treinhomo het volgende:
The Hoff...
Nee. Bij mij blijven de kleurtjes op hun plaats.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Natuurlijk. Heb jij ook zo'n onderbroek?
Ik hou het ook gewoon bij zwarte onderbroeken. Die staan ook beter bij m'n toekomstige vriendinquote:Op maandag 2 januari 2006 22:29 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee. Bij mij blijven de kleurtjes op hun plaats.
Neegster ?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik hou het ook gewoon bij zwarte onderbroeken. Die staan ook beter bij m'n toekomstige vriendin![]()
Da's met zwarte kleding geen probleem.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Maakt niet uit. Als ze maar leuk bij m'n kleding past![]()
Goed is dat hè?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's met zwarte kleding geen probleem.
Zwart staat overal bij.
90% van mijn shirts is dan ook in die kleur.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Goed is dat hè?
vreemd dat je geen plaatje ziet, maar het is wel goedquote:Op maandag 2 januari 2006 22:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zie geen plaatje, maar ik zie wel dat het Tom McRae is![]()
Deze?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:49 schreef Tokay het volgende:
Dat plaatje van jou, Scrut!![]()
[smaakpolitiemodus]Daar word ik niet vrolijk van.[/smaakpolitiemodus]
Ik dacht dat het Ronan Keating was.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:50 schreef peaceman het volgende:
vreemd dat je geen plaatje ziet, maar het is wel goed![]()
Neen, die andere.quote:
Image bandwith theft attempted!!quote:Op maandag 2 januari 2006 22:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ben je serieus?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat heb ik met cavia'squote:Op maandag 2 januari 2006 22:58 schreef Tokay het volgende:
O, hij is wel lekker camp, maar van dat ene bewegende plaatje speelt mijn ADHD op.
Yep... en ze waren heerlijk. Ik heb vandaag nog wat gehadquote:Op maandag 2 januari 2006 22:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hé DiaanZit je nog vol oliebollen?
En dan ook nog naar de Macquote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Yep... en ze waren heerlijk. Ik heb vandaag nog wat gehad
Tja Twan wil natuurlijk ook wat... we hadden hem gisteren gezegd dat hij 's avonds patatjes met frikadel zou krijgen.... geen cafetaria te vinden die open wasquote:
Die Ernst heeft net zo'n hekel aan kinderen als Bassie. Zou dat een vereiste zijn voor kinder-entertainers?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef Diaan73 het volgende:
En ik ben vanmorgen met hem naar Ernst, Bobby en de Rest geweest... geweldige show voor kinderen
Werkelijk? Hij deed het anders heel erg leuk, ik moet zeggen dat Bobbie wel leuker is.... Twan heeft Bobbie een handje gegeven...quote:Op maandag 2 januari 2006 23:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die Ernst heeft net zo'n hekel aan kinderen als Bassie. Zou dat een vereiste zijn voor kinder-entertainers?
Meen je dat nou echt?quote:
Echt waar, Ernst is een lul, Bobbie is wél okay.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Werkelijk? Hij deed het anders heel erg leuk, ik moet zeggen dat Bobbie wel leuker is.... Twan heeft Bobbie een handje gegeven...![]()
Ken jij ze??quote:Op maandag 2 januari 2006 23:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Echt waar, Ernst is een lul, Bobbie is wél okay.
het is naomi campbell...ssst....quote:Op maandag 2 januari 2006 23:14 schreef Treinhomo het volgende:
Josephine Baker ?
Of probeert mevrouw er enkel op te lijken ?
Misschien moet jij Wyccie's brilletje even op doen.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:14 schreef Treinhomo het volgende:
Josephine Baker ?
Of probeert mevrouw er enkel op te lijken ?
Trusten Diaanquote:Op maandag 2 januari 2006 23:15 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga maar eens naar bed, genoeg zware dagen achter de rug... slaap lekker allemaal![]()
Ow okay... duidelijkquote:Op maandag 2 januari 2006 23:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De pilot van EB&dR werd bij mij op de opleiding gemaakt.
Daar is m'n kop te dik voor.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien moet jij Wyccie's brilletje even op doen.
Ja joh...al die neegsters lijken op elkaar.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:16 schreef Tokay het volgende:
het is naomi campbell...ssst....
Ik hoop dat je leuke dagen gehad hebt.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:15 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga maar eens naar bed, genoeg zware dagen achter de rug... slaap lekker allemaal![]()
De pootjes buigen ook naar buitenquote:Op maandag 2 januari 2006 23:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar is m'n kop te dik voor.
Dan is het montuur onherstelbaar verbogen.
Welterusten!quote:Op maandag 2 januari 2006 23:15 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben wel eens heel enthousiast op de verkeerde toegelopen toen ik op m'n toenmalige vriendin stond te wachtenquote:Op maandag 2 januari 2006 23:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ja joh...al die neegsters lijken op elkaar.
quote:Op maandag 2 januari 2006 23:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben wel eens heel enthousiast op de verkeerde toegelopen toen ik op m'n toenmalige vriendin stond te wachten![]()
Ik heb het haar niet verteld natuurlijk, ik ben niet gekquote:Op maandag 2 januari 2006 23:22 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Geen wonder dat het nu je toenmalige vriendin is.
Definieer fanatiek!quote:Op maandag 2 januari 2006 23:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Die ziet er .. nogal... eh.. fanatiek uit
Vind je? Hmmmmm.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Vasthoudend, verbeten
Nee joh!quote:Op maandag 2 januari 2006 23:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is een Nederlandse schrijfster, toch?
Dat kan. Ze heeft een mooie stem hoor.quote:
Nee, aan een ander van wie me de naam niet te binnen wil schieten. Marion Bloem, ook een mooie vrouw, lijkt niet eens op deze zo overduidelijke Britse zangeres.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:29 schreef Tokay het volgende:
Aan wie dacht je? Hermine Landvreugd? Marion Bloem?!
Nou, da's ook weer een beetje overdreven.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:31 schreef Treinhomo het volgende:
Ze lijkt zo weggelopen van de set van 'Jurrasic Park'...
Misschien kun je even een stukje zingen?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:34 schreef Tokay het volgende:
Mevrouw is 53, en had een heel grote hit in 1975 (die we allemaal kunnen meezingen, dan wel neuriën).
Mevrouw Singer?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:36 schreef Tokay het volgende:
Ze heeft een, voor een zangeres, perfecte achternaam....
Whehehe.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Mevrouw Singer?
Is goed....quote:Op maandag 2 januari 2006 23:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien kun je even een stukje zingen?
quote:Op maandag 2 januari 2006 23:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben bang dat ik dat niet mee kan neurieën, laat staan zingen
Grapjas.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:42 schreef wyccie het volgende:
Aan die tekst heb ik niks. Kun je het niet inzingen en het als mp3'tje uploaden?
Dat is vast een hint..... Flo Nightingale?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:48 schreef Tokay het volgende:
[..]
Jeetje....
Maar mijn mevrouw zingt nog wel als een nachtegaal...![]()
Florencequote:Op maandag 2 januari 2006 23:48 schreef Tokay het volgende:
Jeetje....
Maar mijn mevrouw zingt nog wel als een nachtegaal...![]()
Neuhquote:
Nee, echt nietquote:Van dat vrolijke liedje Right Back Where We Started From?
En bedanktquote:Scrut, jij bent ook oud, jij moet haar toch wel kennen?![]()
Je had haar ook kunnen kennen van De Nationale Wetenschaps Quizquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:00 schreef Tokay het volgende:
![]()
Nou, die ken ik niet.
Ik kijk nooit naar Sixpack TV.
Hmmmmm, ook niet gezien.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Je had haar ook kunnen kennen van De Nationale Wetenschaps Quiz
Niet echt onlangs volgens mijquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:03 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmmmm, ook niet gezien.
Maarre, nu je dat zegt: is deze dame hier onlangs al niet voorbij gekomen?
O, dan heb ik dat vast ergens anders gelezen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Niet echt onlangs volgens mij
Zij zit er ook al vanaf het begin bij en nog steedsquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:06 schreef Tokay het volgende:
[..]
O, dan heb ik dat vast ergens anders gelezen.
Is zij van de nieuwere lichting 6pack presentatoren?
De eerste reeks heb ik nl. wel eens gezien. Met die kleiner negert (Chris?) en dat blonde meisje dat nu zo populair is, en bij BNN zit.
Ja, maar haar ken ik wel!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[afbeelding]
Deze dan maar, het is zo naar slapen gaan als m'n laatste plaatje niet geraden is
Yepquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:07 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, maar haar ken ik wel!
Da's Janeane Garafalo (ofzo) van The Truth About Cats and Dogs.
Het was dan ook een plaatje speciaal voor mijquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:09 schreef Tokay het volgende:
Ik heb trouwens een ontzettend déja-vu gevoel...![]()
![]()
I willquote:Je kunt nu lekker gaan slapen, Scrut.
Begrijp ik ook niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom zij zo vaak het zgn lelijke eendje speelt in films![]()
Hij kijkt wel net zo cool, hè? Maar nee, niet goed dus.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:50 schreef Z het volgende:
Al Pacino?
Een prachtig plaatje inderdaad! Maar meneer was Nederlander noch schrijver - wel collega en landgenoot van Al Pacino.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:54 schreef Z het volgende:
Het is een mooie foto. Waarschijnlijk een nederlander, en een schrijver denk ik.
Zoals bij alles, is dat maar net hoe je het bekijktquote:
Uhm.......ik vrees dat ik die clip niet ken, TH.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:05 schreef Treinhomo het volgende:
Speelde meneer heel toevallig ook in de videoclip van 'Guilty conscience' van Eminem ?
Jij kon toch IMDB-en ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:07 schreef pyl het volgende:
Uhm.......ik vrees dat ik die clip niet ken, TH.![]()
Laat ik het dan anders formuleren: zelfs jij kent hem.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:05 schreef peaceman het volgende:
Zoals bij alles, is dat maar net hoe je het bekijkt![]()
Ikke ook ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:09 schreef pyl het volgende:
Laat ik het dan anders formuleren: zelfs jij kent hem.![]()
Ow dat geloof ik best ja..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:09 schreef pyl het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders formuleren: zelfs jij kent hem.![]()
Goed punt, TH, maar nee, Eminem heeft meneer niet laten optreden in die clip. Dan had Eminem trouwens een oud fimpje moeten gebruiken, want meneer verruilde het tijdelijke voor het eeuwige in 1979.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:09 schreef Treinhomo het volgende:
Jij kon toch IMDB-en ?
Yep, die smelten niet in je handquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:17 schreef Tokay het volgende:
Waar hebben jullie het over? Over Eminem??![]()
Nee, we hebben het over een meneer die in maar liefst 171 speelde.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:17 schreef Tokay het volgende:
Waar hebben jullie het over? Over Eminem??![]()
Maar dat waren natuurlijk die decennia die wij niet meegemaakt hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:23 schreef pyl het volgende:
Kwantiteit is ook een kwaliteit, peaceman, maar afijn, ook jij hebt een punt in zoverre dat meneer door het serieuze acteurswereldje nooit, hoogstens op het eind van zijn leven, werd gewaardeerd, terwijl het grote publiek decennialang met hem dweepte.![]()
Jij hebt daarvan het staartje nog wel meegemaakt hoor, bovenstebeste goeie ouwe Scrut, maar hoe dan ook: meneer is legendarisch en zijn faam is niet tijdgebonden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar dat waren natuurlijk die decennia die wij niet meegemaakt hebben.
Ik dacht even aan Orson Welles maar die is het ook niet. Orson Nietes dusquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:28 schreef pyl het volgende:
[..]
Jij hebt daarvan het staartje nog wel meegemaakt hoor, bovenstebeste goeie ouwe Scrut, maar hoe dan ook: meneer is legendarisch en zijn faam is niet tijdgebonden.
Hmmm. Ik prefereer dan toch: in niet minder dan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:25 schreef pyl het volgende:
Nee, we hebben het over een meneer die in maar liefst 171 speelde.
Tja, als ik dat vertel kan ik net zo goed zijn naam geven. Meneer was de koning van een genre, moet je weten, een genre overigens dat bij het grote publiek zeer geliefd was, maar bij de serieuze filmkritiek niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:34 schreef Tokay het volgende:
Afijn...
Vertel eens in welk soort films meneer speelde, pyl?
Porno dusquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:36 schreef pyl het volgende:
[..]
Tja, als ik dat vertel kan ik net zo goed zijn naam geven. Meneer was de koning van een genre, moet je weten, een genre overigens dat bij het grote publiek zeer geliefd was, maar bij de serieuze filmkritiek niet.![]()
quote:
Bijna dagelijks. Ik moet dan ook door de Schipholtunnel naar m'n werk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:39 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Heb jij vaker last van een tunnelvisie, Scrut?
Nee, niet Chaplin. Dat was een Engelsman en ook lang niet zo'n coole knapperd als meneer.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:40 schreef Z het volgende:
Chaplin?
De gewone burgers hebben het in het normale leven bij het woord kwaliteit over goed, matig, slecht enzovoort. Bij kwantiteit over aantalen. Kwaliteit is dus niet per definitie iets goed, in wat voor hoedanigheid ook.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:31 schreef pyl het volgende:
Peaceman: kwaliteit betekent niets meer of niets minder dan hoedanigheid, eigenschap - en in die betekenis gebruik ik het. Jij schijnt ervan uit te gaan dat kwaliteit per se "iets goeds" is.
Zucht, waarom moet ik zulke dingen altijd uitleggen?![]()
Pyl is geen gewone burgerquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
De gewone burgers hebben het in het normale leven bij het woord kwaliteit over goed, matig, slecht enzovoort.
Juist! Waarbij ik graag wil opmerken dat het aantal films dat meneer maakte op zijn minst een indicatie is voor het succes dat hij oogstte. Geen kleine jongen hoor!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:42 schreef peaceman het volgende:
N.a.v. jouw uitdrukking dat deze heer geen kleine jongen was en onze ' discussie' stel ik dus vast dat je het puur over het aantal films had en verder geen kwalificatie gaf?
indicaties zijn geregeld mislijdend Pyl.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Juist! Waarbij ik graag wil opmerken dat het aantal films dat meneer maakte op zijn minst een indicatie is voor het succes dat hij oogste. Geen kleine jongen hoor!
Mislijdend?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
indicaties zijn geregeld mislijdend Pyl.![]()
Jij lijdt onder mijn misleidingen, zie ik wel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:52 schreef peaceman het volgende:
indicaties zijn geregeld mislijdend Pyl.![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:54 schreef Tokay het volgende:
Geef nog is een hint!
De kwalitijt van het Nederlands onderweis leikt ook betrekkeleik.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:54 schreef Tokay het volgende:
Geef nog is een hint!
Hint is toch met een t?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:56 schreef Scrutinizer het volgende:
De kwalitijt van het Nederlands onderweis leikt ook betrekkeleik.
Speelde hij in Lassie of Flipper?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:55 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Meneer trad vaak op in het gezelschap van dieren.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Speelde hij in Lassie of Flipper?
quote:
Prettig dat je je er door een simpel tikfoutje uit kan redden he?!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:54 schreef pyl het volgende:
[..]
Jij lijdt onder mijn misleidingen, zie ik wel.![]()
Bijbelfilms?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:01 schreef Tokay het volgende:
Speelde hij in bijbelfilms?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Ah, koiboifilms!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |