Nee, valt erg tegen. Ik heb goed contact met m'n stationscollega's (de Servex-winkels Kiosk, C'est du Pain, Smullers, Burger King, AH to go, maar ook Free Record Shop, Bruna, Etos en GWK) en zij ervaren hetzelfde. Misschien dat het aan de stad (Breda) ligt, dat weet ik niet... Jij werkt bij Burger King Breda toch?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:52 schreef Aurelium het volgende:
Laat je overplaatsen naar c'est du pain, daar komt over het algemeen wat beschaafder publiek.
Werkte, ik sta tegenwoordig bij c'est du pain op utrecht centraal en heb er nog geen (weinig) allochtoon gezienquote:Op maandag 2 januari 2006 15:54 schreef Stofje het volgende:
[..]
Nee, valt erg tegen. Ik heb goed contact met m'n stationscollega's (de Servex-winkels Kiosk, C'est du Pain, Smullers, Burger King, AH to go, maar ook Free Record Shop, Bruna, Etos en GWK) en zij ervaren hetzelfde. Misschien dat het aan de stad (Breda) ligt, dat weet ik niet... Jij werkt bij Burger King Breda toch?
Kom ik normaal dagelijks langs.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:55 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Werkte, ik sta tegenwoordig bij c'est du pain op utrecht centraal en heb er nog geen (weinig) allochtoon gezien. misschien idd Breda dan..
goh daar hebben we der 1....quote:Op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef BennyNL het volgende:
jammer dan...je zit daar toch ook niet om de gevoelige jongen uit te hangen? gewoon klanten van dienst zijn en je bek houwe!
Respect voor mensen, heet dat. Normaal met elkaar omgaan. Zoals ik in mijn inleiding al aangaf: Het gaat niet om afkomst, het gaat niet om geslacht, het gaat er niet om hoeveel geld je op je bankrekening hebt staan, het gaat erom dat we mensen zijn en dat je dus bij dit soort vluchtige contacten met respect met elkaar omgaat. En dat hoeft dus niet uitgebreid en ik vind het ook helemaal niet erg als het een keertje níet gebeurd, maar dat ik de treurige conclusie meot trekken dat 99 van de 100 buitenlanders zó met je omgaat, vind ik erg jammer.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:57 schreef IJsmuts het volgende:
dat is idd een goede reden om racistisch te gaan denken! ik zou ze allemaal in de fik steken, vieze teringlijers!! geen gedag zeggen tegen de broodjesverkoper op het station... wat een hufters!!
![]()
ik vind dat je helemaal gelijkl heb, heb het ook met collega's hier wel eens over gehad en die dachten er precies hetzelfde over...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:01 schreef Stofje het volgende:
[..]
Respect voor mensen, heet dat. Normaal met elkaar omgaan. Zoals ik in mijn inleiding al aangaf: Het gaat niet om afkomst, het gaat niet om geslacht, het gaat er niet om hoeveel geld je op je bankrekening hebt staan, het gaat erom dat we mensen zijn en dat je dus bij dit soort vluchtige contacten met respect met elkaar omgaat. En dat hoeft dus niet uitgebreid en ik vind het ook helemaal niet erg als het een keertje níet gebeurd, maar dat ik de treurige conclusie meot trekken dat 99 van de 100 buitenlanders zó met je omgaat, vind ik erg jammer.
Juist. Ik heb een schoonmaakbaantje en wat voelt men zich te goed om me te groeten. Als ik ze groet kijken ze zelfs de andere kant op. Dat heeft niks met allochtonen te maken.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:51 schreef Nierskneuter_ het volgende:
en je doel van dit topic is?
wat een onzin trouwens in mijn omgeving zijn het vaak de hollanders die sjagareinig zijn
Misschien. Ik weet het niet. Ik baseer dit topic op 3,5 jaar ervaring, niet op één of twee keertjes Kiosk draaien. Ik heb het er wel eens met een schoonmaker van het station overgehad, die klaagde ook over gebrek aan respect, door iedereen. Maar goed, vanuit mijn werk ervaar ik het zo.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:03 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Juist. Ik heb een schoonmaakbaantje en wat voelt men zich te goed om me te groeten. Als ik ze groet kijken ze zelfs de andere kant op. Dat heeft niks met allochtonen te maken.
ja, je hebt gelijk dat het mooi zou zijn als iedereen een beetje vriendelijker met elkaar zou zijn, maar het is toch de trend dat de nederlander een stuk minder sociaal etc wordt (het bekende gebrek aan glimlach, groet etc.) wat dat betreft zullen de buitenlanders best goed geintegreerd zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:01 schreef Stofje het volgende:
[..]
Respect voor mensen, heet dat. Normaal met elkaar omgaan. Zoals ik in mijn inleiding al aangaf: Het gaat niet om afkomst, het gaat niet om geslacht, het gaat er niet om hoeveel geld je op je bankrekening hebt staan, het gaat erom dat we mensen zijn en dat je dus bij dit soort vluchtige contacten met respect met elkaar omgaat. En dat hoeft dus niet uitgebreid en ik vind het ook helemaal niet erg als het een keertje níet gebeurd, maar dat ik de treurige conclusie meot trekken dat 99 van de 100 buitenlanders zó met je omgaat, vind ik erg jammer.
Dan is dat nog geen rden om racistisch te worden toch? Deze personen die TS tegenkomt doen gewoon niet zo scheinheilig. Wie weet heeft de TS ook al een agressieve rotkop en zou ik hem ook niet groeten. Vast wel trouwens, maar ik groet dan ook altijd en zeg ook tot ziens, of iets in die richting.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:09 schreef -beyond- het volgende:
Komt iedereen hier uit Breda ofzo?![]()
Maar goed, ik denk dat Nederlanders zich meer aanpassen aan de situatie. Als er iets tegen hen wordt gezegd zijn ze beleefd, al hebben ze er op dat moment geen zin in. Deze chagerijnige buitenlanders passen zich waarschijnlijk niet aan. Ze zijn chago ofzo, hebben geen zin om iets te zeggen en doen dat dan ook niet. Ook niet uit beleefdheid, want ze voelen die verantwoordelijkheid niet.
Jah daar heb je gelijk in. Het is inderdaad een stuk minder schijnheilig. Maar dat wil niet zeggen dat je je niet fatsoenlijk en beleefd kunt gedragen.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dan is dat nog geen rden om racistisch te worden toch? Deze personen die TS tegenkomt doen gewoon niet zo scheinheilig. Wie weet heeft de TS ook al een agressieve rotkop en zou ik hem ook niet groeten.
Wtf is een witmedelander.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:15 schreef SCH het volgende:
Ik stond net weer een tijd in de rij bij het Gemeentehuis ( een uur of zo) met een stel Marokaanse jongens. Jezus, wat zijn die over het algemeen toch een stuk aantrekkelijker dan onze witmedelanders. En zo lachen zo lief
Bah, vieze huidskleur en dikke zwarte harenquote:Op maandag 2 januari 2006 16:15 schreef SCH het volgende:
Ik stond net weer een tijd in de rij bij het Gemeentehuis ( een uur of zo) met een stel Marokaanse jongens. Jezus, wat zijn die over het algemeen toch een stuk aantrekkelijker dan onze witmedelanders. En zo lachen zo lief
Waarom is dat schijnheil dan? Ik verkoop daar spulletjes. Ik heb iets, dat zij nodig hebben. De Kiosk is zo gebouwd, dat iedereen op een snelle manier deze spullen krijgt. Dat het duur is, houden we dan even terzijde. Dat weet je immers en je mag nog altijd zelf bepalen of je iets koopt of niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dan is dat nog geen rden om racistisch te worden toch? Deze personen die TS tegenkomt doen gewoon niet zo scheinheilig. Wie weet heeft de TS ook al een agressieve rotkop en zou ik hem ook niet groeten. Vast wel trouwens, maar ik groet dan ook altijd en zeg ook tot ziens, of iets in die richting.
Dat is toch ook leuk! Ik maak zeer regelmatig geweldige dialoogjes mee. Geweldig!quote:Op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef Roellio het volgende:
Mijn lieve kiosk meisje op perron 8 van Amsterdam C.S. krijgt altijd een vriendelijke behandeling van mij, in ruil voor een grote koffie!
Schijnheilg dus.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:20 schreef Stofje het volgende:
[..]
Waarom is dat schijnheil dan? Ik verkoop daar spulletjes. Ik heb iets, dat zij nodig hebben. De Kiosk is zo gebouwd, dat iedereen op een snelle manier deze spullen krijgt. Dat het duur is, houden we dan even terzijde. Dat weet je immers en je mag nog altijd zelf bepalen of je iets koopt of niet.
Is het dan schijnheilig om gewoon gedag te zeggen en 'alsjeblieft' te zeggen? Of is het absoluut lomp en asociaal om dat niet te doen? Of iets ertussenin?
Ik doe dan toch hetgene waar ik het me het prettigste bij voel: Met ieder mens respectvol en vriendelijk omgaan, tot het absolute tegendeel bewezen is. Maar dat tegendeel is onmogelijk te bewijzen in een relatie klant-verkoper, die gemiddeld nog geen 30 seconden duurt.
Herkenbaar inderdaadquote:Op maandag 2 januari 2006 16:23 schreef MarkzMan_X het volgende:
Het kan ook andersom. Ikzelf ben vaak de vrolijke klant, in vergelijking met die graftakken van een Kiosk-verkopers op Utrecht CS.
Nou, inderdaad. En sowiezo in winkels. Allemaal onbeleefd die verkopers.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:23 schreef MarkzMan_X het volgende:
Het kan ook andersom. Ikzelf ben vaak de vrolijke klant, in vergelijking met die graftakken van een Kiosk-verkopers op Utrecht CS.
Volgens mij zit jou iets dwars tegenover de autochtonen, ofterwijl medewitlanders.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:24 schreef SCH het volgende:
Mijn ervaring is dat allochtonen over het algemeen vriendelijker zijn op straat en eerder groeten dan autochtonen, als je toch dat onderscheid wil maken.
Maar om hier nou zo'n punt van te maken stofje. Volgens mij zit je iets dwars ofzo.
Nou, misschien is de TT wat ongelukkig gekozen, want ik ben nog lang niet racistisch en zal het ook niet worden. Het is puur op die werkvloer van de Kiosk.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:25 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Schijnheilg dus.Ik zat met Duits in mijn hoofd.
Misschien niet het juiste woord ook. Maar goed, ik zou je er gewoon niks van aantrekken, en zoals ik zei, ik word ook compleet genegeerd door de 'witmedelanders'.
Alleen omdat ik prullebakjes moet legen. Maar goed, als je daar racistisch om kan worden vind ik het wel knap. Wat is de volgende stap? WP-tattoo op je hand?
Wat moet ik nu plotseling aan die uitspraak van Fortuyn denken...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:15 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, woon er met 1 samen.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:26 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Volgens mij zit jou iets dwars tegenover de autochtonen, ofterwijl medewitlanders.
De ervaringen die je hebt verteld in je OP vind ik niet als asociaal op te vatten. Hooguit niet sociaal.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:29 schreef Stofje het volgende:
[..]
Het viel me gewoon erg op en schrok van mezelf, dat ik tot de conclusie moest komen dat buitenlanders vaak erg asociaal zijn, in deze.
Maar dan nog snap ik niet dat je kan zeggen dat Marokkaanse jongens mooier zijn dan Nederlandse jongens.quote:
Ik denk wel dat het er iets mee te maken heeft inderdaad.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:35 schreef SolidasRock het volgende:
Hmmm.... ik ben dan wel geen allochtoon, maar ik zit misschien wel in zelfde situatie als zij. Ik ben slechthorend, en ooit was ik aan de beurt in een rij op een tankstation, ik gaf mijn etenswaren en betaalde ervoor. Dat meisje achter de kassa zei van alles maar ik verstond het amper en wilde absoluut geen gesprekje beginnen of telkens "Huh wat?" zeggen. Ik heb mijn spullen aangepakt en toen ik me omdraaide liep ik tegen mijn collega op. Die vroeg of ik alles had, en zo ja kon ik in de auto wachten (duh). ik antwoorde: eh, ja ik heb alles en zie je zo in de auto. Dat meisje vroeg vervolgens aan mijn collega: Waarom zegt hij nou niets tegen me, hij heeft me amper aangekeken zelfs? Hij zei toen dat ik doof was, en haar misschien niet heb horen praten.
Sindsdien probeer ik maar een vriendelijk gezicht op te trekken, al versta ik soms geen zak van en zeg ik nog ff dan al niet gemeende dank je... En nee, dat meisje heb ik nooit meer gezien aangezien ik werkenlijk zelden op die ene benzinepomp kom.
Ik weet dus niet of die allochtonen die je ziet/spreekt hoe goed zij je verstaan of begrijpen en of het enigszins op mijn situatie lijkt....
Dat zal zeker meespelen. Volgens mij loopt er een aardig deel continu gefrustreerd rond. Vooral als je ziet dat in de landen waar die lui vandaan komen de mensen over het algemeen gewoon erg vriendelijk tegen elkaar zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:54 schreef CryARiver het volgende:
-knip-
Dank je wel. Goede reactie, misschien is dat het wel. Nogmaals: Ik stoor me er niet super aan, maar ik wilde inderdaad kijken wat voor reacties erop kwamen. Of mensen het herkenbaar vinden of niet, of dat er, zoals jij hier doet, verklaringen voor zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:54 schreef CryARiver het volgende:
Zo'n 4 jaar geleden (okay, oud voorbeeld maar toch) werkte ik nog als bijbaantje bij de Mc Donalds in Utrecht CS. Komen altijd heel veel allochtonen. En ervaarde het zelfde. Okay. Het was meer 90 van de 100, maar toch. Ik ben daar toen ook over na aan het denken, tot op een dag een goede uiterst opgewekte (turkse) vriend van mij toendertijd, naar de Mc ging. Hij wist dat ik daar werkte, maar hij is een enorm warhoofd.
Ik had een petje enzovoorts aan, en toen hij voor de kassa stond deed hij ongelooflijk kortaf. Op een gegeven moment deed ik mijn mond open, en zag hij dat ik het was. Opeens had hij een grote grijns op zijn muil...
Heb hem kort daarna gevraagd: "correct me if I'm wrong, maar hoe komt het dat allochtonen in het algemeen chagerijniger, korter af doen, aan de kassa, dan nederlanders ?".
En wat hij tegen mij zei was: "uit onzekerheid". Hij wou er eigenlijk niet meer over kwijt dan dat...
Onzekerheid... Als je wil, kun je zelf de puntjes aan elkaar vast knopen.Ik denk dat het komt onzekerheid over de taal. Of dat men dus je in een hokje stopt (wat jij nu al doet), of verzin er zelf maar iets bij.
1 tip. Probeer het te relativeren. Het is heel bewonderingsmatig dat je zo idealistisch persoon bentDeze wereld kan er niet genoeg hebben. Maar probeer die kutkoppen, als kutkoppen te zien. En niet in een ras te stoppen. En gewoon door gaan met praatjes aanknopen, misschien op een dag, wordt je nog welleens verrast.
In de landen waar ze zelf wonen gaat er ook niet vriendelijk aan toe.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:02 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat zal zeker meespelen. Volgens mij loopt er een aardig deel continu gefrustreerd rond. Vooral als je ziet dat in de landen waar die lui vandaan komen de mensen over het algemeen gewoon erg vriendelijk tegen elkaar zijn.
En voor een deel van de mensen zal het ook komen omdat ze zijn blijven hangen in de gewoonte die ze hadden toen ze nog veel slechter nederlands spraken: focus op het functionele ipv sociale aspect van de taal.
werk je nu bij de score in zoetermeer?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:56 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ja sinds ik in den haag stad ben gaan werken bij de score, dé leverancier van kleding aan marrokanen en turken en al het andere foute allochtonenvolk, ben ik ook behoorlijk anders gaan denken.......
gelukkig werk ik nu weer in zoetermeer, ik kom weer helemaal tot rust.....
kan toch gebeurenquote:Op maandag 2 januari 2006 15:48 schreef Stofje het volgende:
verhaal
Vriendelijk en eerlijk zijn 2 verschillende dingen. Omgangsvormen in winkels zijn in bv het midden oosten zeker goed in orde. Misschien nog wel beter dan hier.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
In de landen waar ze zelf wonen gaat er ook niet vriendelijk aan toe.
Daar bestelen ze elkaar en lichten ze elkaar op.
quote:Op maandag 2 januari 2006 17:04 schreef Stofje het volgende:
Dank je wel. Goede reactie, misschien is dat het wel. Nogmaals: Ik stoor me er niet super aan, maar ik wilde inderdaad kijken wat voor reacties erop kwamen. Of mensen het herkenbaar vinden of niet, of dat er, zoals jij hier doet, verklaringen voor zijn.
kloptquote:Op maandag 2 januari 2006 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
ik had eigenlijk meer problemen met bejaarden als met buitenlanders toen ik in een winkel werkte (nu kwamen er bij ons bijna geen buitenlanders..).. god wat kunnen die mensen arrogant zeiken zeg
Ja hoor, bij jou wel.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:24 schreef SCH het volgende:
Mijn ervaring is dat allochtonen over het algemeen vriendelijker zijn op straat en eerder groeten dan autochtonen, als je toch dat onderscheid wil maken.
Ja, natuurlijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:54 schreef CryARiver het volgende:
Onzekerheid... Als je wil, kun je zelf de puntjes aan elkaar vast knopen.Ik denk dat het komt onzekerheid over de taal. Of dat men dus je in een hokje stopt (wat jij nu al doet), of verzin er zelf maar iets bij.
Bejaarden in winkels ja, zo irritant. Die elke keer als ze ¤3,85 moeten betalen een opmerking moeten maken in de trant van 'ik ben er nog steeds niet aan gewend, aan die uureuw. Al die kleine muntjes lijken zo op elkaar joh'. Vervolgens flikkeren ze maar wat kleingeld op de toonbank en laten ze het het kassamensch maar uitzoeken.quote:Op maandag 2 januari 2006 17:51 schreef LoggedIn het volgende:
ik had eigenlijk meer problemen met bejaarden als met buitenlanders toen ik in een winkel werkte (nu kwamen er bij ons bijna geen buitenlanders..).. god wat kunnen die mensen arrogant zeiken zeg
mn moeder heeft een yogaschool, af en toe belt er dan zo een oma, echt van die chagrijnige oma"squote:Op maandag 2 januari 2006 17:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bejaarden in winkels ja, zo irritant. Die elke keer als ze ¤3,85 moeten betalen een opmerking moeten maken in de trant van 'ik ben er nog steeds niet aan gewend, aan die uureuw. Al die kleine muntjes lijken zo op elkaar joh'. Vervolgens flikkeren ze maar wat kleingeld op de toonbank en laten ze het het kassamensch maar uitzoeken.![]()
![]()
De vrolijke oma's hebben geen yoga nodigquote:Op maandag 2 januari 2006 18:14 schreef amornl87 het volgende:
[..]
mn moeder heeft een yogaschool, af en toe belt er dan zo een oma, echt van die chagrijnige oma"s![]()
![]()
![]()
Als je in de spiegel kijkt?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:25 schreef Gebleekte het volgende:
Weet nog wel een paar redenen om racistisch te gaan denken hoor![]()
Ik heb ook een schoonmaakbaantje, en vrijwel iedereen groet en is vriendelijk, ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen houding. Maar waar ik werk heb ik nog geen allochtoon gezien, misschien heeft het er wel mee te maken.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:03 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Juist. Ik heb een schoonmaakbaantje en wat voelt men zich te goed om me te groeten. Als ik ze groet kijken ze zelfs de andere kant op. Dat heeft niks met allochtonen te maken.
Schoonmaken zonder allochtone collega's? Mag ik bij je komen filmen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:28 schreef Extend het volgende:
[..]
Ik heb ook een schoonmaakbaantje, en vrijwel iedereen groet en is vriendelijk, ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen houding. Maar waar ik werk heb ik nog geen allochtoon gezien, misschien heeft het er wel mee te maken.
Schaam je !! Heb een beetje respect voor de mensen die een fundement hebben gelegt voor hetgeen wat we nu hebbenquote:Op maandag 2 januari 2006 18:14 schreef amornl87 het volgende:
[..]
mn moeder heeft een yogaschool, af en toe belt er dan zo een oma, echt van die chagrijnige oma"s![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 2 januari 2006 18:35 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Schaam je !! Heb een beetje respect voor de mensen die een fundement hebben gelegt voor hetgeen wat we nu hebben![]()
Om te kotsen dit soort reacties!
Opgelost, slotje.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:54 schreef Stofje het volgende:
Misschien dat het aan de stad (Breda) ligt, dat weet ik niet...
zwarte koffiequote:Op maandag 2 januari 2006 18:41 schreef SCH het volgende:
Kan er niet gewoon een 'sperrgebiet' komen bij de Kiosken als die zwarten zich niet kunnen gedragen?
Dan nemen ze hun eigen koffie maar mee.
Alsof ze in Zeeland allochtonen hebbenquote:Op maandag 2 januari 2006 18:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is gewoon zo, en SCH moet je gewoon negeren, die is met drie linkerbenen geboren.
Ik werk in een amusements en kansspelhal, het verschil is schrijnend. Overigens heb je ook de categorie "ik-ben-zo-autochtoon-als-de-pest-maar-vind-dat-asociale-wel-leuk-eigenlijk", die zijn net zo erg.
Ik heb er nog maar weinig meegemaakt die mij slecht behandelden, maar ik denk dat dat een beetje een typisch oorzaak-gevolg gevalletje is..quote:Op maandag 2 januari 2006 18:46 schreef Croupouque het volgende:
bent ongetwijfeld een uitzondering, maar verkopers behandelen de klant vaak als een stuk vuil. Zéker die op stations.
In verhouding meer dan in de rest van het landquote:
Sorry hoor, maar dat is sowieso een paradijs voor kansloze mensen en geeft niet echt een representatief beeld.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik werk in een amusements en kansspelhal, het verschil is schrijnend. Overigens heb je ook de categorie "ik-ben-zo-autochtoon-als-de-pest-maar-vind-dat-asociale-wel-leuk-eigenlijk", die zijn net zo erg.
quote:Op maandag 2 januari 2006 18:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In verhouding meer dan in de rest van het land
quote:Op maandag 2 januari 2006 18:48 schreef Da_Sandman het volgende:
In verhouding meer dan in de rest van het land
Een familievermaak paviljoen? Vind ik nou niet echt eigenlijk. Overigens is het in de pool-hal ernaast ook duidelijk te merken.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:48 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is sowieso een paradijs voor kansloze mensen en geeft niet echt een representatief beeld.
Hey, die ken ik ookquote:Op maandag 2 januari 2006 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]was vorige week in Zeeland en heb toen 2 negers gezien
Ik kom dagelijks op het station en koop dagelijks iets bij de kiosken daar, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ligt dat ook niet aan de houding die jij opstelt tegenover de verkoper?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:46 schreef Croupouque het volgende:
En met alle respect voor je werk, hoor. Je bent ongetwijfeld een uitzondering, maar verkopers behandelen de klant vaak als een stuk vuil. Zéker die op stations.
Leuke vooroordelen. Het zou bijna discriminerend worden...quote:
Ging denk ik over mijn werk...quote:Op maandag 2 januari 2006 18:50 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks op het station en koop dagelijks iets bij de kiosken daar, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ligt dat ook niet aan de houding die jij opstelt tegenover de verkoper?
Op Scheveningen heeft 80% van de allochtonen een toegangsverbod, maar das meer omdat ze niet tegen hun verlies kunnen en dan nogal 'temperamentvol 'kunnen reageren.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is gewoon zo, en SCH moet je gewoon negeren, die is met drie linkerbenen geboren.
Ik ben altijd de vriendelijkheid zelve, maar ik ga natuurlijk ook geen praatje maken.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:50 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks op het station en koop dagelijks iets bij de kiosken daar, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ligt dat ook niet aan de houding die jij opstelt tegenover de verkoper?
Dat niet alleen. Ze zijn ontzettend vervelend tegen andere, overigens zeer aardige mensen. Ze zijn ronduit onbeschoft tegen personeel en willen als god behandeld worden.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:51 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Op Scheveningen heeft 80% van de allochtonen een toegangsverbod, maar das meer omdat ze niet tegen hun verlies kunnen en dan nogal 'temperamentvol 'kunnen reageren.![]()
Wanneer snap je dan wél dat mensen racistisch worden? Als het om Joden gaat?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:52 schreef Meki het volgende:
ik snap niet dat mensen racist worden op een daad van een persoon
We hadden hier wel de meeste zonuren van Nederland jaquote:Op maandag 2 januari 2006 18:52 schreef SCH het volgende:
Da_Sandman denkt waarschijnlijk dat al die bruinverbrande Vlissingse badgasten ook allochtonen zijn
argh dat over 1 kam scheren is ook niet meer als argument te gebruiken want die kansarme groep hier, die verneukt het.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:44 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik ben *officieel* een allochtoon, maar ik kan me goed voorstellen dat sommige Nederlanders er inderdaad zo over denken. Ik merk het ook vaak genoeg in het dagelijks leven. Aan mij zie je niet direct dat ik niet helemaal Nederlands ben. Mijn moeder heeft echter wel een accent.. Dat ik daardoor in feite een 'wolf in schaapskleren' ben, heeft al heel vaak geleid tot er op een vrij ullige manier achterkomen hoe ongenuanceerd gedachten over buitenlanders vaak zijn..
Wanneer mensen mij dan al een tijdje kennen, en vervolgens mijn moeder leren kennen, heb ik weleens de opmerking gehad "Goh, ik had niet gedacht dat je een buitenlandse achtergrond had". of "van dat soort mensen....daar lijk jij helemaal niet op" en de topperrrr "Maar je bent eigenlijk best normaal / aardig".En dat dan grappend ja. Maar dan is het bij mij dus al redelijk over, zeg maar
Maargoed, tis natuurlijk wel zo dat je in het algemeen gewoon niet een hele bevolkinsgroep over 1 kam kan scheren.. En wat ook wel voor de 'buitenlanders' pleit is dat het vaak zo is dat het vaak het kansarme deel is dat hier heenkomt. En das dus totaal niet representatief voor de gehele populatie..![]()
Helaas, aan die wetenschap hebben wij in Nederland natuurlijk helemaal niks, wij zien alleen maar dat 'foute' gedeelte. ik kan best begrijpen dat mensen wanneer ze in hun prive leven dingen niet van meerdere kanten meemaken, snel rasistisch gaan denken. Das vrij een makkelijke gedachte, vooral wanneer je je vaak in de grote steden begeeft. Kan het Nederlanders dan ook echt niet kwalijk nemen op de één of andere manier..
Zat laatst nog in de trein.. Komen er 3 Turkse jongens om mij heen zitten, beetje vage opmerkingen maken.. na een tijdje ben ik opgestaan, en heb ik gezegd dat ik daar geen zin in had..en direct naar de andere kant van de trein verplaatst..Vervolgens de hele treinreis aangehoord "Ooh heb je geen ZIN erin blaadibla". Erg vervelend. Daarna keihard Turkse muziek opgezet, midden in de trein. Tsja.. en aangezien het niet de eerste keer is, dat ik in openbare gelegenheden last heb gehad van "dat soort mensen"![]()
... tsja..
Wat ik met dit veel te lange verhaal duidelijk wil maken... Ik begrijp wel dat steeds meer mensen neigen naar rasistisch denken. Hoop alleen dat ze in hun achterhoofd houden dat echt niet iedereen uit die allochtonengroep zo is, en dat Nederlanders ook echt niet altijd zo super beschaafd zijn tegen de allochtonenKomt van 2 kanten...
Ja dat ook ja, maar dat klinkt zo cru.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Ze zijn ontzettend vervelend tegen andere, overigens zeer aardige mensen. Ze zijn ronduit onbeschoft tegen personeel en willen als god behandeld worden.
Ik haat geen joden wie zegt dat een vriend van mij is joods moet ik hem gaan hatenquote:Op maandag 2 januari 2006 18:53 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Wanneer snap je dan wél dat mensen racistisch worden? Als het om Joden gaat?
Dat heeft invloed gehad op je hersenmassa zo te lezenquote:Op maandag 2 januari 2006 18:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We hadden hier wel de meeste zonuren van Nederland ja
quote:Op maandag 2 januari 2006 18:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik haat geen joden wie zegt dat een vriend van mij is joods moet ik hem gaan haten
Joden zijn mensen net als ik en jij daar valt niks te haten
Neequote:Op maandag 2 januari 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Schoonmaken zonder allochtone collega's? Mag ik bij je komen filmen.![]()
Misschien doen die mannen zo rot omdat ze weten dat jij als blanke nederlander hun vrouwen aantrekt.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:06 schreef Stofje het volgende:
Laat ik nog even voorop stellen: Ik ben niet racistisch.
"Ik begin racistisch te denken", is de TT. Daarmee bedoel ik het volgende: Als er een allochtoon op me afkomt, als ik werk, dan weet ik dat het geen gezellig contact zal zijn. Dat ik dat wéét, baart me zorgen. Ik ga er, tegen mijn zin in, al vanuit dat de klant niet gezellig zal zijn, gebaseerd op zijn huidskleur. Kut is dat.
In de TT staat ook al, dat ik buiten de Kiosk geen enkel probleem heb met buitenlanders. Dus ik bén geen racist, ik vind het alleen jammer dat ik tijdens mijn werk zo begin te denken.
Daar moet ik overigens nog een kanttekening bij maken. Vrouwen zijn wél tof. Het zijn vooral de allochtone mannen, die zo kortaf en asociaal (niet sociaal, onzeker noemde iemand het, laten we daar maar vanuit gaan) zijn tegen de verkoper. Vrouwen praten heel zachtjes en zijn wel beleefd. En ze drukken hun borsten tegen je neus, maar dat is weer een ánder verhaal![]()
Dit is zo'n ongelooflijke bullshit. Ja, in de praktijk word dit altijd gezegd ja. Misschien hebben "Jullie als Nederlanders" die mening, je spreekt tenslotte over wij, maar vraag maar eens aan een hoger opgeleide, niet kansarme buitenlander / allochtoon (hoe je het zelf wilt noemen), hoe zij vinden dat Nederland zich open heeft gesteld en open stelt voor hen, en hun cultuur....quote:Op maandag 2 januari 2006 18:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Het is altijd zo geweest dat wij als Nederlanders zich 100% hebben opengesteld voor alle culturen, maar daar is misbruik van gemaakt, en dat gebeurd keer op keer, elke dag.
quote:Op maandag 2 januari 2006 18:28 schreef Extend het volgende:
[..]
Ik heb ook een schoonmaakbaantje, en vrijwel iedereen groet en is vriendelijk, ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen houding. Maar waar ik werk heb ik nog geen allochtoon gezien, misschien heeft het er wel mee te maken.
ik weet niet wat snats is maar als ik uitga wordt mij de hele tijd om drugs gevraag door autochtonen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:55 schreef Pumatje het volgende:
in de discotheek komen marokkaantjes naar me toe voor wat snats
echt schandalig inderdaad, allemaal afschieten, dit kan echt niet door de beugel! weten ze niet wat voor schade ze hiermee aanrichten ofzo?quote:in de winkel waar ik stage loop duiken de allochtone jongeren af op de goedkoopste armani en hugo boss kleding
onzin, woon in Amsterdam Zuid-Oost en heb in m'n hele leven pas 2x problemen gehad in de metro. dat jij je onveilig voelt als je een allochtoon ziet ligt aan jou.quote:Op het station zorgen ze voor een onveilige sfeer en plek
harde muziek daar doen veel jongeren aan, zeker niet alleen allochtonenquote:in de trein terroriseren ze de medepassagiers door hun dominante houding qua muziek en gedrag
dus?quote:Bij de Coffee shop zie ik alle generaties Maroc's en Turken zitten
quote:Op maandag 2 januari 2006 19:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik weet niet wat snats is maar als ik uitga wordt mij de hele tijd om drugs gevraag door autochtonen. je weet niet wat snats is, waar ga jij uit ? niet dat ik het gebruik maar je woont toch niet onder een steen ofzo ,?
[..]
onzin, woon in Amsterdam Zuid-Oost en heb in m'n hele leven pas 2x problemen gehad in de metro. dat jij je onveilig voelt als je een allochtoon ziet ligt aan jou.
de beveiliging van ons filliaal werkt niet alleen bij ons, maar ook op het station in 'S-hertogenbosch bv. Daar word genoeg over gepraat.
[..]
harde muziek daar doen veel jongeren aan, zeker niet alleen allochtonen
[..]
dus?
Je word bestempelt als ongelovige als je niet moslim bent, ik luister mee met verhalen op school, ALS JE OP EEN SPIN TRAPT WAAR IK BIJ BEN SLA IK JE DOOD, vaders die niet wil dat je van je geloof afstapt, ze hechten enorm zwaar aan hun geloof, maar ze zitten wel in de coffee shop.
volgens dat geloof van ze, mag je geen alcohol gebruiken right.. of andere bedwelmende middelen, wat doen ze dan in de coffeeshop stoned aan het worden? het is dubbel, het klopt niet. Ze gebruiken hun geloof als het ze uitkomt.
Mensen die snats gebruiken neemt niemand serieus. Ik ken het ook niet en prijs me daar geloof ik erg gelukkig mee.quote:
leer eens quoten gastquote:
tuurlijk manquote:Op maandag 2 januari 2006 19:29 schreef Pumatje het volgende:
en dat als argument daarvoor ; ik mag je slaan want ik ben moslim en je hebt het daarmee dus accepteer dit ook.
en dan zie ik die 's avonds in de shop.![]()
quote:Op maandag 2 januari 2006 15:48 schreef Stofje het volgende:
Gisteren nam ik me voor, om enigszins sarcastisch te reageren.
Klant: “Mbro”
Ik: “Goedenavond meneer, de beste wensen! Waarmee kan ik u van dienst zijn?”
Klant: “Mbro!”
Ik: “Een pakje Marlboro zei u? Alstublieft, dat is dan €4,-!”
Klant geeft €4,- en wil weglopen.
Ik: “Eh, ja, dank je wel! Tot ziens, u was gezellig!”
Klant grijnst kwaad en zegt: “Klant is koning…”
Ik: “Als de koning met zo weinig respect met zijn volk omgaat, zal dat niet zo lang duren, vrees ik…”
Klant vindt het, terecht, een nutteloze discussie en loopt weg.
Zal hij erover nagedacht hebben? Ik weet het niet.
IQ-loos, dus niet mee te discusseren.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:29 schreef Pumatje het volgende:
Die figuren die een vriendin bij mij in de klas hebben, op ons schoolterrein komen.
Hun vriendin meenemen op een plek, een paar goede tikken geven zodat haar gezicht bont en blauw ziet omdat ze stond te dansen met een dude 2 avonden daarvoor.
en dat als argument daarvoor ; ik mag je slaan want ik ben moslim en je hebt het daarmee dus accepteer dit ook.
en dan zie ik die 's avonds in de shop.![]()
maar jij bent zelf ook wel een beetje een negerquote:Op maandag 2 januari 2006 19:34 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij houdt die neger wijselijk z'n mond omdat TS uit z'n bek stinkt. Negers zijn doorgaans uitermate vriendelijk tegen mij.
Als je niet praat ruik je niksquote:Op maandag 2 januari 2006 19:34 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij houdt die neger wijselijk z'n mond omdat TS uit z'n bek stinkt. Negers zijn doorgaans uitermate vriendelijk tegen mij.
De rest was verkopertjes aan het pesten, duh.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]was vorige week in Zeeland en heb toen 2 negers gezien
Ja, maar... negers zijn tofquote:Op maandag 2 januari 2006 19:35 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar jij bent zelf ook wel een beetje een neger
Negers.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:34 schreef cultheld het volgende:
Je moet niet alles op jezelf betrekkenquote:
Ok, doorgaans zijn ze in ieder geval erg laid backquote:
surinamers wel, antillianen vaak wat minder naar mijn ervaringquote:Op maandag 2 januari 2006 19:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ok, doorgaans zijn ze in ieder geval erg laid back.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |